Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   de berenjacht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247908)

Anna List 3 april 2019 07:15

de berenjacht

hoe staat u tegenover de berenjacht?
wat zijn de handigste of efficiëntste wapens?
joeg u al wel eens op een beer?

deze flinke meid schoot er ééntje :

hier het filmpje :

https://www.youtube.com/watch?v=GADOU3XlZmo

:-D

Skobelev 3 april 2019 07:35

Volstrekt tegen, behalve de jacht op pedo-beren, die mogen over de kling gejaagd.

Hoomer 3 april 2019 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8981825)

hier het filmpje :

Wat een mooi papa-dochter moment, ontroerend.

Anna List 3 april 2019 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8981851)
Wat een mooi papa-dochter moment, ontroerend.

aha, gij hebt het filmke ook gezien! :-)

en ja, dat vond ik ook.
al is jagen niet mijn ding en zou ik dat dus ook niet doen met mijn kinderen of mogelijk toekomstige kleinkinderen.

Anna List 3 april 2019 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8981839)
Volstrekt tegen, behalve de jacht op pedo-beren, die mogen over de kling gejaagd.

on topic blijven aub, deze draad gaat over berenjacht! :p

Elio di Supo 3 april 2019 08:19

In Oklahoma komen wel zwarte beren voor maar die worden redelijk met rust gelaten. Wilde zwijnen, herten, eenden en ander gevogelte zijn meer in trek. Wasberen, stinkdieren en coyotes worden ook opgejaagd omdat ze hoevedieren roven.

Anna List 3 april 2019 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8981877)
In Oklahoma komen wel zwarte beren voor maar die worden redelijk met rust gelaten. Wilde zwijnen, herten, eenden en ander gevogelte zijn meer in trek. Wasberen, stinkdieren en coyotes worden ook opgejaagd omdat ze hoevedieren roven.

jaag jij zelf ook Elio?

Lof der Zotheid 3 april 2019 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8981839)

Daar sluit ik me bij aan, met de aanmerking dat een goed stuk wild toch best kan smaken. Ik heb het dan over hert en dergelijke.

Anna List 3 april 2019 09:06

zijn er hier ook jagers die weten wat het beste tijdstip is om op bearen te jagen?

de voormiddag lijkt mij precies wat vroeg.

Hoomer 3 april 2019 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8981877)

Ik denk dat in sommige streken daar de berenjacht een noodzakelijk kwaad is, die beren vernielen wel het een en ander plus de vriezer moet gevuld worden. ;-)

Tavek 3 april 2019 09:26

Sommige beren foerageren ook door de moestuin en veroorzaken veel schade.

Hoomer 3 april 2019 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8981953)
zijn er hier ook jagers die weten wat het beste tijdstip is om op bearen te jagen?

Dat lijkt geen probleem, die beren slapen ook graag uit, dat is nu eenmaal een bear necessity

Skobelev 3 april 2019 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8981952)
Daar sluit ik me bij aan, met de aanmerking dat een goed stuk wild toch best kan smaken. Ik heb het dan over hert en dergelijke.

Ik heb niets tegen een stukje vlees, dat is uiteindelijk de natuur. Eten en gegeten worden. Wel heb ik graag dat dat stukje afkomstig is van een dier die een mooi leven heeft gehad en voor het specifieke doel van consumptie gekweekt is. Niet van door crapuleuze would be Rambo's die door bos en veld dartelen en op alles schieten wat durft bewegen. Geschoten prooi en trofeedieren komen niet op tafel.

Anna List 3 april 2019 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8981979)
Sommige beren foerageren ook door de moestuin en veroorzaken veel schade.

ik zag twee bearen fouragearen, o dat was een wonder!

Tavek 3 april 2019 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8981982)

Moeder, houdt uw kinderen binnen als de spaanse bergbeer op pad is !

Elio di Supo 3 april 2019 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8981949)
jaag jij zelf ook Elio?

Nope

The Paulus Experience 3 april 2019 09:43

Citaat:

hier het filmpje :

In principe kan je die beer met een gewone .357 revolver aan.
Het is niet zo'n grote.
Voor het meisje misschien een 30/30 leveraction, een revolver gaat ze nog niet kunnen hanteren.

Anna List 3 april 2019 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8982009)
Het is niet zo'n grote.
Voor het meisje misschien een 30/30 leveraction, een revolver gaat ze nog niet kunnen hanteren.

ja kijk, ik ben nog maar een beginnend jaeger.
ik heb geen wapens en ken er ook niet veel van, ik kan dus niet inschatten wat je schrijft.
voorlopig plan ik bearen met open vizier en met de blote hand te lijf te gaan, mocht ik er tegenkomen.

The Paulus Experience 3 april 2019 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8982012)
ja kijk, ik ben nog maar een beginnend jaeger.
ik heb geen wapens en ken er ook niet veel van, ik kan dus niet inschatten wat je schrijft.
voorlopig plan ik bearen met open vizier en met de blote hand te lijf te gaan, mocht ik er tegenkomen.

Dat zou ik gewoon dom noemen, maar niet verbazend.
Jij krijgt nog geen vlieg weg, al sla je er 100 keer naar.

Zipper 3 april 2019 09:53

Citaat:

hier het filmpje :

Volledig tegen plezier-jacht. Indien ergens nodig, kunnen professionele jagers het bio-evenwicht in stand houden.

Anna List 3 april 2019 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8982018)
Dat zou ik gewoon dom noemen, maar niet verbazend.

je begrijpt het niet, ook niet geheel onverwacht ...

het is ook gewoon doordacht, realistisch en gebaseerd op veel ervaring hé Paul.

tot op heden ben ik tijdens mijn verblijf op deze aardkloot nog nooit een bear tegengekomen die ik niet aankon zonder wapens, dus waarom daar in investeren, de kans is reëel dat ik er zo nooit één ga tegenkomen.

ik laat me dus niet bang maken voor een aangepraat gevaar, en ik laat me niet ompraten of verleiden om daar zotte kosten voor te doen, dat zijn kosten die voor mij nooit een rendement gaan hebben.

Hoomer 3 april 2019 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8981981)
Ik heb niets tegen een stukje vlees, dat is uiteindelijk de natuur. Eten en gegeten worden. Wel heb ik graag dat dat stukje afkomstig is van een dier die een mooi leven heeft gehad en voor het specifieke doel van consumptie gekweekt is. Niet van door crapuleuze would be Rambo's die door bos en veld dartelen en op alles schieten wat durft bewegen. Geschoten prooi en trofeedieren komen niet op tafel.

1) Ik denk dat die dieren i het wild een mooier leven hebben gehad dan de door ons gekweekte hoor.
2) Er zijn nu nog eenmaal streken in de wereld waar men genen carrefour tot zijner beschikking heeft en waar men al zeer vroeg leert jagen en vissen om zelfvoorzienend te zijn.
3) Voor die mensen althans is dat een mooi vader-dochter moment om later aan terug te denken.

Kan u wel enkele verhalen vertellen over schapenfokkers die hun voor consumptie gefokte dieren door onze vuurlinie joegen om later schadevergoeding te kunnen eisen, die beesten werden door onze mortieren en MAG vuur uit elkaar gereten. ;-)

The Paulus Experience 3 april 2019 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8982023)
je begrijpt het niet, ook niet geheel onverwacht ...

het is ook gewoon doordacht, realistisch en gebaseerd op veel ervaring hé Paul.

tot op heden ben ik tijdens mijn verblijf op deze aardkloot nog nooit een bear tegengekomen die ik niet aankon zonder wapens, dus waarom daar in investeren, de kans is reëel dat ik er zo nooit één ga tegenkomen.

ik laat me dus niet bang maken voor een aangepraat gevaar, en ik laat me niet ompraten of verleiden om daar zotte kosten voor te doen, dat zijn kosten die voor mij nooit een rendement gaan hebben.

proficiat! schouderklopje

Anna List 3 april 2019 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8982030)
proficiat! schouderklopje

het plaatje moet altijd volledig kloppen voor investeringen hé ;-)

Lof der Zotheid 3 april 2019 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8981982)

Twee? 8O

Ik dacht dat één al erg genoeg was...

:rofl:

Lof der Zotheid 3 april 2019 10:08

Citaat:

Integendeel. Schiet de bear waneer hij het minste schade kan aanrichten.

Skobelev 3 april 2019 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8982029)
1) Ik denk dat die dieren i het wild een mooier leven hebben gehad dan de door ons gekweekte hoor.
2) Er zijn nu nog eenmaal streken in de wereld waar men genen carrefour tot zijner beschikking heeft en waar men al zeer vroeg leert jagen en vissen om zelfvoorzienend te zijn.
3) Voor die mensen althans is dat een mooi vader-dochter moment om later aan terug te denken.

Kan u wel enkele verhalen vertellen over schapenfokkers die hun voor consumptie gefokte dieren door onze vuurlinie joegen om later schadevergoeding te kunnen eisen, die beesten werden door onze mortieren en MAG vuur uit elkaar gereten. ;-)

Je had er die schapenfokkers ook mogen doorjagen.
Jagen om te eten is nog te verdedigen, voor het "plezier" of voor een vader-dochter-moment valt dat absoluut niet goed te keuren. Om van de bos- en veldterroristen in Vlaanderen nog te zwijgen. Gewapend crapuul die denken dat alle stukjes open ruimte aan hen toebehoort. Ze kleuren zelfs woonwijken of kerkhoven in hun jachtplannen in om toch maar aan voldoende aantal hectare te komen. Puur uitschot.

Pandareus 3 april 2019 12:10

Citaat:

:lol::lol::lol:

De bear ligt waarschijnlijk nog in zijn bed, 't is nog vroeg hee.

The Paulus Experience 3 april 2019 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8982173)

De pandabear niet?
Da's een mega lui dier nochtans

Xenophon 3 april 2019 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8982173)

Dat is het beste moment, je steekt je loop in zijn oog en je schiet.

Xenophon 3 april 2019 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8982009)
Het is niet zo'n grote.

Voor mensen zoals Elmer Keith ja, de gewone mens schiet beter met een zwaar kaliber geweer op beren.

Van op afstand.

Hoomer 3 april 2019 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8982286)
Voor mensen zoals Elmer Keith ja, de gewone mens schiet beter met een zwaar kaliber geweer op beren.

Van op afstand.

En bij dien 357 heb toch nog mijn bedenkingen, ' t gaat wreed goe gemikt moeten zijn mijn gedacht.

The Paulus Experience 3 april 2019 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8982286)

Van op afstand.

Overkill voor dit beertje.
Dit is trouwens slecht geschoten in de video. Ze heeft geluk dat de beer haar niet aangevallen heeft.

Anna List 3 april 2019 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8982282)

:rofl: :rofl: :rofl:

Xenophon 3 april 2019 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8982294)
En bij dien 357 heb toch nog mijn bedenkingen, ' t gaat wreed goe gemikt moeten zijn mijn gedacht.

Is dat niet altijd?

Heb dat vroeger dikwijls meegemaakt, mensen raakten het doel niet, en "dat geweer schoot niet juist".
Als ik dan schoot raakte ik het doel dus dat geweer stond wel juist.

Als je dat dan zei dan klonk het, "voor mij moet dat geweer anders staan, want ik schiet anders...".

...

Pandareus 3 april 2019 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8982282)

Strak plan ! Uiterst efficiënt. En door de gasdruk krijg je dan zo een prachtig schilderij van bloed, hersenen, en botsplinters.

Xenophon 3 april 2019 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8982319)
Strak plan ! Uiterst efficiënt. En door de gasdruk krijg je dan zo een prachtig schilderij van bloed, hersenen, en botsplinters.

Heb het altijd gezegd, schieten is een kunst.

Anna List 3 april 2019 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8982313)
Is dat niet altijd?

Heb dat vroeger dikwijls meegemaakt, mensen raakten het doel niet, en "dat geweer schoot niet juist".

Als je dat dan zei dan klonk het, "voor mij moet dat geweer anders staan, want ik schiet anders...".

...

altijd gedacht dat jij vlotjes uit de heup zou schieten. ;-)

Hoomer 3 april 2019 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8982313)
Is dat niet altijd?

...

Ja maar ja, gij moest dan ook bij het janette leger gaan. ;-) Je was bij ons ook welkom geweest hoor.

Xenophon 3 april 2019 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8982336)
Ja maar ja, gij moest dan ook bij het janette leger gaan. ;-) Je was bij ons ook welkom geweest hoor.

Ja, heb toch ook veel geluk gehad in het "janette leger". Toen ik op de schietstand in Spich werkte, daar had iedereen zijn eigen wapens liggen, van .22 tot 12 kalibers. Daar schoten we dikwijls de hele dag, op schietschijven, duiven, herten en dergelijke meer, op al wat je kon bedenken.

Ook, de Duitse GSG-9 kwam daar geregeld schieten, dat was een plezier met die jongens hun wapens te schieten op 400 meter. Dat waren stuk voor stuk uitgeselecteerde en goed getrainde schutters, dat was poëzie als die aan het schieten waren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be