![]() |
50% van VB-ers willen België niet splitsen
Bron: De afspraak
Morgen verschijnt het onderzoek in HLN |
Citaat:
|
Racisten met verlatingsangst.
God heeft van alles zijn getal |
Citaat:
Maar zoals gewoonlijk trekt de anus van de vendeliers dan vacuum als ze zoiets lezen. En dan negeren ze dat gewoon, en doen alsof het niet bestaat. Het Blok is een anti makakken partij, hun kiezers vegen hun kloten aan communautaire toestanden. |
Citaat:
Het is de manier voor hun om een politieker op hun beurt eens te kloten. De mensen die ik ken in Brussel die VB stemden verloochenen als geen ander hun moedertaal. Ze doen zelfs geen moeite hun taal te laten respecteren. Ik denk dat de meeste VB stemmers om het met de woorden van Alex Agnew te zeggen gewoon denken.....wat ook...het is ne keer iets anders:roll: |
oef, de transfers zijn gered
|
Mij is weeral niks gevraagd.
|
Citaat:
Misschien kunnen de traditio's de VB stemmen democratisch onder elkaar verdelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
NVA/VB aan de ene kant De rest aan de andere kant. |
Citaat:
|
Laten we een Vlexit-referendum organiseren.
Dan weten we het meteen. De Brexit ging ook nooit gebeuren. 8-) |
Citaat:
Spijtig genoeg is dit nagenoeg onmogelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze gaan van 1 lap, 2 lappen maken. |
Citaat:
Ook behalve het VB allemaal "nun" verhaal "voor" de verkiezingen na de verkiezingen maken dat je erbij bent voor de postjes, weg verhaal. Weg verkiezingen zelfs wie heeft er nu voor VLD of CDNV gekozen, een absolute minderheid, ik zou bijna zeggen alleen zij zelf en hun familie. |
Citaat:
Alleen al het drinkwater, dat moeten de Vlamingen halen in Wallonië. Antw. bvb. haalt er veel uit het Abertkanaal maar ook dat start in Luik. |
Citaat:
|
Het zoveelste "onderzoek" over het VB kiespubliek. De initiatiefnemers van deze onderzoeken beseffen niet hoeveel gratis en onbetaalbare reclame zij maken voor het VB, ecaxt hetzelfde als destijds met NVA.
De volgende keer haalt het VB met gemak de 35% als het zo doorgaat. |
Citaat:
Het VB is echter beschermd door een cordon, en kan dus niet aan de macht deelnemen. Dat beschermt het VB tot aan absolute meerderheid. De eerste die het cordon doorbreekt, zal van VB politiekers ook gewone politiekers maken (ondanks hun ondertussen opgebouwd kapitaal van "braune bataillionen" en andere verkeerdelijk aangedichte superman-eigenschappen) wat het VB ook zal doen verschrompelen tot een normale zeveraarspartij. Op dat ogenblik zal een nieuwe, wat radikalere partij moeten opgericht worden om de rol dat het VB had achter het cordon, over te nemen. |
Citaat:
de helft +1 van de zetels daarin volstaat. |
Citaat:
daar kan ik mij ook in vinden hoor, volkomen unitair, 1 burger, 1 stem, geen grendels. alsof dat minder het einde van BE zou zijn ... |
Citaat:
Stel dat je de voorzitter van de zwemclub mag kiezen. Die heeft democratische legitimiteit in de zwemclub om voorzitter van de zwemclub te zijn. En nu beslist die kwiebus dat alle leden hem 5000 Euro moeten betalen. En zijn beslissing zou "democratisch legitiem" zijn omdat hij "verkozen is". Nee, hij was verkozen *als voorzitter van de zwemclub* en daartoe beperkte zich zijn prerogatieven. Had hij andere prerogatieven gehad, dan was misschien iemand anders verkozen. Dus kan hij geen democratische legitimiteit claimen buiten de grenzen van zijn mandaat, want de kiezer ging ervan uit dat hij enkel voor DIE aspecten een mandaat had en heeft hem enkel daarvoor verkozen. |
Citaat:
|
Citaat:
Want niet vergeten dat de verkiezing van het Vlaamse parlement wel degelijk gebeurde binnen het kader van de Belgische grondwet, het document dat het Vlaamse parlement zelfs maar administratief laat bestaan he. |
Citaat:
Nu alle anderen zonder meerwaarde de revue gepasseerd zijn schiet er niet veel meer over dan met het VB eens in zee te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Forza Flandria haalt 21% in Vlaanderen.
:rofl: Edit: en 22% van VB wil terug naar een unitair België. |
Citaat:
leg jij t uit aan de Walbanezen? 1 belgie, 1 burger, 1 stem, weg grendels? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Roep anders nog eens, VB'er zijn Belgicisten, zij willen Vlaanderen geknecht houden. Er zijn er hier een heel deel die het heel graag willen geloven. Hoop doet leven. |
Citaat:
alsof er ooit voor gelijk welke partij wordt onderzocht of hun kiezers wel achter bepaalde programmapunten staan die gerealiseerd worden. :roll: |
Citaat:
Dus, alles moet blijven zoals het was. :rofl: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be