Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   De schande Brussels Airport (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249568)

Guinevere 3 augustus 2019 19:37

De schande Brussels Airport

Hebben wij een serieuze internationale luchthaven? Het personeel legt om de zoveel dagen het werk neer maar op gebied van service presteert men 0.

Het duurt uren of dagen om een technisch of praktisch probleem op te lossen. Er is geen plan B om vluchten te laten doorgaan of bagage op het vliegtuig te krijgen. Dit kan toch wel beter allemaal.

Hoeveel betalen de belastingbetaler en luchtvaartmaatschappijen voor deze schertsvertoning? Niemand kan nog met een gerust hart vliegen.

Dadeemelee 3 augustus 2019 20:07

Ik denk dat het gecompliceerder ligt. Maatschappijen die minimum kost opzoeken.

Soms krijg je dan Spartacustoestanden. ;-)

quercus 3 augustus 2019 20:23

Jaja, "Aeroport Bruxelles National" n'est-ce-pas? Weer eens een federale instelling die krakkemikkig functioneert. Hoe dikwijls is die bagageband nu al stilgevallen???
ONLY IN BELGIUM!!!

Dadeemelee 3 augustus 2019 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9082949)
Jaja, "Aeroport Bruxelles National" n'est-ce-pas? Weer eens een federale instelling die krakkemikkig functioneert. Hoe dikwijls is die bagageband nu al stilgevallen???
ONLY IN BELGIUM!!!

Ik dacht dat Brussels Airport voor 75% prive was.

Guinevere 3 augustus 2019 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9082940)
Ik denk dat het gecompliceerder ligt. Maatschappijen die minimum kost opzoeken.

Soms krijg je dan Spartacustoestanden. ;-)

Heel wat duurdere maatschappijen vliegen ook op BA... maar als het zo verder gaat, misschien niet meer zo lang. En dan zijn wij als burger nog meer gesjost als we naar Amsterdam of Parijs moeten om te vliegen.

Dadeemelee 3 augustus 2019 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9082958)
Heel wat duurdere maatschappijen vliegen ook op BA... maar als het zo verder gaat, misschien niet meer zo lang. En dan zijn wij als burger nog meer gesjost als we naar Amsterdam of Parijs moeten om te vliegen.

Ik heb daar geen last van. Ik gebruik geen vliegtuigen. Dus ik stel voor om ze net zoals de treinen af te schaffen. 8-)

Micele 3 augustus 2019 21:20

Zaventem is te slecht bereikbaar vanuit Limburg. :-P

Luchthavens die korter liggen, zeker in tijd.

Eindhoven
Maastricht
Weeze

Erw 3 augustus 2019 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9082934)
Hebben wij een serieuze internationale luchthaven? Het personeel legt om de zoveel dagen het werk neer maar op gebied van service presteert men 0.

Het duurt uren of dagen om een technisch of praktisch probleem op te lossen. Er is geen plan B om vluchten te laten doorgaan of bagage op het vliegtuig te krijgen. Dit kan toch wel beter allemaal.

Hoeveel betalen de belastingbetaler en luchtvaartmaatschappijen voor deze schertsvertoning? Niemand kan nog met een gerust hart vliegen.

Telkens als ik zulke staatsbedrijfszaken lees moet ik denken 'het zou eens RyanAir ipv Brussels Airport moeten geweest zijn". Het zou prime time nieuws zijn op de propagandakanalen van de Commies, om RyanAir zwart te maken, boetes op te leggen, vergunningen in te trekken en meer van dat fascisme.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9082952)
Ik dacht dat Brussels Airport voor 75% prive was.

Ontario Teachers’ Pension Plan 39%
Macquarie 36%
Belgische Staat 25%

https://en.wikipedia.org/wiki/Ontari...7_Pension_Plan
Citaat:

school teachers of the Canadian province of Ontario. Ontario Teachers' also invests the plan's pension fund, and is one of the world’s largest institutional investors. The plan is a multi-employer pension plan, jointly sponsored by the Government of Ontario and the Ontario Teachers' Federation.
39% NIET PRIVE

https://en.wikipedia.org/wiki/Macquarie_Group
Citaat:

Macquarie Group Limited (/m??kw??ri/) is an Australian multinational independent investment bank and financial services company. Headquartered and listed in Australia (ASX: MQG), Macquarie employs more than 14,000 staff in 25 countries,[1] is the world's largest infrastructure asset manager
36% NIET PRIVE

https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_Staat
Citaat:

De Belgische Staat, ook kortweg de Staat, is de juridische term voor de (federale) overheid van het Koninkrijk België en België als rechtspersoon
25% NIET PRIVE

pajoske 3 augustus 2019 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9082974)

Eindhoven
Maastricht
Weeze

Ge vergeet de belangrijkste: Düsseldorf. Dat is dichterbij dan Zaventem.

Dadeemelee 3 augustus 2019 21:58

On-topic:

Ik vind dat slavenarbeid bestreden moet worden.
Cfr Uber en Deliveroo slaven.

We worden honderd jaar terug gekatapulteerd.

Micele 3 augustus 2019 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9082998)
Ge vergeet de belangrijkste: Düsseldorf. Dat is dichterbij dan Zaventem.

Die staat pas vierde. :-)

quercus 4 augustus 2019 06:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9082952)
Ik dacht dat Brussels Airport voor was 75% prive was.

Dat klopt, maar politiek valt het helemaal onder federale bevoegdheid.

Henri1 4 augustus 2019 06:42

Citaat:

Eindhoven
Maastricht
Weeze

Op die luchthavens hebben ze geen bagagebanden ?

quercus 4 augustus 2019 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9082994)
Telkens als ik zulke staatsbedrijfszaken lees moet ik denken 'het zou eens RyanAir ipv Brussels Airport moeten geweest zijn". Het zou prime time nieuws zijn op de propagandakanalen van de Commies, om RyanAir zwart te maken, boetes op te leggen, vergunningen in te trekken en meer van dat fascisme.

Ontario Teachers’ Pension Plan 39%q
Macquarie 36%
Belgische Staat 25%

https://en.wikipedia.org/wiki/Ontari...7_Pension_Plan

39% NIET PRIVE

https://en.wikipedia.org/wiki/Macquarie_Group

36% NIET PRIVE

https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_Staat

25% NIET PRIVE

Het Australische Macquarie is wel degelijk prive hoor.
Over het Canadese pensioenfonds zou nog kunnen gediscuteerd worden.

Hypochonder 4 augustus 2019 07:27

Als zoiets één keer gebeurt dan is het pech, als het twee keer kort na de vorige keer gebeurt dan zou er op zijn minst een hoge kop moeten rollen, als het drie keer kort na elkaar gebeurt dan moeten er verschillende hoge koppen rollen.

Ik betwijfel of er zelfs maar één hoge kop gerold is in deze.

Het lijkt wel alsof men de nationale luchthaven kapot wil krijgen. Eerst de wilde stakingen van luchtverkeersleiders en bagagepersoneel en nu dit. Zo zal het wel lukken natuurlijk.

Micele 4 augustus 2019 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9083072)
Op die luchthavens hebben ze geen bagagebanden ?

:roll:

Freddie 4 augustus 2019 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9083082)
Als zoiets één keer gebeurt dan is het pech, als het twee keer kort na de vorige keer gebeurt dan zou er op zijn minst een hoge kop moeten rollen, als het drie keer kort na elkaar gebeurt dan moeten er verschillende hoge koppen rollen.

Het lijkt wel alsof men de nationale luchthaven kapot wil krijgen. Eerst de wilde stakingen van luchtverkeersleiders en bagagepersoneel en nu dit. Zo zal het wel lukken natuurlijk.

Verschillende keren kort na elkaar, telkens tijdens drukke periodes, dat is geen pech. Dat noem ik sabotage. Initiatieven te zoeken in het zuiden van dit landje om Broekzele South te promoten.

quercus 4 augustus 2019 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 9083094)
Verschillende keren kort na elkaar, telkens tijdens drukke periodes, dat is geen pech. Dat noem ik sabotage. Initiatieven te zoeken in het zuiden van dit landje om Broekzele South te promoten.

Damn those rotten Walloons! :lol:

Erw 4 augustus 2019 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9083081)
Het Australische Macquarie is wel degelijk prive hoor.
Over het Canadese pensioenfonds zou nog kunnen gediscuteerd worden.

Ik noem geen enkele bank, pensioenfonds, "institutioneel", privé.
Privé houdt op waar overheid begint, en daar bovenstaande van overheid privileges hebben gekregen die andere bedrijven niet hebben, die daar zelfs als "corrupt" zou worden gebrandmerkt, is Brussels Airpost een Staatsafdeling.

quercus 4 augustus 2019 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9083120)
Ik noem geen enkele bank, pensioenfonds, "institutioneel", privé.
Privé houdt op waar overheid begint, en daar bovenstaande van overheid privileges hebben gekregen die andere bedrijven niet hebben, die daar zelfs als "corrupt" zou worden gebrandmerkt, is Brussels Airpost een Staatsafdeling.

Nee, nee, nee. Een “investmentbank” heeft geen overheid als referentie-aandeelhouder. En dat is het voornaamste criterium.

De schoofzak 4 augustus 2019 09:57

Wat het daar precies is in Zaventem, weet ik niet.
Sabotage van vakboungden? Slechte organisatie ...?
Wat mij betreft, volgens economische normen, zijn Zaventem als luchthaven, noch de luchtvaartmaatschappij als aircarrier staatsbedrijven. (terwijl de maatschappijen die autosnelwegen uitbaten in Frankrijk, dit wel zijn)

Noteer ook dat 14 dagen geleden Schiphol een leuke tijd stil lag wegens onmogelijk voor de vliegers om te tanken.

morte-vivante 4 augustus 2019 10:10

Citaat:

Eindhoven
Maastricht
Weeze

Dusseldorf

maddox 4 augustus 2019 10:28

Citaat:

Ik vermoed dat u in de juiste richting aan't denken bent Freddie.

Is luchthaven Brussel Zuid/ Charleroi dan zoveel beter georganiseerd?
Weinig van in't nieuws eigenlijk.

chris k 4 augustus 2019 10:48

Zal wel normaal zijn ...band volledig automatisch ...de goedkoopste mocht het plaatsen ...het onderhoud een buitenfirma ....elke keer iemand anders want niemand wil aan een hongerloon en wispelturige uren blijven werken en met krijgt als onderhoudstechnieker niet het minste respect van zijn bazen.

Erw 4 augustus 2019 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9083122)
Nee, nee, nee. Een “investmentbank” heeft geen overheid als referentie-aandeelhouder. En dat is het voornaamste criterium.

Wiens criterium?
Niet het mijne.
Ik hanteer als criteria andermans geld zonder expliciete toestemming legaal kunnen uitlenen, winst realiseren door legale rentemanipulaties, en als de geldlenenden niet terugbetalen, daar legaal mee wegkomen door de facturen via Staat op anderen te verhalen.

Van sabotage gesproken, hoe zit dat met de sabotage van de nieuwste en grootste kernreactor 4 te Doel?
De persoon die een hangslot doorknipte en met een handkraan de 65 ton smeerolie van de stoom>elektriciteit turbine deed weglopen waardoor de as van het ding door de hitte kapoet raakte.
65 personen ter plekke.
Wie?
Het is morgen 5 jaar geleden.
5 jaar tijd om 65 personen te reduceren tot dader(s).

marie daenen 4 augustus 2019 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9083082)

Openlijk kunnen ze het niet, dan maar zo...

marie daenen 4 augustus 2019 12:19

Citaat:

2

marie daenen 4 augustus 2019 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9083118)
Damn those rotten Walloons! :lol:

Maak je geen zorgen aan franstalige kant wordt al jarenlang openlijk geijverd voor de afbouw van Zaventem... Kun jij je voorstellen, een internationale luchthaven zo dicht bij de hoofdstad... Dat past niet meer en is mensonwaardig voor de franstaligen... en weet maar dat dat herhaald wordt telkens ze kunnen... Het wordt evenzeer verspreidt alsof het een totaal dwaas en achterlijk idee is om nog Nederlands te leren...
6 miljoen mensen daar draaien onze extreem gefrancofoniseerde mensen hun hand niet voor om... Wat is 6 miljoen mensen tegenover de totale wereldbevolking??? Zij ten minste, zij spreken een wereldtaal...

marie daenen 4 augustus 2019 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9083122)

Of het moet zijn dat die 'investmentbank' de overheid is... en alleen als privé overkomt waar het in hun straatje past...

marie daenen 4 augustus 2019 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 9083187)
Zal wel normaal zijn ...band volledig automatisch ...de goedkoopste mocht het plaatsen ...het onderhoud een buitenfirma ....elke keer iemand anders want niemand wil aan een hongerloon en wispelturige uren blijven werken en met krijgt als onderhoudstechnieker niet het minste respect van zijn bazen.

Vreemd he, maar vroeger hoorden we daar niet over praten??? Was het dan toen beter of zijn de mensen nu veel kieskeuriger geworden omdat het in het plaatje van bepaalde partijen past???

chris k 4 augustus 2019 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9083250)
Vreemd he, maar vroeger hoorden we daar niet over praten??? Was het dan toen beter of zijn de mensen nu veel kieskeuriger geworden omdat het in het plaatje van bepaalde partijen past???

Waarom vinden ze bijna geen techniekers meer denk je en diegene die afstuderen .....

marie daenen 4 augustus 2019 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris k (Bericht 9083267)
Waarom vinden ze bijna geen techniekers meer denk je en diegene die afstuderen .....

Zeg mij eens waarom???

Micele 4 augustus 2019 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9083162)
Dusseldorf

Ligt voor mij 9 km verder dan Zaventem.

chris k 4 augustus 2019 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9083268)
Zeg mij eens waarom???

We hebben al regelmatig studenten op de firma gehad ....sommige ervan zou ik nooit als collega willen ....te laat komen ....niet komen opdagen ...te snel naar huis ......eer ze iets doen ( te lam en te tam om iets te doen ) <-> en sommige daar moet je maar een half woord tegen zeggen en die zijn al begonnen

maddox 4 augustus 2019 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9083268)
Zeg mij eens waarom???

Techniekrichtingen in het middelbaar zijn jarenlang, en worden nog steeds gebruikt als vuilbak om de luien en dommen in te dumpen. (En die Syrische nazaten van de hersenchirurgen en ingenieurs)

En die uit de "betere" richtingen doorgestroomd zijn naar hogeschool-technische richtingen, die krijgen van moment 1 al goed ingepeperd dat ze uniek zijn, en dus een dik startsalaris, een ferme firmawagen en de nodige extra voordelen in natura moeten eisen.

Dat gecombineerd met een steeds lager leggen van de lat voor slaagkansen, en je krijgt een eenheidsworst die niet gesmaakt wordt op de werkvloer van een modern bedrijf.

chris k 4 augustus 2019 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9083306)
Techniekrichtingen in het middelbaar zijn jarenlang, en worden nog steeds gebruikt als vuilbak om de luien en dommen in te dumpen. (En die Syrische nazaten van de hersenchirurgen en ingenieurs)

En die uit de "betere" richtingen doorgestroomd zijn naar hogeschool-technische richtingen, die krijgen van moment 1 al goed ingepeperd dat ze uniek zijn, en dus een dik startsalaris, een ferme firmawagen en de nodige extra voordelen in natura moeten eisen.

Dat gecombineerd met een steeds lager leggen van de lat voor slaagkansen, en je krijgt een eenheidsworst die niet gesmaakt wordt op de werkvloer van een modern bedrijf.

Is nog heel deftig ik denk meestal hoe hebben die hun diploma gekregen

pajoske 4 augustus 2019 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9083011)
Die staat pas vierde. :-)

Niet wat betreft verbindingen.

Dadeemelee 4 augustus 2019 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9083151)
Wat het daar precies is in Zaventem, weet ik niet.
Sabotage van vakboungden? Slechte organisatie ...?
Wat mij betreft, volgens economische normen, zijn Zaventem als luchthaven, noch de luchtvaartmaatschappij als aircarrier staatsbedrijven. (terwijl de maatschappijen die autosnelwegen uitbaten in Frankrijk, dit wel zijn)

Noteer ook dat 14 dagen geleden Schiphol een leuke tijd stil lag wegens onmogelijk voor de vliegers om te tanken.

Ik denk dat die bagagesorteerders niet direct een droomjob hebben.

Prijzen van vliegtuigtickets zijn crimineel laag.

Micele 4 augustus 2019 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9083437)
Niet wat betreft verbindingen.

Logisch.

Gipsy 4 augustus 2019 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9083469)
Ik denk dat die bagagesorteerders niet direct een droomjob hebben.

Prijzen van vliegtuigtickets zijn crimineel laag.

Dat klopt voor Ryanair en andere discounters. Maar voor bepaalde wereld bestemmingen moet je de klassieke vliegtuigmaatschappijen nemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be