Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Prins Laurent zoekt verloren miljoenen in Luxemburg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244564)

Universalia 3 augustus 2018 06:08

Prins Laurent zoekt verloren miljoenen in Luxemburg

Citaat:

Met een arrest van een Brusselse rechtbank onder de arm daagt de oude vzw van prins Laurent de Libische staat voor een Luxemburgse rechter. De vzw, die in 2008 een peperduur herbebossingsproject opstartte in Libië, eist zo’n 50 miljoen euro nadat de Libiërs het contract eenzijdig hebben opgezegd. Dat schrijven de Gazet van Antwerpen, Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Belang van Limburg vandaag.
Ik ben ook al jaar -en dag op zoek naar miljoenen maar in mijn geval beperkt zich dat tot het invullen van Lotto/Euromilj waar ik spijtig genoeg nog nooit wat heb met kunnen winnen. :roll:

Svennies 3 augustus 2018 09:52

Kom,kom,gunt u die mens nu écht géén extra zakcentje om die 15 % dotatie verlies dit jaar mee te compenseren...

Vlad 3 augustus 2018 09:53

Is er nog een Libische staat ?

Garry 3 augustus 2018 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8771635)

Ik ben ook al jaar -en dag op zoek naar miljoenen maar in mijn geval beperkt zich dat tot het invullen van Lotto/Euromilj waar ik spijtig genoeg nog nooit wat heb met kunnen winnen. :roll:

Voordeel is wel dat ge er niet voor naar een rechter moet stappen hé.

Garry 3 augustus 2018 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 8771699)
Kom,kom,gunt u die mens nu écht géén extra zakcentje om die 15 % dotatie verlies dit jaar mee te compenseren...

Ik dacht dat voor een koninklijke familie in het buitenland veel meer deuren open gingen dan voor een president. Was dat niet zoiets in die aard???

Xenophon 3 augustus 2018 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8771703)
Ik dacht dat voor een koninklijke familie in het buitenland veel meer deuren open gingen dan voor een president. Was dat niet zoiets in die aard???

Voor volle leden wel, niet voor halve.

Mambo 3 augustus 2018 12:40

:roll:
Ik gun hem dat.

Tenslotte heeft hij er hard voor gewerkt.

Garry 3 augustus 2018 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8771788)
Voor volle leden wel, niet voor halve.

Als ge in Amerika over België spreekt denken ze dat ge het hebt over de hoofdstad van Brussel, wat zullen ze het verschil kennen tussen een hele of een halve.

Het enige dat ze onmiddellijk in de gaten zullen hebben, als hij daar zou verschijnen, is dat het een halve gare is. Maar dat maakt ook al geen verschil met die helen van die familie hoor.

Witte Kaproen 3 augustus 2018 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8771793)
Ik gun hem dat.

Hoeveel bomen zou hij of zijn medewerkers geplant hebben in Libië ?

Zouden die aanplantingen te zien zijn op satellietbeelden

of enkel in de verbeelding van Laurent?

fred vanhove 3 augustus 2018 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8771877)
Als ge in Amerika over België spreekt denken ze dat ge het hebt over de hoofdstad van Brussel, wat zullen ze het verschil kennen tussen een hele of een halve.

Het enige dat ze onmiddellijk in de gaten zullen hebben, als hij daar zou verschijnen, is dat het een halve gare is. Maar dat maakt ook al geen verschil met die helen van die familie hoor.

Daar hebben ze in de VS wel wat ervaring mee:-)

Garry 3 augustus 2018 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8771890)
Daar hebben ze in de VS wel wat ervaring mee:-)

:lol:

Mambo 3 augustus 2018 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8771880)
Hoeveel bomen zou hij of zijn medewerkers geplant hebben in Libië ?

Zouden die aanplantingen te zien zijn op satellietbeelden

of enkel in de verbeelding van Laurent?

Geen.
Ze hebben contractbreuk gedaan.

Niettemin heeft hij rechten zoals iedereen.

Zucht 3 augustus 2018 17:22

Hopelijk heeft hij een "no cure no pay" afspraak met zijn advocaat, want van Lybië zal hij natuurlijk nooit een schadevergoeding krijgen. Maar voortgaande op het verleden zal er uiteindelijk alleen een gepeperde rekening voor monseigneur overblijven.

Universalia 3 augustus 2018 17:57

Over welk soort van 'aanplantingen' ging dat eigenlijk?

Bomen, heesters of een ander soort 'verwarde' plant?

Misschien was het wel een 'plant een boom' actie. 8O

Nr.10 3 augustus 2018 19:22

Vijftig miljoen euro?
Voor wat?
Dit ruikt niet goed.
Heel slecht zelfs.
En dat voor iemand die jaarlijks een enorme dotatie ontvangt.
We zouden zomaar kunnen insinueren dat Laurent zich schuldig maakt aan oplichting.

epicurist_dirk 3 augustus 2018 20:07

Hoooola, niet in Frankrijk zoals Links en hun vakbond, en zelfs ?misschien? zelfs ARCO die daar hun poen verborgen houden voor het sjoemel merk België!!!

kojak 3 augustus 2018 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8771635)

Bof... de rechter heeft een uitspraak gedaan in zijn voordeel, dus ik kan hem geen ongelijk geven.
Ik denk dat iedereen in zijn geval wel zal proberen om achter zijn of haar geld te geraken.
Al de rest rond de prins heeft hier eigenlijk niets mee te maken.

Witte Kaproen 3 augustus 2018 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8771703)

We kunnen ze eens naar Noord Korea sturen en zien of deur open gaat :-)

Voor Trump gaat de deur in elk geval open daar.

Garry 3 augustus 2018 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8772024)
Bof... de rechter heeft een uitspraak gedaan in zijn voordeel, dus ik kan hem geen ongelijk geven.
Ik denk dat iedereen in zijn geval wel zal proberen om achter zijn of haar geld te geraken.

Bron? Welke rechter gaat die nu gelijk geven? Was er geen tegenpartij misschien? Dan kan hij eisen wat hij wil.

Garry 3 augustus 2018 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8772036)
We kunnen ze eens naar Noord Korea sturen en zien of deur open gaat :-)

Voor Trump gaat de deur in elk geval open daar.

Ze zeggen altijd dat Trump een gek is, maar wat verschil zit er nu eigenlijk tussen een gek en een nar.

Nr.10 4 augustus 2018 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8772024)

Het gaat om een vzw.

kojak 4 augustus 2018 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8772142)
Het gaat om een vzw.

Weet iedereen wel, en wat zou dat 'anders' maken ?

kojak 4 augustus 2018 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8772061)
Bron? Welke rechter gaat die nu gelijk geven? Was er geen tegenpartij misschien? Dan kan hij eisen wat hij wil.

LOL .... :lol:

Lees de openingsposting.... :mrgreen:

Nr.10 4 augustus 2018 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8772146)
Weet iedereen wel, en wat zou dat 'anders' maken ?

We hebben mee geholpen aan de koloniale bezettingsoorlog tegen de reguliere overheid in Libië.
Hoeveel Libische burgers hebben we met onze Belgische vliegertjes de dood ingejaagd?
En dan als gezagsdrager komen melken over een paar boompjes die niet eens geplant werden.
Door een vzw = vereniging zonder winstoogmerk, die "van Laurent" zou zijn.
Dit lijkt me een behoorlijk louche zaak.

kojak 4 augustus 2018 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8772151)
We hebben mee geholpen aan de koloniale bezettingsoorlog tegen de reguliere overheid in Libië.
Hoeveel Libische burgers hebben we met onze Belgische vliegertjes de dood ingejaagd?
En dan als gezagsdrager komen melken over een paar boompjes die niet eens geplant werden.

Heb je de link gelezen die in de OP staat ?
Het gerecht heeft dit al uitgespit, én er een uitspraak over gedaan, en dat was al een hele tijd geleden.
Nu hebben ze iets bijkomend gevonden in Luxemburg om alsnog aan dat geld te geraken.
Had het een 'louche zaak' geweest, dan zou die rechter daar wel anders op gereageerd hebben denk ik. In het ergste geval kon hij zich gewoon onbevoegd verklaard hebben.
En wees gerust, het koningshuis én de regering zullen dit ook wel allemaal in de gaten gehouden hebben. L'enfant terrible.... ze kennen hem ook wel al zenne. ;)

Nr.10 5 augustus 2018 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8772061)

Er is geen tegenpartij.

De vzw "van Laurent" ondernam juridische stappen tegen Libië op hetzelfde ogenblik als onze vliegertjes daar bommen gingen droppen.

In dergelijke omstandigheden halen ze het in hun hoofd om Libië te beschuldigen van "contractbreuk".

Meer informatie
3 mei 2017

Nr.10 5 augustus 2018 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8772153)
Heb je de link gelezen die in de OP staat ?
Het gerecht heeft dit al uitgespit, én er een uitspraak over gedaan, en dat was al een hele tijd geleden.
Nu hebben ze iets bijkomend gevonden in Luxemburg om alsnog aan dat geld te geraken.
Had het een 'louche zaak' geweest, dan zou die rechter daar wel anders op gereageerd hebben denk ik. In het ergste geval kon hij zich gewoon onbevoegd verklaard hebben.
En wees gerust, het koningshuis én de regering zullen dit ook wel allemaal in de gaten gehouden hebben. L'enfant terrible.... ze kennen hem ook wel al zenne. ;)

Wat is die uitspraak waard?
Rechtspraak tegen een staat die niet meer bestaat, omdat we ze zelf met onze eigen bommen uit onze eigen vliegertjes vernietigd hebben.

Nr.10 5 augustus 2018 20:44

Mij lijkt het hier om grootschalige geldstroperij te gaan.

Onder het mom van "een vzw".

Sukkelaar 6 augustus 2018 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8771793)
Ik gun hem dat.

Wil je dit staven?

Xenophon 6 augustus 2018 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8772947)
Wat is die uitspraak waard?
Rechtspraak tegen een staat die niet meer bestaat, omdat we ze zelf met onze eigen bommen uit onze eigen vliegertjes vernietigd hebben.

Laurent zal zijn geld wel krijgen van het slachtofferfonds.

De echte slachtoffers ondertussen, ik ken iemand die zo'n twaalftal jaren geleden tijdens een roofoverval met een mes in de hals gestoken werd. Een aantal duizend € medische kosten die ze van het slachtofferfonds ging trekken.

Ondertussen zal ze nu wel begrijpen dat er geen eurocent komt.

Profiteur 6 augustus 2018 11:56

Gewoon weeral wraakroepend en iets dat aantoont hoe rot het in België is. Ze zouden die ganse Koninklijke familie gewoon moeten opknopen.

Nr.10 11 september 2018 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8773154)
Gewoon weeral wraakroepend en iets dat aantoont hoe rot het in België is. Ze zouden die ganse Koninklijke familie gewoon moeten opknopen.

De bedenkelijke praktijken gaan gewoon door.
Prins Laurent wil Libische miljoenen recupereren via nieuwe vzw Environment Network
10 sep 2018
Enkele citaten:
(...), verscheen op 6 september 2018 in het Belgisch Staatsblad de statuten van Environment Network asbl. Met als verantwoordelijken de prins zelf, zijn vrouw Claire Coombs en Etienne Vrebos, vriend en vertrouweling van Laurent.
Het doel van de nieuwe vzw is even breed als weinig zeggend: “de oprichting, ontwikkeling en/of het beheer van milieu- en ecologische projecten, zowel nationaal als internationaal”, zo lezen we in de oprichtingsstatuten.
Environment Network zal ook de activiteiten en het nettovermogen van de vzw GSDT (Global Sustainable Development Trust), die in vereffening gaat, overnemen, weet Apache.be.
Want op 20 november 2014 veroordeelde het Brusselse Hof van Beroep de Libische staat tot het betalen van een schadevergoeding van 38.479.041 euro aan GSDT. In 2010 verbrak de familie Khadaffi eenzijdig een contract over de herbebossing van duizenden hectaren woestijn aan de kust van het Afrikaanse land. Vermeerderd met de interesten en de gerechtskosten is Libië vandaag meer dan 48 miljoen euro verschuldigd aan de voormalige vzw van de prins. Als het geld is terugbetaald, moet het worden aangewend voor een andere vzw of stichting met hetzelfde sociale oogmerk, staat in het vonnis.
Het is van moeten. De curator van GSDT in maart 2018:
“Dit geld moet, als het wordt teruggegeven, worden toegewezen aan een andere vereniging of stichting die hetzelfde sociale doel heeft”

TheFourHorsemen 12 september 2018 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8772151)

Hoezo gezagsdrager?

TheFourHorsemen 12 september 2018 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8802398)
De bedenkelijke praktijken gaan gewoon door.
Prins Laurent wil Libische miljoenen recupereren via nieuwe vzw Environment Network
10 sep 2018
Enkele citaten:
(...), verscheen op 6 september 2018 in het Belgisch Staatsblad de statuten van Environment Network asbl. Met als verantwoordelijken de prins zelf, zijn vrouw Claire Coombs en Etienne Vrebos, vriend en vertrouweling van Laurent.
Het doel van de nieuwe vzw is even breed als weinig zeggend: “de oprichting, ontwikkeling en/of het beheer van milieu- en ecologische projecten, zowel nationaal als internationaal”, zo lezen we in de oprichtingsstatuten.
Environment Network zal ook de activiteiten en het nettovermogen van de vzw GSDT (Global Sustainable Development Trust), die in vereffening gaat, overnemen, weet Apache.be.
Want op 20 november 2014 veroordeelde het Brusselse Hof van Beroep de Libische staat tot het betalen van een schadevergoeding van 38.479.041 euro aan GSDT. In 2010 verbrak de familie Khadaffi eenzijdig een contract over de herbebossing van duizenden hectaren woestijn aan de kust van het Afrikaanse land. Vermeerderd met de interesten en de gerechtskosten is Libië vandaag meer dan 48 miljoen euro verschuldigd aan de voormalige vzw van de prins. Als het geld is terugbetaald, moet het worden aangewend voor een andere vzw of stichting met hetzelfde sociale oogmerk, staat in het vonnis.
Het is van moeten. De curator van GSDT in maart 2018:
“Dit geld moet, als het wordt teruggegeven, worden toegewezen aan een andere vereniging of stichting die hetzelfde sociale doel heeft”

Indien ik me niet vergis, is dat de standaard regeling bij vzw's.

Jantje 12 september 2018 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8773122)
Laurent zal zijn geld wel krijgen van het slachtofferfonds.

De echte slachtoffers ondertussen, ik ken iemand die zo'n twaalftal jaren geleden tijdens een roofoverval met een mes in de hals gestoken werd. Een aantal duizend € medische kosten die ze van het slachtofferfonds ging trekken.

Ondertussen zal ze nu wel begrijpen dat er geen eurocent komt.

Hij zelf krijgt geen cent van de Belgische staat, de VZW is de aanklager en doet dit volgesn het boekje.

Vind het eigenlijk triestig dat men dergelijke zaken misbruikt om Laurent af te schilderen als een geldwolf in de media, want hijzelf heeft niks te vertellen binnen die VZW, die trouwens werkt met subsidies van de Belgische staat.
De VZW is een NGO die aan natuurbehoud doet en ha geld gegeven aan Libië om de woestijn te herbebossen.
Dat geld is in de zakken van enkele machthebbers in Libië verdwenen en niet Laurent, maar de VZW wil dus of de bomen geplant zien, of het geld terug krijgen om alsnog de bomen te kunnen aanplanten.

Knuppel 12 september 2018 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 8771699)

EEN jaar lang 15% minder op 300.000 euro hoeveel is dat?

Allez, toch iets dat de N-VA verwezenlijkte....

Lof der Zotheid 12 september 2018 10:14

De prins kapitein-ter-zee Lorre wordt nu ook nog tettektief Lorre. Amai, een mens kan ver komen in 't leven.

Sukkelaar 12 september 2018 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8773154)

De ganse niet; maar wel helemaal afstellen.

TheFourHorsemen 12 september 2018 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 8802581)
Hij zelf krijgt geen cent van de Belgische staat, de VZW is de aanklager en doet dit volgesn het boekje.

Vind het eigenlijk triestig dat men dergelijke zaken misbruikt om Laurent af te schilderen als een geldwolf in de media, want hijzelf heeft niks te vertellen binnen die VZW, die trouwens werkt met subsidies van de Belgische staat.
De VZW is een NGO die aan natuurbehoud doet en ha geld gegeven aan Libië om de woestijn te herbebossen.
Dat geld is in de zakken van enkele machthebbers in Libië verdwenen en niet Laurent, maar de VZW wil dus of de bomen geplant zien, of het geld terug krijgen om alsnog de bomen te kunnen aanplanten.

Inderdaad!

Knuppel 12 september 2018 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje

Vind het eigenlijk triestig dat men dergelijke zaken misbruikt om Laurent af te schilderen als een geldwolf in de media

Citaat:

In een zeven pagina’s lange brief verzetten de advocaten van prins Laurent zich tegen de sanctie die de federale regering hun cliënt wil opleggen. Die sanctie komt er nadat de prins zonder toestemming of verwittiging een feestelijke receptie bijwoonde georganiseerd ter ere van het Chinese Volksleger. De prins dreigt nu tot 40.000 euro te verliezen van zijn jaarlijkse dotatie. Hij noemt de sanctie een inbreuk op de grondwet en meteen ook op zijn mensenrechten.
Meer dan 300.000 euro per jaar binnenrijven zonder een klop te doen is dus een mensenrecht volgens de Lorre?

EEN jaar 40.000 euro (door zijn eigen schuld) verliezen is dus een inbreuk op de grondwet? Volgens de grondwet mag de Lorre zich dus alles straffeloos permitteren?

Lorre trekt dus EEN jaar "maar" 260.000 euro op, maar als een geldwolf mag hij niet afgeschilderd worden, hoor! :roll:

Wie/wat heeft van jou zo'n fervente royalist gemaakt dat je het tot in het belachelijke voor de leden opneemt? Heeft een van hen jou ooit met een pint de koninck bier binnengedaan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be