![]() |
Greenpeace België will de verbrandingsmotor verbieden tegen 2028
https://www.auto55.be/nieuws/31591-g...diesel-in-2028
Beter: verbied Greenpeace. Wereldwijd. Dat kan vandaag al. |
Citaat:
overzicht en refertes via wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-...-fuel_vehicles wslk nog niet compleet... |
Citaat:
Dat kan geregeld worden. 8-) |
Zo snel moet er geen verbod komen. De overgang naar elektrische of andere voertuigen zal er vanzelf wel komen.
|
Citaat:
https://www.google.com/search?q=95+C...hrome&ie=UTF-8 * https://www.autowereld.com/nieuws/au...tstoot-in-2030 Met een tournevis gaat dat niet lukken. 8-) |
Citaat:
Voor hetzelfde geld worden ze een flop en dan staan onze groene terroristen daar schoon. :roll: |
Citaat:
|
Gebruikt Greenpeace ondertussen al electrische ( of zeil-of-roeispaan-) bootjes ?
![]() |
Citaat:
Een verbod is eigenlijk gemakkelijk, men krijgt geen homologatie... zonder geldige paperassen geen nieuwe inschrijving... Euronorm (1)0 ofzo. Of uitlaatverbod. lol. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
https://www.equinor.com/en/what-we-d...sea--2017.html |
Citaat:
edit: smering? die paar tandwielen en nog wat: https://teslaownersonline.com/thread...l-change.6227/ bwah... Citaat:
Wil je geen draad openen over de olie-industrie? https://www.volkskrant.nl/economie/w....google.com%2F http://www.standaard.be/cnt/dmf20180112_03294813 |
Waarom zou Noorwegen nieuwe fossiele wagens moeten verbieden in 2025?
Ik denk niet dat dit nog nodig gaat zijn... Uit wikipedia: (inclusief plug-in hybrides (19%: 2018)) ![]() idem: Citaat:
|
Wanneer je ieder jaar 25.000.000.000 eurootjes (of nog meer kroontjes) kan uitgeven dankzij olie. Dan kan je wel wat subsidies aan tesla geven, inderdaad.
|
Citaat:
Dat de E-wagens -eenderwelk merk die geen emissies uitstoot - in Noorwegen ca zonder btw aangekocht worden is totaal in het voordeel voor de klant. Bovendien geldt dat voor elk E-merk. m.a.w. je vertelt onzin. Een Tesla of ander Amerikaans merk in USA kost netto omgerekend ook niet meer dan in Noorwegen voor de klant. Shit bepaalde US-staten, Canada, andere landen, zullen ook wel aan olie verdienen en betalen enkel daarmee emssiepremies voor wagens die geen uitlaatemissies hebben. :roll: :rofl: BS-tilt man man in Saudie-Arabie moeten de E-wagens dan nog goedkoper zijn. :lol: Verdient Zwitserland ook aan olie? :lol: Awel daar zijn electrische autos ook relatief goedkoop. Amper 4,5 k duurder dan in Noorwegen naar Euros omgerekend. |
Noorwegen en Zweden zijn een droom voor Amerikaan Cars sale.
Heb je een Amerikaanse zware auto die je hier niet kwijt kan? Daar is het kopers hoekje. |
Citaat:
Stekkerwagens, vooral pure EV lossen langzaam maar zeker al die fossielen af, grafiekje tot 2018: ![]() |
Citaat:
En hoe is dat geen subsidie voor Tesla? Klanten betalen geen btw op hun product, terwijl ze dat bij de concurrentie(fossiel) wel moeten. |
Citaat:
Voor de vervuilende wagens betaalt men meer wegens hun directe gezondheidsschade door luchtvervuiling. Normaalste zaak van de wereld. Geef eens een vijftal landen in Europa waar dat niet zo is. Lol. in Spanje (ook in Duitsland) moet het e-merk zelf korting geven om de "staatskorting" aan de klant te gunnen: Citaat:
samenvatting van 24 EU-landen waar men de aankoop van een electrische wagen aanmoedigt: (maar 4 EU-landen doen het niet) Citaat:
Boa, bij fossiele autos is afpingelen toch volksport? Of niet? via internet ff 20,3 % korting op een Audi A7: https://www.pkw-rabatt.de/Deutsche-N...mit-Rabatt.htm afhalen in Ingolstadt (Audi-fabriek) |
Citaat:
2hands verkoopt daar al vele jaren goed. Ze hebben daar iets met Amerika. |
Citaat:
Men moet toch objectief kunnen vergelijken met catalogusprijzen, nietwaar? |
Citaat:
Als ik als producent een product mag verkopen waar mijn klanten bij de concurrent 50% meer moeten betalen voor een ferry. Zijn dat dan een vorm van subsidies die ik als producent krijg? Als ik als producent een product mag verkopen waar mijn klanten bij de concurrent niet over de busstroken mag rijden(recent nog vanaf 2 personen). Zijn dat dan een vorm van subsidies die ik als producent krijg? Als ik als producent een product mag verkopen waar mijn klanten bij de concurrent een jaarlijkse belasting moeten betalen maar bij mij niet. Zijn dat dan een vorm van subsidies die ik als producent krijg? Als ik als producent een product mag verkopen waar mijn klanten bij de concurrent 50% meer moeten betalen voor een tolweg (en zo zijn er enorm veel van in Noorwegen). Zijn dat dan een vorm van subsidies die ik als producent krijg? |
Citaat:
Noorwegen en Zweden houden van 2hands Amerikaans. |
Citaat:
indien je meent dat je teveel betaald afpingelen of occasie kopen. |
Citaat:
|
Citaat:
bij dure E-wagens verdient de staat er zelfs nog aan, bvb de slappe Vlaamse premie die het méér aan BTW nog niet eens compenseert. moet ik het eens voorrekenen? ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
staatssteun is subsudie? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...or-de-volksge/ kun je ook rekenen? ;-) ![]() voor Vlaanderen: een E-wagen die 15.000 € meer kost dan een vergelijkbare fossiele wagen betaald dus € 3.150 BTW meer aan de staat, daarvan recupereert hij naargelang cat.prijs > 41 k : € 2000 tot € 2500 premie. Subsidie aan wie? :lol: ff Tesla geconfigureerd: Citaat:
|
Citaat:
|
Miceleke, in Noorwegen smijt men met geld bij het aankopen van zo'n elektrische wagen. Stopt de overheid daarmee, wel, dan daalt de verkoop met 90%.
En dat zal ooit gebeuren. |
Citaat:
Maar smijten met geld is nu ook fel overdreven, het is alleszins veel minder als vergiftigingspremies (ECOBONUS genoemd in Belgiek) uit het verleden. Dat geld is dikke win-win he. Oslo had dikwijls last van (uitlaat)smog bij weersinversie. Ga 15 jaar later maar terug eens naar Oslo. Tegen ooit zal het ook helemaal niet meer nodig zijn. Dat zal zeker ooit gebeuren maar dan zijn de electrische wagens zeker niet meer duurder dan een vergelijkbare fossiele wagen. En? Je denkt toch niet dat je ergens een punt kunt maken? ;-) (in de toekomst) Zal ik eens wat vertellen Vrijheidje de Noorse regering heeft alvast al besloten de verkoop van nieuwe fossiele wagens te verbieden in 2030 mss eerder of later, awel als het zover komt dan daalt de verkoop van nieuwe fossiele wagens tot NUL. En dan stijgt de verkoop van (nieuwe) E-wagens naar het maximale. Daar kun je zelfs vergif op nemen. En Vrijheidje al die milieupremies voor wagens zonder uitlaat is toch eens wat anders als 300 miljoen euro elk jaar te verbrassen aan sjoemeldiesels volgens sjoemeltesten gemeten. Of ben je de ECOpremies... kuch-kuch.. van 3% en 15% al vergeten tussen 2008 en 2012 in dieselpamper-Belgiek? Lol. Citaat:
Een staaltje uit het verleden van de sjoemelcyclus: Citaat:
Citaat:
|
Smijten met geld zeggen de oenen... jaja
Aja een linkje naar een redelijk recente studie over luchtvervuiling in Oslo, en zijn speciale ligging, daardoor weersinversie enz... onderaan in het blauw gequoted.
Ze zijn daar echt bezig met luchtvervuiling want het is ademlucht. Ook de gevoelige kinderen enz... Vuile lucht is oorzaak van de meeste miserie en de gezondheidskosten lopen op in de miljarden. Het longfonds heeft daar cijfers van. Ook aan de verkoop van puffertjes (ook voor kinderen) kan men dat zien. Dat de Belgen daar nog niet over nagedacht hebben? :-P In Belgiek rijden ze de kinderen met een dikke DieselSUV naar de school en best de (best koude) motor in ralenti laten draaien aan de schoolpoort, voor maximalisatie van de vervuiling. Citaat:
psst het staat allemaal te lezen in de lange studie (de NO2-metingen aan de scholen) Citaat:
Citaat:
|
Het volledig voertuigenpark van Noorwegen ziet er nog altijd zo uit.
einde Q1-2019: 11,4 % stekkerwagens + 4% milde hybrides. De rest fossiel. (via Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-i...cles_in_Norway) ![]() Maar aan dit tempo van verversing door stekkerwagens (in maart zelfs 50% pure EV) zal het niet meer lang duren of 50% rijdt electrisch. ![]() Noorwegen heeft daardoor zijn straffe CO2-doelstellingen (85 g/km CO2 nieuwe inschrijvingen) 3 jaar eerder als gepland klaargespeeld: https://www.treehugger.com/cars/norw...ars-early.html Nu zitten ze wslk al onder de 50 g/km CO2. https://www.euractiv.com/section/ele...l-combination/ Dat is natuurlijk win-win-win die euh subsidies voor E-voertuigen en andere maatregelen. Betaald zich dubbel en dik terug. |
Sowieso betalen tesla geen externaliteit als,jaarlijkse rijtaks voor de files... net zoals lichte vracht, te weinig betaalt. Ze betale wel via lasten op energie
|
![]() Het aantal pure EV van het Noors wagenpark (groen schijfje Pure-electric) is 10 weken later opgelopen naar bijna 9%. Zo rap stijgt dat cijfer. Citaat:
Citaat:
20 landen van de EU-23 heeft nog altijd een stijging van CO2. Men kan zeggen dat die er zich niet veel van aantrekken en vooral (de of hun) lamlendige auto-industrie in bescherming neemt. Het zijn nog de NEDC-data om beter te kunnen vergelijken. De WTLP data liggen immers hoger. EVs hebben daar geen last van. :-P |
Citaat:
Dus: eerst sluiten van alle gascentrales. Nadien zeveren over voertuigen. |
Citaat:
Vb is Los Angeles Metropool die al zijn +2.200 dieselbussen in de loop van de jaren -sinds halfweg 90's - vervangen heeft door CNG-bussen en nu naar electrische bussen gaat, in januari 2011 was de laatste dieselbus aan de beurt: Citaat:
Onlangs heeft de Lijn nog dieselbussen bijgekocht, nietwaar? De hybrides zijn ook dieselhybrides... maar ze zweren op hun zieltje dat het de laatste dieselbussen zullen zijn... https://www.hln.be/geld/economie/de-...wers~a1e4175e/ Naast het niet halen van NOx- en fijnstofnormen had België overigens met + 4 g/km CO2 een van de grootste stijgingen: ![]() Een oplossing hebben de Belgen wel, verhoog de normen... :roll: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is wel een indirecte relatie tussen hoeveelheid CO2 en de vervuilende stoffen. CO2 laat zich ook het gemakkelijkste meten. Er zijn vaste formules hoeveel kg er vrijkomt per liter of kg verbranding. Hoe meer een verbrandingsmotor verbruikt hoe meer vervuiling van de genoemde stoffen bij de euronormen waar grenswaardes op geplakt worden: Citaat:
Citaat:
|
geen enkel probleem met het opleggen van normen aan de autoindustrie.
consumenten achteraf fiscaal aanpakken is een ander verhaal. dat is politieke struikroverij. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be