Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De kilometerbelasting (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247987)

lamenielachen 6 april 2019 06:32

De kilometerbelasting
 
De zoveelste belasting op uw auto of het "gouden kalf".
Zonder auto gaan de staatsfinanciën dood met auto moet jij er aan geloven of toch zoiets in die aard ....?
Steeds meer lasten, steeds minder baten.
Om het verkeer vlotter te laten lopen zouden de wegen aangepast moeten worden of het openbaar vervoer beter georganiseerd.
Daar is geen geld voor, dan maar de Belgische oplossing; belastingen heffen.
Door die belastingen gaan zij evenveel binnen halen niettegenstaande het verlies aan taksen op je minder brandstof verbuik maar jij hebt wel minder comfort.

Freddie 6 april 2019 09:24

Openbaar vervoer: Vlaanderen en zeker de provincies Vlaams Brabant en Antwerpen hadden al lang een ondergronds netwerk voor treinen en trams moeten hebben.

De schoofzak 6 april 2019 09:37

Is de draad die daarover al wat langer bestaat, niet mooi genoeg misschien?

Pandareus 6 april 2019 09:38



Dankzij deze minkukel, Bean Weyts. Die man is een ramp.

Citaat:

N-VA worstelt met slimme kilometerheffing: “Onze achterban lust dit niet”
N-VA worstelt met de slimme kilometerheffing, haar antwoord op de toenemende files. De framing dat het om een belastingverhoging gaat, wint terrein. Laat de partij het idee binnenkort varen?
bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...niet~afba82bc/

graaf de bethune 6 april 2019 09:46

Om de politici af te straffen en uit protest tegen het leegzuigen van mensen die niet het geluk hebben een firma/salariswagen met tankkaart te hebben, zou ik volgende aktie willen voorstellen. Als nu eens alle arbeiders , bedienden, ambtenaren op een bepaalde maandag te beginnen , de wagen in de garage laten staan en enkel en alleen nog gebruiken voor privédoeleinden' maw, verplaatsingen naar het werk enkel en alleen nog met het openbaar vervoer. Gevolgen van deze aktie: veel , heel veel mensen geraken niet op hun werk, het openbaar vervoer krijgt de toevloed aan honderd duizenden extra passagiers niet geslikt, de staat loopt per dag miljoenen euro's mis aan accijnzen op brandstoffen.......verder gevolg, de captains of industry komen na enkele dagen in opstand tegen de nitwits van politici, want hun bedrijven vallen stillen of de werking word ernstig verstoord.......na 3 dagen word de regering op haar knieeën gedwongen en smeekt ze alle arbeiders en bedienden en ambetaren om alstublieft terug met de eigen wagen , bromfiets, moto naar het werk te komen, want ze hebben de capaciteit niet om iedereen te vervoeren naar eender welke werkplaats op eender welk moment van de dag. Forumgenoten, vooral zij die ook getroffen zullen worden door de extra kilometerheffing, zou deze aktie een goed idee zijn ??? Hoe krijgen we zoiets georganiseerd....

De gemuilkorfde 6 april 2019 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8984801)
Dankzij deze minkukel, Bean Weyts. Die man is een ramp.

Ik ben ook radicaal tegen de kilometerheffing, maar je moet wel een beetje eerlijk blijven.
Alle partijen, uitgezonderd Vlaams Belang en PVDA zijn vóór de kilometerheffing!
Het is dus niet opgelost met voor SP.a, CD&V, O-VLD of Groen te stemmen!

lamenielachen 6 april 2019 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8984801)


Dankzij deze minkukel, Bean Weyts. Die man is een ramp.


bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...niet~afba82bc/

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...cken~a7d029c2/
Hier nog een nvAer die wat boter op z'n hoofd heeft.
In België passeert dat allemaal onder de politieke dekmanten van de Omerta maar de Amerikanen kunnen er niet om lachen en anderen lachen ons uit.

lamenielachen 6 april 2019 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8984800)
Is de draad die daarover al wat langer bestaat, niet mooi genoeg misschien?

Niet gezien die draad sorry.

Henri1 6 april 2019 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8984806)
Ik ben ook radicaal tegen de kilometerheffing, maar je moet wel een beetje eerlijk blijven.
Alle partijen, uitgezonderd Vlaams Belang en PVDA zijn vóór de kilometerheffing!
Het is dus niet opgelost met voor SP.a, CD&V, O-VLD of Groen te stemmen!

Ik heb geen probleem met de kilometerheffing op zich, maar stel me wel vragen :

- Vervangt deze de BIV ?
- Vervangt deze de jaarlijkse rijbelasting ?
- Geldt ze op alle wegen of enkel op snelwegen ?
- Kostprijs per kilometer ?
- Privacy ?

De kilometerheffing zal erg nadelig zijn voor kleinere bedrijven die een aantal vertegenwoordigers op de baan hebben en die toch aanzienlijke afstanden moeten rijden om hun klanten te gaan bezoeken.
Zeker als het bedrijf niet centraal in BXL gevestigd is.

Persoonlijk vindt ik het huidige systeem beter.

Pandareus 6 april 2019 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8984806)
Ik ben ook radicaal tegen de kilometerheffing, maar je moet wel een beetje eerlijk blijven.
Alle partijen, uitgezonderd Vlaams Belang en PVDA zijn vóór de kilometerheffing!
Het is dus niet opgelost met voor SP.a, CD&V, O-VLD of Groen te stemmen!

Het is mij helemaal niet te doen om stemmen voor nva, spa, cd&v of eender wie. Het gaat mij om een disfunctionele minister Bean Weyts, die man is een ramp. Al wat hij voorstelt ivm verkeer is gewoon pesterij en regeldrift.

Henri1 6 april 2019 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8984821)
Het is mij helemaal niet te doen om stemmen voor nva, spa, cd&v of eender wie. Het gaat mij om een disfunctionele minister Bean Weyts, die man is een ramp. Al wat hij voorstelt ivm verkeer is gewoon pesterij en regeldrift.

100% gelijk.
Deze man is een karikatuur en totaal onbekwaam/ongeschikt voor "een" job.

Mambo 6 april 2019 10:40

Het is vooral nadelig voor lichte vracht.
Nu betalen die vrij lage taks.
En met km heffing is dat gans weg.
Voor wie veel op en af moet zoals ik bv, zal ik misschien de taks van een jaguar mogen betalen op mijn berlingo LV :cry:

De gemuilkorfde 6 april 2019 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8984818)
Ik heb geen probleem met de kilometerheffing op zich, maar stel me wel vragen

De logica zegt dat de overgrote meerderheid meer zal betalen, hoeveel keer wordt een systeem immers veranderd opdat je minder zou betalen?
De investeringen in het nieuwe systeem moeten trouwens ook terugbetaald worden.

En het zal voor de overgrote meerderheid van de Vlamingen een ferme strop worden.
Openbaar Vervoer?
Dan wordt mijn reistijd 3 keer zo lang, ik denk zelfs dat ik dan sneller ben met een electrische fiets, en dat is geen teken van snelheid.

Bird 6 april 2019 11:04

Ik rij LV , en betaal nu 125€ per ( - 2400kg ) jaar om met mijn wagen op de weg te mogen , ik in 2013 , 1860€ betaald om mij wagen om te plaatsen naar LV , en comfort weg te nemen , ik bezit maar 2 plaatsen ! als ik het nieuwe systeem uitreken , met de verplaatsing iedere dag naar werk en terug , + privé rij ik 25000km per jaar !!
Als de kilometer heffing er komt aan bv +- 3 cent per km , kost me dat veel meer , doe daar nog bij de extra verhoging van dieselbrandstof bovenop , betaal ik veel meer dan iemand die met een dikke Porsche rijd en zonder maar te zeggen dat dit een firmawagen is en alles 90% aftrekbaar is . Ik ga betalen voor op mijn werk te geraken , terwijl de rijke lui terug voordeel gaan doen .

Jay-P. 6 april 2019 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird (Bericht 8984863)
Ik rij LV , en betaal nu 125€ per ( - 2400kg ) jaar om met mijn wagen op de weg te mogen , ik in 2013 , 1860€ betaald om mij wagen om te plaatsen naar LV , en comfort weg te nemen , ik bezit maar 2 plaatsen ! als ik het nieuwe systeem uitreken , met de verplaatsing iedere dag naar werk en terug , + privé rij ik 25000km per jaar !!
Als de kilometer heffing er komt aan bv +- 3 cent per km , kost me dat veel meer , doe daar nog bij de extra verhoging van dieselbrandstof bovenop , betaal ik veel meer dan iemand die met een dikke Porsche rijd en zonder maar te zeggen dat dit een firmawagen is en alles 90% aftrekbaar is . Ik ga betalen voor op mijn werk te geraken , terwijl de rijke lui terug voordeel gaan doen .

Goed zo.:-P :thumbsup:

Xenophon 6 april 2019 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8984801)


Dankzij deze minkukel, Bean Weyts. Die man is een ramp.


bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...niet~afba82bc/

Hopelijk stellen ze duidelijk voor de verkiezing dat ze het afblazen, anders stem ik op Vlaams niveau voor het VB.

Het moet nu maar eens stoppen dat belasten, de structuur moet aangepast worden aan de realiteit en niet omgekeerd.

Libro 6 april 2019 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8984801)


Dankzij deze minkukel, Bean Weyts. Die man is een ramp.


bron : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...niet~afba82bc/

Ik hoop dat de partij haar verstand gebruikt en dat onzalige idee inderdaad laat varen.

Libro 6 april 2019 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird (Bericht 8984863)
Ik rij LV , en betaal nu 125€ per ( - 2400kg ) jaar om met mijn wagen op de weg te mogen , ik in 2013 , 1860€ betaald om mij wagen om te plaatsen naar LV , en comfort weg te nemen , ik bezit maar 2 plaatsen ! als ik het nieuwe systeem uitreken , met de verplaatsing iedere dag naar werk en terug , + privé rij ik 25000km per jaar !!
Als de kilometer heffing er komt aan bv +- 3 cent per km , kost me dat veel meer , doe daar nog bij de extra verhoging van dieselbrandstof bovenop , betaal ik veel meer dan iemand die met een dikke Porsche rijd en zonder maar te zeggen dat dit een firmawagen is en alles 90% aftrekbaar is . Ik ga betalen voor op mijn werk te geraken , terwijl de rijke lui terug voordeel gaan doen .

Hear hear!

Bach 6 april 2019 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bird (Bericht 8984863)
Ik rij LV , en betaal nu 125€ per ( - 2400kg ) jaar om met mijn wagen op de weg te mogen , ik in 2013 , 1860€ betaald om mij wagen om te plaatsen naar LV , en comfort weg te nemen , ik bezit maar 2 plaatsen ! als ik het nieuwe systeem uitreken , met de verplaatsing iedere dag naar werk en terug , + privé rij ik 25000km per jaar !!
Als de kilometer heffing er komt aan bv +- 3 cent per km , kost me dat veel meer , doe daar nog bij de extra verhoging van dieselbrandstof bovenop , betaal ik veel meer dan iemand die met een dikke Porsche rijd en zonder maar te zeggen dat dit een firmawagen is en alles 90% aftrekbaar is . Ik ga betalen voor op mijn werk te geraken , terwijl de rijke lui terug voordeel gaan doen .

De meeste partijen zijn ook doordrongen van het principe 'laat de armen de milieucrisis betalen'. Deze maatregelen passen perfect in dat plaatje.

Die dikke wagen zou een veel verbruikende diesel mogen zijn die in absolute termen meer verbruikt, een grotere ecologische voetafdruk heeft, dan een klein oud dieseltje van iemand die zich niet elke paar jaar een nieuwe wagen kan veroorloven. Die armere persoon met zijn kleinere ecologische voetafdruk wagen gaat wel boetes moeten betalen als hij in de steden rond rijdt terwijl die met zijn grote diesel niet want zijn wagen is NIEUW. Het huidig beleid is erop gericht de industrie te stimuleren met als excuus milieu (of veiligheid, of gezondheid...) ten koste van 'de kleine man'. In feite een wraakroepend beleid.

Hypochonder 6 april 2019 11:43

Ze mogen Weyts samen met die belasting definitief afvoeren.

patrickve 6 april 2019 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8984818)
Ik heb geen probleem met de kilometerheffing op zich, maar stel me wel vragen :

- Vervangt deze de BIV ?
- Vervangt deze de jaarlijkse rijbelasting ?
- Geldt ze op alle wegen of enkel op snelwegen ?
- Kostprijs per kilometer ?
- Privacy ?

De kilometerheffing zal erg nadelig zijn voor kleinere bedrijven die een aantal vertegenwoordigers op de baan hebben en die toch aanzienlijke afstanden moeten rijden om hun klanten te gaan bezoeken.
Zeker als het bedrijf niet centraal in BXL gevestigd is.

Persoonlijk vindt ik het huidige systeem beter.

vooral.

Eens het principe er is dat ge kunt belast worden naargelang uw gang en wandel in de openbare ruimte, is het hek van de dam.

Straks krijgt ge een belasting als ge geen 20 km per week gaat fietsen, of geen 10 km gaat wandelen per weekend.

daiwa 6 april 2019 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8984872)
Hopelijk stellen ze duidelijk voor de verkiezing dat ze het afblazen, anders stem ik op Vlaams niveau voor het VB.

Het moet nu maar eens stoppen dat belasten, de structuur moet aangepast worden aan de realiteit en niet omgekeerd.

De zoveelste verkapte belasting verhoging ! :twisted:

graaf de bethune 6 april 2019 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8984895)
vooral.

Eens het principe er is dat ge kunt belast worden naargelang uw gang en wandel in de openbare ruimte, is het hek van de dam.

Straks krijgt ge een belasting als ge geen 20 km per week gaat fietsen, of geen 10 km gaat wandelen per weekend.

Als ik politieker zou zijn , dan zou ik (om extra geld in het laatje te brengen) voor iedereen een zonnetaks invoeren. Wat is een zonnetaks?? Iedereen krijgt een bakje rond zijn nek, dat bakje registreert hoeveel uren je op jaarbasis in de zon hebt gelopen of gelegen. Op basis van het aantal genoten zonneuren zou je dan een taks moeten betalen. Het spreekwoord "alleen de zon gaat voor niks op" moet dan natuurlijk ook aangepast worden. Zo zie je maar, België is een echt "belastingsparadijs" allez , voor de fiscus en hun politieke leiders dan.

patrickve 6 april 2019 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 8984911)
Als ik politieker zou zijn , dan zou ik (om extra geld in het laatje te brengen) voor iedereen een zonnetaks invoeren. Wat is een zonnetaks?? Iedereen krijgt een bakje rond zijn nek, dat bakje registreert hoeveel uren je op jaarbasis in de zon hebt gelopen of gelegen. Op basis van het aantal genoten zonneuren zou je dan een taks moeten betalen. Het spreekwoord "alleen de zon gaat voor niks op" moet dan natuurlijk ook aangepast worden. Zo zie je maar, België is een echt "belastingsparadijs" allez , voor de fiscus en hun politieke leiders dan.

Inderdaad. Men snapt de principiele reikwijte niet van zo een monster.

TREBRON 6 april 2019 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8984910)
De zoveelste verkapte belasting verhoging ! :twisted:

Voor sommigen "een verlaging".

fcal 6 april 2019 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8985009)
Voor sommigen "een verlaging".

Zo'n elektronische infrastructuur voor het 'rekeningrijden' kost straks meer dan het saneren en heraanleggen van het bestaande wegennet. Zo'n investering kan nooit opgebracht worden door zo'n toeslag. Het wordt dus een extra belasting.

Weyts heeft zich als technische leek gewoon in de luren laten leggen. Het rekeningrijden bestaat al door de accijnzen en de BTW op de motorbrandstoffen. Hoe meer men rijdt hoe meer men belastingen betaalt. Een beetje gezond verstand is genoeg om dit te begrijpen.

werkman 6 april 2019 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 8985189)
Zo'n elektronische infrastructuur voor het 'rekeningrijden' kost straks meer dan het saneren en heraanleggen van het bestaande wegennet. Zo'n investering kan nooit opgebracht worden door zo'n toeslag. Het wordt dus een extra belasting.

Weyts heeft zich als technische leek gewoon in de luren laten leggen. Het rekeningrijden bestaat al door de accijnzen en de BTW op de motorbrandstoffen. Hoe meer men rijdt hoe meer men belastingen betaalt. Een beetje gezond verstand is genoeg om dit te begrijpen.


Gezond verstand? :lol::lol::lol::lol:

lamenielachen 7 april 2019 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8984915)
Inderdaad. Men snapt de principiele reikwijte niet van zo een monster.

In België word vooral de actieve bevolking uitgemolken zodat het profitariaat zijn gangen kan gaan.
Aan de echte rijken kunnen ze niet aan, de echte armen hebben niets dus de middenklasse in de privé is de dupe van het verhaal.

patrickve 7 april 2019 05:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 8985307)
In België word vooral de actieve bevolking uitgemolken zodat het profitariaat zijn gangen kan gaan.
Aan de echte rijken kunnen ze niet aan, de echte armen hebben niets dus de middenklasse in de privé is de dupe van het verhaal.

Inderdaad, aan de leeuwen kunt ge niet komen (die zijn te gevaarlijk), uit het ongedierte kunt ge niks halen, dus moet ge maar op het goeie vee rekenen he !

reservespeler 7 april 2019 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8984849)
De logica zegt dat de overgrote meerderheid meer zal betalen, hoeveel keer wordt een systeem immers veranderd opdat je minder zou betalen?
De investeringen in het nieuwe systeem moeten trouwens ook terugbetaald worden.

En het zal voor de overgrote meerderheid van de Vlamingen een ferme strop worden.
Openbaar Vervoer?
Dan wordt mijn reistijd 3 keer zo lang, ik denk zelfs dat ik dan sneller ben met een electrische fiets, en dat is geen teken van snelheid.

Hier met het OV naar een buurdorp gaan, ongeveer 1 uur onderweg.
Met de fiets ben je er op 15 tot 20 minuten (via het fietsroutenetwerk).

reservespeler 7 april 2019 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8984885)
Ze mogen Weyts samen met die belasting definitief afvoeren.

2

Zeer slechte minister.

reservespeler 7 april 2019 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8984895)
vooral.

Eens het principe er is dat ge kunt belast worden naargelang uw gang en wandel in de openbare ruimte, is het hek van de dam.

Straks krijgt ge een belasting als ge geen 20 km per week gaat fietsen, of geen 10 km gaat wandelen per weekend.

Dat misschien niet, maar ze kunnen de gezondheidsfactuur afstellen op uw gedrag.

patrickve 7 april 2019 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8985327)
Hier met het OV naar een buurdorp gaan, ongeveer 1 uur onderweg.
Met de fiets ben je er op 15 tot 20 minuten (via het fietsroutenetwerk).

Om naar mijn werk te gaan: met de auto: 10-15 minuten, met de fiets 15-20 minuten, met de tram (ik moet overstappen): 30 - 40 minuten ; met bus: eerst 15 minuten wandelen, en dan 25-35 minuten busrit. Voordeel: niet overstappen, nadeel: halte niet dicht bij de deur, en kronkelweg.

Ik ga meestal met de fiets, behalve als het veel regent, dan neem ik de auto, behalve als ik die om een of andere reden niet kan nemen, dan pak ik de tram en kom te laat. En ook als ik een lekke fietsband heb.

reservespeler 7 april 2019 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8985337)
Om naar mijn werk te gaan: met de auto: 10-15 minuten, met de fiets 15-20 minuten, met de tram (ik moet overstappen): 30 - 40 minuten ; met bus: eerst 15 minuten wandelen, en dan 25-35 minuten busrit. Voordeel: niet overstappen, nadeel: halte niet dicht bij de deur, en kronkelweg.

Ik ga meestal met de fiets, behalve als het veel regent, dan neem ik de auto, behalve als ik die om een of andere reden niet kan nemen, dan pak ik de tram en kom te laat. En ook als ik een lekke fietsband heb.

Tram en trein is hier niet.
Met de auto doe ik er minstens 10 minuten over.

Voor mijn werk altijd de wagen, verplaatsingen zijn meestal meer dan 70 kilometer. Blijf ook regelmatig slapen in een hotel, meestal voor 12 dagen van huis, aan 12 tot 14 uur per dag. De uren kan ik compenseren, het hotel wordt betaald. Ik verlies weinig tijd met verplaatsing woon / werkverkeer. Vrouw gaat regelmatig mee, zei doet loonadministratie voor onze firma. Momenteel zitten we samen in Keulen, ik heb reeds ontbeten, het vrouwke slaapt nog. Seffens even naar de werf en dan huiswaarts voor 14 dagen (paasvakantie).

Henri1 7 april 2019 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8985328)
2

Zeer slechte minister.

Nochthans een N-VA er.

DucDEnghien 7 april 2019 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8984885)
Ze mogen Weyts samen met die belasting definitief afvoeren.

En zeggen dat Weyts ooit de "dauphin" was van De Wever. Het grootste minkukkel dat bij de N-VA rondloopt.

Bob 7 april 2019 19:15

Geen paniek.

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10115148.html

Xenophon 7 april 2019 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 8985787)

Ik ben niet overtuigd, hij zegt nergens duidelijk dat de kilometerbelasting er niet komt.

Bob 7 april 2019 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8985799)
Ik ben niet overtuigd, hij zegt nergens duidelijk dat de kilometerbelasting er niet komt.

Nee, dat niet.

De Koninck 7 april 2019 21:16

Hoezo kilometerheffing?
Wij betalen toch al jaren een kilometerheffing!!!

2/3 van de kostprijs van een liter brandstof zijn accijnzen en belastingen!
Dus dat is momenteel ongeveer 1 € per liter of maw 0.04 tot 0.15 € per kilometer afhankelijk van het verbruik uitgaande van 4 tot 15 liter per 100 km.
De grootste vervuiler (verbruiker) betaalt ook meer.
Perfect systeem dus zonder dat daar een grote investering tegenover staat om dat allemaal te kunnen registeren en verwerken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be