Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De N-VA zet de aanval in op het "beschaafde" meningsverschil (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246656)

Knuppel 23 december 2018 00:19

De N-VA zet de aanval in op het "beschaafde" meningsverschil

Dat is wat Ruud Goossens, journalist van Humo en De Morgen vandaag in De Standaard schreef.
Kan mij iemand uitleggen wat het morele geweten van Vlaanderen daarmee bedoelt?

reservespeler 23 december 2018 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8895841)
Dat is wat Ruud Goossens, journalist van Humo en De Morgen vandaag in De Standaard schreef.

Waarover gaat dit? Was een link te duur?

Hypochonder 23 december 2018 07:20

Met het "beschaafd meningsverschil" wordt eigenlijk gewoon politieke correctheid bedoeld.

Dergelijke journaille bedenkt termen als beschaafd meningsverschil om mensen met een andere politieke mening dan de hunne te demoniseren. Politieke correctheid geeft op veel mensen een negatieve indruk dus daarom dient een nieuwe term bedacht te worden die de indruk geeft dat de politieke tegenstander uit is op de vernietiging van iets fundamenteel goeds.

Meer moet hier niet achter gezocht worden

nabat54 23 december 2018 08:22

Citaat:

Ik vermoed dat hij onderstaande aan het "vertalen" is .

Magnette gaat wel erg ver in z'n aanval. Hij wil niets minder dan een cordon sanitair rond de N-VA,
net zoals dat destijds rond Vlaams Belang werd opgebouwd. "We moeten weigeren om met N-VA samen te werken,
net zoals we dat met het Vlaams Belang hebben gedaan", zo stelde Magnette in de studio's van de RTBF. "

bron http://newsmonkey.be/article/91962

Hij is de oven klaar aan het maken om straks een tweede CS te bakken, of op zijn minst een federale regering zonder N-VA.
Vlaamse regering wordt wat moeilijker , maar ja als we de postjes kunnen verdelen onder 4 partijen zal het ook wel gaan ;-)

We noteren dus dat men de N-VA bij het VB wil plaatsen, die samen een meerderheid vertegenwoordigen in Antwerpen.

Maar ja, u vraag was niet aan mij gericht , wel aan de pandareuzen , dademelee's , dalibor's , zeuzen en etc.

Ik ben benieuwd ;-)

nabat54 23 december 2018 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8895960)
Waarover gaat dit? Was een link te duur?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181220_04053709

bleiter !

De schoofzak 23 december 2018 08:33

Citaat:

Het beschaafde meningsverschil, volgens de poco's, is dat je wel een andere mening mag hebben dan hen, maar dat je toch altijd moet plooien voor hun grote gelijk.

Vette Pois(s)on 23 december 2018 09:03

ik schil mijn patatten op ruud zijn nobelprijsschrijfsels

reservespeler 23 december 2018 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 8896004)

Bedankt!

reservespeler 23 december 2018 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8896007)
Het beschaafde meningsverschil, volgens de poco's, is dat je wel een andere mening mag hebben dan hen, maar dat je toch altijd moet plooien voor hun grote gelijk.

Ik begrijp deze uitdrukking helemaal niet.

Steben 23 december 2018 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8896007)

wedden dat er zijn die het daar niet mee eens zijn?

Libro 23 december 2018 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8896027)

Dat doe ik mijn patatten zelfs niet aan.

The Paulus Experience 23 december 2018 10:41

Zoveel zuur weer vandaag :rofl:

reservespeler 23 december 2018 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8896126)

Waar zie jij zuur? Behalve in uw eigen bijdrage?

Universalia 23 december 2018 10:46

Citaat:

De N-VA zet de aanval in op het "beschaafde" meningsverschil
Gelukkig staat beschaafde tussen " " :|

The Paulus Experience 23 december 2018 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8896127)
Waar zie jij zuur? Behalve in uw eigen bijdrage?

Uw opmerking "was een link te duur " is er al eentje van :lol:

Zuuuur

reservespeler 23 december 2018 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8896141)

Zuuuur

Is dat zo?
Bij het opstarten van een draad hoor je toch enkele basisgegevens te posten.
Dat was hier duidelijk niet het geval.

Een link is ook nog aanvaardbaar.

Dus niet zuur, maar gewoon een vraag naar elementaire beleefdheid bij het opstarten van een draad.

Hypochonder 23 december 2018 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8896141)

Zuuuur

En jij hebt jezelf ondertussen ontpopt tot de grootste trol van dit forum

The Paulus Experience 23 december 2018 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8896181)
Is dat zo?

Dus niet zuur, maar gewoon een vraag naar elementaire beleefdheid bij het opstarten van een draad.

Van ts kan je niet meer verwachten, dat geef ik je wel

nabat54 23 december 2018 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8896047)
Bedankt!

graag gedaan.

Knuppel 23 december 2018 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 8896061)
wedden dat er zijn die het daar niet mee eens zijn?

Ze zijn het er zodanig mee eens dat niemand van hen uit zijn pijp komt.

Knuppel 23 december 2018 14:17

Citaat:

Is dat zo?

Zet jij de aanval op mij in omdat ik een onbeschaafd meningsverschil heb met jou?

Omdat het een betalend artikel is zette ik er de link niet bij. Met elementaire beleefdheid zou je dus even ver zijn.
Het basisgegeven staat trouwens in de titel. Dat is dat de N-VA de aanval inzet op het beschaafde meningsverschil.

Mag ik van jou wél nog een beschaafd meningsverschil hebben? Een antwoord op mijn vraag is ook goed.

Knuppel 23 december 2018 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8895966)
Met het "beschaafd meningsverschil" wordt eigenlijk gewoon politieke correctheid bedoeld.

Dergelijke journaille bedenkt termen als beschaafd meningsverschil om mensen met een andere politieke mening dan de hunne te demoniseren. Politieke correctheid geeft op veel mensen een negatieve indruk dus daarom dient een nieuwe term bedacht te worden die de indruk geeft dat de politieke tegenstander uit is op de vernietiging van iets fundamenteel goeds.

Meer moet hier niet achter gezocht worden

Hartelijk dank.
Ik gokte er op dat Ruud Goosens op een beschaafde wijze wilde aantonen dat de N-VA aan de foute kant van de geschiedenis staat.

marie daenen 23 december 2018 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8896427)
Hartelijk dank.
Ik gokte er op dat Ruud Goosens op een beschaafde wijze wilde aantonen dat de N-VA aan de foute kant van de geschiedenis staat.

NVa of de Vlaams bevolking???

De schoofzak 23 december 2018 16:09

Citaat:

Is dat zo?

Zuur, volgens de poco's, is dat je wel een andere mening mag hebben dan hen, of zelfs maar een simpele vraag hebt, maar als je ze luidop zegt of stelt, dan is dat zuur.

reservespeler 23 december 2018 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8896418)
Zet jij de aanval op mij in omdat ik een onbeschaafd meningsverschil heb met jou?

Omdat het een betalend artikel is zette ik er de link niet bij. Met elementaire beleefdheid zou je dus even ver zijn.
Het basisgegeven staat trouwens in de titel. Dat is dat de N-VA de aanval inzet op het beschaafde meningsverschil.

Mag ik van jou wél nog een beschaafd meningsverschil hebben? Een antwoord op mijn vraag is ook goed.

Natuurlijk mag je met mij een meningsverschil hebben.
Alleen is het moeilijker geworden. Ik ben dezelfde gebleven, jij blijkbaar niet.

Pandareus 23 december 2018 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8896418)

Er staat helemaal geen 'basisgegeven' in die die titel die je hier wel op een uitdagende manier neerploft maar verder zonder enige inhoudelijke duiding. Dit is 'informatie' op niveau BemBem : gewoon iets neer droppen en er bijzetten : "discuss plz".

Het lijkt er sterk op dat je het artikel zelf niet hebt gelezen wegens geen abo maar dat de titel iets triggert bij jou.

Waarom zet je er niet gewoon bij : 'wil iemand met een abonnement zo vriendelijk zijn de tekst eens te quoten aub' ?

Zucht 23 december 2018 17:10

Dit bedoelen de poco's met "beleefd meningsverschil"
Heeft daarvoor een prijs gewonnen van RTBF en La Libre.

andev 23 december 2018 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 8895998)

Magnette gaat wel erg ver in z'n aanval. Hij wil niets minder dan een cordon sanitair rond de N-VA,
net zoals dat destijds rond Vlaams Belang werd opgebouwd. "We moeten weigeren om met N-VA samen te werken,
net zoals we dat met het Vlaams Belang hebben gedaan", zo stelde Magnette in de studio's van de RTBF. "

Hij is de oven klaar aan het maken om straks een tweede CS te bakken, of op zijn minst een federale regering zonder N-VA.
Vlaamse regering wordt wat moeilijker , maar ja als we de postjes kunnen verdelen onder 4 partijen zal het ook wel gaan ;-)

We noteren dus dat men de N-VA bij het VB wil plaatsen, die samen een meerderheid vertegenwoordigen in Antwerpen.

Maar ja, u vraag was niet aan mij gericht , wel aan de pandareuzen , dademelee's , dalibor's , zeuzen en etc.

Ik ben benieuwd ;-)

En bij wat denkt meneer Magnette dat we zijn smerig PS en al de PS-affaires zetten? Gefrustreerd omdat hij niet aan de knoppen zit om geld rond te strooien aan zijn werklozen, zijn vreemdelingen, vriendjes en kennissen op interessante postjes waar geld te verdienen valt?
Zolang hij maar BDW niet laat omleggen zoals Cools destijds...

andev 23 december 2018 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8896755)
Dit bedoelen de poco's met "beleefd meningsverschil"
Heeft daarvoor een prijs gewonnen van RTBF en La Libre.

De poco's, zeker de Franstalige politiekers weten niet meer wat ze moeten doen of zeggen en zijn in paniek omdat ze aan zien komen dat er jaar na jaar minder te rapen zal vallen voor hen! Sommige van hun "debaters" in hun politieke programma's kunnen geen drie zinnen zeggen of ze zitten te kafferen op de Vlamingen, BDW, de NVA en noem maar op...
Wat zal de maand mei hen brengen...

andev 23 december 2018 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8896557)
NVa of de Vlaams bevolking???

Diegenen die hun land laten volstromen met vreemdelingen, moslims in het bijzonder, die staan aan de goede kant van de geschiedenis-
Ze zorgen straks voor een nieuw stuk onderverdeling in de geschiedenis:
De invasie van Europa.

reservespeler 23 december 2018 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8896748)
Er staat helemaal geen 'basisgegeven' in die die titel die je hier wel op een uitdagende manier neerploft maar verder zonder enige inhoudelijke duiding. Dit is 'informatie' op niveau BemBem : gewoon iets neer droppen en er bijzetten : "discuss plz".

Het lijkt er sterk op dat je het artikel zelf niet hebt gelezen wegens geen abo maar dat de titel iets triggert bij jou.

Waarom zet je er niet gewoon bij : 'wil iemand met een abonnement zo vriendelijk zijn de tekst eens te quoten aub' ?

Laat dat nu net mijn punt zijn.

Waarvoor dank!

werkman 23 december 2018 18:51

Citaat:

Allee Knuppel! Dat je dat niet weet. Die vent heeft te dikwijls op dit forum komen lezen. En er uit bloedarmoede; omdat hij niet anders mag; er een bijdrage over geschreven. Namen noemen kan en mocht niet.
Dus dat hij zelfs hier vaag bleef is normaal. Onze privacy gaat voor alles.
Zelfs als je zegt tegen een hond dat hij een hond is loop je het risico dat je de doos in vliegt. Zelfs als je bewijst dat die hond op je deurdrempel scheet. In Tienen omschrijven ze zulke gebeurtenis als volgt : "Met de marbels spelen op de brai van de condegard". Vlamingen zijn vindingrijk om wetten naast zich neer te leggen en het gebeurde plastisch te omschrijven. :lol:

Knuppel 26 december 2018 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8896715)
Natuurlijk mag je met mij een meningsverschil hebben.
Alleen is het moeilijker geworden. Ik ben dezelfde gebleven, jij blijkbaar niet.

LULKOEK.
Ik ben evenmin veranderd dan jij, maar ik blijf objectief. IK ben geen partijsoldaatje maar heb altijd mijn gedacht gezegd over de N-VA. Positief of negatief.

Knuppel 26 december 2018 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8896748)

Ik gaf de naam van de journalist plus de krant waarin werd neergepoot dat de N-VA de aanval had ingezet tegen de "beschaafde" meningsuiting. Waarop ik vroeg wat daarmee bedoeld werd. Meer hoefde dat niet te zijn, alle beterweters ten spijt.

Knuppel 26 december 2018 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8896852)
Laat dat nu net mijn punt zijn.

Waarvoor dank!

Fantastig toch? Je mening delen met de ergste criticaster van je partij?
Alleen jammer dat jij met geen woord reageerde op mijn de vraag wat er bedoeld wordt met de aanval die de N-VA inzet tegen de beschaafde meningsuiting. DAAR heb je duidelijk minder moeite mee dan met de onbeschaafde meningsuiting van Knuppel. (link naar artikel er WEER niet bijgezet)

Anselmo 10 maart 2019 19:20

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8896027)

Juist ! en geen reden om elke discutie op "on hold" te zetten.

fox 10 maart 2019 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8896126)

In elk topic kom je met dat riedeltje aandraven. Een topic wordt opgestart waarin het zure gedrag van de linkse journalisten aan de kaak gesteld wordt.Na een bericht of 5 kom jij dan af met je zure riedeltje. Qua zuurtegraad bij u kan dat ook wel tellen. We zwijgen dan nog over het feit dat je een one trick pony bent en eigenlijk nooit iets bijdraagt aan een discussie.

Garry 11 maart 2019 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 8895998)

Ik ben benieuwd ;-)

Dat ze dat vooral doen. Dat wordt lachen dan.

Xenophon 11 maart 2019 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8959968)
Dat ze dat vooral doen. Dat wordt lachen dan.

Wordt helemaal niet mee gelachen, want de N-VA zal nooit met het VB samenwerken ook al staan ze samen in het cordon.

Het is net die houding van de N-VA die het "Magnette-scenario" mogelijk maakt.

N-VA maakt zich op voorhand vrijwillig machteloos.

De federale Vlaamse minderheidsregering is de enige Belgische regering die nog kan en zal gevormd worden.

Anna List 11 maart 2019 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8960237)
Wordt helemaal niet mee gelachen, want de N-VA zal nooit met het VB samenwerken ook al staan ze samen in het cordon.

Het is net die houding van de N-VA die het "Magnette-scenario" mogelijk maakt.

N-VA maakt zich op voorhand vrijwillig machteloos.

De federale Vlaamse minderheidsregering is de enige Belgische regering die nog kan en zal gevormd worden.

een strategisch manco van BDW dat ik al aan kaart van in de tijd dat de VRT hem nog steevast als meesterstrateeg omschreef.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be