![]() |
Beke herschikt de troepen bij CD&V
Beke herschikt de troepen bij CD&V
Citaat:
|
Citaat:
|
De nacht van de lange messen komt eraan.
|
Wouter kan het niet aan! :lol:
|
Citaat:
Beke ziet ook al het einde voor zichzelf en probeert nog rap zijn stempel te drukken. Wegens het ontbreken van liefhebbers wordt er gedacht aan een outsider om de miserie over te nemen. Je hoeft niet te vragen hoe erg het gesteld is bij de tsjeven. |
Citaat:
Eens melkmuil, altijd melkmuil. |
Heeft er iemand een link naar die peiling in Antwerpen? Lijkt me interessant.
|
Ze kunnen niet genoeg op hun kloten krijgen. Tsjeven zijn voor geen haar te vertrouwen! Echt niet! Schijnheilig tot en met!
|
De hele pensioen-operatie komt van de tsjeven en dan met hun vakbond doen alsof ze tegengas geven ... tweezakken. Werkbaar werk zever en overal zie je het omgekeerde gebeuren. Rotzakken.
|
step up Bogaert zou ik zeggen...
|
Cd&v = Nv-a
|
De grote vraag is wie de melkmuil WIL vervangen. We weten nu al dat niemand binnen de partij interesse heeft. Dat wordt lachen als niet alleen Crombez de pijp aan Maarten geeft maar ook Beke. Nog zo'n 'eigen schuld dikke bult partij' die de gevolgen van haar eigen politieke geklooi ondergaat. Welke gek wil er een leeglopende luchtballon overnemen?
|
Citaat:
Het gaat uiteraard om een momentopname, maar als het vandaag gemeenteraadsverkiezingen zouden zijn in Antwerpen zou 35 procent van de ondervraagde Antwerpenaren op N-VA stemmen. Daarmee blijft de partij ruim de grootste, en blijft ze licht onder haar verkiezingsresultaat in 2012 (37,7 procent). Groen is de tweede partij met 16 procent, gevolgd door sp.a (10 procent), PVDA en Vlaams Belang (beiden 8 procent), Open Vld (7 procent) en ... CD&V (2 procent). https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ling~a3922569/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is veeleer zo: CD&V = ACW/beweging.net ACW/beweging.net = grootste vijand van N-VA |
Citaat:
I like it ! :lol: |
CD&V is de laatste oude machtspartij die nu definitief op apegapen ligt. Hun belangrijkste doel in deze regering is totaal mislukt: NVA kapot regeren en hen compleet aan de grond brengen door hen constant stokken in de wielen te steken. Hun tweede belangrijkste doel lijkt ook te gaan mislukken: ACW/Beweging.net vrijwaren van een miljardenverlies en de factuur voor de arco affaire doorschuiven naar de belastingbetaler.
|
Citaat:
En het ACW zal geen miljarden betalen voor een Arco-vergoeding. De miljoenenbijdrage die ze nu leveren is louter op vrijwillige basis. Juridisch is er geen enkel argument voor de aansprakelijkheid van het ACW. |
Citaat:
als Peeters in Antwerpen een debacle wordt ... zal Beke daar mee de gevolgen van moeten dragen. Peeters was daar maar voor 1 reden mee akkoord, en dat was het ambt van havenschepen ... nu zelfs dat wankelt ziet t er slecht uit voor Beke & Peeters. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De enige troef van de tsjeven is hun verankering bij de lokale kiezer van de vele kleine gemeenten. (wat zal het effect zijn van de nieuwe kleine initatieven van burgerforum en dito lijstjes?)
Wie, zoals ik, hoopt op een doodssteek van de tsjeven, verheugt zich op hetgeen nu mogelijks gaat gebeuren: Peeters sterft op het Antwerps slagveld. Vervolgens zou bij de federale en Vlaamse verkiezingen die lokale verankering van de tsjeven niet mogen meespelen bij de keuze van de kiezer. Hoe die puzzel zal uitvallen, dat is toch allemaal moeilijk te voorspellen. Maar wel plezant om ermee bezig te zijn. |
Citaat:
Momentje. Als ik mij niet vergis is het ACW een feitelijke vereniging zonder rechtspersoonlijkheid. Het bestaat nog steeds maar het werd in een soort coma-toestand gebracht door de oprichting van de vzw beweging.net. Het klopt dat een feitelijke vereniging juridisch aanpakken geen eenvoudige zaak is. Tenzij men dat probeert door tegen de natuurlijke personen (leden van de feitelijke vereniging) een geding aan te spannen. Maar ook in dit geval is het zinloos omdat de haard van het kwaad lag bij de Arco-groep. Maar de Arcogroep bestaat uit verschillende dochters. Zowel de moeder, Arco-groep als de dochters Arcopar, Arcofin en Arcoplus hadden nde vorm van een vennootschap, dus rechtspersoonlijkheid. Als dusdanig konden ze failliet verklaard worden. Een faillissement kan uitgesproken worden zowel op klacht van schuldeisers als op eigen initiatief van een bevoegde rechter. Om onbegrijpelijke redenen is dat niet gebeurd. Een zoveelste "belgisch mysterie". Meer nog, de grote manitou's van het ACW waren iedereen te vlug af en besloten zelf Arco-groep en dochters te ontbinden. En hier komt nu een verschijnsel opduiken dat erg ruikt naar maffia-praktijken. Het uitvoeren van een vereffening wordt normaal toevertrouwd aan een derde. Niet zo bij Arco. Externen werden beschouwd als vervelende pottenkijkers. Het vereffenen werd in handen gegeven van de persoon die mee verantwoordelijk was voor het roekeloos beleggingsbeleid van Arco: Francine Swiggers. Stel je voor dat bv. bij het faillissement van Lernout en Hauspie de vereffening zou worden toevertrouwd aan de heren Lernout en Hauspie. Conclusie: only in Belgium... |
Citaat:
In extremis zouden 'wij' ons dan de vraag kunnen stellen: Zou Antwerpen beter af zijn met een Peeters (I doubt it) of laten we BartDW daar liever aan het 'woord' |
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig is er nog de lijst "Samen" ! of toch niet ? |
Citaat:
|
Citaat:
Een mens zou denken dat de tsjeven leren uit de fouten van hun soortgenoten, maar neen hoor. De beestjes hebben zich te diep genesteld. Peeters heeft duidelijk geen gebrek aan pretentie, maar toch is het niet de eerste keer dat hij zich door Beke laat opzij zetten. Ook het begeerde premierschap was hem niet gegund, en burgemeester van Antwerpen worden zit er écht niet in voor de ex.minister-president. Zeker niet nadat hij zich na een Jood een Jodin liet aansmeren. Met azijn vangt men geen vliegen, dat is waar, maar dat de PS erin slaagde om met moslims andere moslims te vangen wil niet zeggen dat Peeters erin zal slagen om met Joden andere Joden te strikken. Ik kan me niet voorstellen dat Peeters zo dom is om te denken dat hij De Wever electoraal kan overtroeven. Hij haalt stoten uit omdat Beke dat eist. En er is niemand die Peeters tegen zijn dictatoriale voorzitter beschermt. Ze zitten er allebei naast, en zullen daar ook allebei de prijs voor betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
dan kom je nog maar aan 41%. De N-VA haalt maar 6% minder dan al die partijen samen. |
Citaat:
|
Citaat:
eco verandering : niet gerealiseerd en nu daarbovenop 'speerpunt' Francken met 'waarom transmigranten nog opsluiten als ik ze toch niet gerepatrieerd krijg' handdoek in de ring. |
Citaat:
Ja, het is dus zover gekomen dat islamieten gaan bepalen wie burgemeester zal worden. En hun invloed is niet meer te stuiten, want hey, het VB is immers het grote gevaar, nietwaar Schoofzak en Panda ? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals Inge Vervotteke, ook CD&V. |
Citaat:
De Wever is burgemeester kunnen worden omdat de N-VA veruit de grootse partij is en niet te vermijden was. Als het de regel was dat de grootste partij de burgemeester, de ministers, de premier, president of voor mijn part de koning konden verkiezen was er geen discussie, maar iedereen weet dat andere factoren een rol spelen. De N-VA was bereid om haar eigen partijprogramma te verloochenen om te mogen meespelen in de federale regering. De MR behaalde half zoveel stemmen als de N-VA maar Michel werd premier en zijn partij sleepte bijna dubbel zoveel ministers in de wacht als de N-VA. Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat gelijkaardige scenario's ook lokaal mogelijk zijn. Bijvoorbeeld dat een kleine partij de burgemeester mag leveren omdat de grootste niet voldoende steun krijgt van een andere partij om aan een meerderheid te geraken. Ik denk niet dat het VB toegevingen zou doen die niet bij haar programma aansluiten om te mogen meespelen, maar de kaloten draaien daar hun hand niet voor om. Hoe graag Peeters ook burgemeester zou worden, om niet uit de boot te vallen zou hij de burgemeesterssjerp zelfs laten aan de truttebel die niet eens een lidkaart heeft van de partij waar ze de lijst van trekt. Ik bedoel dat het niet onmogelijk is dat een partij die de helft van de stemmen haalt die de N-VA behaalt de burgemeesterssjerp kan bemachtigen. Peeters werd zelfs minister-president zonder EEN stem achter zijn naam te krijgen. Hij hoefde daar zelfs niet voor op een verkiezingslijst te staan. Ik vrees wat ons te wachten staat als de 50% of méér kinderen met islamitische roots die vandaag nog naar school gaan stemgerechtigd zijn, en ZIJ de regels zullen bepalen, omdat ZIJ deel uitmaken van de grootste partij, misschien zelfs de absolute meerderheid halen. Een ding is zeker: zij zullen veel radicaler zijn dan wat we gewend zijn van onze eigen politici. DAT zit er aan te komen. Meer nog. Lang zal dat niet meer duren. |
Citaat:
|
Citaat:
Vandaag zijn ginds 70% van de kinderen van allochtone origine. En dus zullen daar héél veel van hen 18jaar zijn binnen zes jaar. En voor lokale verkiezingen is het dankzij het migranten-stemrecht van K. De Gucht niet meer nodig om Belg te zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be