Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Winnaar van de verkiezingen SP.A komt met eisenpakket (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249544)

Vrijheideerst 31 juli 2019 14:11

Winnaar van de verkiezingen SP.A komt met eisenpakket
 
Sp.a-voorzitter John Crombez roept vanavond de raad van voorzitters en secretarissen van alle afdelingen bijeen. Ook de parlementsleden zijn vertegenwoordigd in dat orgaan. Crombez zal er toelichting geven bij de gesprekken die hij al heeft gehad met informateur Bart De Wever (N-VA). Daarna krijgt de zaal het woord en wordt er een nota opgesteld die Crombez kan gebruiken in eventuele formatiegesprekken.


Het document zal onder meer focussen op mobiliteit. Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen. N-VA-minister Ben Weyts heeft in de afgelopen legislatuur net een belangrijke hervorming doorgevoerd bij Vlaamse vervoersmaatschappij. Die heeft niet langer de opdracht elke Vlaming te bedienen op wandelafstand.
“De prijs zal hoog zijn”

Een tweede belangrijk punt voor sp.a zijn de sociale maatregelen. De partij wil de wachtlijsten in de gehandicaptenzorg volledig weg en vraagt daarvoor een miljardeninjectie in de sector. Ook kinderopvang en rusthuizen moeten beter worden gefinancierd, omdat ze stilaan mensen in armoede duwen. Ten derde willen de socialisten een ambitieus plan rond klimaat.

“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”


Bron: www.hln.be

Ok, N-VA Open VLD CD&V.

Doei.

Witte Kaproen 31 juli 2019 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080731)
Sp.a-voorzitter John Crombez roept vanavond de raad van voorzitters en secretarissen van alle afdelingen bijeen. Ook de parlementsleden zijn vertegenwoordigd in dat orgaan. Crombez zal er toelichting geven bij de gesprekken die hij al heeft gehad met informateur Bart De Wever (N-VA). Daarna krijgt de zaal het woord en wordt er een nota opgesteld die Crombez kan gebruiken in eventuele formatiegesprekken.
Lees ook
Crombez roept achterban bijeen: wil sp.a in Vlaamse regering?

Het document zal onder meer focussen op mobiliteit. Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen. N-VA-minister Ben Weyts heeft in de afgelopen legislatuur net een belangrijke hervorming doorgevoerd bij Vlaamse vervoersmaatschappij. Die heeft niet langer de opdracht elke Vlaming te bedienen op wandelafstand.
“De prijs zal hoog zijn”

Een tweede belangrijk punt voor sp.a zijn de sociale maatregelen. De partij wil de wachtlijsten in de gehandicaptenzorg volledig weg en vraagt daarvoor een miljardeninjectie in de sector. Ook kinderopvang en rusthuizen moeten beter worden gefinancierd, omdat ze stilaan mensen in armoede duwen. Ten derde willen de socialisten een ambitieus plan rond klimaat.

“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”


Bron: www.hln.be

Ok, N-VA Open VLD CD&V.

Doei.


Te veel in de zon gezeten vorige week ,zeker :roll:

Xenophon 31 juli 2019 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080731)
Sp.a-voorzitter John Crombez roept vanavond de raad van voorzitters en secretarissen van alle afdelingen bijeen. Ook de parlementsleden zijn vertegenwoordigd in dat orgaan. Crombez zal er toelichting geven bij de gesprekken die hij al heeft gehad met informateur Bart De Wever (N-VA). Daarna krijgt de zaal het woord en wordt er een nota opgesteld die Crombez kan gebruiken in eventuele formatiegesprekken.
Lees ook
Crombez roept achterban bijeen: wil sp.a in Vlaamse regering?

Het document zal onder meer focussen op mobiliteit. Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen. N-VA-minister Ben Weyts heeft in de afgelopen legislatuur net een belangrijke hervorming doorgevoerd bij Vlaamse vervoersmaatschappij. Die heeft niet langer de opdracht elke Vlaming te bedienen op wandelafstand.
“De prijs zal hoog zijn”

Een tweede belangrijk punt voor sp.a zijn de sociale maatregelen. De partij wil de wachtlijsten in de gehandicaptenzorg volledig weg en vraagt daarvoor een miljardeninjectie in de sector. Ook kinderopvang en rusthuizen moeten beter worden gefinancierd, omdat ze stilaan mensen in armoede duwen. Ten derde willen de socialisten een ambitieus plan rond klimaat.

“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”


Bron: www.hln.be

Ok, N-VA Open VLD CD&V.

Doei.

Citaat:

Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen.
:rofl:

Jan Meuleman 31 juli 2019 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080731)
Sp.a-voorzitter John Crombez roept …..


“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”
Doei.

We hadden niks anders verwacht.

Vrijheideerst 31 juli 2019 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9080734)
:rofl:

Doe er rap nog een miljard of vijf bij. Doe vooral niks aan het personeelstekort, oude bussen en schandalig loon van 1500 euro net.

:rofl:

marie daenen 31 juli 2019 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080745)
Doe er rap nog een miljard of vijf bij. Doe vooral niks aan het personeelstekort, oude bussen en schandalig loon van 1500 euro net.

:rofl:

Ze tellen er misschien op dat de transfers noord-zuid stopgezet worden en dan is er geld??? ;-)

Vrijheideerst 31 juli 2019 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9080746)
Ze tellen er misschien op dat de transfers noord-zuid stopgezet worden en dan is er geld??? ;-)

Zachtjesaan laten uitdoven is mijn persoonlijke voorkeur. ;)

Jan Meuleman 31 juli 2019 14:33

Citaat:

“Vanavond wordt de prijs bepaald die moet worden betaald om sp.a te overtuigen”, zegt Conner Rousseau, Vlaams fractieleider van sp.a. “Die prijs zal hoog zijn. Het is niet aan ons om in een regering te stappen. En als we het wel doen, zal het met zodanig rode en groene maatregelen zijn, dat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat N-VA daarin zal meegaan.”
Als het zover komt dat de 'traditionelen' moeten kiezen tussen regeren met N-VA of niet regeren, rijden ze allen op Bart zijn been als hitsige honden om toch maar te mogen meedoen.

Zipper 31 juli 2019 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9080749)
Als het zover komt dat de 'traditionelen' moeten kiezen tussen regeren met N-VA of niet regeren, rijden ze allen op Bart zijn been als hitsige honden om toch maar te mogen meedoen.

die zijn zo sterk bezig, dat de voorzitters Beke, Crombez en Rutten zowaar uit hun respectievelijke partij-besuren worden gespuwd.

fcal 31 juli 2019 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080731)
...Het document zal onder meer focussen op mobiliteit. Sp.a wil een shift van de auto naar het openbaar vervoer door het aanbod gevoelig uit te breiden, zelfs met nachtbussen. Er moet fors worden geïnvesteerd in De Lijn, valt te horen. N-VA-minister Ben Weyts heeft in de afgelopen legislatuur net een belangrijke hervorming doorgevoerd bij Vlaamse vervoersmaatschappij. Die heeft niet langer de opdracht elke Vlaming te bedienen op wandelafstand. “De prijs zal hoog zijn”. ...
Bron: www.hln.be

Het openbaar vervoer staat in voor 12 % van de mobiliteit. 6 % voor de trein en 6 % voor de bus/tram/metro. De rest gebeurt gemotoriseerd (86 %) hoofdzakelijk met de auto. Op korte afstand is de fiets (2 %) ook een oplossing.
Als men 15 % van het gemotoriseerde vervoer naar het openbaar vervoer wil omschakelen, dan dient men het treinaanbod en de treininfrastructuur te verdubbelen. Idem dito met bus/tram/metro. Met andere woorden een technische utopie met een prijskaartje dat niet op te brengen is. Gezien het gemotoriseerde verkeer tijdsflexibel is (men kan vroeger of later vertrekken/aankomen), dit geldt ook enigszins voor de bus, heeft men er alle belang bij de weginfrastructuur te verbeteren en te vergroten. Dat komt dan auto en busvervoer ten goede en ook het wegtransport.

Tavek 31 juli 2019 14:57

Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.

CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen.

Zipper 31 juli 2019 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9080768)
Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.

CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen.

Idem voor ovld en spa. Rutten werd recentelijk nog publiekelijk uitgelachen en in haar onderbroek gezet door Gatz en Vanhengel. En geen enkele sos die nog naar Crombez luistert

Vrijheideerst 31 juli 2019 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9080765)
Het openbaar vervoer staat in voor 12 % van de mobiliteit. 6 % voor de trein en 6 % voor de bus/tram/metro. De rest gebeurt gemotoriseerd (86 %) hoofdzakelijk met de auto. Op korte afstand is de fiets (2 %) ook een oplossing.
Als men 15 % van het gemotoriseerde vervoer naar het openbaar vervoer wil omschakelen, dan dient men het treinaanbod en de treininfrastructuur te verdubbelen. Idem dito met bus/tram/metro. Met andere woorden een technische utopie met een prijskaartje dat niet op te brengen is. Gezien het gemotoriseerde verkeer tijdsflexibel is (men kan vroeger of later vertrekken/aankomen), dit geldt ook enigszins voor de bus, heeft men er alle belang bij de weginfrastructuur te verbeteren en te vergroten. Dat komt dan auto en busvervoer ten goede en ook het wegtransport.

Volledig met je eens hoor. :thumbsup:

Jan Meuleman 31 juli 2019 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9080768)
Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.

CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen.

Linkse oppositie voeren. Het gevolg is bekend.:-):-)

vlijmscherp 31 juli 2019 15:44

Ze hebben pakken stemmen verloren aan linkse partijen. Ze kunnen nu moeilijk gaan zeggen dat ze nog rechtser gaan worden.

Anselmo 31 juli 2019 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9080740)
We hadden niks anders verwacht.

Zeg dan liever dat je gewoon niet wilt. Dat is tenminste niet hypocriet.

Tavek 31 juli 2019 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9080786)
Ze hebben pakken stemmen verloren aan linkse partijen. Ze kunnen nu moeilijk gaan zeggen dat ze nog rechtser gaan worden.

PTB/PVDA is op links de probleemfactor.

VB op rechts.

patrickve 31 juli 2019 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9080765)
Het openbaar vervoer staat in voor 12 % van de mobiliteit. 6 % voor de trein en 6 % voor de bus/tram/metro. De rest gebeurt gemotoriseerd (86 %) hoofdzakelijk met de auto. Op korte afstand is de fiets (2 %) ook een oplossing.
Als men 15 % van het gemotoriseerde vervoer naar het openbaar vervoer wil omschakelen, dan dient men het treinaanbod en de treininfrastructuur te verdubbelen. Idem dito met bus/tram/metro. Met andere woorden een technische utopie met een prijskaartje dat niet op te brengen is. Gezien het gemotoriseerde verkeer tijdsflexibel is (men kan vroeger of later vertrekken/aankomen), dit geldt ook enigszins voor de bus, heeft men er alle belang bij de weginfrastructuur te verbeteren en te vergroten. Dat komt dan auto en busvervoer ten goede en ook het wegtransport.

Inderdaad. Het is de absurditeit van de oorlog tegen de auto. Immers, het perfecte openbare vervoer is individueel, geautomatiseerd vervoer met iets "auto-achtig". Enkel voor verre reizen zijn grotere toestellen en daarvoor voorziene infrastructuur (vliegtuigen en luchthavens, treinen en spoorwegen) eventueel zinvol. Maar aangezien het gros van de mobiliteit korte afstand en "chaotisch" is, is individuele mobiliteit de best aangepaste.

Als we de groene jongens laten doen dan zullen ze - zoals naar hun gewoonte - de infrastructuur die het probleem het beste oplost, naar de vaantjes geholpen hebben tegen dat de oplossing eraan kwam.

De elektrische volautomatische zelfrijdende auto die als universele taxi kan gebruikt worden 24u/24 is het ideale openbare vervoermiddel.

Witte Kaproen 31 juli 2019 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9080749)
Als het zover komt dat de 'traditionelen' moeten kiezen tussen regeren met N-VA of niet regeren, rijden ze allen op Bart zijn been als hitsige honden om toch maar te mogen meedoen.

Inderdaad ze staan allemaal te springen om mee te doen met de N-VA ,

maar moeten hun kiezers proberen wijs te maken

dat ze hun huid duur zullen verkopen om mee te doen :roll:


Als Bart zegt spring ,zullen ze springen zonder één enkel voorbehoud.

patrickve 31 juli 2019 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9080768)
Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.

CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen.

De CD&V is dan ook een zombie, want haar ziel is gereincarneerd in de N-VA, he.

omaplop 31 juli 2019 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9080821)
Inderdaad ze staan allemaal te springen om mee te doen met de N-VA ,

maar moeten hun kiezers proberen wijs te maken

dat ze hun huid duur zullen verkopen om mee te doen :roll:


Als Bart zegt spring ,zullen ze springen zonder één enkel voorbehoud.

Was het Freyaatje niet die wou springen??

Vrijheideerst 31 juli 2019 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9080820)
Inderdaad. Het is de absurditeit van de oorlog tegen de auto. Immers, het perfecte openbare vervoer is individueel, geautomatiseerd vervoer met iets "auto-achtig". Enkel voor verre reizen zijn grotere toestellen en daarvoor voorziene infrastructuur (vliegtuigen en luchthavens, treinen en spoorwegen) eventueel zinvol. Maar aangezien het gros van de mobiliteit korte afstand en "chaotisch" is, is individuele mobiliteit de best aangepaste.

Als we de groene jongens laten doen dan zullen ze - zoals naar hun gewoonte - de infrastructuur die het probleem het beste oplost, naar de vaantjes geholpen hebben tegen dat de oplossing eraan kwam.

De elektrische volautomatische zelfrijdende auto die als universele taxi kan gebruikt worden 24u/24 is het ideale openbare vervoermiddel.

De elektrische auto is de meest vervuilende van allemaal.

Tavek 31 juli 2019 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9080829)
De elektrische auto is de meest vervuilende van allemaal.

De electrische auto is per gereden km een factor 2 tot 3 keer minder vervuilend dan een benzine of diesel variant, en dit is inclusief kost om te maken (LCE).

In landen zoals Noorwegen is Frankrijk is dat verschil nog groter dankzij nucleair/hydro aandeel electriciteitsmix.

Al de rest is pure HLN leugenpropaganda.

Tavek 31 juli 2019 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9080820)
Inderdaad. Het is de absurditeit van de oorlog tegen de auto. Immers, het perfecte openbare vervoer is individueel, geautomatiseerd vervoer met iets "auto-achtig". Enkel voor verre reizen zijn grotere toestellen en daarvoor voorziene infrastructuur (vliegtuigen en luchthavens, treinen en spoorwegen) eventueel zinvol. Maar aangezien het gros van de mobiliteit korte afstand en "chaotisch" is, is individuele mobiliteit de best aangepaste.

Als we de groene jongens laten doen dan zullen ze - zoals naar hun gewoonte - de infrastructuur die het probleem het beste oplost, naar de vaantjes geholpen hebben tegen dat de oplossing eraan kwam.

De elektrische volautomatische zelfrijdende auto die als universele taxi kan gebruikt worden 24u/24 is het ideale openbare vervoermiddel
.

Elon, is it you ????

Hypochonder 31 juli 2019 16:48

Af en toe komt de arrogantie weer de kop opsteken bij de "oude machtspartijen." Dan hoor je ze bezig alsof ze nog altijd 20 tot 30% hebben gehaald bij de laatste verkiezingen...

Jan Meuleman 31 juli 2019 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 9080793)
Zeg dan liever dat je gewoon niet wilt. Dat is tenminste niet hypocriet.

Wat is er hypocriet aan mijn antwoord?

Tavek 31 juli 2019 16:52

Als ge 74 zetels hebt van 150, uw tegenstander ook 74, dan is de partij met 2 zetels oppermachtig en kan ze vragen wat ze wil, ze is nl. kingmaker.

Universalia 31 juli 2019 17:00

Winnaar van de verkiezingen SP.A

Pandareus 31 juli 2019 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9080768)
Ze zijn echt overal bezig met louter alleen hun eigen postjes en profilering.

CD&V is een wandelend lijk kwa partij, ik vraag mij af wat die uberhaupt nog in een regering zouden doen.


Het gaat verder dan alleen maar profilering en postjes.
Hier speelt interne strijd de hoofdrol, en dat gaat ver : Bruno Tobback is een mislukte voorzitter, die na een totale desavouering plaats heeft moeten maken voor Crombez. Zijn eigen pa, den ouwe Louis, heeft geen kans gemist om kritiek te geven op alles wat crombez gedaan heeft. (oké, soms ook terecht : de anti-cumulregeling was een aanfluiting en een totale miskleun...). En sinds ongeveer een jaar zie je dat Brunoke terug uit zijn schulp kruipt en praat alsof hij terug iets te betekenen heeft. Waarbij hij (toevallig ? :? ) net altijd dat gaat saboteren wat crombez wil verdedigen. Kijk maar eens naar zijn groteske mededelingen van de laatste twee dagen, dat BDW de internationale zou moeten zingen voor hij er mee wil besturen. (alsof zijn mening nog enig belang zou hebben, op het einde van zijn periode bleven de bestuursleden zelfs afwezig van de vergadering omdat niemand hem nog kon verdragen...) Besluit : dit is een poging om crombez te wippen.
Die laatste is dan weer veel te weinig meedogenloos. Zijn ouwe leermeester JVDL zou al lang kleine Tobback in de leeuwenkuil gesmeten hebben.







Korte versie voor de eenvoudige vendelier : Crombez is pro deelname aan een vlaamse regering, dus saboteert tobback dat. :lol:

Anselmo 31 juli 2019 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 9080865)
Wat is er hypocriet aan mijn antwoord?

Hola ! Geen misverstand laten opkomen.

Mijn reactie was ter aanvulling gericht aan de SP.a !!!

Pandareus 31 juli 2019 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9080770)
Idem voor ovld en spa. Rutten werd recentelijk nog publiekelijk uitgelachen en in haar onderbroek gezet door Gatz en Vanhengel. En geen enkele sos die nog naar Crombez luistert

Voor wat betreft Gatz ben ik het met je eens, die heeft echt Rutten te kakken gezet. Ik weet niet of je het weekend interview in de standaard gelezen hebt met hem, dat was er ver over. Die klootzak dreef het nog zo ver om de pontius pilatus uit te hangen... Maar Vanhengel ? I doubt it.

Ze zitten vast voor 5 jaar met hem, kunnen hem nu niet afvallen omdat hij in de regionale regering zit, maar als o-vld nu nog niet beseft dat ze hem in aanloop van 2024 volkomen moeten liquideren en hem onverkiesbaar maken dan gaan ze het nooit leren. Rutten en haar opvolger gaan dat grondig moeten plannen, want Gatz kent de oude VU truuken nog zeer goed om op ledenvergaderingen zijn hele staf te mobiliseren om de stemming naar zijn hand te zetten. TWEP : termination with extreme prejudice.

Witte Kaproen 31 juli 2019 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9080882)
Het gaat verder dan alleen maar profilering en postjes.
Hier speelt interne strijd de hoofdrol, en dat gaat ver : Bruno Tobback is een mislukte voorzitter, die na een totale desavouering plaats heeft moeten maken voor Crombez. Zijn eigen pa, den ouwe Louis, heeft geen kans gemist om kritiek te geven op alles wat crombez gedaan heeft. (oké, soms ook terecht : de anti-cumulregeling was een aanfluiting en een totale miskleun...). En sinds ongeveer een jaar zie je dat Brunoke terug uit zijn schulp kruipt en praat alsof hij terug iets te betekenen heeft. Waarbij hij (toevallig ? :? ) net altijd dat gaat saboteren wat crombez wil verdedigen. Kijk maar eens naar zijn groteske mededelingen van de laatste twee dagen, dat BDW de internationale zou moeten zingen voor hij er mee wil besturen. (alsof zijn mening nog enig belang zou hebben, op het einde van zijn periode bleven de bestuursleden zelfs afwezig van de vergadering omdat niemand hem nog kon verdragen...) Besluit : dit is een poging om crombez te wippen.
Die laatste is dan weer veel te weinig meedogenloos. Zijn ouwe leermeester JVDL zou al lang kleine Tobback in de leeuwenkuil gesmeten hebben.







Korte versie voor de eenvoudige vendelier : Crombez is pro deelname aan een vlaamse regering, dus saboteert tobback dat. :lol:

Kort samengevat voor Panda.
De SPa leden zijn tegen een regeringsdeelname,maar de plaatselijke SPa kopstukken zijn voor een regeringsdeelname.

Besluit de plaatselijke SPa kopstukken mogen nu in een vergadering gaan beslissen dat de SPa gaat deelnemen aan de regering.
Als ze al gevraagd worden.
Maar dan zullen ze hun principes wel volledig moeten verloochenen.

Hypochonder 31 juli 2019 18:18

Eerst ging spa sowieso in de oppositie, nu gaan ze hun vel duur verkopen en straks stappen ze onvoorwaardelijk in een Vlareg... :rofl:

Vrijheideerst 31 juli 2019 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9080852)
De electrische auto is per gereden km een factor 2 tot 3 keer minder vervuilend dan een benzine of diesel variant, en dit is inclusief kost om te maken (LCE).

In landen zoals Noorwegen is Frankrijk is dat verschil nog groter dankzij nucleair/hydro aandeel electriciteitsmix.

Al de rest is pure HLN leugenpropaganda.

Productie grondstoffen = proper? = veilig?

Anders is het moord en brand over Africa (vaak terecht natuurlijk), maar over de milieuschandalen nav kobaltontginning en over de kiendjes die er voor sterven kucht niemand.

Vrijheideerst 31 juli 2019 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9080874)
Winnaar van de verkiezingen SP.A


djimi 31 juli 2019 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9080765)
Het openbaar vervoer staat in voor 12 % van de mobiliteit. 6 % voor de trein en 6 % voor de bus/tram/metro. De rest gebeurt gemotoriseerd (86 %) hoofdzakelijk met de auto. Op korte afstand is de fiets (2 %) ook een oplossing.
Als men 15 % van het gemotoriseerde vervoer naar het openbaar vervoer wil omschakelen, dan dient men het treinaanbod en de treininfrastructuur te verdubbelen. Idem dito met bus/tram/metro. Met andere woorden een technische utopie met een prijskaartje dat niet op te brengen is. Gezien het gemotoriseerde verkeer tijdsflexibel is (men kan vroeger of later vertrekken/aankomen), dit geldt ook enigszins voor de bus, heeft men er alle belang bij de weginfrastructuur te verbeteren en te vergroten. Dat komt dan auto en busvervoer ten goede en ook het wegtransport.


"Jedermann seine eigene Autobahn!!!"

:twisted:

Vrijheideerst 31 juli 2019 19:39

Verkiezingsresultaten SP.A voor het VP sinds 2004:

2004 (met SPIRIT): 25
2009: 19
2014: 18
2019: 13

;-)

patrickve 31 juli 2019 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9080867)
Als ge 74 zetels hebt van 150, uw tegenstander ook 74, dan is de partij met 2 zetels oppermachtig en kan ze vragen wat ze wil, ze is nl. kingmaker.

... tenzij die twee met 74 zetels elk, akkoord geraken, of er een paar overlopers van die kunnen bekomen worden he.

patrickve 31 juli 2019 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 9080922)
"Jedermann seine eigene Autobahn!!!"

:twisted:

https://www.youtube.com/watch?v=iukUMRlaBBE

Zephyrkaos 31 juli 2019 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 9080827)
Was het Freyaatje niet die wou springen??

he het zijn ook nog, volgens kaproen dan 19 overlopers , maar als je zijn posting hier goed leest draait hij al zijn kaar, het word pinjlik voor hem dus begint hij een beetje zever te posten om uit de waanhoop van hem toch nog een ik heb gelijk verhaal te maken

-----> Inderdaad ze staan allemaal te springen om mee te doen met de N-VA ,

maar moeten hun kiezers proberen wijs te maken

dat ze hun huid duur zullen verkopen om mee te doen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be