Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Piloten staken maandag 14 mei (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243513)

Henri1 9 mei 2018 15:34

Piloten staken maandag 14 mei
 
De piloten zetten door.

Laat ons ze een hart onder de riem steken.




https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...ag-in-staking/

Drosamadaris 9 mei 2018 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8711491)
De piloten zetten door.

Laat ons ze een hart onder de riem steken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...ag-in-staking/

Andere en veel betere airlines, dus waarom zou je uberhaupt met hen willen vliegen. Zeker als ze één van de zovelen zijn die menen dat ze dé uitzondering zijn die per definitie vroeger op pensioen moet kunnen.

Qatar Airways, Singapore Airlines, Emirates of Etihad, daar kan je al eens deftig mee vliegen.

kelt 9 mei 2018 18:51

Wel ja,de bus-chauffeurs van SN- Brussel Airlines,onderafdelingetje van Lufthansa,willen dat hun firma hun de minder gunstige omstandigheden compenseert....

Dit soort grapjes(kostenbeheersing uit het oog verliezen) was EXACT waar Lufthansa,bij de volledige overname van SN B Airlines ,(en waarbij de vorige directie buiten gezet werd),voor waarschuwden...

Bon,

De buschauffeurs zijn doof.........ze doen maar.....

Misschien spelen ze zelfs exact in de hand van de centrale Moffendirectie,die gewoon maar die positie in Zaventem wil...

Dadeemelee 9 mei 2018 19:03

Volgens wat ik ervan gehoord heb, hebben ze gelijk. Die gasten staken ook niet alle dagen. Slechts 1 keer in de geschiedenis dacht ik.

kelt 9 mei 2018 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8711623)
Volgens wat ik ervan gehoord heb, hebben ze gelijk. Die gasten staken ook niet alle dagen. Slechts 1 keer in de geschiedenis dacht ik.

Geen probleem hoor,dan staken ze maar met hun gelijk....


Het luchtvaartlandschap wordt straks nog maar eens hertekend,bepaalde namen zullen daar niet meer bij zijn.... ;-)

Gipsy 10 mei 2018 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris (Bericht 8711537)
Andere en veel betere airlines, dus waarom zou je uberhaupt met hen willen vliegen. Zeker als ze één van de zovelen zijn die menen dat ze dé uitzondering zijn die per definitie vroeger op pensioen moet kunnen.

Qatar Airways, Singapore Airlines, Emirates of Etihad, daar kan je al eens deftig mee vliegen.

Op de koop toe zijn die hun hostessen geen oude stinkende misnoegde vette wijven.

dpg 10 mei 2018 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712602)
Op de koop toe zijn die hun hostessen geen oude stinkende misnoegde vette wijven.

Hun enige kans op SWT als ze erin slagen de boel kapot te staken. :-D

Gipsy 10 mei 2018 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8712608)
Hun enige kans op SWT als ze erin slagen de boel kapot te staken. :-D

Ze kunnen nog altijd postuleren om in Brussel Noord de stront en de pis van de transitters te gaan opkuisen. Aan het minimum loon wel te verstaan. Net genoeg om niet te verhongeren. Mijn goedheid gaat me nog parten spelen, die smeerlappen moeten verhongeren.

dpg 10 mei 2018 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712616)
Ze kunnen nog altijd postuleren om in Brussel Noord de stront en de pis van de transitters te gaan opkuisen. Aan het minimum loon wel te verstaan. Net genoeg om niet te verhongeren. Mijn goedheid gaat me nog parten spelen, die smeerlappen moeten verhongeren.

Valt het daar mee met de werkdruk, anders staan we even ver ?

Tavek 10 mei 2018 20:49

Ik weet wat piloten vroeger verdienden (bvb bij KLM) en wat een piloot nu (bvb bij SN verdient).

Je mag dat bedrag delen door twee.

Groot gelijk dat ze staken. Veel verantwoordelijkheid voor veel te weinig geld.

Gipsy 10 mei 2018 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712629)
Ik weet wat piloten vroeger verdienden (bvb bij KLM) en wat een piloot nu (bvb bij SN verdient).

Je mag dat bedrag delen door twee.

Groot gelijk dat ze staken. Veel verantwoordelijkheid voor veel te weinig geld.

Geen probleem, ze kunnen in aan de kassa van de Lidl gaan werken.

Tavek 10 mei 2018 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712632)
Geen probleem, ze kunnen in aan de kassa van de Lidl gaan werken.

Ze hebben (veel) meer verantwoordelijkheid dan pakweg een dikbuikige KMO baas.

Ze horen daarom ook deftig betaald te worden.

dpg 10 mei 2018 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712689)
Ze hebben (veel) meer verantwoordelijkheid dan pakweg een dikbuikige KMO baas.

Ze horen daarom ook deftig betaald te worden.

De klanten die alleen maar goedkope tickets willen vinden van niet.

Tavek 10 mei 2018 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8712715)
De klanten die alleen maar goedkope tickets willen vinden van niet.

Ryan air uitschot.

Vliegreizen zijn veel te goedkoop geworden (mede dankzij tax vrijstelling kerosine, het uitmelken van belastingvoordelen in verschillende landen en het onder druk zetten van het personeel).

Laat die tickets maar terug stijgen kwa prijs.

Jay-P. 11 mei 2018 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712741)
Ryan air uitschot.

Vliegreizen zijn veel te goedkoop geworden (mede dankzij tax vrijstelling kerosine, het uitmelken van belastingvoordelen in verschillende landen en het onder druk zetten van het personeel).

Laat die tickets maar terug stijgen kwa prijs.

Maar liefst niet die in business class, als ze niet langer door 't bedrijf betaald zijn.
Dank U.

Jay-P. 11 mei 2018 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712689)
Ze hebben (veel) meer verantwoordelijkheid dan pakweg een dikbuikige KMO baas.
Ze horen daarom ook deftig betaald te worden.

Ge vergeet dat een vliegtuigchauffeur jobke een aanloop kan zijn om president van een groot land te worden.
./.
Of van een trutland als het een buschauffeur is/was.

Dadeemelee 11 mei 2018 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712616)
Ze kunnen nog altijd postuleren om in Brussel Noord de stront en de pis van de transitters te gaan opkuisen. Aan het minimum loon wel te verstaan. Net genoeg om niet te verhongeren. Mijn goedheid gaat me nog parten spelen, die smeerlappen moeten verhongeren.

Piloot worden is niet zo simpel. Ze moeten dacht ik een 100,000 euro afdokken (lenen) om hun licentie te kunnen halen. En dan maar hopen dat ze een jobke vinden.
Ik zou er niet aan beginnen.

Jay-P. 11 mei 2018 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8713024)
Piloot worden is niet zo simpel. Ze moeten dacht ik een 100,000 euro afdokken (lenen) om hun licentie te kunnen halen. En dan maar hopen dat ze een jobke vinden.
Ik zou er niet aan beginnen.

Aan te raden: privaat piloot met eigen 4 of 6 zitterke. Dan ziet ge echt iets van de wereld!
En de vlieglicentie is het veel minder duur. Maar ge moet wel slagen voor de examens uiteraard.

dpg 11 mei 2018 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712741)
Ryan air uitschot.

Vliegreizen zijn veel te goedkoop geworden (mede dankzij tax vrijstelling kerosine, het uitmelken van belastingvoordelen in verschillende landen en het onder druk zetten van het personeel).

Laat die tickets maar terug stijgen kwa prijs.

Citaat:

Brussels Airlines kende de afgelopen jaren weliswaar een mooie groei, maar het gros daarvan deed zich voor in het lagekostensegment, zo verduidelijkte hij. Reken daarbij de olieprijs die vergeleken met 2015 al met 32 procent steeg –
Ze hebben dus ook een groot aandeel passagiers in het lagekostensegment.
Als die niet bereid zijn de werkelijke kostenb te betalen dan eindigen ze vroeg of laat weer bij de grote dure maatschappijen.

Pericles 11 mei 2018 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8712741)
Ryan air uitschot.

Vliegreizen zijn veel te goedkoop geworden (mede dankzij tax vrijstelling kerosine, het uitmelken van belastingvoordelen in verschillende landen en het onder druk zetten van het personeel).

Laat die tickets maar terug stijgen kwa prijs.

Waarom? Het is een markt van vraag en aanbod en aan piloten en kabinepersoneel is er geen tekort.
De 600 piloten vragen nu een opslag van 25 procent, hetgeen overeenkomt met een extra aanwerving van 150 piloten aan het huidige loon. Geen enkele maatschappij kan dat betalen.

Pericles 11 mei 2018 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712632)
Geen probleem, ze kunnen in aan de kassa van de Lidl gaan werken.

2

Vraag en aanbod. Er staan er honderden te wachten om hun plaats in te nemen.
De tijd dat een piloot "meneer" was is lang voorbij. Het is een beroepsopleiding hé , welliswaar een dure , maar ja , toch niet meer dan dat.
Er zijn wel meer mensen die dat zouden kunnen mits voldoende geld.
Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat het helemaal niets voorstelt hé.

reservespeler 11 mei 2018 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8711491)
De piloten zetten door.

Laat ons ze een hart onder de riem steken.




https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...ag-in-staking/

Waarom zouden we?

Gipsy 11 mei 2018 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8713387)
2

Vraag en aanbod. Er staan er honderden te wachten om hun plaats in te nemen.
De tijd dat een piloot "meneer" was is lang voorbij. Het is een beroepsopleiding hé , welliswaar een dure , maar ja , toch niet meer dan dat.
Er zijn wel meer mensen die dat zouden kunnen mits voldoende geld.
Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat het helemaal niets voorstelt hé.

Reagan heeft toendertijd in één klap 11.000 luchtverkeerleiders ontslagen. Met veel geluk konden die nog inderdaad een job zoeken in de plaatselijke Walmart. Die wisten ondanks hun riant loon ook niet te stoppen van eisen te stellen.

Als ze hun bakkes niet houden kiepert Lufthansa hen buiten en reorganiseert de boel compleet.

Demper 11 mei 2018 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712616)
Ze kunnen nog altijd postuleren om in Brussel Noord de stront en de pis van de transitters te gaan opkuisen. Aan het minimum loon wel te verstaan. Net genoeg om niet te verhongeren. Mijn goedheid gaat me nog parten spelen, die smeerlappen moeten verhongeren.

U reageert als een woeste CEO die zich verslikt in een glaasje Veuve Clicquot.

Demper 11 mei 2018 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8713387)
2

Vraag en aanbod. Er staan er honderden te wachten om hun plaats in te nemen.
De tijd dat een piloot "meneer" was is lang voorbij. Het is een beroepsopleiding hé , welliswaar een dure , maar ja , toch niet meer dan dat.
Er zijn wel meer mensen die dat zouden kunnen mits voldoende geld.
Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat het helemaal niets voorstelt hé.

Wanneer heeft u het laatst gewerkt in een bedrijf van enige omvang?
U doet mij een beetje denken aan een stelletje gepensioneerden die naar Benidorm willen vertrekken en dat nu niet kunnen, tot grote woede.

Er is een algemene trend aan de gang van steeds meer taken en verantwoordelijkheden met minder middelen.
In alle sectoren.
Men dwingt zelfs gratis overuren af.

Men voert zogenaamde herstructureringen uit, want het geld is op, en daarna krijgen de topmannen 50% meer loon.

Bij ING was hiertoe een poging.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...oonsverhoging/

De kans is groot dat er iets aan de hand is bij Brussels Airlines.
Stel uzelf de vraag: wilt gij hoog in de lucht vliegen met een gefrustreerde en gestresseerde piloot?
Staat u daar wel eens bij stil dat dit uw veiligheid in het gedrang kan brengen?

De Sangria op Benidorm trekt toch op niks.

Jay-P. 12 mei 2018 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8713744)
Wanneer heeft u het laatst gewerkt in een bedrijf van enige omvang?
U doet mij een beetje denken aan een stelletje gepensioneerden die naar Benidorm willen vertrekken en dat nu niet kunnen, tot grote woede.

Er is een algemene trend aan de gang van steeds meer taken en verantwoordelijkheden met minder middelen.
In alle sectoren.
Men dwingt zelfs gratis overuren af.
Men voert zogenaamde herstructureringen uit, want het geld is op, en daarna krijgen de topmannen 50% meer loon.
Bij ING was hiertoe een poging.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...oonsverhoging/
De kans is groot dat er iets aan de hand is bij Brussels Airlines.
Stel uzelf de vraag: wilt gij hoog in de lucht vliegen met een gefrustreerde en gestresseerde piloot?
Staat u daar wel eens bij stil dat dit uw veiligheid in het gedrang kan brengen?
De Sangria op Benidorm trekt toch op niks.

Nooit 1 overuur betaald gekregen en ook nog nooit 1 overuur betaalt in onze business destijds.
DISCLAIMER: ik spreek uiteraard van toen men nog echt wist wat werken was en niet zoals vandaag alleen eisen stelt en verplichtingen negeert.
Dat zootje mentaal beperkten met hun kutscheten IS me gelukkig bespaard.

kojak 12 mei 2018 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8713757)
Nooit 1 overuur betaald gekregen en ook nog nooit 1 overuur betaalt in onze business destijds.
DISCLAIMER: ik spreek uiteraard van toen men nog echt wist wat werken was en niet zoals vandaag alleen eisen stelt en verplichtingen negeert.
Dat zootje mentaal beperkten met hun kutscheten IS me gelukkig bespaard.

2

En bovendien was het nog plezant werken ook.
En had ik toevallig eens een halve dag, of minder, nodig om ergens iets persoonlijks te regelen, dan was dat ook meestal een cadeautje van den baas.
Waar is den tijd....

kojak 12 mei 2018 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8711623)
Volgens wat ik ervan gehoord heb, hebben ze gelijk. Die gasten staken ook niet alle dagen. Slechts 1 keer in de geschiedenis dacht ik.

Yep, en het beroep 'piloot' is ook niet meer wat het vroeger was.

Jay-P. 12 mei 2018 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8713758)
2
En bovendien was het nog plezant werken ook.
En had ik toevallig eens een halve dag, of minder, nodig om ergens iets persoonlijks te regelen, dan was dat ook meestal een cadeautje van den baas.
Waar is den tijd....

Voila: da's eens wat anders dan vandaag de dag. Plezant leven EN werken. Als babyboomer "gelukkig zijn" zoals Raymond het ooit zong.

Millennials:

Demper 12 mei 2018 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8713757)
Nooit 1 overuur betaald gekregen en ook nog nooit 1 overuur betaalt in onze business destijds.
DISCLAIMER: ik spreek uiteraard van toen men nog echt wist wat werken was en niet zoals vandaag alleen eisen stelt en verplichtingen negeert.
Dat zootje mentaal beperkten met hun kutscheten IS me gelukkig bespaard.

Meiske toch, als ge het niet begrijpt moogt ge dat toegeven.
Moeilijke woorden kunt ge opzoeken in een woordenboek.

Ik zal het eens met handen en voeten uitleggen.
Zodat ook mensen zoals gij het kunnen begrijpen, hoe moeilijk ook.

Ik heb honderden gratis overuren gepresteerd.
Zonder ook maar 1 cent daarvoor te krijgen.
Indien men een piekmoment heeft in een bedrijf is dat de normaalste zaak ter wereld.
Occasionele overuren.

Vandaag de dag is er echter sprake van dagelijkse, structurele overuren.
Men tekent een contract, gaande van 8u30 tot en met 17u.
Maar mondeling zegt men erbij dat er verplichte aanwezigheid is tot 18u.
Op weekbasis zijn dat 5 overuren.
Tegen nul komma nul verloning.

Dat is misdadig.

Demper 12 mei 2018 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8713758)
2

En bovendien was het nog plezant werken ook.
En had ik toevallig eens een halve dag, of minder, nodig om ergens iets persoonlijks te regelen, dan was dat ook meestal een cadeautje van den baas.
Waar is den tijd....

Plezant werken, cadeautjes van de baas, jullie leven duidelijk in het verleden.
Mensen zoals gij zouden vandaag de dag niet meer kunnen meedraaien.
Dat is ook de reden waarom ze vijftigers ontslaan of niet willen aanwerven.

Demper 12 mei 2018 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8713766)
Als babyboomer "gelukkig zijn" zoals Raymond het ooit zong.

Millennials:

Ergens ben ik wel blij dat jullie pensioen zo laag is.
Dat boomerkes in veel te dure rusthuizen liggen te vegeteren in ondermaatse omstandigheden.

Jullie hebben de gouden tijden meegemaakt, een jobke via "ne langen arm" kunnen bemachtigen, huizen gekocht tegen bodemprijzen, dikke erfenissen opgestreken.

Wij betalen nu de prijs voor het gevoerde wanbeleid.
Schaam u.

Henri1 12 mei 2018 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712632)
Geen probleem, ze kunnen in aan de kassa van de Lidl gaan werken.

Heb jij enig idee wat een pilotenopleiding kost?

Henri1 12 mei 2018 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8712632)
Geen probleem, ze kunnen in aan de kassa van de Lidl gaan werken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8712715)
De klanten die alleen maar goedkope tickets willen vinden van niet.

Dat die bij Ryanair blijven.

Henri1 12 mei 2018 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8713434)
Waarom zouden we?

Erg solidair en begrijpend bent u niet hé?

Zipper 12 mei 2018 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8714097)
Heb jij enig idee wat een pilotenopleiding kost?

Om en bij de 100.000€ (mijn vrouw haar neef is piloot)
Een opleiding tot huisarts kost meer.

Henri1 12 mei 2018 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8714102)
Om en bij de 100.000€ (mijn vrouw haar neef is piloot)
Een opleiding tot huisarts kost meer.

Dus ?

Zipper 12 mei 2018 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8714130)
Dus ?

dus wat ??

Henri1 12 mei 2018 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8714135)
dus wat ??

Wat heeft een dokter gvd met een piloot te maken ?

Zipper 12 mei 2018 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8714137)
Wat heeft een dokter gvd met een piloot te maken ?

gij vroeg jezelf af hoeveel een piloten-opleiding kostte. Wel, minder dan de opleiding van een huisarts.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be