Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ecolo komt niet naar federale onderhandelingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249510)

Jan Meuleman 28 juli 2019 11:13

Ecolo komt niet naar federale onderhandelingen

Ecolo wil niet samen met N-VA aan de vergadertafel zitten.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190728_04531672

Is dit het begin van het einde van de Belziek?
Ik hoop het althans

Vrijheideerst 28 juli 2019 11:18

Verdraagzaam en verbindend.

Jammer genoeg is de N-VA verveld tot een wanhopige VB kloon, maar als je wordt uitgenodigd dan ga je. Basta.

Jan Meuleman 28 juli 2019 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9077747)
Verdraagzaam en verbindend.

Jammer genoeg is de N-VA verveld tot een wanhopige VB kloon, maar als je wordt uitgenodigd dan ga je. Basta.

De schuld van N-VA dat Ecolo niet wil komen?

reservespeler 28 juli 2019 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9077745)

Ik hoop het althans

Heb ik het goed begrepen? Is het VB niet uitgenodigd?

Dit is een democratie onwaardig!

reservespeler 28 juli 2019 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9077757)

Zoals de N-VA overal de schuld van is.

Eduard Khil 28 juli 2019 11:51

ecolo en hun stemmers horen thuis in de gevangenis

quercus 28 juli 2019 11:54

Citaat:

Ik hoop het althans

Ik vind die Belgicisten toch onvoorstelbaar grappig... :-D

Zucht 28 juli 2019 12:36

Ah ja, de "inclusieve" partij van de groenen.
In tegenstelling tot de polariserende en onverdraagzame N-VA

Witte Kaproen 28 juli 2019 13:05

Citaat:

Ik hoop het althans

Ecolo doet dat goed .

Eisen stellen om betaald te willen worden door de Vlamingen.:roll:

Alweer enkele duizenden stemmen bij voor de Forza Flandria :-)

quercus 28 juli 2019 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9077818)
Ecolo doet dat goed .

Eisen stellen om betaald te willen worden door de Vlamingen.:roll:

Alweer enkele duizenden stemmen bij voor de Forza Flandria :-)

Eén onmiskenbaar feit valt toch op: de verbale koorts met stoere verklaringen (tot in het ridicule toe zoals bij Ecolo) neemt steeds grotere proporties aan. Ik zie daar slechts één verklaring voor: toenemende angst om geconfronteerd te worden met de harde realiteit van de steeds erger wordende economische zwakte van de Waalse deelstaat.

Pandareus 28 juli 2019 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9077758)

8O

Je zit al jaren en dagen in de partijraad van de grootste partij van het land, en gaat nu wat doen alsof je niet weet dat er sinds 1992 een cordon sanitaire is rond de fascisten ?

Serieus ?

edit : in andere partijen doen ze daar zo tsjeverig niet over : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...lang~abf994f6/

quercus 28 juli 2019 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9077823)
8O

Je zit al jaren en dagen in de partijraad van de grootste partij van het land, en gaat nu wat doen alsof je niet weet dat er sinds 1992 een cordon sanitaire is rond de fascisten ?

Serieus ?

:roll::roll::roll:
Wat blijft dáár nog van over??? Mochten de andere trado-partijen niet zo onnozel geweest zijn om zich slaafs te lenen tot het plechtig ondertekenen van dergelijk karikaturaal en anti-democratisch Frans-geïnspireerd document, denk je dat er dan een coaltitie met het VB aan de macht zou gekomen zijn? Vergeet het maar... Dat CS-document was noch min noch meer een toppunt van theatraliteit.
Hoeveel coalities met Geert Wilders zijn PVV (zonder CS) zijn er in Nederland zoal geweest?

Pandareus 28 juli 2019 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9077831)
:roll::roll::roll:
Wat blijft dáár nog van over??? Mochten de andere trado-partijen niet zo onnozel geweest zijn om zich slaafs te lenen tot het plechtig ondertekenen van dergelijk karikaturaal en anti-democratisch Frans-geïnspireerd document, denk je dat er dan een coaltitie met het VB aan de macht zou gekomen zijn? Vergeet het maar... Dat CS-document was noch min noch meer een toppunt van theatraliteit.
Hoeveel coalities met Geert Wilders zijn PVV (zonder CS) zijn er in Nederland zoal geweest?

Je zit weer de realiteit anders in te kleuren...
Elk van de vlaamse trado-partijen past het cordon onafgebroken toe. Zowel CD&V, N-VA, SPA, O-VLD als Groen weigert alle bestuursakkoorden met de fascisten.

Het mooiste bewijs daarvan zien we op 'het schoon verdiep' in antwerpen, waar n-va liever met hun tegenstander SPA in zee ging dan met de Bruine Horde.
De kracht van de overtuiging moet groot zijn, in hoofde van de GL, om zo beginselvast te zijn en te blijven.

Xenophon 28 juli 2019 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9077834)
Elk van de vlaamse trado-partijen past het cordon onafgebroken toe. Zowel CD&V, N-VA, SPA, O-VLD als Groen weigert alle bestuursakkoorden met de fascisten.

Het mooiste bewijs daarvan zien we op 'het schoon verdiep' in antwerpen, waar n-va liever met hun tegenstander SPA in zee ging dan met de Bruine Horde.
De kracht van de overtuiging moet groot zijn, in hoofde van de GL, om zo beginselvast te zijn en te blijven.

Mooi, je bent tevreden over het gedrag van de N-VA.

En dan nu nog het confederalisme op tafel, iedereen tevreden.

quercus 28 juli 2019 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9077834)

Dat komisch-belgicistisch "cordon" was volstrekt onnodig. Om geen bestuursakkoorden met het VB te willen afsluiten heb je het niet nodig te verwijzen naar dergelijke draak. Kijk maar naar Nederland.
Nota-Bene: je vernoemt N-VA in één adem met de trado-partijen wat betreft het CS. Maar N-VA heeft altijd pertinent geweigerd dat opera-document te ondertekenen. N-VA heeft dat niet nodig om te beslissen of ze al of niet met het VB in een coalitie treden.

Pandareus 28 juli 2019 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9077837)
Dat komisch-belgicistisch "cordon" was volstrekt onnodig. Om geen bestuursakkoorden met het VB te willen afsluiten heb je het niet nodig te verwijzen naar dergelijke draak. Kijk maar naar Nederland.
Nota-Bene: je vernoemt N-VA in één adem met de trado-partijen wat betreft het CS. Maar N-VA heeft altijd pertinent geweigerd dat opera-document te ondertekenen. N-VA heeft dat niet nodig om te beslissen of ze al of niet met het VB in een coalitie treden.

Voor de elvendertigste keer : zowel VU, PVV, SP, CVP als Agalev ondertekenden het cordon sanitaire in 92, het is later nog ge-update trouwens met het 'charter voor de democratie'.
En al hun 'erfopvolgers' dus N-VA, O-VLD, SPA, CD&V en Groen passen het nog steeds onafgebroken toe.

Ik moet de eerste van die partijen nog zien, die een bestuursakkoord afsluit met de fascisten.

Het truukje van "wij tekenden dat niet" is bullshit. The proof of the pudding, is in the eating.

Jan Meuleman 28 juli 2019 14:15

On topic. De draad gaat over Ecolo en de weigering om samen te zitten
Citaat:

Ik hoop het althans

quercus 28 juli 2019 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9077842)
Voor de elvendertigste keer : zowel VU, PVV, SP, CVP als Agalev ondertekenden het cordon sanitaire in 92, het is later nog ge-update trouwens met het 'charter voor de democratie'.
En al hun 'erfopvolgers' dus N-VA, O-VLD, SPA, CD&V en Groen passen het nog steeds onafgebroken toe.

Ik moet de eerste van die partijen nog zien, die een bestuursakkoord afsluit met de fascisten.

Het truukje van "wij tekenden dat niet" is bullshit. The proof of the pudding, is in the eating.

Zozo... N-VA is dus een "erfopvolger". Ze zullen het daar graag horen.

Ecolo wil nu met N-VA zelfs niet binnen éénzelfde ruimte gaan zitten om eens te praten, laat staan aan een coalitie te beginnen. M.a.w. Ecolo heeft blijkbaar t.a.v. N-VA geen plechtig ondertekend CS ("Charter voor de Democratie" :roll:) nodig om een coalitie met die partij te weigeren. Ik blijf er bij: de Vlaamse trado's hebben zich destijds als deelnemers aan een processie laten gebruiken voor een opera-document. Dat was volstrekt niet nodig. In Nederland zijn ze wel wat intelligenter.

Xenophon 28 juli 2019 14:31

Citaat:

Toch een beetje raar vind ik, je schijnt de denken dat het cordon zoiets is als het speciale, door God afgekondigde, statuut van de joden, als uitverkoren volk. Dat het eeuwigdurend zal zijn.

Mensen die dat denken kunnen best naar de dichtstbijzijnde garage rijden, om hun vijzen te laten vastzetten.

Vrijheideerst 28 juli 2019 14:32

Citaat:

Ja, als zij zo dwaas willen zijn om niet op een uitnodiging in te gaan...

Dat bedoelde ik. Ik mag ondertussen toch nog kritisch zijn voor de N-VA of ist das verboten? :roll:

Xenophon 28 juli 2019 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9077855)

Ecolo wil nu met N-VA zelfs niet binnen éénzelfde ruimte gaan zitten om eens te praten, laat staan aan een coalitie te beginnen. M.a.w. Ecolo heeft blijkbaar t.a.v. N-VA geen plechtig ondertekend CS ("Charter voor de Democratie" :roll:) nodig om een coalitie met die partij te weigeren. Ik blijf er bij: de Vlaamse trado's hebben zich destijds als deelnemers aan een processie laten gebruiken voor een opera-document. Dat was volstrekt niet nodig. In Nederland zijn ze wel wat intelligenter.

Die hebben zich juist niets laten gebruiken, ze hebben er actief aan meegewerkt.

Allemaal om het eigen profitariaat te bestendigen en de Vlaamse stem te fnuiken.

In Belgie is het niet Wallonie dat de vijand is van Vlaanderen, het zijn de partijen zoals OVLD, CD&V en SPa, dat zijn de vijanden van Vlaanderen en de Vlaming.

reservespeler 28 juli 2019 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9077823)
8O

Serieus ?

edit : in andere partijen doen ze daar zo tsjeverig niet over : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...lang~abf994f6/

Moet ik daarom akkoord zijn met het CS?

Straffe kerel zijt gij!

reservespeler 28 juli 2019 14:41

Citaat:

In tegenstelling tot de andere partijen, ging het bij VU - N-VA niet over een naamswijziging, met dank aan Sauwens en Anciaux

quercus 28 juli 2019 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9077867)
Die hebben zich juist niets laten gebruiken, ze hebben er actief aan meegewerkt.

Allemaal om het eigen profitariaat te bestendigen en de Vlaamse stem te fnuiken.

In Belgie is het niet Wallonie dat de vijand is van Vlaanderen, het zijn de partijen zoals OVLD, CD&V en SPa, dat zijn de vijanden van Vlaanderen en de Vlaming.

Dat ze voor zoveel dom belgicisme op 26 Mei een ferme pandoering hebben gekregen is hun welverdiende straf

Dadeemelee 28 juli 2019 15:28

Nu doet er eens een partij wat ze beloofd hebben en het is weer niet goed.

Xenophon 28 juli 2019 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9077917)
Dat ze voor zoveel dom belgicisme op 26 Mei een ferme pandoering hebben gekregen is hun welverdiende straf

Daarom, BDW speelt het goed, er wordt geen regering gevormd alvorens de CD&V, open en bloot, het confederalisme uit haar eigen programma afwijst.

Dan hebben ze volgende verkiezing ook OVLD//SPa-cijfers.

Eindelijk!

quercus 28 juli 2019 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9077919)
Nu doet er eens een partij wat ze beloofd hebben en het is weer niet goed.

Wij kunnen natuurlijk niet verhinderen dat de meute van Ecolo zich gaat gedragen als een bende verwende kinderen. In ieder geval, ik hoop dat ze bij N-VA zo wijs zullen zijn om die Groene Waaltjes rustig verder te laten marineren in hun eigen Groentensap. Ze doen al even kinderachtig als de sos Magnette ten tijde van de discussies rond het handelsverdrag met Canada.

BWarrior 28 juli 2019 15:55

Citaat:

Ik hoop het althans

Waarom? De partijen die wel onderhandelen vertegenwoordigen 100 zetels in de Kamer. Dat is niet alleen genoeg voor een nieuwe regering, maar zelfs voor een staatshervorming.

Vrijheideerst 28 juli 2019 15:57

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9077936)
Waarom? De partijen die wel onderhandelen vertegenwoordigen 100 zetels in de Kamer. Dat is niet alleen genoeg voor een nieuwe regering, maar zelfs voor een staatshervorming.

Is Groen daar nog steeds toe bereid?

Henri1 28 juli 2019 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9077758)

Met het VB doe je geen zaken.

Vroeger niet, vandaag niet en morgen ook niet !

Henri1 28 juli 2019 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9077855)

Een belangrijk gedeelte van de N-VA zijn ook facistisch, mag dat niet gezegd worden?

Maar het is op dit moment de minst walgelijkste keuze.

Henri1 28 juli 2019 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9077871)

Straffe kerel zijt gij!

Tot welk gedeelte N-VA’er behoort u ?

Henri1 28 juli 2019 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9077917)

N-VA kreeg een pandoering van -7%. En nu?

Vrijheideerst 28 juli 2019 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9077980)

En dit ondanks hun vaak lachwekkende voorstellen annex copycat gedrag tav VB.

Maar de CVP verloor nog véél meer.

Zipper 28 juli 2019 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9077980)

Goh, die 7% ging bijna integraal naar het VB, het blijft dus wel in de familie.

Henri1 28 juli 2019 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9077982)
Goh, die 7% ging bijna integraal naar het VB, het blijft dus wel in de familie.

Ben jij nu ineens familie ?

Libro 28 juli 2019 16:59

Citaat:

Ik hoop het althans

De eerste grote communautaire breuklijn bij de ecofascisten?

Vrijheideerst 28 juli 2019 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9077997)
De eerste grote communautaire breuklijn bij de ecofascisten?

Nog niets gelezen op de Twitter van Verbinder Calvo. :?

Zipper 28 juli 2019 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9077983)
Ben jij nu ineens familie ?

N-VA en VB zijn zo ongeveer neven en nichten. Probleem mee ??

Pandareus 28 juli 2019 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9077871)

Straffe kerel zijt gij!

Zever. Je stelde op een hypocriete manier een vraag, en wel eentje waarop je het antwoord zeer goed kent.

==> het Blok kreeg geen uitnodiging omdat al de vlaamse partijen een cordon sanitaire rond hen hebben opgetrokken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be