Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Porsche Taycan, eerste indrukken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249665)

Profiteur 11 augustus 2019 07:04

Porsche Taycan, eerste indrukken
 
Speciaal voor de Musk liefhebbers, een echt sportwagen merk dat samen met ander premiummerken Tesla zal laten crashen. Eerst de topversie en daarna lichtere versies tegen prijzen van een gewone Tesla. Mijn keuze is al gemaakt. Ik heb terug iets om naar uit te kijken. Straffer nog ik wil er een hebben. De reservatie die mijn zoon al lang gedaan heeft mag voor mij daadwerkelijk in een bestelbon omgezet worden.

https://www.youtube.com/watch?v=TP9k..._2aQEklHpQP8_Y

Hoomer 11 augustus 2019 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 9088868)
Speciaal voor de Musk liefhebbers, een echt sportwagen merk dat samen met ander premiummerken Tesla zal laten crashen. Eerst de topversie en daarna lichtere versies tegen prijzen van een gewone Tesla. Mijn keuze is al gemaakt. Ik heb terug iets om naar uit te kijken. Straffer nog ik wil er een hebben. De reservatie die mijn zoon al lang gedaan heeft mag voor mij daadwerkelijk in een bestelbon omgezet worden.

https://www.youtube.com/watch?v=TP9k..._2aQEklHpQP8_Y

Ach ik zou doodgraag terug een Porche hebben maar: Een vriend van mij heeft een Panamera, erin stappen gaat nog voor mij maar uitstappen is een grotesk gebeuren en ik wil niet dat oude ventje zijn met een dikke auto die er amper in en uit geraakt. Dus jammer genoeg geen dure of andere sportwagen meer voor den Hoomer zijn creator. :cry:

Micele 11 augustus 2019 09:26

Wat een onnozele test.

Hypochonder 11 augustus 2019 09:29

Die test gaat over het feit dat die auto constant in dezelfde tijd zijn launch control kan gebruiken... Qua onzinnigheid kan dat tellen. Het zegt niks maar dan ook niks over het dagelijks gebruik en de kwaliteiten als elektrische auto.

geertvdb 11 augustus 2019 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 9088868)
Speciaal voor de Musk liefhebbers, een echt sportwagen merk dat samen met ander premiummerken Tesla zal laten crashen. Eerst de topversie en daarna lichtere versies tegen prijzen van een gewone Tesla. Mijn keuze is al gemaakt. Ik heb terug iets om naar uit te kijken. Straffer nog ik wil er een hebben. De reservatie die mijn zoon al lang gedaan heeft mag voor mij daadwerkelijk in een bestelbon omgezet worden.

https://www.youtube.com/watch?v=TP9k..._2aQEklHpQP8_Y

Da's ne jannetten auto. Koopt liever nen auto voor echte venten.

Micele 11 augustus 2019 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9088934)
Die test gaat over het feit dat die auto constant in dezelfde tijd zijn launch control kan gebruiken... Qua onzinnigheid kan dat tellen. Het zegt niks maar dan ook niks over het dagelijks gebruik en de kwaliteiten als elektrische auto.

Inderdaad.

Als je van een electrische auto een race-auto op circuit wil maken (euh af en toe moet men toch bijladen) moet je enkel maar zien dat er genoeg "koelingsgaten" in de wagen zitten of een bepaald koelingsdesign, zodat het batterijpack en motoren binnen bepaalde temperaturen blijven zodat ze zichzelf niet moeten beperken in vermogen wegens de duurzaamheid.

Dus meer koeling betekent meer luchtweerstand en minder rijbereik bij dezelfde wagen.

Ook die Porsche Taycan gaat nog geen mirakelcellen hebben die minder vloeistofkoeling nodig gaan hebben.

Een Porsche Taycan is echter voor de openbare weg, uiteraard the German Autobahn ook. Waar men vandaag al heel blij moet zijn met een gemiddelde snelheid van 130 kmh op lange ritten. In de regel wordt dat eerder 110 kmh gemiddeld (ook zonder files) want het verkeer op de linkerrijstrook bepaald jouw snelheid. (inhalende vrachtwagens, of gewone wagens met sleep, enz...)

Een Tesla model 3 bvb heeft alleszins al ruim voldoende koeling voor hoge snelheden in het enige land waar dat nog wettelijk mogelijk is.
Citaat:

https://www.teslarati.com/tesla-mode...ed-test-video/

June 15, 2019

Tesla owner and longtime electric car advocate Bjorn Nyland recently took his Model 3 Performance to the Autobahn in order to test the vehicle’s limits in sustained high-speed driving. More specifically, the Tesla enthusiast wanted to see if his Model 3 will overheat when it’s being floored for miles on end. The results of the test, to say the least, were incredibly surprising and impressive.
...

It did not take long for the Tesla owner to notice that his all-electric sedan was behaving in a different manner compared to his previous vehicles. The Model 3 Performance proved incredibly resilient, largely maintaining speeds above 120 mph (200 km/h) without any issues. The car also had no problems hitting speeds beyond 140 mph (230 km/h). What really surprised the Tesla owner was that the Model 3 did not overheat at all. There were times when the Model 3 Performance seemed to be limiting its speed to around 120 mph, but after a few moments, the vehicle was ready to hit top speed once more.

The Model 3 Performance might not be equipped with the gut-wrenching acceleration of its larger sibling, the Model S and Model X Performance, but the electric sedan does have its unique attributes. The vehicle, for one, is Tesla’s only track-capable car in its current lineup, with the Performance variant even getting a dedicated “Track Mode,” which helps the all-electric sedan maintain its optimum performance during closed circuit driving. Tests of the Model 3 Performance with Track Mode have shown that the vehicle can outdo high-performance cars such as the BMW M3 around the track.

These capabilities might soon be rolled out to the Model S and Model X, as well, if recent rumors are any indication. According to a recent leak from a reported insider from Tesla, the electric car maker is working on an update for the Model S and Model X, which will give the vehicles increased performance and more range. The “refreshed” electric vehicles will reportedly be adopting a new cooling system for their batteries and motors too, which could potentially open the doors to even more extended periods of high-speed driving, minus any overheating tendencies.

Watch Bjorn Nyland’s Autobahn test of the Model 3 Performance in the video below.
En dit met een luchtweerstandsfactor of Cd van 0,23 wat het model 3 voorlopig de zuinigste EV maakt bij hoge snelheden (ook officieel gemeten EPA highway-cyclus).

Ook bij het Tesla S/X is het koelingsdesign van het accupack significant verbeterd sinds de komst van het 100 kWh pack in augustus 2016, die het 85/90 kWh aflosde. Koeling is ook belangrijk voor het superchargen, daarom kunnen de eerste batterijpacks niet to snel opladen als de laatste (model 3).

Hieronder word het koelingsdesign tussen eerste model S (2012-2015), de al significant betere model S/X (vanaf 2016), en het model 3 (vanaf eind 2017), in woord en beeld simpel uitgelegd:
Citaat:

https://insideevs.com/news/338711/te...ed-track-mode/

The new Model 3 battery module is a completely new design. It bears very little resemblance to the Model S. Not only is it cheaper to manufacture, but it also has improved cooling over Model S and X modules. Scott’s Model X 100D has the second-gen Model S/X module design (figure 2) which incorporates two ribbon-shaped cooling tubes, as compared to one in the gen 1 module.

Here are some (but not all) of the reasons the Model 3 has improved battery cooling:

- better heat transfer between the cells and the cooling ribbon because the cells are now glued directly to the cooling ribbon and the cooling ribbon spans a greater percentage of the cells' height.
- fewer cells per pass of the cooling tube

First, we will walk through the gen 1 and gen 2 Model X/S module design. Then, we will show you the new Model 3 module design.

# The gen 1 Model S/X battery module only had one cooling tube per module. This single cooling tube had to cool 444 cells. Cells at the end of the cooling tube end up being significantly hotter than cells at the beginning of the cooling tube pass.

# The gen 2 Model S/X battery module (see article) had two cooling tubes per module instead of just one in gen 1 design. This new module is in the 100 kWh versions of the Model S and X. Each pass of the cooling tube only has to cool 258 cells instead of 444 = much better.

# The Model 3 battery module is machine assembled. Each length of tube with cells attached is nicknamed a “bandolero” because it looks like a machine gun bandolero (see article here). The cooling tube in each bandolero now only has to cool 164 cells. The cooling tube is bigger than Model S/X cooling tubes (cells are larger) and can pass more glycol cooling flow. The tube also covers a higher percentage of the cells' height.
...
The seven bandoleros are then connected in parallel, resulting in better cooling than the old series design and, as mentioned, each pass only cools 164 cells.
...
In a previous article we speculated that Model 3’s now being shipped are gen 3 Supercharging capable. Gen 3 Superchargers are more powerful, and better cooling is necessary to keep cell temperatures down. The new Model 3 cooling system should help in that department.

Profiteur 11 augustus 2019 13:13

Dank u Mijnheer de influencer in dienst van Tesla ;-)
Of stuur je een factuur naar Tesla en werk je op zelfstandige basis?

Maar ik zal persoonlijk geen wagen meer kopen. Oké nu even weer een classic car gekocht. Maar dit is met de bedoeling om deze wat op te frissen en terug te verkopen. Eerder een hobby en bezigheidstherapie.

De Taycan is niet te vergelijken met een Tesla. De Taycan is de Rolls, de Tesla eerder de Lada. Wat al wel overal geschreven wordt is dat de Taycan veel huidige Tesla eigenaars of potentiële klanten zal overhalen om een Porsche te gaan kopen. Mijn zoon zal zijn reservatie bon sowieso omzetten in een bestelbon. En ik kan daar dan ook gebruik van maken.

Echter mijn droom is nog steeds een tweede verblijf in Spanje. Dit heeft voorrang boven alles. En dit moet zeker dit jaar nog rond zijn. Als mijn vrouw het op haar werk kan geregeld krijgen gaat ze een loopbaanonderbreking nemen. Om daarna hopelijk stilaan definitief te mogen uitbollen. En dan is het sowieso "overwinteren" in Spanje. Eventueel ga ik alleen en neemt ze soms een week verlof en komt ze ook tot daar.

Ze mogen mijn dop gewoon blijven doorstorten :lol:

Micele 11 augustus 2019 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 9089027)
Dank u Mijnheer de influencer in dienst van Tesla ;-)
Of stuur je een factuur naar Tesla en werk je op zelfstandige basis?

Maar ik zal persoonlijk geen wagen meer kopen. Oké nu even weer een classic car gekocht. Maar dit is met de bedoeling om deze wat op te frissen en terug te verkopen. Eerder een hobby en bezigheidstherapie.

De Taycan is niet te vergelijken met een Tesla. De Taycan is de Rolls, de Tesla eerder de Lada. Wat al wel overal geschreven wordt is dat de Taycan veel huidige Tesla eigenaars of potentiële klanten zal overhalen om een Porsche te gaan kopen. Mijn zoon zal zijn reservatie bon sowieso omzetten in een bestelbon. En ik kan daar dan ook gebruik van maken.

Echter mijn droom is nog steeds een tweede verblijf in Spanje. Dit heeft voorrang boven alles. En dit moet zeker dit jaar nog rond zijn. Als mijn vrouw het op haar werk kan geregeld krijgen gaat ze een loopbaanonderbreking nemen. Om daarna hopelijk stilaan definitief te mogen uitbollen. En dan is het sowieso "overwinteren" in Spanje. Eventueel ga ik alleen en neemt ze soms een week verlof en komt ze ook tot daar.

Ze mogen mijn dop gewoon blijven doorstorten :lol:

Koop jij, of beter je zoon, maar een Taycan.
Hopelijk weer ne kankerbak minder.

Daar gaan er weinig overlopen van Tesla naar Porsche, veel eerder van fossiele Porsche naar electrische Porsche.

We zullen eens zien hoeveel Porsche ervan kan maken per jaar, en of ze wel vlot verkopen. Als die Taycan hetzelfde pover verhaal wordt als de # Audi e-Tron dat zullen maar niet hopen zeker? (om bij de VW-Gp te blijven)

Europa zou de beste markt moeten zijn van een Europees merk, nietwaar?


Citaat:

# https://www.electrive.com/2019/04/23...ron-downwards/

Audi has reduced the e-tron production target for this year at its Brussels plant by more than 10,000 units to 45,242 units, due to supply issues. Also, production of Audi’s second electric model, the e-tron Sportback, is to be postponed until 2020.

The Brussels Times reported on both production adjustments citing internal sources. So far there has been no official statement from Audi, but apparently, the production problems stem from supply bottlenecks for LG Chem batteries said the BT sources. At the end of March this year, German radio station Bayerischer Rundfunk also reported on a battery bottleneck in e-tron production, saying that the German company could only produce about # half of the originally announced 300 e-Tron per day due to the battery shortage. Audi’s battery supply comes from the LG-Chem plant in Poland.

Tavek 11 augustus 2019 19:05

Ik kan het enkel toejuichen dat je voor de taycan kiest.

Zeer goede keuze.

(ik ben minder een tesla fanboy en meer pro-EV, als de Taycan een goede EV is, is dat zeer goed!!!!!)

Tavek 11 augustus 2019 19:05

Trouwens, uw zoon boert goed, heb ik de indruk. Congrats.

Dadeemelee 11 augustus 2019 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9088921)
Ach ik zou doodgraag terug een Porche hebben maar: Een vriend van mij heeft een Panamera, erin stappen gaat nog voor mij maar uitstappen is een grotesk gebeuren en ik wil niet dat oude ventje zijn met een dikke auto die er amper in en uit geraakt. Dus jammer genoeg geen dure of andere sportwagen meer voor den Hoomer zijn creator. :cry:

Die Panamera is echt wel een vreselijk lelijke auto. Voorkant van een sportwagen en de achterkant een Dacia stationwagen.

Micele 11 augustus 2019 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9089152)
Die Panamera is echt wel een vreselijk lelijke auto. Voorkant van een sportwagen en de achterkant een Dacia stationwagen.

Wow toon eens een foto van die Dacia achterkant.

Hoomer 11 augustus 2019 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9089152)
Die Panamera is echt wel een vreselijk lelijke auto. Voorkant van een sportwagen en de achterkant een Dacia stationwagen.

Kweet niet, het is eigenlijk de gezinswagen van Porche als je wil, ik dacht een dikke 120.000 €urokes.




Dadeemelee 11 augustus 2019 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9089164)
Kweet niet, het is eigenlijk de gezinswagen van Porche als je wil.


Op de foto toont hij mooier dan in het echt. In de geburen staat er zo eentje. De station car versie.

Micele 11 augustus 2019 19:39



Achterkant trekt op een Dacia stationwagen? :lol:


Dadeemelee 11 augustus 2019 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9089161)
Wow toon eens een foto van die Dacia achterkant.

Als je een snelle auto met ruimte wil, koop dan een AMG of zo. Die ‘familie’ Ferrari’s of Porsches zijn gewoon spuuglelijk.

Hoomer 11 augustus 2019 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9089166)
Op de foto toont hij mooier dan in het echt. In de geburen staat er zo eentje. De station car versie.

Inderdaad, de stationcar versie is lelijk, de gewone gezinsversie mag er wezen, maar niets weegt in verband met schoonheid op tegen de originele Porche 911 en liefst nog de RS versie

Mooier dan de mooiste vrouw



700 pk in de toekomst steek die Taycan waar het licht niet schijnt. ;-)


Micele 11 augustus 2019 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9089170)
Als je een snelle auto met ruimte wil, koop dan een AMG of zo. Die ‘familie’ Ferrari’s of Porsches zijn gewoon spuuglelijk.

Een model Y doet het ook voor de halve prijs. :lol:

fred vanhove 11 augustus 2019 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9089170)
Als je een snelle auto met ruimte wil, koop dan een AMG of zo. Die ‘familie’ Ferrari’s of Porsches zijn gewoon spuuglelijk.

Alle auto's zijn nu toch snel ? Een camionette haalt nu de 200. Trouwens wat moet je daar nog mee......
Je kan met een auto nog gemiddeld de 36 km/u halen. Binnenkort nog 30 in de stad en 70 er buiten. Trajectcontroles en files op alle uren en plaatsen.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) rijdt een Nederlandse personenauto gemiddeld 16.110 kilometer per jaar. Uit enquetes van het CBS is gebleken dat Nederlanders gemiddeld 440 uur per jaar in hun auto doorbrengen. Dat levert een 'ruwe' gemiddelde snelheid op van 36,6 km/u.

Een fiets is sneller dan aan AMG.

fred vanhove 11 augustus 2019 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9089171)
Inderdaad, de stationcar versie is lelijk, de gewone gezinsversie mag er wezen, maar niets weegt in verband met schoonheid op tegen de originele Porche 911 en liefst nog de RS versie

Mooier dan de mooiste vrouw



700 pk in de toekomst steek die Taycan waar het licht niet schijnt. ;-)


Om in de files te staan en 36 km/ te rijden ?

Wat moet je met een mooie vrouw waar je niet mag aankomen:roll:

Hoomer 11 augustus 2019 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9089200)
Om in de files te staan en 36 km/ te rijden ?

Wat moet je met een mooie vrouw waar je niet mag aankomen:roll:

Jongeman, waar ik woon zijn er geen files en de ring van Antwerpen gebruik ik alleen om naar de kust te rijden.
Porche is een mooie vrouw waar je mee pronkt en die bovendien neukt zoals de beste, een combinatie van de goede en gewenste eigenschappen van een veeleisende vrouw die niet gratis in je leven komt en waar je iets voor over moet hebben dus. ;-)

Profiteur 12 augustus 2019 05:42

Mannen ik koop niets hé. Mijn zoon is het die zich een Taycan wilt gaan aanschaffen. Ik heb gisterenavond onze vliegtuig tickets Malaga geboekt. Ik zal wel binnen enkele weken terug komen lezen en misschien reageren. Adios en werkt ze :-D

fox 12 augustus 2019 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9089152)
Die Panamera is echt wel een vreselijk lelijke auto. Voorkant van een sportwagen en de achterkant een Dacia stationwagen.

Ik geef je niet vaak gelijk, maar in dit geval wel. Spuiglelijk die Panamera.

Tavek 12 augustus 2019 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9089710)
Ik geef je niet vaak gelijk, maar in dit geval wel. Spuiglelijk die Panamera.

Ja inderdaad.

Taycan kan ik wel pruimen. Als die doet wat hij belooft is dat een supercar.

fred vanhove 12 augustus 2019 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9089224)
Jongeman, waar ik woon zijn er geen files en de ring van Antwerpen gebruik ik alleen om naar de kust te rijden.
Porche is een mooie vrouw waar je mee pronkt en die bovendien neukt zoals de beste, een combinatie van de goede en gewenste eigenschappen van een veeleisende vrouw die niet gratis in je leven komt en waar je iets voor over moet hebben dus. ;-)

Waar woon jij dan ? Het interesseert me want blijkbaar mag je daar nog zo snel rijden dan je zelf wil.
Ben nog steeds een heimelijke snelheidsduivel weet je en zo 50 per uur of nog minder moeten rijden met een Porsche vind ik frustrerend tot en met.


PS Dank U voor het 'jongeman' compliment....op mijn leeftijd doet dat meer dan plezier

dalibor 12 augustus 2019 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9089224)
Jongeman, waar ik woon zijn er geen files en de ring van Antwerpen gebruik ik alleen om naar de kust te rijden.
Porche is een mooie vrouw waar je mee pronkt en die bovendien neukt zoals de beste, een combinatie van de goede en gewenste eigenschappen van een veeleisende vrouw die niet gratis in je leven komt en waar je iets voor over moet hebben dus. ;-)

Dus je gaat ergens in het hol van Pluto wonen om rap te kunnen rijden? 't Is een keuze zeker?

Tavek 12 augustus 2019 12:35

De Taycan-Audi is ook wel mooi.

E-tron GT zeker?

Anna List 12 augustus 2019 12:35





de eerste indrukken zijn goed.

Hoomer 12 augustus 2019 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9089813)
Dus je gaat ergens in het hol van Pluto wonen om rap te kunnen rijden? 't Is een keuze zeker?

Jij en ons Fredje verstaan er weer de ballen van, een Porsche heb je niet om om 300 km per uur met te rijden een Porche is een levensstijl. Je gaat in de Porsche-club om gelijkgestemden te ontmoeten. Geloof een voormalige porsche-owner maar.
Ik weet niet hoe het er bij jullie in de Dacia-club er aan toegaat natuurlijk. ;-)
En nee Porsche-drivers maken niet meer verkeersovertredingen dan een gewone Dacia-rijder hoor.

En zoals goede linkse rakkers trekken jullie mijn voormalig antwoord uit de context als het jullie niet aanstaat, dat was een antwoord op jullie gezever over in de file staan met een sportwagen.

dalibor 12 augustus 2019 14:31

Geen idee wat Porche is.

Hoomer 12 augustus 2019 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9089972)
Geen idee wat Porche is.

Oeps :oops:

Tavek 12 augustus 2019 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9089966)
Jij en ons Fredje verstaan er weer de ballen van, een Porsche heb je niet om om 300 km per uur met te rijden een Porche is een levensstijl. Je gaat in de Porsche-club om gelijkgestemden te ontmoeten. Geloof een voormalige porsche-owner maar.
Ik weet niet hoe het er bij jullie in de Dacia-club er aan toegaat natuurlijk. ;-)
En nee Porsche-drivers maken niet meer verkeersovertredingen dan een gewone Dacia-rijder hoor.

En zoals goede linkse rakkers trekken jullie mijn voormalig antwoord uit de context als het jullie niet aanstaat, dat was een antwoord op jullie gezever over in de file staan met een sportwagen.

Ieder zijn ding.

fox 12 augustus 2019 15:19

De porsche levensstijl. Ah maar jongens toch. Is dat voor de gasten die wel willen, maar geen echte supercar kunnen kopen of hoe zit dat juist?

Micele 12 augustus 2019 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9090038)
De porsche levensstijl. Ah maar jongens toch. Is dat voor de gasten die wel willen, maar geen echte supercar kunnen kopen of hoe zit dat juist?

De 911 is wel eentje die "echte supercars, lol" klopt...

(en was in de 70-80ies nog betaalbaar, ik kan het weten ;-))

Een 911 was TCO zelfs goedkoper als vette sportieve BMW en Mercedes in die tijd (vooral dankzij weinig waardeverlies, eigen ervaring).

fred vanhove 12 augustus 2019 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9089966)
Jij en ons Fredje verstaan er weer de ballen van, een Porsche heb je niet om om 300 km per uur met te rijden een Porche is een levensstijl. Je gaat in de Porsche-club om gelijkgestemden te ontmoeten. Geloof een voormalige porsche-owner maar.
Ik weet niet hoe het er bij jullie in de Dacia-club er aan toegaat natuurlijk. ;-)
En nee Porsche-drivers maken niet meer verkeersovertredingen dan een gewone Dacia-rijder hoor.

En zoals goede linkse rakkers trekken jullie mijn voormalig antwoord uit de context als het jullie niet aanstaat, dat was een antwoord op jullie gezever over in de file staan met een sportwagen.

Ik ben redelijk rationeel ingesteld. Als ik een snelle wagen koop dan is dat in de eerste plaats om snel mee te kunnen rijden.
En dat heb ik meer dan genoeg gedaan in een tijd dat dit nog gedoogd werd en kon (overal in Europa)

Als ik nu met een Porsche 911 RS vertrek vanuit Brussel naar Parijs en gij met een camionette dan is de kans meer dan groot dat gij met uw camionette samen met mij zult toekomen.

Maar als groot wagen amateur begrijp ik maar al te goed wat je bedoelt.

.

Als Porsche owner zou je toch moeten begrijpen dat een Porsche maar vooral leuk wordt als je er mee kan scheuren .......Of het moet zijn dat jij een Arabische volbloed ook even leuk zou vinden om rondjes mee te draaien op een paardenmolen dan op de renbaan.



Ik blijf erbij ik heb meer plezier gehad aan mijn Ford RS 2000 in 1977 (of 911 in 1979) dan eender welke Ferrari rijder vandaag de dag met zijn bolide.

Het begrip Keep the pedal to the metal is nu ver weg en bijna crimineel.....Een machine tot het uiterste drijven dat was mijn levensstijl.

Je hebt mensen met the Porsche spirit en die rijden wel graag 300 en zullen dat als het even kan bv in Duitsland en of op het circuit zeker niet laten.
Die anderen dat zijn de jeanetten en de stoefers......en die herken je direct als je even op de Nordschleife gaat rijden.

Ken je Magnus Walker....;-)
The real Porsche spirit

https://www.youtube.com/watch?v=5UWPQXpywBE

Universalia 12 augustus 2019 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9089169)


Achterkant trekt op een Dacia stationwagen? :lol:


Hmja ok.

Wil iemand echt een knappe Porsche --> TopPorsche

Micele 12 augustus 2019 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9090296)
Wil iemand echt een knappe Porsche --> TopPorsche

Is dat een picknicktafel achteraan of voor de wagen in gang te duwen? :lol:

De 911 CTR van Ruf die alle supercars aftroefde in die tijd: (enkel achtertractie)

Citaat:

https://nl.wikipedia.org/wiki/RUF_CTR

Prestaties

Vanwege het lage gewicht presteerde de auto beter dan andere supersportwagens van die tijd zoals de Ferrari Testarossa en de Lamborghini Countach. Hoewel een klein aantal andere sportauto's, zoals de Ferrari F40 en de Porsche 959, een hogere acceleratie hadden, bleef de RUF CTR hun de baas vanwege de topsnelheid. De auto was de snelste sportauto ter wereld ten tijde van uitbrengen.

Ook was de auto geschikt om op het circuit te racen. Het hield enkele jaren het ronderecord op de Nürburgring. Dit wordt algemeen gezien als het moeilijkste en zwaarste circuit ter wereld en geldt als standaardtest voor (super)sportauto's.
Meer:
Citaat:

https://de.wikipedia.org/wiki/Ruf_CTR
1988 wurde von Auto, Motor und Sport in Nardò folgendes gemessen:

Höchstgeschwindigkeit: 342 km/h[6]
Im Test des britischen Magazins Autocar wurden folgende Beschleunigungswerte erreicht:

0–97 km/h 3,65 s[7] (60 mph)
0–161 km/h 6,71 s[7] (100 mph)
0–241 km/h 14,59 s[7] (150 mph)
0–322 km/h 35,57 s[7] (200 mph)
Hommage 2017 met 710 PK en 880 Nm in een smalle 911 die maar 1200 kg weegt ...

Citaat:

https://www.auto-motor-und-sport.de/...n-yellow-bird/

Unter dem Strich soll der neue CTR 2017 trocken nur 1.200 kg auf die Waage bringen.

Gegen diese Masse tritt ein 3,6-Liter-Biturbo-Boxer an, der es nach einer intensiven Leistungskur auf 710 PS und 880 Nm Drehmoment bringt. Geschaltet wird puristisch mit einem neu entwickelten Sechsganggetriebe, das die Power über ein Sperrdifferential nur auf die Hinterräder überträgt. Null auf 100 km/h soll der CTR in 3,5 Sekunden schaffen, 200 km/h stehen nach 9 Sekunden an. Die Höchstgeschwindigkeit liegt jenseits von 360 km/h.

Gebaut werden sollen vom Ruf CTR 2017 nur 30 Exemplare. Als Preis hörte man am Ruf-Stand in Genf 2017 eine unglaubliche Zahl: 750.000 Euro – ohne Mehrwertsteuer. In Deutschland kostet der neue Ruf also 892.500 Euro.
Zal 100% zeker begrenste topsnelheid zijn want de eerste versie 1987 haalde reeds 342 kmh met 469 PK en 1100 kg...
Citaat:

1988 erreichte der Ruf CTR bei einem Vergleichstest von Auto, Motor und Sport auf der Pista di Nardò mit 342 km/h die höchste Geschwindigkeit, er war damit 3 km/h schneller als der Porsche 959 s und 21 km/h schneller als die beiden von Ferrari geschickten Ferrari F40.[6]

fred vanhove 12 augustus 2019 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9090321)
Is dat een picknicktafel achteraan of voor de wagen in gang te duwen? :lol:

De 911 CTR van Ruf die alle supercars aftroefde in die tijd: (enkel achtertractie)


Meer:

Hommage 2017 met 710 PK en 880 Nm in een smalle 911 die maar 1200 kg weegt ...


Zal 100% zeker begrenste topsnelheid zijn want de eerste versie 1987 haalde reeds 342 kmh met 469 PK en 1100 kg...

Ruf.....ben er ettelijke keren geweest.....mooie tijden.

Heb er uiteindelijk nooit iets laten uitvoeren of gekocht.

Met mijn laatste Porsche ging ik naar Gemballa. Mijn grote liefde is echter niet meer van deze tijd......Alhoewel ik soms nog durf twijfelen aan een Morgan.....Een auto die nog wat avontuur brengt zonder dat je hoge snelheden moet halen denk ik dan:roll:

Maar goed is ook maar plezant rijden éénmaal je uit België bent.....bv binnenland Spanje:roll:

Micele 12 augustus 2019 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9090337)
Ruf.....ben er ettelijke keren geweest.....mooie tijden.

Heb er uiteindelijk nooit iets laten uitvoeren of gekocht.

Met mijn laatste Porsche ging ik naar Gemballa. Mijn grote liefde is echter niet meer van deze tijd......Alhoewel ik soms nog durf twijfelen aan een Morgan.....Een auto die nog wat avontuur brengt zonder dat je hoge snelheden moet halen denk ik dan:roll:

Maar goed is ook maar plezant rijden éénmaal je uit België bent.....bv binnenland Spanje:roll:

Aan hoge snelheden heb je helemaal niets.

Wij reden laatsleden met de roadster de bochtige bergbaantjes in de Dolomieten (Zuid-Tirol), mooie streek echt de moeite. Ook lekker eten. ;-)

Ook enkele andere clubs gezien, maar geen Morgan. Wel Lotus, dat is ook puur avontuur.

Hoomer 12 augustus 2019 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9090348)
Aan hoge snelheden heb je helemaal niets.

Wij reden laatsleden met de roadster de bochtige bergbaantjes in de Dolomieten (Zuid-Tirol), mooie streek echt de moeite. Ook lekker eten. ;-)

Ook enkele andere clubs gezien, maar geen Morgan. Wel Lotus, dat is ook puur avontuur.

Vroeger, met de Porsche naar Menton, niet om daar aan de zee op de keien te gaan liggen nee, gewoon om een weekje door de Alpen te gaan scheuren met dat ding, acceleratie mijn vrienden, brullende motor de geur van olie en benzine, argh beter dan sex. ;-)

Den deze maar dan in een zwarte kleur was het, zucht.



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be