![]() |
Koop eens een muts voor onze militairen.
Het is de tijd van het jaar voor een goede daad. Geef gul.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181221_04055814 Citaat:
|
Wat een mutsen zijn onze militairen geworden.
In 1951 maakten ze nog kwaliteit. Er werd mss iets teveel aangekocht, maar altijd wel kwaliteit. |
Geef ze nog eens tanks. Als je daar in zit heb je onmiddellijk een warm gevoel.
Maar neen: vrachtwagens met wat staalplaat op. Meer krijgen ze niet meer. De F-35's lossen alles wel op. |
Ze dachten "ach, die Nederlanders gaan ook in hun T-shirt", maar dat bleek toch niet door te gaan.
|
Citaat:
Het jaar dat de Kojak het eerste levenslicht mocht aanschouwen. Een beter jaar is er nadien nooit meer geweest. :-D |
Citaat:
Als ik mijne bovenbuur zo een beetje goed bekijk, in zijne pelse frak, dan kan ik er best inkomen dat ze genoeg hebben met een t-shirtje zenne. :lol: ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
:trololoo: |
Citaat:
|
Mutsen?
Gaan ze een bankoverval plegen daar op Ijsland? 8O |
Citaat:
|
Citaat:
Iedereen lacht met u. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Belgisch leger was tijdens koude oorlog geen doetje op NAVO vlak. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet zo zeker waarover het eigenlijk gaat.
De kans is zelfs groot dat al het hoelabahoela gaat over mutsen van MODEL 1951 (maar wel van veel later fabrikaat....) Verder is de essentie van een "maneuver" of een "oefening" dat de deelnemende organisatie er uit LEERT,zodat er beslissingen(bvb over de aankoop van fluogele gevoerde mutsen met konijnenoortjes) kan beslist worden ....of juist niet..... En tenslotte,inderdaad duiken in strijdkrachten wel spullen op die LANG in gebruik blijven Toen ondergetekende in 1985/86 diende waren zijn kleren weliswaar gemaakt in dat decennium,maar de uitrustingsstukken minstens 20 jaar-,veelal zelfs 30 jaar oud... |
Amai, als de militairen nu al wenen, wat gaan ze doen als ze echt moeten gaan vechten?
|
Citaat:
Bovenstaande moet geloofwaardig weten over te komen niet? :-D p.s. Begrijpt u mij niet verkeerd dat ik met mijn eerste tekst onze militairen wilde blameren want dat is zeker niet zo, die mensen doen wat ze moeten doen. :-D |
Citaat:
|
Wat een bende janetten zijn dat.
In mijnen tijd waren het houten schepen en ijzeren mannen Vandaag zijn het ijzeren schepen en houten mannen. |
Citaat:
Ik heb hier nog zo'n ABL muts liggen uit die tijd. Hoogste kwaliteit! En de kapootjassen waren ook geen vodden. |
Citaat:
Door uw weigering is het nadien helemaal bergaf gegaan met ons leger. Zet uw muts nu maar achterstevoren op, dat we u niet meer zien. :lol: ;) |
Citaat:
|
Citaat:
:cheer: 88 :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon omdat Universalia gene generaal wou worden. :lol: |
|
Citaat:
|
Dat zijn pas een mutsen !
![]() ![]() |
Citaat:
Zelfs die plastiekjes aan het uit eind van de veters zijn nog in prima staat en klaar voor nog eens veertig jaar gebruik. Die muts, ja, wat moet ik daar van zeggen. In de mijne zat een gat, men heeft me daar eens met een hamer op mijn hoofd geslagen, maar verder heb ik er geen klagen van gehad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be