Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kristof Calvo: “Te veel campagne gevoerd voor mezelf, te weinig voor België” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250010)

Lof der Zotheid 10 september 2019 11:54

Kristof Calvo: “Te veel campagne gevoerd voor mezelf, te weinig voor België”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/10/kristof-calvo/

't Grienende kalf van Mechelen komt weliswaar tot bepaalde inzichten, maar echt om van naar huis te schrijven is dit bepaald niet. Sterker nog, hij toont weer eens glansrijk aan wat voor een kalf hij eigenlijk is...

Witte Kaproen 10 september 2019 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 9110489)

't Grienende kalf van Mechelen komt weliswaar tot bepaalde inzichten, maar echt om van naar huis te schrijven is dit bepaald niet. Sterker nog, hij toont weer eens glansrijk aan wat voor een kalf hij eigenlijk is...

Hopelijk voert hij nog meer campagne voor de Belgische eenheid.

Dan zakt Groen nog onder de kiesdrempel .:-)

In zijn Catalaanse familie is hij de enige die tegen de Catalaanse onafhankelijkheid is.

Van Ecolo moet hij immers tegen de Vlaamse onafhankelijkheid zijn ,

dus moet hij ook tegen de Catalaanse onafhankelijkheid zijn :roll:

Xenophon 10 september 2019 15:06

Ik kan er niets aan doen, ik vind de man één van de walgelijkste parvenu's van de Belgische politiek.

Dat wil wat zeggen niet waar.

De schoofzak 10 september 2019 15:09

Om tot die juiste conclusie te komen, had hij drie maanden tijd nodig.

Lof der Zotheid 10 september 2019 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9110673)

En het probleem is, dat die juiste conclusie hem niet noopt de juiste actie te ondernemen...

Lof der Zotheid 10 september 2019 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9110670)
Ik kan er niets aan doen, ik vind de man één van de walgelijkste parvenu's van de Belgische politiek.

Dat vinden velen met u. Zelfs de bomen willen niet door hem omhelsd worden.

Hypochonder 10 september 2019 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9110670)

Dat is echt ongelofelijk want in de Belgische politiek loopt het vol met walgelijke parvenu's.

Laat die jongen trouwens maar doodleuk verder doen zoals hij bezig was, hij is een meester in het ten gronde richten van zijn partij.

Hypochonder 10 september 2019 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 9110682)
Dat vinden velen met u. Zelfs de bomen willen niet door hem omhelsd worden.

:rofl: :rofl:

Bobke 10 september 2019 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9110673)

Laat hem toch de tijd om Jambon te verteren.

Dadeemelee 11 september 2019 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 9110489)

Gebrek aan technische bagage zoals ik al gezegd heb.

Ik vraag me af of Groen wel een deftige studiedienst heeft.

Vrijheideerst 11 september 2019 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9111169)

Natuurlijk niet.

De schoofzak 11 september 2019 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 9110678)
En het probleem is, dat die juiste conclusie hem niet noopt de juiste actie te ondernemen...

Dat vind ik nu net geen probleem.
Laat hem rustig verder hun overwinningsnederlaag verder uitdiepen.

De schoofzak 11 september 2019 09:39

Citaat:

Die hebben a) geen studie, en b) geen dienst, en c) niets deftigs.

Lof der Zotheid 11 september 2019 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9111199)
Dat vind ik nu net geen probleem.
Laat hem rustig verder hun overwinningsnederlaag verder uitdiepen.

Vergis u niet, ik vind het helemaal geen probleem dat 't Grienende Kalf zichzelf nog verder in de nesten werkt. Men moet echter wel oppassen dat er geen anderen mee de dieperik ingetrokken worden.

Lof der Zotheid 11 september 2019 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9111205)
Die hebben a) geen studie, en b) geen dienst, en c) niets deftigs.

2

vlijmscherp 11 september 2019 11:21

Citaat:

aan hun geklungel ivm die salariswagens te zien, hebben ze die niet of ze werkt wel héél slecht.

Anna List 11 september 2019 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9111343)
aan hun geklungel ivm die salariswagens te zien, hebben ze die niet of ze werkt wel héél slecht.

ze hebben daar trouwens nog steeds geen deftig antwoord op.

hebben ze bij Groen echt niemand met een economische opleiding in de rangen, denk ik dan ...

Hypochonder 11 september 2019 12:20

Citaat:

Dat soort linkse idioten denken ook dat ze alles beter weten, die hebben geen studiedienst nodig hoor.

Xenophon 11 september 2019 12:43

Arme Calvo.

Een gebroken man.

Komt hij nooit meer te boven.

Met de smikkel tegen de muur, uitgelachen door zowat iedereen.

De normale mens wordt hier fanaticus, maar dat was hij al, daarom werkt zijn systeem niet meer fatsoenlijk, hij gelooft nu zelfs zijn eigen leugens niet meer.

Met verdwazing geslagen blijft hij stamelend achter, niet genoeg aan Belgie gedacht...

patrickve 11 september 2019 12:45

Citaat:

Misschien mogen ze de studiedienst van de N-VA gebruiken ? Die biedt hen gratis ende voor niet goeie studies aan :lol:

Dadeemelee 11 september 2019 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9111367)

hebben ze bij Groen echt niemand met een economische opleiding in de rangen, denk ik dan ...

Het is gewoon: niet 2 of 3 stappen verder kunnen denken en daar zou een studiedienst en spindoctor (hah) moeten helpen.

Als je de salariswagens wil afschaffen dan wéét je van op voorhand dat de gebruikers van salariswagens en de bedrijven die werken met salariswagens moord en brand gaan schreeuwen.

Je weet ook dat ze dan met allerlei (valse) argumenten gaan afkomen zoals belastingsverhoging, burgers bestelen, economische doem,...

Dan moet je gewoon de guts hebben om te zeggen: ja degenen die nu een salariswagen hebben gaan moeten inboeten, maar de anderen (en dat zijn er veel meer) gaan minder belasting moeten betalen en het gaat een veel eerlijker systeem zijn. Punt uit.

Hypochonder 11 september 2019 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9111452)
Arme Calvo.

Een gebroken man.

De normale mens wordt hier fanaticus, maar dat was hij al, daarom werkt zijn systeem niet meer fatsoenlijk, hij gelooft nu zelfs zijn eigen leugens niet meer.

Met verdwazing geslagen blijft hij stamelend achter, niet genoeg aan Belgie gedacht...

:lol:

Dit jongentje weet echt niet meer van welk hout pijlen maken.

Anna List 11 september 2019 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9111457)
Het is gewoon: niet 2 of 3 stappen verder kunnen denken en daar zou een studiedienst en spindoctor (hah) moeten helpen.

Als je de salariswagens wil afschaffen dan wéét je van op voorhand dat de gebruikers van salariswagens en de bedrijven die werken met salariswagens moord en brand gaan schreeuwen.

Je weet ook dat ze dan met allerlei (valse) argumenten gaan afkomen zoals belastingsverhoging, burgers bestelen, economische doem,...

Dan moet je gewoon de guts hebben om te zeggen: ja degenen die nu een salariswagen hebben gaan moeten inboeten, maar de anderen (en dat zijn er veel meer) gaan minder belasting moeten betalen en het gaat een veel eerlijker systeem zijn. Punt uit.

cijfers en economie zijn ook uw ding niet hé :lol:

patrickve 11 september 2019 13:15

Citaat:

Het punt is dat geen kat dat tweede deel gelooft he. En vooral niet gelooft dat HIJ bij de begunstigden zal zijn - wat tenslotte toch het enige is dat telt.

De normale politieke manier van doen is om eerst "minder belastingen" aan te kondigen voor groep X. Eens die daar in de nopjes mee zijn, kan je dan zeggen dat je dat gaat financieren door groep Y hun spul af te pakken.

Maar zeggen: Ik ga Y hun spul afpakken, enneuh... X aller landen, sommigen onder jullie gaan daardoor waarschijnlijk minder moeten betalen,

is niet echt slim als discours.

Immers, om U laten te verkiezen moet je *specifieke kiezers* laten geloven dat ZIJ voordeel gaan doen. Dat de prijs die betaald moet worden, zo is dat anderen die toch weinig kans maakten om uw kiezers te zijn, hierdoor benadeeld worden is een kleine politieke PRIJS. Hoe vager je die doelgroep kan laten (zonder natuurlijk te laten geloven dat die eerste, bevoordeelde groep, daar bij kan zijn), hoe minder nadeel.

Maar je begint niet met de prijs aan te kondigen aan een heel specifieke doelgroep, terwijl je vaag bent over wie er nu mee gaat winnen. Want dan ga je eerst kiezers verliezen (de eersten), en is het niet duidelijk wie je zou winnen.

Als ge zegt: "Jan en Piet, ik ga jullie stropen ! Enneuh, de anderen, ik ga waarschijnlijk sommigen van U uitdelen wat ik van Jan en Piet gepikt heb..."

dan weet je 1 ding: Jan en Piet hun stemmen zijt ge kwijt.

Als ge zegt: "Jef en Marie, U ga ik veel geven zie ! Enneuh,.... de anderen, van sommigen ga ik dus wel een bijdrage moeten bekomen om dat allemaal aan Jef en Marie te geven..."

dan weet ge dat Jef en Marie waarschijnlijk voor U gaan stemmen.

Anna List 11 september 2019 13:19

Citaat:

Arme Calvo.

Een gebroken man.

schoontje. :lol:

Elio di Supo 11 september 2019 15:46

Ik vind dit een mooi koppel.

Kristof van Mechelen en het wunderkind van de Dems Ocasio-Cortez.

Elio di Supo 11 september 2019 15:50

Dit zou ook een mooi koppel geweest kunnen zijn ware het niet dat Andre The Giant al lang overleden is.

Gipsy 11 september 2019 16:00

Citaat:

Ik ben allesbehalve Groen maar ik ben ook tegen het hypocriet systeem van bedrijfswagens voor mensen die gewoon een 9 to 5 job (of eender welk uurrooster) gaan uitoefenen op één locatie. Het systeem van verloning is rot en zou moeten herzien worden, maar daar maak ik mij geen enkele illusie over. De wagen is een hypocriete verloning met minder loonlasten. Het ganse systeem zou moeten herzien worden om de loonlasten in zijn geheel te doen zakken.

Dus in feite meer netto loon voor de werknemer maar minder belasting voor de werkgever. Wil de werknemer dan een auto kopen is dat zijn keuze maar geen verdoken poespas.

Dadeemelee 11 september 2019 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9111505)
Het punt is dat geen kat dat tweede deel gelooft he. En vooral niet gelooft dat HIJ bij de begunstigden zal zijn - wat tenslotte toch het enige is dat telt.

De normale politieke manier van doen is om eerst "minder belastingen" aan te kondigen voor groep X. Eens die daar in de nopjes mee zijn, kan je dan zeggen dat je dat gaat financieren door groep Y hun spul af te pakken.

Maar zeggen: Ik ga Y hun spul afpakken, enneuh... X aller landen, sommigen onder jullie gaan daardoor waarschijnlijk minder moeten betalen,

is niet echt slim als discours.

Immers, om U laten te verkiezen moet je *specifieke kiezers* laten geloven dat ZIJ voordeel gaan doen. Dat de prijs die betaald moet worden, zo is dat anderen die toch weinig kans maakten om uw kiezers te zijn, hierdoor benadeeld worden is een kleine politieke PRIJS. Hoe vager je die doelgroep kan laten (zonder natuurlijk te laten geloven dat die eerste, bevoordeelde groep, daar bij kan zijn), hoe minder nadeel.

Maar je begint niet met de prijs aan te kondigen aan een heel specifieke doelgroep, terwijl je vaag bent over wie er nu mee gaat winnen. Want dan ga je eerst kiezers verliezen (de eersten), en is het niet duidelijk wie je zou winnen.

Als ge zegt: "Jan en Piet, ik ga jullie stropen ! Enneuh, de anderen, ik ga waarschijnlijk sommigen van U uitdelen wat ik van Jan en Piet gepikt heb..."

dan weet je 1 ding: Jan en Piet hun stemmen zijt ge kwijt.

Als ge zegt: "Jef en Marie, U ga ik veel geven zie ! Enneuh,.... de anderen, van sommigen ga ik dus wel een bijdrage moeten bekomen om dat allemaal aan Jef en Marie te geven..."

dan weet ge dat Jef en Marie waarschijnlijk voor U gaan stemmen.

Maar wat Rzoska doet is ook niet slim: salariswagens afschaffen en dan wat broebelen dat het aan niemand iets mag kosten.

Neen, zeg gewoon wij gaan ze afschaffen en we gaan ze vervangen door een algemene belastingsverlaging.

De salariswagens TAX SHIFT! :lol:

Lof der Zotheid 11 september 2019 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9111650)

Wie van de twee is het warmst en het meest inclusief?

Witte Kaproen 11 september 2019 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9111461)
:lol:

Dit jongentje weet echt niet meer van welk hout pijlen maken.

Mama Mia, hij zal voor het eerst in zijn leven moeten gaan werken :roll:

fcal 11 september 2019 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9111650)

Intellectueel ligt Calvo op hetzelfde niveau als Alexandria Ocasio-Cortez en omgekeerd ook. Zij passen bij elkaar, maar het water is zo diep.

Witte Kaproen 11 september 2019 16:37

De favoriete luchtvaartmaatschappij van Calvo

"Air Antwaarp" :-)

"Slecht voor de natuur,maar het schilt wel dik twee uur."

"Air Antwaarp,vervuilender dan kan nie"

https://www.gva.be/cnt/dmf20190911_0...waarp-zou-zijn

quercus 11 september 2019 17:46

Citaat:

Arme Calvo.

Een gebroken man.

Het beste wat we voor hem nog kunnen doen is hem een heel mooie begrafenis beloven. 8-)

quercus 11 september 2019 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9111367)

Alleen al het woord "economie" doet die mannen hun haren ten berge rijzen. :-D

daiwa 11 september 2019 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9110643)
Hopelijk voert hij nog meer campagne voor de Belgische eenheid.

Dan zakt Groen nog onder de kiesdrempel .:-)

In zijn Catalaanse familie is hij de enige die tegen de Catalaanse onafhankelijkheid is.

Van Ecolo moet hij immers tegen de Vlaamse onafhankelijkheid zijn ,

dus moet hij ook tegen de Catalaanse onafhankelijkheid zijn :roll:

Groen was ook de enige partij die zich onthield bij de stemming over BHV.
Ze kozen de kant van de Franstalige groenen.

Witte Kaproen 11 september 2019 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9111820)
Groen was ook de enige partij die zich onthield bij de stemming over BHV.
Ze kozen de kant van de Franstalige groenen.

En zo groeven ze hun eigen graf.

Xenophon 11 september 2019 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9111836)
En zo groeven ze hun eigen graf.

Ze zullen nooit iets voorstellen.

Net zoals ze ook nooit zullen begrijpen dat zelfs de gemiddelde tot ronduit luwe Vlaming gedegouteerd is door hun open en bloot anti-Vlaams gedrag.

OVLD heeft hetzelfde probleem, elke partij die zich heden ten dage openlijk tegen Vlaanderen keert die krijgt electorale petsen.

Waarom denk je dat de CD&V het 'confederalisme' krampachtig in het programma houdt?

Witte Kaproen 11 september 2019 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9111845)
Ze zullen nooit iets voorstellen.

Net zoals ze ook nooit zullen begrijpen dat zelfs de gemiddelde tot ronduit luwe Vlaming gedegouteerd is door hun open en bloot anti-Vlaams gedrag.

OVLD heeft hetzelfde probleem, elke partij die zich heden ten dage openlijk tegen Vlaanderen keert die krijgt electorale petsen.

Waarom denk je dat de CD&V het 'confederalisme' krampachtig in het programma houdt?

Inderdaad ,elke keer dat Nollet van Ecolo samen met Groen in beeld komt

,verliest Groen duizend Vlaamse stemmen :-)

De schoofzak 11 september 2019 20:35

Citaat:

...
Dan moet je gewoon de guts hebben om te zeggen: ja degenen die nu een salariswagen hebben gaan moeten inboeten[/b], maar de anderen (en dat zijn er veel meer) gaan minder belasting moeten betalen en het gaat een veel eerlijker systeem zijn. Punt uit.

Dat gaat niet eerlijker zijn.
Talent moet billijk vergoed worden.

Als gij een prutser zijt, gaat jouw baas jou geen wagen cadeau doen.
Maar als gij voor hem een goudhaantje zijt ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be