Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Child Focus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243755)

Leica 28 mei 2018 15:38

Child Focus

Is het de taak van Child Focus om kinderen van IS-vrouwen naar hier te halen? Ik dacht dat ik ondertussen alles gehoord had. Blijkbaar niet dus...
Wat ik niet goed begrijp, is dat die vrouwen willen dat hun kinderen naar België terug keren. Die IS-vrouwen zijn toch compleet tegen al onze westerse normen en waarden? Alles is hier toch slecht volgens hun ideologie? Waarom zouden hun kinderen dan in godsnaam naar hier moeten gehaald worden?
In 2013 werden die 2 vrouwen al eens geëvacueerd uit Syrië. Nadat ze hier in België bevallen waren, keerden ze onmiddellijk terug. Voor mijn part mogen ze ginder blijven, inclusief de kinderen.
Ik vrees dat Child Focus hier toch zijn boekje te buiten gaat en dat ze heel wat financiële steun van de burger zullen verliezen.
Bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ea6a/#comments

DewareJakob 28 mei 2018 15:49

Child Focus doet goed werk, maar is duidelijk politiek belast.
Als de verantwoordelijkheid van ouders, of vooral, het gebrek hieraan als politieke zet wordt gebruikt...

Leica 28 mei 2018 16:04

Child Focus heeft in het verleden inderdaad al goed werk gedaan. Wat ze nu bekokstoven vind ik toch niet getuigen van het leveren van goed werk. Aan de vele reacties te lezen in de media denk ik dat een groot deel van de burgers er ook zo over denkt. Volgens mij hebben ze bij Child focus eerder last van een zonneslag :roll:

Bad Attila 28 mei 2018 17:00

Nu is de tijd blijkbaar aangebroken om de Moslimkinderen aan te vallen...

Alles in naam van, hé...

Pericles 28 mei 2018 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8725636)

Alles in naam van, hé...

de democratie ? ;-)

Universalia 28 mei 2018 17:17

Lees ook -->> Child Focus : België moet IS kinderen repatriëren

;-)

orfeus5412 28 mei 2018 17:19

Citaat:

Misschien zijn die kinderen al geïndoctrineerd door hun vader... Meen me beelden te herinneren hoe IS kleine kinderen hun speelgoed leerden kelen.

Skobelev 28 mei 2018 17:21

Schrap de subsidies voor Child Focus maar meteen. Ik wil daar niet (meer)voor bijdragen.

Pericles 28 mei 2018 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8725657)
Schrap de subsidies voor Child Focus maar meteen. Ik wil daar niet (meer)voor bijdragen.

Dan moet je stoppen met op de lotto te spelen. ;-)

Skobelev 28 mei 2018 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8725664)
Dan moet je stoppen met op de lotto te spelen. ;-)

no prob, daarvoor moet je eerst spelen, niet?

Tavek 28 mei 2018 19:13

Citaat:

Alles in naam van, hé...

Waarom moeten wij de kinderen van vijandelijke strijders terughalen naar hier ?

Sinds wanneer zijn we zo gek geworden ? Een normaal land houdt die buiten.

Leica 28 mei 2018 19:28

Je zou er op den duur aan denken dat men dit met opzet doet om de autochtone bevolking te jennen en zo één en ander op gang te trekken.

fred vanhove 28 mei 2018 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8725783)
Je zou er op den duur aan denken dat men dit met opzet doet om de autochtone bevolking te jennen en zo één en ander op gang te trekken.

De autochtone bevolking die op gang wordt getrokken dat gaat nogal vlammen geven denk ik:-D:-D

Leica 28 mei 2018 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8725786)
De autochtone bevolking die op gang wordt getrokken dat gaat nogal vlammen geven denk ik:-D:-D

Je kan je daar misschien vrolijk over maken maar de grens is stilletjes aan bij velen bereikt.

fred vanhove 28 mei 2018 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8725787)
Je kan je daar misschien vrolijk over maken maar de grens is stilletjes aan bij velen bereikt.

Is dat zo :roll:? Die velen interesseren zich alleen aan het komend WK. Daar hangt hun geluk of ongeluk van af. Voetbal en Alcohol meer hebben die vele niet nodig in het leven.

Tavek 28 mei 2018 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8725789)
Is dat zo :roll:? Die velen interesseren zich alleen aan het komend WK. Daar hangt hun geluk of ongeluk van af. Voetbal en Alcohol meer hebben die vele niet nodig in het leven.

Is een voetballer ooit gaan lopen met uw madam ?

Bad Attila 29 mei 2018 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8725765)
Waarom moeten wij de kinderen van vijandelijke strijders terughalen naar hier ?

Sinds wanneer zijn we zo gek geworden ? Een normaal land houdt die buiten.

Ah ja, kinderen van terroristen zijn zelf terroristen, dat was ik vergeten...

Thuleander 29 mei 2018 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8725977)

Elke haji terrorist was ooit een klein lief boeleke dat weke, vrouwelijke gevoelens in uw betabrein opriep.

Better safe than sorry.

Skobelev 29 mei 2018 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8725978)
Elke haji terrorist was ooit een klein lief boeleke dat weke, vrouwelijke gevoelens in uw betabrein opriep.

Better safe than sorry.

Op 1 jaar : een babytje
Op 6 jaar : een stenengooiertje
Op 11 jaar : een jeugdcrimineel
Op 16 jaar : al 30 keer opgepakt voor geweldmisdrijven
Op 20 jaar : een terrorist

Laat ze maar ginder.

Bad Attila 29 mei 2018 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8725978)

Better safe than sorry.

Weet je, ook jij was ooit een braaf, lief boeleke. Net als wij allen.

Ik stel dan ook voor om elk boeleke uit de weg te ruimen van bij de geboorte. Er bestaat immers een risico dat zo'n boeleke ooit een serie-moordenaar wordt, en wie zou dat willen?

Better safe than sorry, nietwaar?

Thuleander 29 mei 2018 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8725990)

Zeker wat de import van haji gebroed betreft.

Leica 29 mei 2018 08:06

Citaat:

Dat is hier niet gezegd maar die vrouwen zijn met veel moeite naar België terug gehaald. Nadat ze bevallen zijn, zijn ze terug gekeerd naar Syrië. Hoeveel keer moeten we ze nog terug halen? Blijkbaar hadden ze het daar wel naar hun zin. Eens te meer zijn de kinderen de dupe van het onverantwoord gedrag van de ouders. Moeten wij daar weer eens voor opdraaien? Die ouders verfoeien onze waarden en normen (anders zouden ze zich niet aangesloten hebben bij het Kalifaat). Waarom zou je als ouder je kind naar een samenleving (meerbepaald de belgische samenleving) sturen waar je zelf op spuwt en die je veracht?
Ik vraag me ook af hoe ze aan de info komen om de Belgische staat voor de rechter te dagen in kortgeding? Wie helpt hen daarbij? Wie heeft daar allemaal belang bij? Ik zou in de verste verten niet weten hoe ik dit moet doen. Eigenaardig dat ze vanuit dit verschrikkelijke detentiekamp wél kunnen.

Bad Attila 29 mei 2018 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8726004)
Dat is hier niet gezegd maar die vrouwen zijn met veel moeite naar België terug gehaald. Nadat ze bevallen zijn, zijn ze terug gekeerd naar Syrië. Hoeveel keer moeten we ze nog terug halen? Blijkbaar hadden ze het daar wel naar hun zin. Eens te meer zijn de kinderen de dupe van het onverantwoord gedrag van de ouders. Moeten wij daar weer eens voor opdraaien? Die ouders verfoeien onze waarden en normen (anders zouden ze zich niet aangesloten hebben bij het Kalifaat). Waarom zou je als ouder je kind naar een samenleving (meerbepaald de belgische samenleving) sturen waar je zelf op spuwt en die je veracht?
Ik vraag me ook af hoe ze aan de info komen om de Belgische staat voor de rechter te dagen in kortgeding? Wie helpt hen daarbij? Wie heeft daar allemaal belang bij? Ik zou in de verste verten niet weten hoe ik dit moet doen. Eigenaardig dat ze vanuit dit verschrikkelijke detentiekamp wél kunnen.

Het gaat dan ook niet over de vrouwen, die zullen mij een worst wezen, maar over de kinderen.
Bij mijn weten hebben die niks misdaan en zijn ze slachtoffer van de omstandigheden. Er is dus absoluut niks verkeerds aan om ze te helpen. En laten we de rechter bepalen of België die hulp verplicht moet leveren door die kinderen terug naar hier te halen.

Leica 29 mei 2018 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8726018)
Het gaat dan ook niet over de vrouwen, die zullen mij een worst wezen, maar over de kinderen.
Bij mijn weten hebben die niks misdaan en zijn ze slachtoffer van de omstandigheden. Er is dus absoluut niks verkeerds aan om ze te helpen. En laten we de rechter bepalen of België die hulp verplicht moet leveren door die kinderen terug naar hier te halen.

Zou jij als ouder uw kind aan een samenleving toevertrouwen waar je op spuwt?
Kinderen hebben inderdaad niks misdaan. Dat valt niet te ontkennen. Waarom juist die kinderen naar hier halen? Er zijn tienduizenden kinderen die jammer genoeg in erbarmelijke omstandigheden leven. Moeten we hen dan allemaal naar hier halen? Zijn wij het OCMW van de wereld?

Bad Attila 29 mei 2018 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8726022)
Zou jij als ouder uw kind aan een samenleving toevertrouwen waar je op spuwt?

Als jij als ouder de keuze hebt om uw kind in levensgevaarlijke omstandigheden in een vluchtelingenkamp te houden, of veilig en wel te laten opvangen door uw eigen ouders, wat zou jij verkiezen?

Citaat:

Kinderen hebben inderdaad niks misdaan. Dat valt niet te ontkennen. Waarom juist die kinderen naar hier halen? Er zijn tienduizenden kinderen die jammer genoeg in erbarmelijke omstandigheden leven. Moeten we hen dan allemaal naar hier halen? Zijn wij het OCMW van de wereld?
Dat jij dat nu wilt of niet, die kinderen zijn Belg. Het is dan ook helemaal logisch dat België het aanspreekpunt is.
Dus neen, we zijn het OCMW niet van de wereld, wel van de Belgen.

Leica 29 mei 2018 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8726033)
Als jij als ouder de keuze hebt om uw kind in levensgevaarlijke omstandigheden in een vluchtelingenkamp te houden, of veilig en wel te laten opvangen door uw eigen ouders, wat zou jij verkiezen?

Je antwoordde niet op mijn vraag. Je gebruikt een gekende truc om niet te moeten antwoorden. Je stelt gewoon een andere vraag die weinig terzake doet. Zwakke argumentatie vind ik dit.

Tavek 29 mei 2018 08:52

Citaat:

Het welzijn van die kinderen is niet onze verantwoordelijkheid. Maar die van hun ouders.

En dat zijn vijandelijke strijders.

De mensen die hiervoor naar de rechter trekken zijn weer goed bezig: weer wat stemmen voor VB en NVA er bij.

Leica 29 mei 2018 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8726033)
Dat jij dat nu wilt of niet, die kinderen zijn Belg. Het is dan ook helemaal logisch dat België het aanspreekpunt is.
Dus neen, we zijn het OCMW niet van de wereld, wel van de Belgen.

Die ouders zijn toch ZELF terug vertrokken naar Syrië? Blijkbaar waren ze niet tevreden in ons Belgenlandje. Hoeveel keer moeten we hen volgens jou blijven terug halen (met alle risico's die eraan verbonden zijn?).
Belg... ja maar met een dubbele nationaliteit zodat ze lekker van ons SZ-systeem kunnen profiteren als het hen uitkomt. Nee, dank u. Laat ze maar in hun geliefkoosde kalifaat of wat er van over blijft.

Dadeemelee 29 mei 2018 09:19

Citaat:

Ja inderdaad, maar ik vrees dat die twee dan ook wel mee terug zullen komen. De aanvraag is in ieder geval voor de 2 vrouwen + hun kinderen.

Vette Pois(s)on 29 mei 2018 09:29

Citaat:

appel
boom

gans de mand

andev 29 mei 2018 09:37

Citaat:

Als de terroristen gaan weten dat wij uiteindelijk voor hun kinderen gaan zorgen is dat voor hen ook al een troost en kunnen ze rustig verder "werken."

andev 29 mei 2018 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8725990)
Weet je, ook jij was ooit een braaf, lief boeleke. Net als wij allen.

Ik stel dan ook voor om elk boeleke uit de weg te ruimen van bij de geboorte. Er bestaat immers een risico dat zo'n boeleke ooit een serie-moordenaar wordt, en wie zou dat willen?

Ben jij dat die andere postings als "onzin" bestempelt?
Die van jou al eens herlezen?

Bad Attila 29 mei 2018 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8726049)
Je antwoordde niet op mijn vraag. Je gebruikt een gekende truc om niet te moeten antwoorden. Je stelt gewoon een andere vraag die weinig terzake doet. Zwakke argumentatie vind ik dit.

Ik hoef op jouw vraag niet te antwoorden, de moeders hebben dat immers reeds in mijn plaats gedaan. Door hun actie antwoorden zij volmondig "ja".

Wie ben ik om hen tegen te spreken? Mijn vraag legt gewoon uit waarom ik denk dat die moeders "ja" hebben geantwoord, en waarom ook ik "ja" zou antwoorden.

100% to the point dus.

Jouw beurt.

Bad Attila 29 mei 2018 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8726119)
Ben jij dat die andere postings als "onzin" bestempelt?
Die van jou al eens herlezen?

Sarcasme, sarcasme, mijn beste Andev.

Maar bedankt om te bevestigen dat de post van Thuleander complete onzin is.
Opdracht volbracht.

Bad Attila 29 mei 2018 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8726052)
Het welzijn van die kinderen is niet onze verantwoordelijkheid. Maar die van hun ouders.

En dat zijn vijandelijke strijders.

De mensen die hiervoor naar de rechter trekken zijn weer goed bezig: weer wat stemmen voor VB en NVA er bij.

Met deze redenering kunnen wij de hele publieke jeugdzorg opbergen. Niet dat dat geen goed idee zou zijn, het zit vol Tsjeven, maar ik zal niet veel bijval krijgen, zou ik denken.

Bad Attila 29 mei 2018 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8726093)
Ja inderdaad, maar ik vrees dat die twee dan ook wel mee terug zullen komen. De aanvraag is in ieder geval voor de 2 vrouwen + hun kinderen.

Klopt, heb ik nergens geschreven dat het lot van die twee vrouwen mij niks kan schelen, en dat ik het over de kinderen heb?

Bad Attila 29 mei 2018 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leica (Bericht 8726053)
Die ouders zijn toch ZELF terug vertrokken naar Syrië? Blijkbaar waren ze niet tevreden in ons Belgenlandje. Hoeveel keer moeten we hen volgens jou blijven terug halen (met alle risico's die eraan verbonden zijn?).

De kinderen daarentegen zijn niet ZELF vertrokken, die hebben geen keuze gehad.

Citaat:

Belg... ja maar met een dubbele nationaliteit zodat ze lekker van ons SZ-systeem kunnen profiteren als het hen uitkomt. Nee, dank u. Laat ze maar in hun geliefkoosde kalifaat of wat er van over blijft.
mmmh, een van die moeders heet Tatiana en heeft toch wel Westerse trekken... Ik sluit dan ook niet uit dat het om een Belgische pur-sang gaat...
Het kan natuurlijk ook om een Tsjetsjeense gaan.

Tavek 29 mei 2018 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8726152)
Met deze redenering kunnen wij de hele publieke jeugdzorg opbergen. Niet dat dat geen goed idee zou zijn, het zit vol Tsjeven, maar ik zal niet veel bijval krijgen, zou ik denken.

We moeten geen potentieel gevaarlijke individuen het land in halen. Dat kind is gebrainwashed, zeker als het niet kompleet uit zijn milieu gehaald wordt als het hier komt en bij zijn/haar ouders mag blijven.

Dat groeit op om in Luik agenten af te schieten.

Bad Attila 29 mei 2018 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8726228)
We moeten geen potentieel gevaarlijke individuen het land in halen. Dat kind is gebrainwashed, zeker als het niet kompleet uit zijn milieu gehaald wordt als het hier komt en bij zijn/haar ouders mag blijven.

Dat groeit op om in Luik agenten af te schieten.

Dezelfde argumenten als Thuleander, ik ben onder de indruk...

Iedereen is een potentieel gevaarlijk individu, iedereen.

Tavek 29 mei 2018 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8726234)
Dezelfde argumenten als Thuleander, ik ben onder de indruk...

Iedereen is een potentieel gevaarlijk individu, iedereen.

Ja maar deze mensen nog veel meer.

Ik heb nog geen enkel goed argument gehoord waarom we oorlogsmisdadigers en hun kinderen naar hier terug moeten halen.

Waarom is dat onze verantwoordelijkheid opeens ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be