![]() |
Regio Diksmuide zwaar getroffen door traagheidsextremist Ben Weyts
De regio Diksmuide is van heel Vlaanderen het zwaarst getroffen door de capriolen van traagheidsextremist Ben Weyts. Een paar jaar geleden hebben ze op alle toegangswegen de snelheid verlaagt van 90 naar 70 km/u. Ook al heb je een prachtig afgesloten fietspad van de rijweg en geen bebouwing.
Nu gaat het regime in Brussel nog een stap verder door gewone flitspalen in de bebouwde kom weg te halen en trajectcontroles te plaatsen op stukken buiten de bebouwde kom waar geen enkel huis te vinden is en waar fietsers gebruik kunnen maken van een mooi vrijliggend fietspad. Wat de bedoeling is van het regime Weyts mag wel duidelijk zijn en dat is mobiliteit in de Westhoek zo veel mogelijk kapot te maken. Ik woon in Diksmuide en kan de reactie van het stadsbestuur volledig volgen: https://www.diksmuide.be/nieuwsdetai...uur-en-politie Zelfs de politie is tegen. Ook zij zien dat de onveiligheid voor fietsers en voetgangers in de bebouwde kom gaat toenemen, wegens geen controle meer en hoe de mobiliteit in de Westhoek stelmatig kapot wordt gemaakt (door ellendig trage stukken van 70 km/u te leggen in poldergebieden zonder enige bebouwing). Ik hoop echt dat er een andere mobiliteitsminister komt na 26 mei want deze is de slechtste wat Vlaanderen ooit gezien heeft. |
Ik doe dagelijks heel wat kilometers op de baan en gelukkig ken ik heel wat kleine baantjes. De truc is om slechts 1 paal van de trajectcontrole te passeren en de andere te vermijden door een alternatieve route te nemen. Zo kun je perfect aan 100 km/u blijven rijden en gaat het tenminste een beetje vooruit. Uiteraard heb je veel van die traagrijders aan 70 km/u en moet je soms tot 4-5 auto's tegelijkertijd voorbijsteken. Niet evident en leidt tot gevaarlijke situaties....
|
Citaat:
Ik stelde dat al eens in vraag wat met diegenen die de eerstvolgende trajectcontrole 'paal' even weten te ontwijken. |
Citaat:
Er staan her- en der ook redelijk veel camera's en paaltjes die uw snelheid op dat ogenblik weten weer te geven. U rijdt ... en een lachende smiley als u het goed doet. :-D Nu zijn er in West-Vlaanderen ook best veel chauffeurs bij die denken dat ze een rally aan het rijden zijn op die wegen met snelheden die ver over de 70 en 9 km/u gaan. (meegemaakt al en géén alleenstaand geval) Misschien is men de snelheden juist nog meer aan banden gaan leggen? Volgende zie je ook meer- en meer verschijnen in het straatbeeld, het bord op een paal of gewoon op de grond. ![]() Met wagens met een deftig aantal pk's is dat best lastig en dan kan je beter te voet gaan. :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
Ge zijt me toch ne sloeber, Max... :-) |
Citaat:
Waarom luistert Weyts niet naar de gemeente en politie? |
Citaat:
|
Citaat:
Op mobiliteit is het een ramp en het is vooral zijn kinderachtige manier van handelen (die kerstmiskaart met "70"...) die mij stoort. |
Citaat:
|
Citaat:
Crevits is ook op onderwijs de slechtste nog niet eigenlijk. |
Citaat:
Leg het mij maar eens uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vraag me af waarom u zo denkt, maar blijkbaar kunt u dat toch niet duiden. |
Citaat:
Ik zeg dat u de auto haat naar aanleiding van veel van uw andere posts. Laat die schoolmeestersmanieren gerust daar hoor. |
Citaat:
|
Ik snap niet hoe mensen zich daar aan kunnen storen, snelheidslimieten.
Zet de radio op, geniet wat van het zonneke (of niet). |
Citaat:
Waarom dat zo is bewijst dit politics.be forum wel, de overheid kan zich wel eens afvragen waarom de meeste bestuurders dat vinden, want ze rijden zelfs gemiddeld te snel bij bepaalde snelheidslimieten die te weinig draagvlak kennen naargelang wegontwerp. Dat is algemeen geweten en staat in de literatuur van VIAS (of BIVV in het verleden) Het komt wel van Febiac maar ik kan wel niets onlogisch in die context vinden: (en toen was het algemeen 90 kmh) https://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=460 Citaat:
Vanaf page 18 tot page 30, best ganse context lezen: Citaat:
Nu is 75 kmh al overdreven snelheid, enkele jaren geleden reed je voorbeeldig bij 80-85 kmh. |
Citaat:
Als er 70 staat, dan rij ik ook maximum 70. Ik ervaar dat geenszins als hinderlijk of vervelend. Gewoon eventjes leren dat je achter het stuur geen koning en keizer bent, maar gewoon een van de vele gebruikers in het verkeer. Samen met het besef dat het respect voor de regels ons allen dient. |
Citaat:
Maar als jij graag hebt dat je voortdurend ingehaald en gesneden wordt ga je gang, veilig rijden is toch wat anders. 70 kmh is wel heel dikwijls een onaangepaste snelheidslimiet op wegen buiten de bebouwde kom zonder enige lintbebouwing (zie wetenschappelijke literatuur). Zelfs 80 kmh is dat. Ik ben helemaal niet verrast van deze link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170109_02664314 Bij 70 kmh op veilige gewestwegen is het draagvlak nog veel minder. Geen enkel land hanteert daar algemene 70 kmh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In eigen dorp mocht ik op een vierbaansweg (zonder één huis langs de baan en met afgescheiden fietspaden) slechts 70 km/u. Iets verder op een tweebaansweg (Ned) 80km/u en enkel km verder in Duitsland op een vergelijkbare tweebaansweg werd dat 90 km/u. Dat noem ik willekeur en heeft niks met veiligheid te maken. Het is zoals mijn collega zei: "op die rechte 2-baansverbindingsweg door het bos tussen 2 dorpen rijd ik altijd 90/100km/u. Alleen als het donker is doe ik minder dan 70. Ik moest maar eens een van die everzwijnen tegenkomen." PS 1 in Nederland staan op de kilometerpaaltjes langs de weg dikwijls de maximumsnelheden aangegeven. Waarom kan dat hier niet? PS 2 in Duitsland zal ik mij altijd aan de snelheid aanpassen. Als daar een plaat van max. 50 staat is dat altijd zinvol, en nooit om de bestuurders te kl*ten zoals in Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be