Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Censuur door NVA burgemeester Vandeput. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249747)

Dadeemelee 17 augustus 2019 14:49

Censuur door NVA burgemeester Vandeput.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...ver-pukkelpop/

Citaat:

De organisatie van het festival Pukkelpop verontschuldigt zich voor "de misverstanden die zouden kunnen zijn onstaan na het verwijderen van vlaggen op de camping van Pukkelpop". Dat laat ze weten aan VRT NWS. De organisatie heeft naar eigen zeggen een "grondig overleg" gehad met burgemeester Steven Vandeput. Diens partijgenenoot Peter De Roover had vanochtend publieke verontschuldigingen van Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine gevraagd omdat het muziekfestival alle Vlaamse vlaggen heeft laten weghalen waarop een Vlaamse Leeuw met zwarte klauwen staat afgebeeld. Volgens Pukkelpop was dat een "zwarte collaboratievlag", maar die benaming is De Roover in het verkeerde keelgat geschoten.
De Roover haalt hulp bij zijn partijgenoot om de organisatoren onder druk te zetten.

NVA censuur slaat toe.

Mindset 17 augustus 2019 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9094655)

De Roover haalt hulp bij zijn partijgenoot om de organisatoren onder druk te zetten.

NVA censuur slaat toe.

Je reinste zever.
Lees wat er staat. "overleg"
Was het een SOS burgemeester geweest dan had PDR op dezelfde manier gereageerd.

Wapper 17 augustus 2019 15:13

Citaat:

NVA censuur slaat toe.

En met de vlaggencensuur is alles OK, want die past in uw kraampje?
Iets zegt me dat de verkoop van ‘collaboratievlaggen’ dankzij Pukkelpop 2019 een boost zal krijgen.

nabat54 17 augustus 2019 15:14

Citaat:

NVA censuur slaat toe.

OMG er heeft er ene zijn pilleke niet gepakt vandaag, schuim loopt van je bakkes op je klavier.

Censuur = iets verbieden, zoals vlaggen !

De schoofzak 17 augustus 2019 15:17

Ik blijf er bij: daar is afpersing gebeurd door dat sossen-geval.
Ik hoop dat ze klacht neerleggen.

Daarnaast is er al leuke reactie geweest van vb-jongeren.

Maar belangrijkst: heeft iemand al aandacht besteed aan de geagresseerde meisjes? Of "vinden ze die niet terug"?

Zipper 17 augustus 2019 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9094700)

Maar belangrijkst: heeft iemand al aandacht besteed aan de geagresseerde meisjes? Of "vinden ze die niet terug"?

zo ook al die flessen urine niet. Nochtans met al die smartphones, hoopte ik toch op wat beelden daar van.

Eyjafjallajökull 17 augustus 2019 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9094703)
zo ook al die flessen urine niet. Nochtans met al die smartphones, hoopte ik toch op wat beelden daar van.

Inderdaad, vids or it didn't happen...

Dadeemelee 17 augustus 2019 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 9094694)
Je reinste zever.
Lees wat er staat. "overleg"
Was het een SOS burgemeester geweest dan had PDR op dezelfde manier gereageerd.

Het is nogal duidelijk dat ze onder druk gezet zijn om De Roover zijn gezicht niet te laten verliezen.

Dus ze MOESTEN zich excuseren. Voor wat? Misverstanden.

Lees dit:

https://www.hln.be/in-de-buurt/hasse...mes~a914d9abf/
Citaat:

Woordvoerder Frederik Luyten verduidelijkt de excuses: “Wij verontschuldigen ons niet voor het weghalen van de vlaggen, dat zouden we zonder aarzelen opnieuw doen. Wij denken aan de veiligheid van alle Pukkelpopbezoekers en die was in het gedrang. Wij hebben enkel vlaggen verwijderd van mensen die voor overlast zorgden.”

Wij verontschuldigen ons ook niet voor het gebruik van het woord “collaboratievlag”, want zo wordt die vlag vaak genoemd. We verontschuldigen ons wel voor de misverstanden die daaruit voortgevloeid zijn. Wij hebben nooit beweerd dat mensen die zo’n vlag hebben, de collaboratie steunen of nazi-sympathieën hebben. Dat hebben we zelfs niet willen insinueren. Enkel voor dat misverstand bieden we onze excuses aan.”
Het is dus wel degelijk een collaboratievlag, maar de mensen die ermee leuren zijn toffe pees.

Eyjafjallajökull 17 augustus 2019 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9094707)
Het is nogal duidelijk dat ze onder druk gezet zijn om De Roover zijn gezicht niet te laten verliezen.

Wat is daar duidelijk aan ?

Het is niet omdat je je eigen fantasietjes tig maal herhaalt, dat het daarom waarheid wordt, hé, pocomelee.

Dadeemelee 17 augustus 2019 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9094712)
Wat is daar duidelijk aan ?

Het is niet omdat je je eigen fantasietjes tig maal herhaalt, dat het daarom waarheid wordt, hé, pocomelee.

Waarom zouden ze zich verontschuldigen. Ze zeggen zelf dat het een collaboratievlag is en dat ze ze opnieuw gaan afpakken.

Dus ze MOESTEN voor iets verontschuldigingen geven anders verloor De Roover zijn gezicht.

'misverstanden'. :rofl:

Zipper 17 augustus 2019 15:42

Citaat:

Lees dit:

Het is dus wel degelijk een collaboratievlag, maar de mensen die ermee leuren zijn toffe pees.

Neen, dat staat er niet. Er staat "wordt vaak zo genoemd". Door wie, vraag ik me dan af. Zwakbegaafden, denk ik dan.

marie daenen 17 augustus 2019 16:55

Citaat:

NVA censuur slaat toe.

Waar zie jij censuur???

marie daenen 17 augustus 2019 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9094700)

:-)

Eduard Khil 17 augustus 2019 17:05

jong spa voorzitter zaagt dat de vlaggen weg moeten, Pukkelpop maakt een fout door te luisteren ==> normaal voor de linkse goegemeente

De Roover vraagt een excuus en rechtzetting voor deze fout, Pukkel luistert ==> CENSUUR!!!!! Veel schuim bij de linkse goegemeente

Mindset 17 augustus 2019 17:12

Citaat:

Lees dit:

U bedoelt dwang allicht.
Bewijs het maar.

Knuppel 17 augustus 2019 17:14

Citaat:

NVA censuur slaat toe.

Leg eens uit wat jij met "censuur" bedoelt voor JIJ het woord "censuur" in de mond neemt. Wat heeft De Roover gecensureerd?

Het Oosten 17 augustus 2019 17:22

Citaat:

NVA censuur slaat toe.

Inderdaad. Zoals iedereen moet zwijgen in de NVA, zo moet Chokri nu ook zwijgen anders gaat de burgemeester van Hasselt tegenwringen.

Geine gooie deje Steven Vandeput. En als minister van Landsverdediging bleek hij ook al een grote 0.

Knuppel 17 augustus 2019 17:22

Citaat:

Gelukkig zijn er toffere pees die het helemaal eens zijn met zeveraars met overgevoelige tenen voor collaboratievlaggen. Waar zouden Marokkanen die overgevoeligheid ontwikkelt hebben? In Congo alvast niet want dat waren Belgische collaborateurs van de koning.

Knuppel 17 augustus 2019 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9094852)
Inderdaad. Zoals iedereen moet zwijgen in de NVA, zo moet Chokri nu ook zwijgen anders gaat de burgemeester van Hasselt tegenwringen.

Geine gooie deje Vandeput. En als minister van Landsverdediging bleek hij ook al een grote 0.

Erg hé? Als minister van landsverdediging was Vandeput een dikke nul, maar in de hoofdstad van jouw vaderland doet hij de rooien de baard af. :lol::lol::lol::lol::lol:

Knuppel 17 augustus 2019 17:29

Rooie Steve was in jouw ogen wel ne goeie, zeker?
En corrupte Claeske en zijn dochter, die de pukkelpopweide op eigen houtje aan haar netwerkvriendje verkocht ook?

Pandareus 17 augustus 2019 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9094703)

Dat Blokkers een scatologische fixatie hebben is geen nieuws, maar vanwaar komt deze plotse interesse in golden showers nu weer vandaan ?

Pandareus 17 augustus 2019 17:34

Citaat:

Lees dit:

En Peter Deroover kan zijn gespeelde verontwaardiging en zijn attention whoring steken waar de zon niet schijnt.
Hopelijk zijn er volgend jaar glasheldere regels : wie op het festival wil komen laat de collaboratievlag thuis.

Pandareus 17 augustus 2019 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9094716)
Waarom zouden ze zich verontschuldigen. Ze zeggen zelf dat het een collaboratievlag is en dat ze ze opnieuw gaan afpakken.

Dus ze MOESTEN voor iets verontschuldigingen geven anders verloor De Roover zijn gezicht.

'misverstanden'. :rofl:

Eigenlijk vraagt men dat die mensen een open deur intrappen : en dat doen ze dan ook. Ze bevestigen dat het een collaboratievlag is, en dat ze die opnieuw gaan verbieden. :lol::lol::lol:

Xenophon 17 augustus 2019 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9094864)
En Peter Deroover kan zijn gespeelde verontwaardiging en zijn attention whoring steken waar de zon niet schijnt.
Hopelijk zijn er volgend jaar glasheldere regels : wie op het festival wil komen laat de collaboratievlag thuis.

- lol -

Ik meen dat het omgekeerd zal zijn.

Zipper 17 augustus 2019 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9094860)
Dat Blokkers een scatologische fixatie hebben is geen nieuws, maar vanwaar komt deze plotse interesse in golden showers nu weer vandaan ?

ik vind het vooral merkwaardig dat, ondanks de aanwezigheid van duizenden smartphones geen beelden voorhanden zijn die heel die urine-affaire (aan)tonen.

Zipper 17 augustus 2019 17:39

Citaat:

dus ook de Belgische.

marie daenen 17 augustus 2019 17:41

Citaat:

Peter deroover doet wat een echte Vlaming, en nog meer een Vlaamse politieker al lang had moeten doen met al dat goedkope haatverspreiden van la Belgique... Die mensen voor hun enorme verantwoordelijkheid te plaatsen na al hun haatgepredikt.
Willen jullie haat, hewel de bevolking zal het onthouden in het kieshokje...

Bey, bey, haatverspreidend Belgique...

Witte Kaproen 17 augustus 2019 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9094852)

Geine gooie deje Steven Vandeput. En als minister van Landsverdediging bleek hij ook al een grote 0.

Integendeel Steven heeft "den AB" vakkundig geneutrlaiseerd zonder dat ze het zelf beseften.:-)

Die gaan de Vlaamse onafhankelijkheid al zeker
niet meer kunnen tegenhouden .

Dadeemelee 17 augustus 2019 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9094869)
Eigenlijk vraagt men dat die mensen een open deur intrappen : en dat doen ze dan ook. Ze bevestigen dat het een collaboratievlag is, en dat ze die opnieuw gaan verbieden. :lol::lol::lol:

Peter (De Roover): zeg Steven (Vandeput). Gij gaat dien Chokri eens goed zeggen dat hij zijn bakkes moet houden over die collaboratievlag. En mij subiet verontschuldigingen aanbieden.

Steven: ja chef, direkt chef.

Steven: zeg Chokri, ge moet uw verontschuldigingen aanbieden aan Peter, anders ga ik ambras maken met de volgende Pukkelpop

Chokri: ik ga dat crapuul met die collaboratievlaggen blijven buitenzwieren, maar is het goed als ik mij excuseer voor een 'eventueel' misverstand

Steven: ik denk het wel Chokri

:lol:

Anselmo 17 augustus 2019 18:09

De fantasie bruist nogal zowel hier op het forum als op pukkelpop, bovendien bij jong als oud.

Mindset 17 augustus 2019 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9094860)

Panda je bent in een humoristische bui vandaag.

Eduard Khil 17 augustus 2019 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9094857)
Rooie Steve was in jouw ogen wel ne goeie, zeker?

dat was vooral een goeie toen hij het zo in zijn bol gekregen had dat hij dacht op water te kunnen wandelen :lol:

Alle linksen zouden dat moeten proberen, het zou alvast een veel betere wereld zijn om in te leven :lol:

De schoofzak 17 augustus 2019 18:21

Ik herhaal:
mocht het mijn kleindochter zijn die zo aangevallen en besmeurd werd als beschreven, of mocht iemand in haar tent binnen gedrongen zijn zonder haar toestemming,
dan zou ik zelf aangifte gaan doen voor die feiten.
(dat is mogelijk: klacht is wanneer je zelf slachtoffer bent, aangifte is als je zelf geen slachtoffer bent ...).

Maar waar blijven de aantallen klachten, of waar blijft de eerste aanklacht, van een van die meisjes?
Waar blijven foto's van de besmeuringen of de schade?

(stel dat het enkel over mondelinge beschimpingen of bangmakerij zou gaan, daar zou ik ook niet mee akkoord gaan. Het is laf en laag bij de grond. Maar zelfs of dit gebeurd is???)

Knuppel 17 augustus 2019 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9094880)
Integendeel Steven heeft "den AB" vakkundig geneutrlaiseerd zonder dat ze het zelf beseften.:-)

Die gaan de Vlaamse onafhankelijkheid al zeker
niet meer kunnen tegenhouden .

Niet te hard roepen,witte. De top van de AB wil den Armée Belge bevolken met nieuwe Limburgers en Limburginnekes van het type Chokri Mahasinne. Die hebben af kindsbeen af geleerd hoe ze hun koning en vaderland trouw totter dood moeten dienen.

Henri1 17 augustus 2019 18:36

Citaat:

NVA censuur slaat toe.

Vandeput was een minster van landsverdediging V.M.K..
Als Burgemeester zal het niet beter zijn.

Knuppel 17 augustus 2019 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9094932)
Ik herhaal:
mocht het mijn kleindochter zijn die zo aangevallen en besmeurd werd als beschreven, of mocht iemand in haar tent binnen gedrongen zijn zonder haar toestemming,
dan zou ik zelf aangifte gaan doen voor die feiten.
(dat is mogelijk: klacht is wanneer je zelf slachtoffer bent, aangifte is als je zelf geen slachtoffer bent ...).

Maar waar blijven de aantallen klachten, of waar blijft de eerste aanklacht, van een van die meisjes?
Waar blijven foto's van de besmeuringen of de schade?

(stel dat het enkel over mondelinge beschimpingen of bangmakerij zou gaan, daar zou ik ook niet mee akkoord gaan. Het is laf en laag bij de grond. Maar zelfs of dit gebeurd is???)

Ik heb me daar al een paar keer vragen over gesteld omdat Anuna sliep als een otter na haar stresserende wedervaren, maar om een of andere reden zijn haar linkse forumfans stekeblind voor dat feit.

Knuppel 17 augustus 2019 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9094960)
Vandeput was een minster van landsverdediging V.M.K..
Als Burgemeester zal het niet beter zijn.

Je bedoelt dat Vandeput Michel un niet naar zijn N-VA-pijpen kon laten dansen, maar een Marokkaanse Limburger wel?

Je loog dus dat de N-VA de federale regering domineerde?

Libro 17 augustus 2019 18:47

Citaat:

NVA censuur slaat toe.

Wie haalde er vlaggen weg?

Witte Kaproen 17 augustus 2019 18:49

1 Bijlage(n)
Citaat:

Dus geen Belgische tricolores meer op Pukelpop .:-)

Bijlage 111188

Henri1 17 augustus 2019 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9094976)
Je bedoelt dat Vandeput Michel un niet naar zijn N-VA-pijpen kon laten dansen, maar een Marokkaanse Limburger wel?

Je loog dus dat de N-VA de federale regering domineerde?

De man was en is wellicht nog steeds onbekwaam.
Net als Weyts, Homans, Francken en nog vele andere N-VA’ers trouwens.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be