Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Extreem-rechts verliest alle contact met de realiteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25006)

Raf 26 november 2004 14:25

Extreem-rechts verliest alle contact met de realiteit

[size=4][size=2]
Citaat:

[/size] "Werkneemster met een hoofddoek moet weg"[/size]

vr 26/11/04 - Het parket van Kortrijk onderzoekt een dreigbrief tegen een visbedrijf in het West-Vlaamse Ledegem. In die brief wordt het ontslag geëist van een Marokkaanse werkneemster die een hoofddoek draagt.

De zaakvoerder van het bedrijf is niet van plan om op de bedreigingen in te gaan.

De brief is gericht aan een groothandel in visdelicatessen in Ledegem en vooral aan een Marokkaanse werkneemster met een hoofddoek. De briefschrijver eist dat ze die hoofddoek aflegt of dat de directie haar ontslaat.

Zoniet zal er volgens de bedreiger "een situatie ontstaan zoals in het Nederlandse stadje Uden". Daar is onlangs een moslimschool in brand gestoken, kort na de moord op de filmregisseur Theo van Gogh.

De zaakvoerder van het bedrijf is niet van plan om op de bedreigingen in te gaan. Volgens hem werkt de vrouw al zeven jaar voor hem en kan ze wat hem betreft zelf beslissen of ze een hoofddoek draagt of niet.

Bron: vrt-nieuws.net
Onze extreem-rechtse medemens (?) raakt nu stilaan helemaal de trappers kwijt. Onschuldige vrouwen lastigvallen door dreigbrieven te sturen aan hun werkgever, k�*n men nog lager vallen? Gelukkig heeft die werkgever genoeg haar op zijn tanden om zich niet te laten intimideren door dat hersenloos krapuul! Chapeau voor die werkgever! En sterkte aan de goedmenende moslims in ons land die nu het slachtoffer worden van extreem-rechtse haat.

ikbenvredelievend 26 november 2004 14:28

tja

het zou niet mogen

maarja, dat alleenstaand geval veranderd men politieke mening nog niet

Raf 26 november 2004 14:31

Ergens anders op de site van vrt-nieuws.net:

Citaat:

Ledegems bedrijf ontvangt een dreigbriefEen West-Vlaamse delicatessenzaak in Ledegem heeft een dreigbrief ontvangen omdat een van de werkneemsters een islamitische hoofddoek draagt. Dat meldt Het Nieuwsblad.

De briefschrijver dreigt ermee de zaak in brand te steken indien de vrouw haar sluier niet thuis laat of wordt ontslagen. Hij verwijst naar de brandstichting in de moslimschool in Uden.

De brief is ondertekend met "Vrij Vlaanderen", dat is de naam van het tjdschrift van de jongerenafdeling van Vlaams Belang.

De zaakvoerder is niet van plan om in te gaan op de eis.

Raf 26 november 2004 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikbenvredelievend
tja

het zou niet mogen

maarja, dat alleenstaand geval veranderd men politieke mening nog niet

Alleenstaand geval? Er gaat nauwelijks een dag voorbij of die criminele organisatie komt in het nieuws met zo'n "alleenstaand geval": vrouwen in elkaar timmeren op klaarlichte dag en in het bijzijn van de kinderen, minderjarige kinderen van partijgenoten verkrachten, revolvers leegschieten in overvolle karaoke-bars, drugs verhandelen aan onschuldige kinderen, hondjes van ex-vriendinnetjes doodknijpen, cafés in brand steken,... En dan hebben we het alleen nog maar over de partij-mandatarissen...

ikbenvredelievend 26 november 2004 14:40

je hebt er waarschijnlijk een week moeten achter zoeken, achter een nieuwspost waar uiteindelijk de migrant eens het slachtoffer is.

Ga eens zoeken achter nieuwspostings waar de belg het slachtoffer is van migranten, die vind je sneller ;)

Raf 26 november 2004 14:44

Citaat:

je hebt er waarschijnlijk een week moeten achter zoeken, achter een nieuwspost waar uiteindelijk de migrant eens het slachtoffer is.

Ga eens zoeken achter nieuwspostings waar de belg het slachtoffer is van migranten, die vind je sneller ;)

Ben je op zoek naar een excuus om het gedrag van het Vlaams Blok in dit geval goed te praten?

ikbenvredelievend 26 november 2004 14:45

wat heeft Vlaams Blok hier mee te maken?

Koenraad Maesschalck 26 november 2004 14:46

Iemand die een hoofddoekdraagster of een andere vreemdeling tewerk stelt moet extra fiscaal belast worden.

Raf 26 november 2004 14:48

Citaat:

wat heeft Vlaams Blok hier mee te maken?

Citaat:

De brief is ondertekend met "Vrij Vlaanderen", dat is de naam van het tjdschrift van de jongerenafdeling van Vlaams Belang.

apenslachter 26 november 2004 14:49

Hoofddoek betekent niet aangepast ==> geen werk ==> buiten ermee! Simpel.

Dat ze gaan zagen in eigen land!

ikbenvredelievend 26 november 2004 14:50

Lol Raf

dus als ik morgen een mailtje stuur naar weet ik veel waar en ik bedreig die en onderteken met SP-A

dan is SP-A de schuldige?

lyot 26 november 2004 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Iemand die een hoofddoekdraagster of een andere vreemdeling tewerk stelt moet extra fiscaal belast worden.

racisme

Raf 26 november 2004 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apenslachter

Mijn grootmoeder heeft ook heel haar leven een hoofddoek gedragen, net zoals al haar leeftijdsgenoten destijds deden trouwens. Hoe iemand zich wenst te kleden is zijn of haar zaak, daar heeft niemand zich mee te bemoeien.

lyot 26 november 2004 14:52

Citaat:

jij lid van het simplistisch verbond ?

Raf 26 november 2004 14:52

Citaat:

Lol Raf

dus als ik morgen een mailtje stuur naar weet ik veel waar en ik bedreig die en onderteken met SP-A

dan is SP-A de schuldige?

In dit geval is de link wel duidelijk, denk ik. Zelfs als de brief NIET ondertekend zou zijn, zou het voor de hand liggen vanuit welke hoek hij afkomstig is...

ingenious 26 november 2004 14:55

Citaat:

waarom?

ikbenvredelievend 26 november 2004 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
In dit geval is de link wel duidelijk, denk ik. Zelfs als de brief NIET ondertekend zou zijn, zou het voor de hand liggen vanuit welke hoek hij afkomstig is...

De kans is groot dat die persoon die die bedreiging gedaan heeft voor Vlaams Blok kiest
daarin geef ik je gelijk
Maar dit wil niet zeggen dat Vlaams Blok dit goedkeurt, ik durf zelf wedden moesten ze weten wie het was, dat ze van hem afstand zouden doen.

Je moet niet Vlaams Blok gaan beschuldigen, die hebben hier niks mee te maken.

Net zoals de andere partijen niks te maken hebben met die mens die bouslake bedreigde

apenslachter 26 november 2004 14:58

Citaat:

Mijn grootmoeder heeft ook heel haar leven een hoofddoek gedragen, net zoals al haar leeftijdsgenoten destijds deden trouwens. Hoe iemand zich wenst te kleden is zijn of haar zaak, daar heeft niemand zich mee te bemoeien.

Iedereen weet dat het over de moslimvodden gaat en niet uw grootmoeder haar ouw-wijven kapke!

Geertje 26 november 2004 14:58

Links heeft deze brief verstuurd om haat te zaaien. Ze zijn wel zo dom geweest om ook een kopie naar de krant te sturen. Heel doorzichtig. Maar ja, slim zijn de linkse jongens nooit geweest.

Raf 26 november 2004 15:02

Citaat:

De kans is groot dat die persoon die die bedreiging gedaan heeft voor Vlaams Blok kiest
daarin geef ik je gelijk
Maar dit wil niet zeggen dat Vlaams Blok dit goedkeurt, ik durf zelf wedden moesten ze weten wie het was, dat ze van hem afstand zouden doen.

Je moet niet Vlaams Blok gaan beschuldigen, die hebben hier niks mee te maken.

Net zoals de andere partijen niks te maken hebben met die mens die bouslake bedreigde

Voor zover we nu weten, werd die brief ondertekend door een nevenorganisatie van het Vlaams Blok en tot nader order blijft die link dan ook bestaan.

Jampie 26 november 2004 15:02

Citaat:

Aha, daar hebben we het 70-punteprogramma dat weer de kop opsteekt. PDW heeft gezegd dat dit bewaard wordt voor later. Je bent te vroeg.

Raf 26 november 2004 15:03

Citaat:

Iedereen weet dat het over de moslimvodden gaat en niet uw grootmoeder haar ouw-wijven kapke!

Zo? Weet "iedereen" dat? Ik in ieder geval niet. Wat is het verschil tussen die hoofddoek van een moslima en het "ouw-wijven kapke" van mijn oma?

Raf 26 november 2004 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Links heeft deze brief verstuurd om haat te zaaien. Ze zijn wel zo dom geweest om ook een kopie naar de krant te sturen. Heel doorzichtig. Maar ja, slim zijn de linkse jongens nooit geweest.

Hebben ze een kopie van de brief naar de krant gestuurd? Waar haal je dat?

apenslachter 26 november 2004 15:06

Citaat:

Zo? Weet "iedereen" dat? Ik in ieder geval niet. Wat is het verschil tussen die hoofddoek van een moslima en het "ouw-wijven kapke" van mijn oma?

Het ene hoort thuis in het Vlaamsche straatbeeld, het ander hoort thuis in zandland! Simpel.

ikbenvredelievend 26 november 2004 15:07

Citaat:

Voor zover we nu weten, werd die brief ondertekend door een nevenorganisatie van het Vlaams Blok en tot nader order blijft die link dan ook bestaan.

jezus

denk je echt dat Vlaams Blok zich zo een dingen zou permiteren?
En dan nog een visitekaartje achterlaten?

jawadde, als dat al een reden is om te beschuldigen dan kunnen we gans belgie in de gevangenis draaien (uitgezonderd moslims)

Raf 26 november 2004 15:07

Citaat:

Het ene hoort thuis in het Vlaamsche straatbeeld, het ander hoort thuis in zandland! Simpel.

Waarom? Als je die twee doeken naast elkaar legt, zie jij het verschil niet.

Raf 26 november 2004 15:10

Citaat:

jezus

"Raf" volstaat, dank u. ;-)

Citaat:

denk je echt dat Vlaams Blok zich zo een dingen zou permiteren?
En dan nog een visitekaartje achterlaten?

jawadde, als dat al een reden is om te beschuldigen dan kunnen we gans belgie in de gevangenis draaien (uitgezonderd moslims)

Als ik een brief krijg die ondertekend is in naam van één of andere organisatie, dan ga ik er ook van uit dat die brief door die organisatie verstuurd werd. Er is immers geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet zo is...

apenslachter 26 november 2004 15:10

Citaat:

Waarom? Als je die twee doeken naast elkaar legt, zie jij het verschil niet.

Het ene wordt gedragen door iemand die hier thuishoort, het ander wordt gedragen door iemand die hier niet welkom meer is!

ikbenvredelievend 26 november 2004 15:11

tis te hopen dat er dan nooit dreigbrieven verstuurd worden in de naam van RAF

want dan ben jij de schuldige

Raf 26 november 2004 15:14

Citaat:

Het ene wordt gedragen door iemand die hier thuishoort, het ander wordt gedragen door iemand die hier niet welkom meer is!

Het gaat dus helemaal niet om de hoofddoek, maar om de persoon die de hoofddoek draagt. Zeg dat dan ook gewoon... Wat mij liggen de criteria voor iemand die hier thuishoort enigszins anders. Ze worden in ieder geval niet bepaald door klederdracht. Als ik daarop moest beoordelen, zouden er veel Vlamingen mogen vertrekken...

Raf 26 november 2004 15:16

Citaat:

tis te hopen dat er dan nooit dreigbrieven verstuurd worden in de naam van RAF

want dan ben jij de schuldige

Er is wel meer dan één Raf. Als er ooit een dreigbrief verstuurd wordt, ondertekend met mijn voornaam en familienaam, zal het niet lang duren voor de lange arm van de wet aan mijn bel hangt, denk je ook niet?

Jampie 26 november 2004 15:20

Citaat:

Het gaat dus helemaal niet om de hoofddoek, maar om de persoon die de hoofddoek draagt. Zeg dat dan ook gewoon... Wat mij liggen de criteria voor iemand die hier thuishoort enigszins anders. Ze worden in ieder geval niet bepaald door klederdracht. Als ik daarop moest beoordelen, zouden er veel Vlamingen mogen vertrekken...

Rafke, nu maak je dezelfde fout als je opponenten. Vlamingen kan je niet wegsturen, ze zijn namelijk thuis. Net zoals de overgrote meerderheid van de hoofddoekdragers niet weggestuurd kunnen worden. Ze zijn hier thuis.

Raf 26 november 2004 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Rafke, nu maak je dezelfde fout als je opponenten. Vlamingen kan je niet wegsturen, ze zijn namelijk thuis. Net zoals de overgrote meerderheid van de hoofddoekdragers niet weggestuurd kunnen worden. Ze zijn hier thuis.

't Was een figure of speech...

Jampie 26 november 2004 15:21

Citaat:

't Was een figure of speech...

I know

Weisse Wolf 26 november 2004 15:29

Citaat:

[size=4][size=2]
Onze extreem-rechtse medemens (?) raakt nu stilaan helemaal de trappers kwijt. Onschuldige vrouwen lastigvallen door dreigbrieven te sturen aan hun werkgever, k�*n men nog lager vallen? Gelukkig heeft die werkgever genoeg haar op zijn tanden om zich niet te laten intimideren door dat hersenloos krapuul! Chapeau voor die werkgever! En sterkte aan de goedmenende moslims in ons land die nu het slachtoffer worden van extreem-rechtse haat.

Groot gelijk, weg met die kopvodden!

Raf 26 november 2004 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
I know

Oef, ik dacht al... ;-)

Spolpoel 26 november 2004 15:48

Citaat:

'Voor de hand liggen' is geen bewijs. Het is louter politiek correct demoniseren.

lyot 26 november 2004 15:54

Citaat:

hey KlukKluk,

zou je niet van Avatar veranderen. Je maakt me beschaamd..

...

Raf 26 november 2004 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
'Voor de hand liggen' is geen bewijs. Het is louter politiek correct demoniseren.

Ik heb tot nu toe ook nog geen bewijs van het tegendeel gezien... Die brief werd ondertekend uit naam van het Vlaams Blok en ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Jij evenmin trouwens, of beschik jij misschien over meer informatie?

doornroosje 26 november 2004 15:56

Citaat:

Daar ben ik zo zeker nog niet van hoor!u wel Raf? mss om anderen in discrediet te brengen?
Tegenwoordig verschiet ik van niks meer,trouwens zouden ze na hun veroordeling zo lomp zijn om dit uit te voeren ,het kan he maar het kan zijn van niet ook he!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be