Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Child Focus : België moet IS kinderen repatriëren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243753)

Pericles 28 mei 2018 13:27

Child Focus : België moet IS kinderen repatriëren

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hter~a4fdea6a/

Geens wordt gedagvaard. :lol:

Universalia 28 mei 2018 13:41

Ik vind het een regelrechte schande dat men de minister daar voor op het 'matje' wil roepen.

Je kan u de vraag stellen:

Is er iemand die hen dat verplicht heeft om bij het IS aan te sluiten?

Dat lijkt mij een eigen keuze. :?

Is er iemand die hun verplicht heeft om als kweekorgel/legbatterij te functioneren?

Ook dat lijkt mij een eigen keuze.

En nu dat het IS meer en meer tegenstand krijgt gaan ze janken?

En btw, die waren al eerder in het nieuws die twee:

Laten we het houden op dat het verstand in de meeste gevallen niet voor de jaren komt. :roll:

Pericles 28 mei 2018 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8725520)
Ik vind het een regelrechte schande dat men de minister daar voor op het 'matje' wil roepen.

Is er iemand die hun verplicht heeft om als kweekorgel te functioneren?

Is er al bekend wanneer deze twee opgehangen worden? ;-)

Universalia 28 mei 2018 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8725524)

Daar heb ik geen idee van maar dat lijkt mij wel een 'goed' plan. :-o

Ik denk niet dat die 'jongens & meisjes' die op huidig ogenblik nog deel uitmaken van de IS groep daar gaan kunnen met lachen met wat die twee doen. 8O

DewareJakob 28 mei 2018 14:10

Citaat:

Is er iemand die hun verplicht heeft om als kweekorgel/legbatterij te functioneren?

Laten we het houden op dat het verstand in de meeste gevallen niet voor de jaren komt. :roll:

Toch één constante bij de die islam-lovers: Als het misloopt is het altijd de fout van een ander, nooit vinden ze zichzelf enigszins verantwoordelijk...

Skobelev 28 mei 2018 14:26

De subsidies van Child Focus mogen ze, wat mij betreft, met ingang van vandaag schrappen.

Skobelev 28 mei 2018 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8725524)

Hoe sneller, hoe liever.

Pericles 28 mei 2018 16:09

Ach er komt toch niets van
ofwel wint Geens de zaak
ofwel verliest hij ze en zegt de regering achteraf : we hebben al het mogelijke gedaan maar het is ons jammerlijk niet gelukt de kinderen te repatriëren.
en dan? :roll:

Bad Attila 28 mei 2018 17:07

Citaat:

Die kinderen hebben inderdaad de bewuste keuze gemaakt om in Syrië te gaan leven en zich in Bij IS aan te sluiten.

Geen medelijden mee, ze moeten maar hun verantwoordelijkheid nemen! Nèh!

Pericles 28 mei 2018 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8725639)
Die kinderen hebben inderdaad de bewuste keuze gemaakt om in Syrië te gaan leven en zich in Bij IS aan te sluiten.

Het schijnt dat als de moeders worden opgehangen , de kinderen aldaar worden geadopteerd.
Is daar iets mis mee?
Ze zijn nooit in België geweest en zijn het daar meer gewoon dan hier. :-D

Skobelev 28 mei 2018 17:16

Citaat:

Zullen we dan maar meteen alle negerkindjes uit Afrika naar hier halen want die hebben er ook niet voor gekozen om met honger in de armoede te leven.

Bad Attila 28 mei 2018 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8725648)
Zullen we dan maar meteen alle negerkindjes uit Afrika naar hier halen want die hebben er ook niet voor gekozen om met honger in de armoede te leven.

Hebben die dan de Belgische nationaliteit?

andev 28 mei 2018 17:41

Citaat:

De verantwoordelijkheid voor de aanwezigheid van die kinderen daar ligt volledig bij hun ouders! Natuurlijk hebben ze er zelf niet voor gekozen, en dan nog, het zijn kinderen. Maar zo lopen er nu tienduizenden kinderen in die regio, ook gewoon die er geboren zijn. Misschien moeten we die allemaal gaan ophalen? En hun ouders komen wat later ook wel af...

andev 28 mei 2018 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8725660)

Erg genoeg dat men alhier wil doen alsof die kopvodden-dames "Belgisch" zijn. Zoals mijn hond en mijn kat.

Pericles 28 mei 2018 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8725678)
De verantwoordelijkheid voor de aanwezigheid van die kinderen daar ligt volledig bij hun ouders! Natuurlijk hebben ze er zelf niet voor gekozen, en dan nog, het zijn kinderen. Maar zo lopen er nu tienduizenden kinderen in die regio, ook gewoon die er geboren zijn. Misschien moeten we die allemaal gaan ophalen? En hun ouders komen wat later ook wel af...

Geen enkel land repatriëert actief.

Universalia 28 mei 2018 17:47

Citaat:

Ik ben ook van die mening maar ze weten goed genoeg dat België ze de hand boven het hoofd zal houden als ze daar hun draai niet meer kunnen vinden of het te 'warm' geworden is en hun eigen hachje in gevaar komt.

Bad Attila 28 mei 2018 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8725679)
Erg genoeg dat men alhier wil doen alsof die kopvodden-dames "Belgisch" zijn. Zoals mijn hond en mijn kat.

Ah ja, juist, JIJ bepaalt wie Belg is, en wie niet... :lol:

Mag ik mij Belg noemen, Heer Andev?

andev 28 mei 2018 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8725699)
Ah ja, juist, JIJ bepaalt wie Belg is, en wie niet... :lol:

Mag ik mij Belg noemen, Heer Andev?

Er een kluchtje van maken helpt ons niet vooruit nietwaar?
Men zou meer voorwaarden, en vooral een langere periode moeten inschakelen vooraleer men inderdaad "Belg" kan worden!
Voeg daarna nog een periode erbij waarin men dat "Belg" zijn weer kan afnemen en de vorige nationaliteit weer primeert, ook voor de hier geboren kinderen enz
Wie zich jaren op een "normale" manier gedraagt heeft niets te vrezen nietwaar? Ondertussen kunnen ze natuurlijk van de nodige hulp, inkomen enz genieten, net zoals iedereen.
Nu lopen er al veel "vreemdelingen" rond die menen zich alles te mogen permitteren want ze zijn "Belg", zomaar. Maar blijven vreemdelingen.
Sommigen kunnen zelfs mee IS gaan ondersteunen, en als ze in de problemen geraken: we zijn BELG ! Verder moeten ze gewoon geduldig afwachten tot het hier vanzelf Belgikistan is geworden...

Skobelev 28 mei 2018 19:04

Citaat:

Is dat belangrijk? Dat is toch maar een papiertje.

kelt 28 mei 2018 19:37

De oorlog tegen het "verdorven Westen" gaat gewoon verder..Laat de Kaffirs dan het opvoeden van de toekomstige strijders van het Kalifaat bekostigen....De ONNOZELAARS gaan dat toch doen,ach die arme kinnekes....en o wee die zielige kweekmoedertjes :twisted:

ViveLaBelgique 28 mei 2018 20:05

Citaat:

Kinderen kunnen geen bewuste maken zolang ze niet meerderjarig zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ea6a/#comments

De twee IS-weduwen en hun kinderen werden in 2013 al een keer geëvacueerd uit Syrië. Dat kostte de Staatsveiligheid en Buitenlandse Zaken heel wat moeite. Nadat de twee vrouwen in Anterpen waren bevallen, vertrokken zij terug met hun kinderen naar Syrië. Dit jaar werenden ze in maart nog bij verstek veroordeeld tot vijf jaar cel en 6.000 euro boete omdat ze naar Syrië vertrokken waren.

...

Child Focus sluit zich aan bij de dagvaarding van de grootouders.

Ik vind dit persoonlijk een oneigenlijk gebruik van juridische middelen. Het is doel ( repatriëring kinderen) justifieert niet de middelen ( Belgische staat in gebreke stellen bij dagvaarding van het niet uitvoeren van een bij verstek uitgesproken vonnis.

Child Focus neemt hier het standpunt in:
- de biologische moeders zijn criminelen en dienen naar het gevang te gaan
- de grootouders krijgen tegen de wil van de biologische moeders inspraak over het wel en wee van de kinderen.

De schoofzak 28 mei 2018 20:27

We hebben een Child focus nodig (maar dan liefst met een naam die ook iedereen in Vlaanderen verstaat) om verloren gelopen en soortgelijke kinderen op te sporen.

Niet om politiek activisme mee te bedrijven.

Ik durf er op te wedden dat als (als) een krant/nieuwsmedium/... eens zou checken wie daar allemaal de plak zwaait met een partijpolitieke lidkaart op zak, we het "nog beter" zouden begrijpen.

Zucht 28 mei 2018 20:43

Wat heeft CF gedaan om de kinderen uit de handen van hun ouders te halen toen ze nog voor IS streden ? Bijv. die, die hier in België is komen bevallen en haar baby direct weer meenam naar Syrië. Waar waren de Child focusers toen ?
Ah ja, en die moeders die nu vinden dat alleen een goede schoolopleiding voor hun kinderen primeert. Ha, wat voor school kregen ze zoal bij IS ?

Universalia 28 mei 2018 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8725835)
Wat heeft CF gedaan om de kinderen uit de handen van hun ouders te halen toen ze nog voor IS streden ? Bijv. die, die hier in België is komen bevallen en haar baby direct weer meenam naar Syrië. Waar waren de Child focusers toen ?
Ah ja, en die moeders die nu vinden dat alleen een goede schoolopleiding voor hun kinderen primeert. Ha, wat voor school kregen ze zoal bij IS ?

Deze 'school' misschien?

Islamic State schooled children as soldiers – how can their ‘education’ be undone?

Zware school denk ik en wat zouden de examens omvatten? 8O

Bach 28 mei 2018 22:32

Het is toch maar normaal dat België voor zijn regime change assets zorgt ook al mislukte de operatie en gebeurde de stimulering en ondersteuning van dit kanonnenvlees op aanvraag van de VS.

Ik betwijfel ook of bij child focus de belangen van het kind primeren.

^_^ 29 mei 2018 05:56

Zou dit geen hoax zijn? Of zelfs een poging tot cyberaanval vanuit IS hoek? De website van childfocus geeft certificaatalarmen en retournering naar een soort quiz.

Bad Attila 29 mei 2018 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8725710)
Er een kluchtje van maken helpt ons niet vooruit nietwaar?
Men zou meer voorwaarden, en vooral een langere periode moeten inschakelen vooraleer men inderdaad "Belg" kan worden!
Voeg daarna nog een periode erbij waarin men dat "Belg" zijn weer kan afnemen en de vorige nationaliteit weer primeert, ook voor de hier geboren kinderen enz
Wie zich jaren op een "normale" manier gedraagt heeft niets te vrezen nietwaar? Ondertussen kunnen ze natuurlijk van de nodige hulp, inkomen enz genieten, net zoals iedereen.
Nu lopen er al veel "vreemdelingen" rond die menen zich alles te mogen permitteren want ze zijn "Belg", zomaar. Maar blijven vreemdelingen.
Sommigen kunnen zelfs mee IS gaan ondersteunen, en als ze in de problemen geraken: we zijn BELG ! Verder moeten ze gewoon geduldig afwachten tot het hier vanzelf Belgikistan is geworden...

Wat een zever weer, het gaat hier om (heel) jonge kinderen ...

Ga je controleren of zij wel goed West-Europees kakken en pissen, liefst inde pauper, of net wanneer de pauper ververst wordt? Of kijken hoe ze aan mama's tepel zuigen? Misschien is er zelfs een beschaafde manier om te bleiten, eigen aan onze normen en waarden?

Bespaar mij uw onzin.

No Apologies 29 mei 2018 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8725484)

De kinderen hebben geen schuld aan de stompzinnigheid van hun moeders. Ik kan er nog inkomen dat heel jonge kinderen kunnen terugkeren, maar de moeders hebben hun laatste kans al een hele tijd geleden verbeurd. Ik hoop dan ook dat ze in Syrië kunnen worden berecht voor de misdaden die ze ginder hebben begaan en dat ze zeker nooit meer kunnen terugkeren naar het door hen zo gehate België. En wat Child Focus betreft, dacht ik dat die dienden om te helpen bij het opsporen van vermiste kinderen, niet om politieke druk te steken op de regering.

No Apologies 29 mei 2018 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8725979)

Ga je controleren of zij wel goed West-Europees kakken en pissen, liefst inde pauper, of net wanneer de pauper ververst wordt? Of kijken hoe ze aan mama's tepel zuigen? Misschien is er zelfs een beschaafde manier om te bleiten, eigen aan onze normen en waarden?

Bespaar mij uw onzin.

Niet boos worden (slecht voor de bloeddruk). Andev heeft trouwens evenveel recht om onzin te posten als jij.

Thuleander 29 mei 2018 08:07

Citaat:

patrickve 29 mei 2018 08:11

Ik denk dat die klein mannekes nog kunnen dienen om nieuwe verblijfsvergunningen mee te bekomen. Hint: hang ze aan een balkonneke, of kleef ze vast aan de achterkant van een minibuske.

Bad Attila 29 mei 2018 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8726002)
Niet boos worden (slecht voor de bloeddruk). Andev heeft trouwens evenveel recht om onzin te posten als jij.

Ikke boos? Neen, hoor.
En ik heb totaal geen last van mijn bloeddruk, die is helemaal ok.

Bad Attila 29 mei 2018 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8726005)

Indrukwekkend!

En over die twee kindjes in deze zaak? Heb jij daar ook foto's van?

Lof der Zotheid 29 mei 2018 08:55

Citaat:

Die kunnen we ze toch snel en onbureaucratisch geven. Snel-Belgwet enzo...

quercus 29 mei 2018 09:07

We hebben een tijdje geleden kunnen vaststellen dat er in Brussel zo geweldig veel franstalige Gutmenschen wonen die zich, gesteund door ultra linkse advocaatjes, ontfermen over illegale transfer-migranten. Wel, eventueel kan er aan datzelfde clubje ook voorgesteld worden om de kinderen van die in Syrië vertoevende "verwarde moeders" uit Borgerhout er ook maar bij te nemen. Maar misschien is er dan wel een communautair probleem. Want "ces petits gosses sont des flamands n'est-ce-pas?"

andev 29 mei 2018 09:18

Citaat:

Bespaar mij uw onzin.

Onzin? Misschien eventjes bedenken dat er, spijtig genoeg, honderdduizenden sukkelaars van kinderen rondlopen in ons wereldje! Waarom voor die twee zo'n spektakel maken terwijl de ouders zelf schuld hebben aan de situatie waarin ze zitten? En al de rest waar niets aan te verwijten valt?
Moeten de rijke landen proberen de miserie aldaar wat te leningen op één of andere manier? Tuurlijk!
Maar niet met ze naar hier te halen.
Als er nu nog mensen zijn die niet snappen en zien wat er aan het gebeuren is...

Bad Attila 29 mei 2018 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8726092)
Onzin? Misschien eventjes bedenken dat er, spijtig genoeg, honderdduizenden sukkelaars van kinderen rondlopen in ons wereldje! Waarom voor die twee zo'n spektakel maken terwijl de ouders zelf schuld hebben aan de situatie waarin ze zitten? En al de rest waar niets aan te verwijten valt?
Moeten de rijke landen proberen de miserie aldaar wat te leningen op één of andere manier? Tuurlijk!
Maar niet met ze naar hier te halen.
Als er nu nog mensen zijn die niet snappen en zien wat er aan het gebeuren is...

Ik herhaal het, dat je dat nu wilt of niet, het zijn Belgen, het zijn dus "onze" mensen, en "ons" probleem. Zij hebben alle recht om in Belgie te leven, te wonen, op te groeien, en zelfs om het varken uit te hangen.
Kortom, ze hebben net dezelfde rechten als jij.

Bad Attila 29 mei 2018 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8726056)
Die kunnen we ze toch snel en onbureaucratisch geven. Snel-Belgwet enzo...

De snel-Belgwet?
Is die niet afgeschaft?

Bach 29 mei 2018 10:09

Sinds child focus zal je geen 'stastsbedreigende' schandalen a la Dutroux meer tegen komen. Wistle blowers van kindermisbruik zoeken beter een andere weg indien mogelijk. Tenzij het om klein grut gaat. Mijn indruk.

Pericles 29 mei 2018 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8726134)
Ik herhaal het, dat je dat nu wilt of niet, het zijn Belgen, het zijn dus "onze" mensen, en "ons" probleem. Zij hebben alle recht om in Belgie te leven, te wonen, op te groeien, en zelfs om het varken uit te hangen.
Kortom, ze hebben net dezelfde rechten als jij.

Ook in Nederland was er een rechter die beval de Nederlandse kinderen terug te halen.
Wel zei Rutte we gaan dat niet doen , we hebben geen consulaat in Irak en we gaan niemand zijn leven in gevaar brengen om vergissingen van ouders recht te gaan zetten, er zijn ergens limieten.
Als ze tot in Turkije raken, dan ligt de zaak anders.
Dat is ook het standpunt van onze regering naar het schijnt en niet alleen bij ons maar ook in de rest van West-Europa.
Maar goed, als je je geroepen voelt ga ze dan zelf ophalen hé. :-D
Of vind je misscien dat er gewoon iemand moet aangeduid worden om die klus met gevaar van eigen leven dan maar te volbrengen? :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be