Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Regio Diksmuide zwaar getroffen door traagheidsextremist Ben Weyts (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247174)

Max van Dietschland 8 februari 2019 20:19

Regio Diksmuide zwaar getroffen door traagheidsextremist Ben Weyts
 
De regio Diksmuide is van heel Vlaanderen het zwaarst getroffen door de capriolen van traagheidsextremist Ben Weyts. Een paar jaar geleden hebben ze op alle toegangswegen de snelheid verlaagt van 90 naar 70 km/u. Ook al heb je een prachtig afgesloten fietspad van de rijweg en geen bebouwing.
Nu gaat het regime in Brussel nog een stap verder door gewone flitspalen in de bebouwde kom weg te halen en trajectcontroles te plaatsen op stukken buiten de bebouwde kom waar geen enkel huis te vinden is en waar fietsers gebruik kunnen maken van een mooi vrijliggend fietspad. Wat de bedoeling is van het regime Weyts mag wel duidelijk zijn en dat is mobiliteit in de Westhoek zo veel mogelijk kapot te maken.

Ik woon in Diksmuide en kan de reactie van het stadsbestuur volledig volgen:

https://www.diksmuide.be/nieuwsdetai...uur-en-politie

Zelfs de politie is tegen. Ook zij zien dat de onveiligheid voor fietsers en voetgangers in de bebouwde kom gaat toenemen, wegens geen controle meer en hoe de mobiliteit in de Westhoek stelmatig kapot wordt gemaakt (door ellendig trage stukken van 70 km/u te leggen in poldergebieden zonder enige bebouwing).

Ik hoop echt dat er een andere mobiliteitsminister komt na 26 mei want deze is de slechtste wat Vlaanderen ooit gezien heeft.

Max van Dietschland 8 februari 2019 20:24

Ik doe dagelijks heel wat kilometers op de baan en gelukkig ken ik heel wat kleine baantjes. De truc is om slechts 1 paal van de trajectcontrole te passeren en de andere te vermijden door een alternatieve route te nemen. Zo kun je perfect aan 100 km/u blijven rijden en gaat het tenminste een beetje vooruit. Uiteraard heb je veel van die traagrijders aan 70 km/u en moet je soms tot 4-5 auto's tegelijkertijd voorbijsteken. Niet evident en leidt tot gevaarlijke situaties....

Universalia 8 februari 2019 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8934118)
Ik doe dagelijks heel wat kilometers op de baan en gelukkig ken ik heel wat kleine baantjes. De truc is om slechts 1 paal van de trajectcontrole te passeren en de andere te vermijden door een alternatieve route te nemen. Zo kun je perfect aan 100 km/u blijven rijden en gaat het tenminste een beetje vooruit. Uiteraard heb je veel van die traagrijders aan 70 km/u en moet je soms tot 4-5 auto's tegelijkertijd voorbijsteken. Niet evident en leidt tot gevaarlijke situaties....

Zijn er veel die dat doen.

Ik stelde dat al eens in vraag wat met diegenen die de eerstvolgende trajectcontrole 'paal' even weten te ontwijken.

Universalia 8 februari 2019 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8934114)
De regio Diksmuide is van heel Vlaanderen het zwaarst getroffen door de capriolen van traagheidsextremist Ben Weyts. Een paar jaar geleden hebben ze op alle toegangswegen de snelheid verlaagt van 90 naar 70 km/u. Ook al heb je een prachtig afgesloten fietspad van de rijweg en geen bebouwing.
Nu gaat het regime in Brussel nog een stap verder door gewone flitspalen in de bebouwde kom weg te halen en trajectcontroles te plaatsen op stukken buiten de bebouwde kom waar geen enkel huis te vinden is en waar fietsers gebruik kunnen maken van een mooi vrijliggend fietspad. Wat de bedoeling is van het regime Weyts mag wel duidelijk zijn en dat is mobiliteit in de Westhoek zo veel mogelijk kapot te maken.

Ik woon in Diksmuide en kan de reactie van het stadsbestuur volledig volgen:

https://www.diksmuide.be/nieuwsdetai...uur-en-politie

Zelfs de politie is tegen. Ook zij zien dat de onveiligheid voor fietsers en voetgangers in de bebouwde kom gaat toenemen, wegens geen controle meer en hoe de mobiliteit in de Westhoek stelmatig kapot wordt gemaakt (door ellendig trage stukken van 70 km/u te leggen in poldergebieden zonder enige bebouwing).

Ik hoop echt dat er een andere mobiliteitsminister komt na 26 mei want deze is de slechtste wat Vlaanderen ooit gezien heeft.

Op sommige plaatsen is het inderdaad ietsje te ver gezocht qua snelheden.

Er staan her- en der ook redelijk veel camera's en paaltjes die uw snelheid op dat ogenblik weten weer te geven.

U rijdt ... en een lachende smiley als u het goed doet. :-D

Nu zijn er in West-Vlaanderen ook best veel chauffeurs bij die denken dat ze een rally aan het rijden zijn op die wegen met snelheden die ver over de 70 en 9 km/u gaan. (meegemaakt al en géén alleenstaand geval)

Misschien is men de snelheden juist nog meer aan banden gaan leggen?

Volgende zie je ook meer- en meer verschijnen in het straatbeeld, het bord op een paal of gewoon op de grond.


Met wagens met een deftig aantal pk's is dat best lastig en dan kan je beter te voet gaan. :rofl:

Jan van den Berghe 8 februari 2019 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8934114)
... (door ellendig trage stukken van 70 km/u te leggen in poldergebieden zonder enige bebouwing).

Laten we eventjes een stukje polder zonder noemenswaardige bebouwing (enige... dat nog maar de vraag): de Moenaardestraat in Poperinge. Dan vraag ik hoe: "Hoeveel tijdwinst levert het op als u die straat uitrijdt aan 90 dan wel 70?"

Voltian 9 februari 2019 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8934118)
Ik doe dagelijks heel wat kilometers op de baan en gelukkig ken ik heel wat kleine baantjes. De truc is om slechts 1 paal van de trajectcontrole te passeren en de andere te vermijden door een alternatieve route te nemen. Zo kun je perfect aan 100 km/u blijven rijden en gaat het tenminste een beetje vooruit. Uiteraard heb je veel van die traagrijders aan 70 km/u en moet je soms tot 4-5 auto's tegelijkertijd voorbijsteken. Niet evident en leidt tot gevaarlijke situaties....

...aja, gevaarlijk, want die anderen rijden te traag natuurlijk; het is niet gevaarlijk omdat jij te snel rijdt...


Ge zijt me toch ne sloeber, Max... :-)

Vrijheideerst 9 februari 2019 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8934185)
Laten we eventjes een stukje polder zonder noemenswaardige bebouwing (enige... dat nog maar de vraag): de Moenaardestraat in Poperinge. Dan vraag ik hoe: "Hoeveel tijdwinst levert het op als u die straat uitrijdt aan 90 dan wel 70?"

Vanwaar die ziekelijke haat tegen de auto, Janneman?

Waarom luistert Weyts niet naar de gemeente en politie?

Libro 9 februari 2019 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8934114)
De regio Diksmuide is van heel Vlaanderen het zwaarst getroffen door de capriolen van traagheidsextremist Ben Weyts. Een paar jaar geleden hebben ze op alle toegangswegen de snelheid verlaagt van 90 naar 70 km/u. Ook al heb je een prachtig afgesloten fietspad van de rijweg en geen bebouwing.
Nu gaat het regime in Brussel nog een stap verder door gewone flitspalen in de bebouwde kom weg te halen en trajectcontroles te plaatsen op stukken buiten de bebouwde kom waar geen enkel huis te vinden is en waar fietsers gebruik kunnen maken van een mooi vrijliggend fietspad. Wat de bedoeling is van het regime Weyts mag wel duidelijk zijn en dat is mobiliteit in de Westhoek zo veel mogelijk kapot te maken.

Ik woon in Diksmuide en kan de reactie van het stadsbestuur volledig volgen:

https://www.diksmuide.be/nieuwsdetai...uur-en-politie

Zelfs de politie is tegen. Ook zij zien dat de onveiligheid voor fietsers en voetgangers in de bebouwde kom gaat toenemen, wegens geen controle meer en hoe de mobiliteit in de Westhoek stelmatig kapot wordt gemaakt (door ellendig trage stukken van 70 km/u te leggen in poldergebieden zonder enige bebouwing).

Ik hoop echt dat er een andere mobiliteitsminister komt na 26 mei want deze is de slechtste wat Vlaanderen ooit gezien heeft.

Hier in de buurt wordt het ook erg. Ik hoop dat er een beetje een tempering op komt.

Vrijheideerst 9 februari 2019 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8934582)
Hier in de buurt wordt het ook erg. Ik hoop dat er een beetje een tempering op komt.

Op Weyts zijn dierenbeleid is niks op aan te merken.

Op mobiliteit is het een ramp en het is vooral zijn kinderachtige manier van handelen (die kerstmiskaart met "70"...) die mij stoort.

Max van Dietschland 9 februari 2019 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8934678)
Op Weyts zijn dierenbeleid is niks op aan te merken.

Op mobiliteit is het een ramp en het is vooral zijn kinderachtige manier van handelen (die kerstmiskaart met "70"...) die mij stoort.

Inderdaad zo goed hij het doet op dierenwelzijn, zo slecht doet hij het op mobiliteit. Het is zelfs zo dat Hilde Crevits het een stuk beter deed dan Weyts.

Vrijheideerst 9 februari 2019 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8934682)
Inderdaad zo goed hij het doet op dierenwelzijn, zo slecht doet hij het op mobiliteit. Het is zelfs zo dat Hilde Crevits het een stuk beter deed dan Weyts.

Zo is dat.

Crevits is ook op onderwijs de slechtste nog niet eigenlijk.

Jan van den Berghe 9 februari 2019 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8934492)
Vanwaar die ziekelijke haat tegen de auto, Janneman?

Waarom luistert Weyts niet naar de gemeente en politie?

Haat men auto's als men in het dichtbebouwde Vlaanderen voorstander is van 70 buiten de bebouwde kom?

Leg het mij maar eens uit.

Jan van den Berghe 9 februari 2019 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8934683)
Zo is dat.

Crevits is ook op onderwijs de slechtste nog niet eigenlijk.

Daar denken ze in het onderwijs toch heel anders over, hoor.

Vrijheideerst 10 februari 2019 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8934727)
Haat men auto's als men in het dichtbebouwde Vlaanderen voorstander is van 70 buiten de bebouwde kom?

Leg het mij maar eens uit.

U negeert beide punten van mijn vraag hoor.

Jan van den Berghe 10 februari 2019 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8934937)
U negeert beide punten van mijn vraag hoor.

Uw eerste vraag gaat uit van de veronderstelling dat 70 km/u buiten de BB gelijk staat met "het haten van de auto". Hetzelfde met het opvolgen van de snelheidslimieten.

Ik vraag me af waarom u zo denkt, maar blijkbaar kunt u dat toch niet duiden.

Vrijheideerst 10 februari 2019 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8935010)
Uw eerste vraag gaat uit van de veronderstelling dat 70 km/u buiten de BB gelijk staat met "het haten van de auto". Hetzelfde met het opvolgen van de snelheidslimieten.

Ik vraag me af waarom u zo denkt, maar blijkbaar kunt u dat toch niet duiden.

Weyts weet het beter dan de politie en de gemeente.

Ik zeg dat u de auto haat naar aanleiding van veel van uw andere posts.

Laat die schoolmeestersmanieren gerust daar hoor.

Jan van den Berghe 10 februari 2019 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8935042)
Weyts weet het beter dan de politie en de gemeente.

Ik zeg dat u de auto haat naar aanleiding van veel van uw andere posts.

Laat die schoolmeestersmanieren gerust daar hoor.

Of hoe uw vooroordelen u toch ferm parten spelen. Naast fietser en wandelaar ben ik nu eenmaal ook automobilist. Ik zie echter niet in (en u kan het ook niet aantonen) hoe een correcte naleving van de maximumsnelheden zou betekenen dat men de auto haat.

Tavek 10 februari 2019 15:03

Ik snap niet hoe mensen zich daar aan kunnen storen, snelheidslimieten.

Zet de radio op, geniet wat van het zonneke (of niet).

Micele 10 februari 2019 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8935150)
Ik snap niet hoe mensen zich daar aan kunnen storen, snelheidslimieten.

Als de snelheidslimieten onaangepast zijn of uit louter willekeur opgesteld zijn kan dat wel ambetant en vervelend zijn.

Waarom dat zo is bewijst dit politics.be forum wel, de overheid kan zich wel eens afvragen waarom de meeste bestuurders dat vinden, want ze rijden zelfs gemiddeld te snel bij bepaalde snelheidslimieten die te weinig draagvlak kennen naargelang wegontwerp.
Dat is algemeen geweten en staat in de literatuur van VIAS (of BIVV in het verleden)

Het komt wel van Febiac maar ik kan wel niets onlogisch in die context vinden: (en toen was het algemeen 90 kmh)
https://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=460

Citaat:

Zet de radio op, geniet wat van het zonneke (of niet).
Doe ik ook, maar toch is het opletten geblazen of plots rij je in een zone 70, 50 of 30 en je merkt het niet. Maar goed dat er hulpmiddelen bestaan...

Vanaf page 18 tot page 30, best ganse context lezen:

Citaat:

3.2 Weginfrastructuur
3.2.1 Categorisering en wegfuncties als een basis voor zelfverklarende wegen
...

3.3 Snelheidslimieten

Eens een weg is ingericht naar functie en categorisatie van de weg -rekening houdend met de nodige veiligheidsvoorzieningen, mobiliteit en verkeersafhandeling, omgevingsimpact (milieu,..) en de leefbaarheid- is het nodig om bestuurders nog verder aan te zetten om een aangepaste snelheid te rijden. Het gebruik van snelheidslimieten laat dit toe.

Snelheidslimieten zijn een bron van informatie voor bestuurders en dienen daarom ook consequent te worden geplaatst. Een snelheidslimiet geeft een maximale snelheid aan voor lichte voertuigen in een normale verkeersomstandigheid.

3.3.1 Geloofwaardige limieten en aangepaste snelheidslimieten

In relatie met het plaatsen van snelheidslimieten dient men ook de afweging te maken dat de limiet geloofwaardig is. Een geloofwaardige limiet (Van Schagen, 2004) is een limiet die past bij het beeld dat de weg en de situatie oproepen. Dit impliceert dat de weg en de omgeving de geloofwaardigheid van een limiet zullen beïnvloeden (Goldenbeld et al., 2006). Uit een studie van Goldenbeld (et al., 2006) bleek de wegbreedte, aan/afwezigheid van een bocht, het zicht, overzichtelijkheid van de situatie, aan/afwezigheid van bebouwing en bomen rechts, invloed hebben op de geloofwaardigheid van 80 km/u-wegen. Dit impliceert dat een samenhang van de juiste weginfrastructuur en snelheidslimieten invloed hebben op de aanvaardbaarheid van snelheid...


3.4 Signalisatie en wegmarkeringen
...

http://www.steunpuntverkeersveilighe...W-2008-006.pdf
En dat is 80 kmh, Vlaanderen heeft algemene 70 kmh buiten bebouwde kom.
Nu is 75 kmh al overdreven snelheid, enkele jaren geleden reed je voorbeeldig bij 80-85 kmh.

Jan van den Berghe 11 februari 2019 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8935245)
Als de snelheidslimieten onaangepast zijn of uit louter willekeur opgesteld zijn kan dat wel ambetant en vervelend zijn.

Voor sommige mensen is zowat iedere snelheidslimiet "onaangepast of willekeurig".

Als er 70 staat, dan rij ik ook maximum 70. Ik ervaar dat geenszins als hinderlijk of vervelend. Gewoon eventjes leren dat je achter het stuur geen koning en keizer bent, maar gewoon een van de vele gebruikers in het verkeer. Samen met het besef dat het respect voor de regels ons allen dient.

Micele 11 februari 2019 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8936229)
Voor sommige mensen is zowat iedere snelheidslimiet "onaangepast of willekeurig".

Als er 70 staat, dan rij ik ook maximum 70. Ik ervaar dat geenszins als hinderlijk of vervelend. Gewoon eventjes leren dat je achter het stuur geen koning en keizer bent, maar gewoon een van de vele gebruikers in het verkeer. Samen met het besef dat het respect voor de regels ons allen dient.

Ik rij ook 70. Wat jij ondervindt is verwaarloosbaar want jij bent niet de keizer in het verkeer. De vele gebruikers in het verkeer vinden die snelheidslimiet dikwijls onaangepast, daar gaat het om. Je hebt niets aan een snelheidslimiet die 70% niet opvolgt. Als jij dat sommige noemt dan lees jij de literatuur niet.

Maar als jij graag hebt dat je voortdurend ingehaald en gesneden wordt ga je gang, veilig rijden is toch wat anders.

70 kmh is wel heel dikwijls een onaangepaste snelheidslimiet op wegen buiten de bebouwde kom zonder enige lintbebouwing (zie wetenschappelijke literatuur). Zelfs 80 kmh is dat.

Ik ben helemaal niet verrast van deze link:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170109_02664314

Bij 70 kmh op veilige gewestwegen is het draagvlak nog veel minder.
Geen enkel land hanteert daar algemene 70 kmh.

Jan van den Berghe 11 februari 2019 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8936238)
Ik rij ook 70. Wat jij ondervindt is verwaarloosbaar want jij bent niet de keizer in het verkeer. De vele gebruikers in het verkeer vinden die snelheidslimiet dikwijls onaangepast, daar gaat het om. Je hebt niets aan een snelheidslimiet die 70% niet opvolgt. Als jij dat sommige noemt dan lees jij de literatuur niet.

Als een groot deel de snelheidslimiet niet volgt, zorg er dan voor dat de pakkans heel groot is. Dan houden ze zich er wel aan. Het is heel eenvoudig.

Jan van den Berghe 11 februari 2019 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8936238)
Bij 70 kmh op veilige gewestwegen is het draagvlak nog veel minder.
Geen enkel land hanteert daar algemene 70 kmh.

Geen enkel land is dan ook zo volgepropt met lintbebouwing als Vlaanderen.

Micele 11 februari 2019 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8936255)
Als een groot deel de snelheidslimiet niet volgt, zorg er dan voor dat de pakkans heel groot is. Dan houden ze zich er wel aan. Het is heel eenvoudig.

Daar mag jij voor zorgen, helaas verandert dat niets aan het feit dat 72 % te snel blijft rijden.

Micele 11 februari 2019 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8936261)
Geen enkel land is dan ook zo volgepropt met lintbebouwing als Vlaanderen.

De 70 kmh geldt ook waar er geen lintbebouwing is.

Citaat:

Van de 2.100 respondenten geeft 72 procent toe buiten de bebouwde kom de snelheidslimieten te overschrijden.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170109_02664314

Jan van den Berghe 11 februari 2019 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8936270)
Daar mag jij voor zorgen, helaas verandert dat niets aan het feit dat 72 % te snel blijft rijden.

Als die 72% hardleers is, dan moet ze ook daar verdragen dat de boetes blijven komen.

Jan van den Berghe 11 februari 2019 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8936271)
De 70 kmh geldt ook waar er geen lintbebouwing is.

Niets belet de verantwoordelijke wegbeheerder om op bepaalde wegen 90 in te voeren.

Micele 11 februari 2019 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8936280)
Als die 72% hardleers is, dan moet ze ook daar verdragen dat de boetes blijven komen.

Die sponsoren de arme drommels. ;-)

Micele 11 februari 2019 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8936281)
Niets belet de verantwoordelijke wegbeheerder om op bepaalde wegen 90 in te voeren.

Weinig van gezien. Hier en daar wel, maar voorlopig te weinig.

Jan van den Berghe 8 januari 2020 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8934114)
Zelfs de politie is tegen. Ook zij zien dat de onveiligheid voor fietsers en voetgangers in de bebouwde kom gaat toenemen, wegens geen controle meer en hoe de mobiliteit in de Westhoek stelmatig kapot wordt gemaakt (door ellendig trage stukken van 70 km/u te leggen in poldergebieden zonder enige bebouwing).

Schijnbaar weet u niet dat een afwijkende snelheid altijd mogelijk is: de wegbeheerder plaatst een bord 90.

pajoske 10 januari 2020 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8936229)
Voor sommige mensen is zowat iedere snelheidslimiet "onaangepast of willekeurig".

Als er 70 staat, dan rij ik ook maximum 70. Ik ervaar dat geenszins als hinderlijk of vervelend. Gewoon eventjes leren dat je achter het stuur geen koning en keizer bent, maar gewoon een van de vele gebruikers in het verkeer. Samen met het besef dat het respect voor de regels ons allen dient.

Niet zo lang gelden reed ik naar de winkel.

In eigen dorp mocht ik op een vierbaansweg (zonder één huis langs de baan en met afgescheiden fietspaden) slechts 70 km/u. Iets verder op een tweebaansweg (Ned) 80km/u en enkel km verder in Duitsland op een vergelijkbare tweebaansweg werd dat 90 km/u.

Dat noem ik willekeur en heeft niks met veiligheid te maken.

Het is zoals mijn collega zei: "op die rechte 2-baansverbindingsweg door het bos tussen 2 dorpen rijd ik altijd 90/100km/u. Alleen als het donker is doe ik minder dan 70. Ik moest maar eens een van die everzwijnen tegenkomen."

PS 1 in Nederland staan op de kilometerpaaltjes langs de weg dikwijls de maximumsnelheden aangegeven. Waarom kan dat hier niet?

PS 2 in Duitsland zal ik mij altijd aan de snelheid aanpassen. Als daar een plaat van max. 50 staat is dat altijd zinvol, en nooit om de bestuurders te kl*ten zoals in Vlaanderen.

pajoske 10 januari 2020 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9218590)
Schijnbaar weet u niet dat een afwijkende snelheid altijd mogelijk is: de wegbeheerder plaatst een bord 90.

En gij gelooft dat de wegbeheerder daar geld gaat aan uitgeven. EN de overheid zal al nooit die platen zetten. Dan verliezen ze gemakkelijke inkomsten.

Jan van den Berghe 10 januari 2020 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9220439)
En gij gelooft dat de wegbeheerder daar geld gaat aan uitgeven. EN de overheid zal al nooit die platen zetten. Dan verliezen ze gemakkelijke inkomsten.

Daar moet geen geld aan worden uitgegeven. Bij de invoering van de nieuwe maximumsnelheden werden immers honderden en honderden 70 km/u-borden verwijderd. Mits een kleine ingreep zijn die borden opnieuw te gebruiken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be