![]() |
Krantencommentaren over val Michel II: ‘Met de billen bloot naar het paleis’
Citaat:
Michel, de grote Belgische staatsman en wereldleider is roemloos te onder gegaan. Pretentie, zelfoverschatting en onderschatting van vriend en vijand werden hem fataal. Bovendien geeft iedereen toe dat het Belziekske ook na de verkiezingen in slechte papieren zal blijven zitten. "Hoogmoed komt ten val" vatte een profeet uit het oosten het ooit samen. In Franstalig Belgique ziet het er nog belabberder uit voor Michel. De voorspelling die ik zo vaak deed komt uit. Prachtig gedaan, Michel! Keep up the good work! |
Achteraf gezien toch briljant dat NVA deze clown premier gemaakt heeft :lol:
|
Citaat:
Een godsgeschenk voor NVA en ze hebben dit zomaar in de schoot geworpen gekregen... |
![]() De blauwen krijgen hun vreugde, trots en zelfverzekerdheid niet op. |
Gwen t Rutten uit Aarschot ontkent het in alle talen maar haar broodje is gebakken. Zij gaf Michel het laatste duwtje.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181218_04044478 |
Citaat:
die kan ook tellen... |
![]() Citaat:
|
Citaat:
:cheer: Carl Devos :cheer: |
Citaat:
|
Pretentie is het mooiste bewijs van domheid.
|
Citaat:
Ongelooflijk hoe een regering die (in naam) twee blauwe partijen telt plots helemaal naar links zwenkt op het moment dat N-VA verdwijnt. Hopelijk beseft de kiezer nu eindelijk dat een stem op Open VLD of MR geen stem is voor een economisch rechts beleid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet het niet, Kaal. Wat ik wél weet is dat zowel de VLD, als de SP.a, als de CD&V, als de groenen, en nu zelfs de PVDA, onvoorwaardelijk hun karretje hangen aan dat van hun Franstalige bloedbroeders. De CD&V heeft zich zelfs herhaaldelijk laten onderzeiken door de CDH. Vandaag zijn het niet alleen de "Vlaamse" blauwen die de francofone grote baas naar de afgrond volgden. Ook de tsjeven deden het.
Moeten staat op stal, Kaal. Je kan op dit eigenste forum merken dat wat er overschiet aan VLD-fans hun favoriete partij totterdood trouw bleven. Hoofdzaak voor de belgicisten in het algemeen was, is, en zal blijven dat ze de N-VA als de ultieme en te bestrijden vijand beschouwen. We weten allemaal waarom. Dat heeft weinig of niets te maken met een rechts economsch beleid maar met het feit dat de N-VA confederalisme nastreeft. En confederalisme zien ze als het einde van hun geliefde onstaat. Dat het VN-migratiepact veel gevaarlijker is voor het voortbestaan van Belgique, en zelfs van héél Europa, daar hebben ze noch oren nog ogen naar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het valt op hoe koest de verdedigers van Michel en co zich houden in deze draad. :lol::lol::lol::lol::lol:
|
Wat mij steeds en ook weer hier opvalt is het feit dat Walen zich steeds vergissen in de houding van de Vlamingen. Ze leven in een andere wereld en in plaats van te sussen gooien ze steeds olie op het vuur , terwijl dit eigenlijk niet hun bedoeling is. Dat heb je ook bij Di Rupo gezien.
Het is klaar en duidelijk, maar Vlamingen en Walen, dat zijn twee verschillende mentaliteiten elk met hun plus- en minpunten, maar verschillend. |
Citaat:
|
Citaat:
Vrije taalkeuze is taaldwang voor hen Verplichte Franse taal noemen ze taalvrijheid... Moet je nog meer weten... Willen zij inderdaad de Vlamingen niet sjofferen, 'pour les flamands la même chose' punt en verder komen ze niet... Je bent zogezegd wereldburger of je bent het niet... |
Citaat:
Hoeveel keer hebben we nu al vastgesteld dat we allemaal verbaasd stonden te kijken naar wat voor dommigheden BDW/N-VA op het eerste zicht uithaalde, waarna we ons dan later ons afvroegen, "was dit nu hopeloos of briljant?" De meter slaat gewoonlijk uit naar briljant. We hebben hier te maken met de eerst Vlaamse machtspoliticus, daarom herkennen we het niet altijd van het begin, we zijn dat niet gewoon. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Den arrogante klootmans. |
Nu maken dat een regering zonder NVA onmogelijk is, of het wordt weer 5 jaar oppositie voor Dewever en co.
Dus mannen, allemaal NVA stemmen....want de peiling van gisteren ging de verkeerde kant uit. (De vlaams nationale ezels op dit forum hebben niet door dat we regelrecht afgaan op Di Rupo II). |
Citaat:
Die is zich inderdaad weer overal aan het opdringen. :roll: |
Citaat:
Hoe kom je erbij dat de Vlaams nationale ezels niet door hebben dat WE op een regering met RupoII afstevenen? Ligt dan trouwens alleen aan de Vlaams nationale ezels? Ik wil het nog zien gebeuren, maar ik weet nu al zeker dat dit niet op één, twee, drie in kannen en kruiken zal zijn. Tja, je kan het niet altijd eens zijn met die Vlaams nationale ezels, hé Tavek? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en dat wil toch iets zeggen, al zeg ik het zelf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De NVA heeft niks, maar dan ook niks gerealiseerd van de "verantwoordelijke overheid" die ze predikte. De begroting is a hot mess, de staatsschuld blijft oplopen en men heeft een lange periode zonder verkiezingen en hoogconjunctuur verspild. |
Citaat:
|
In die laatste kamerzitting was Michel gewoon een politieke hoer.
Alles was goed om aan de macht te blijven. Had hij 4,5 jaar rechts beleid verdedigd en uitgevoerd, was hij plots klaar om links beleid uit te voeren, als hij toch maar een paar maanden langer aan de macht kon blijven. Zielig ventje. Wat een afgang! |
Citaat:
Waar brengt hij Belgie het meeste schade toe. Volgens mij blijkt nu dat het "in de regering" is. |
Citaat:
En met een geniale truuk is de grondwet nu dus niet voor herziening vatbaar, en zal de volgende legislatuur dus ook niks "communautairs" kunnen doen, dus is het nu "de moeite niet" om er campagne over te voeren. Om de teleurgestelden van den diepvries toch tevreden te stellen, heeft BDW de Marrakesh partijen uitgevonden en die zijn er ook ingetrapt. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be