![]() |
Toyota sponsort dieselhaat.
Aha de aap komt uit de mouw. Toyota de jarenlange tegenstander van dieselauto's en de promotor van hybride auto's sponsort Deutsche Umwelthilfe.
https://www.auto55.be/nieuws/30645-d...rd-door-toyota Citaat:
|
Citaat:
Er zijn al gevangenisstraffen uitgesproken (momenteel enkele effectief in uitvoering in de VS) en massieve boetes uitgevaardigd voor verschillende autofabrikanten wegens kartelvorming met als bewezen uitkomst het ontwijken van de wetgeving aangaande uitstoot (en verbruik) .Resultaat is ,behalve een nog in opmeting zijnde schade aan de volksgezondheid ook zware achterstand van de gehele Europese auto-industrie op het gebeid van non-ICE automobielen.. U mag kiezen wat het "ergst" is....;-) |
Goed gedaan van Toyota (moest het waar zijn)
Maar wel een beetje hypocriet dat ze nog enkele jaren geleden bij BMW sjoemeldiesels aankochten. https://fleet.toyota.be/verso-16-d-4...-van-bmw-groep (dat contract was vóór het dieselgate) Het zal dus een positieve mentaliteitswijziging zijn bij Toyota die smerige diesel te bannen. :-P Toyota en andere merken hebben nu eindelijk ingezien dat de dieselmotor een hopeloze vervuiler blijkt zonder toekomst. |
Citaat:
Het Deutsche Umweltbundesamt - en dat is 100% overheid - klaagt ook de vervuilende diesel aan: https://www.umweltbundesamt.de/theme...tworten-diesel Auto55 wil nog altijd hun boekskes en fossiele prullen blijven verkopen. :lol: |
Met dieselhaat is iedereen gebaat
De motor met verbranding is een onding dat gezondheid en welzijn in de weg staat Hoogtijd dat het deze wereld verlaat. |
Citaat:
... Helaas menig dieselslaaf geblaat. Dieseluitlaatgassen gaat dezelfde weg op als openbaar roken, men gaat het bannen: Studie uit 1984: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6204329 Franse studie uit 1983 (video): Citaat:
http://www.cancer-environnement.fr/3...ssence.ce.aspx |
Citaat:
En dat ze de politiek meekrijgen is een grote grap, maar niet onverwacht gezien de intelligentie van politici. |
Citaat:
![]() Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarmee je alweer errond fietst. Post van Kelt niet gelezen? Beetje hypocriet bezig vandaag? |
Citaat:
Van mij mogen ze hier ook autobouwers vervolgen. Wat heb ik daarmee te maken. Euro 6, 400Nm vroemvroem... :lol::lol::lol: |
Citaat:
Maar voor de lieve winst zijn geen slachtoffers en doden teveel. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De eerste Mini One D van BMW-Group was met een Toyota diesel 1400 cc . Citaat:
Citaat:
verder ook bestelwagen, off-road zoals Hilux, Landcruiser...: Citaat:
Terwijl in Japan de emissienormen en controle strenger zijn dan de Europese... Soit de Japannners kregen in vuil-Europa hun minder vuile diesels slechter kwijt. ... Soit nu stopt Toyota met alle diesels, en nog beter ze sponsoren dieselhaat volgens de heren forummers met hun aluminiumhoedjes en natte duimen. :lol: Uiteraard hadden de Japanners een veel beter alternatief voor diesels, zij waren de pionier van de massa hybride-benzines. En wat zien we in de CO2-grafiek? Domme Europeanen eigenlijk... ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
![]() Dat zou wel kunnen, maar ook de hybrides spelen een significante rol (en ook de dichtbevolktheid en degelijk openbaar vervoer) Bovendien was Japan of beter Kyoto het begin van een overeenkomst om de broeikasgassen te reduceren, het Kyoto-protocol. In 1997 ondertekend, en 2005 in werking getreden... https://nl.wikipedia.org/wiki/Kyoto-protocol Ziet men dat aan die grafiek? |
Citaat:
Citaat:
Maar goed, recent nog in Kyoto geweest: er vallen bitter weinig elektrische voertuigen op (ik zie meer Leaf's hier in België - geen Tesla's gespot feitelijk), maar des te meer van die kei-cars (genre Nissan N-box). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit zijn de best presterende landen in 2017 volgens Jato:
https://www.jato.com/co2-emissions-r...trations-rise/ ![]() Noorwegen en ook Nederland zal vooral door hun electrisch aandeel zijn (ook plug-ins). De besten hebben meer kleinere en minder krachtige wagens gemiddeld... Verwondert me dus helemaal niet dat Duitsland achteraan staat... Ik neem aan volgens NEDC normverbruik maar soit dat is voor alle gelijk. (enkel CO2-uitlaat, dus geen livecyclus) CO2 stijgt tov 2016 algemeen lichtjes wslk wegens de meer verbruikende SUV/MPVs... die nog altijd een stijgende trend hebben... ![]() Het verwondert ook niemand dat Toyota goed of het beste presteert wegens veel hybrides: ![]() Bij de nieuw ingeschreven wagens september 2018 zit Noorwegen nu aan 55 g/km CO2 WLTP, september 2017 was dat nog 71 g/km CO2 NEDC: Citaat:
|
Citaat:
Eén van de belangrijkste redenen is dat Toyota er nooit in geslaagd is om een deftige diesel te ontwikkelen, een diesel die de concurrentie kon aangaan met de europese realisaties van VW of Peugeot/Citroën of Renault (naast het feit dat Toyota ofwel spuuglelijke ofwel totaal karakterloze voertuigen aanbiedt). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be