Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kleuterachtige automobilisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250980)

Marie van de koster 29 november 2019 10:55

Kleuterachtige automobilisten

Deze voormiddag ging ik naar mijn plaatselijke supermarkt. Toen ik weer buiten was en met mijn fiets aan de hand de parking afging, liep ik een stukje over een zebrapad. Een auto stopte, toen ik hem voorbij was, draaide de chauffeur zijn raampje open en riep verontwaardigd :”ge moet zeker gene merci zeggen, zenne”.
Ik heb met mijn liefste stemmetje “merci” geroepen.
Hoe kinderachtig! Waarom doen automobilisten nooit normaal? :roll:

Derk de Tweede 29 november 2019 11:01

Sterkte..

Libro 29 november 2019 11:02

Als iemand voor mij stopt, steek ik altijd mijn hand op, zelfs als ik voorrang heb.

Tavek 29 november 2019 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9181604)
Als iemand voor mij stopt, steek ik altijd mijn hand op, zelfs als ik voorrang heb.

Ik ook. Een automobilist die hoffelijk is verdient een signaal dat het geapprecieerd wordt. Dat is ook een manier van hoffelijk zijn en communiceren in het verkeer.

Marie van de koster 29 november 2019 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9181604)

Ik normaal ook maar ieder kind kon zien dat ik mijn fiets in evenwicht moest houden, er hingen zware boodschappentassen aan het stuur. Vandaar ook dat ik stapte en niet reed. Maar goed, in het vervolg zal ik voor ieder automobilistje waar ik zelfs maar van vermoed dat hij beleefd wil zijn een knieval doen!

Het Verzet 29 november 2019 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9181613)
Ik normaal ook maar ieder kind kon zien dat ik mijn fiets in evenwicht moest houden, er hingen zware boodschappentassen aan het stuur.

Ge kunt toch wel nekeer knikken zeker! :-P

Citaat:

Vandaar ook dat ik stapte en niet reed. Maar goed, in het vervolg zal ik voor ieder automobilistje waar ik zelfs maar van vermoed dat hij beleefd wil zijn een knieval doen!
Dan hebt ge ook gene voorrang hé.

Marie van de koster 29 november 2019 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9181617)
Ge kunt toch wel nekeer knikken zeker! :-P

Dan hebt ge ook gene voorrang hé.

Excuseer dat ik, nederige voetganger, besta. Oh edele automobilist!

Het Verzet 29 november 2019 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9181629)
Excuseer dat ik, nederige voetganger, besta. Oh edele automobilist!

Allez, 't is goe voor ene keer.
Maar de volgende keer, is't over de motorkap hé.

Vrijheideerst 29 november 2019 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9181611)
Ik ook. Een automobilist die hoffelijk is verdient een signaal dat het geapprecieerd wordt. Dat is ook een manier van hoffelijk zijn en communiceren in het verkeer.

Eens zien wat Stef Willems daarover denkt.

Elio di Supo 29 november 2019 12:09

Tavek 29 november 2019 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9181678)
Eens zien wat Stef Willems daarover denkt.

Wie is dat ?

Elio di Supo 29 november 2019 12:11

Vrijheideerst 29 november 2019 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9181690)
Wie is dat ?

De woordvoerder van VIAS institute.

Xenophon 29 november 2019 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9181599)
Deze voormiddag ging ik naar mijn plaatselijke supermarkt. Toen ik weer buiten was en met mijn fiets aan de hand de parking afging, liep ik een stukje over een zebrapad. Een auto stopte, toen ik hem voorbij was, draaide de chauffeur zijn raampje open en riep verontwaardigd :”ge moet zeker gene merci zeggen, zenne”.

Ah, was jij dat?

Was maar een graptje hoor. Ik doe dat wel meer, die van ons wordt daar zot van.

Naar iemand zonder armen roep ik, geef me de vijf.

Die dingen.

kojak 29 november 2019 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9181651)

Da zal een schoon zicht zijn als je ze neemt over de motorkap. ;)
Zou ze dan ook merci zeggen nadien ? :lol:

Elio di Supo 29 november 2019 12:19

Elio di Supo 29 november 2019 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9181705)

Eerder mercy denk ik.

Het Verzet 29 november 2019 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9181705)
Da zal een schoon zicht zijn als je ze neemt over de motorkap. ;)

:lol:
Misschien te vermoeid om te spreken, waarop ik dan denk "Ge kunt toch wel nekeer knikken zeker!"

Libro 29 november 2019 13:25

Citaat:

Ik normaal ook maar ieder kind kon zien dat ik mijn fiets in evenwicht moest houden, er hingen zware boodschappentassen aan het stuur. Vandaar ook dat ik stapte en niet reed. Maar goed, in het vervolg zal ik voor ieder automobilistje waar ik zelfs maar van vermoed dat hij beleefd wil zijn een knieval doen!

Eens lief glimlachen en/of knikken helpt ook. Maar zo kleuterachtig reageren als die automobilist zou ik inderdaad niet doen.

Vlad 29 november 2019 14:28

Als de zon schijnt heb ik per ongeluk wel eens voor dat een 'hoffelijke' automobilist een bedankje krijgt maar dat gebeurt zeer weinig. Iemand die de omgeving vervuilt met lawaai en stank en mensen vergiftigt met kankerverwekkende stoffen kan men moeilijk hoffelijk noemen.

Als voetganger smijt ik mezelf sowieso uit mijn ooghoeken kijkend op het zebrapad. Stoppen ze niet, dan sla, stamp en spuw ik naar moordenaar en roep ik nog een resem verwensingen achterna.

Ik vind het trouwens triest en vernederend als fietser te moeten afstappen om voorrang te krijgen op een zebrapad. Het voelt aan als een kniebuiging maken voor een absolute koning. En nu ik toch bezig ben : een fietser moet het recht hebben om vieze tweetaktbrommers van het fietspad te stampen als hij ze op zijn tong kan proeven of honderden meters lang kan ruiken.

Anna List 29 november 2019 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9181651)

allez, veel plezier samen.

Anna List 29 november 2019 14:37

Citaat:

geef maar gewoon toe dat je geen oogcontact gemaakt had.

morte-vivante 29 november 2019 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9181932)

had ze haar broek nog aan??

Het Verzet 29 november 2019 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9181924)
Als voetganger smijt ik mezelf sowieso uit mijn ooghoeken kijkend op het zebrapad. Stoppen ze niet, dan sla, stamp en spuw ik naar moordenaar en roep ik nog een resem verwensingen achterna.

Fair deal.
Ik voel het immers ook niet als gij in het gasthuis ligt.

Anna List 29 november 2019 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9181944)
had ze haar broek nog aan??

mss een rokje?

Bobke 29 november 2019 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9181611)

Als we voor iedereen die zich aan de wegcode houdt ons hand moeten opsteken zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes toe.

Het Verzet 29 november 2019 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9181972)
Als we voor iedereen die zich aan de wegcode houdt ons hand moeten opsteken zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes toe.

En dat is de reden waarom de zure bakkes hier alom vertegenwoordigd is...:lol:

Bobke 29 november 2019 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9181975)
En dat is de reden waarom de zure bakkes hier alom vertegenwoordigd is...:lol:

Volgens mij is de oorzaak eerder te vinden bij mensen die zich niet aan de verkeersregels houden.

Tavek 29 november 2019 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9181981)
Volgens mij is de oorzaak eerder te vinden bij mensen die zich niet aan de verkeersregels houden.

Als fietser zijt ge daar vet mee. In de realiteit zijt ge zwak, en hangt ge af van de hoffelijkheid van de automobilist. Als die beslist u door te laten hebt ge chance, als die beslist door te rijden, hebt ge dat te ondergaan, zelfs al hebt ge voorrang. Met een wagen kunt ge er nog efkes voorglippen, met wat getoeter tot gevolg, maar het ergste wat u daar kan overkomen in wat blikschade....

Bobke 29 november 2019 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9181997)
Als fietser zijt ge daar vet mee. In de realiteit zijt ge zwak, en hangt ge af van de hoffelijkheid van de automobilist. Als die beslist u door te laten hebt ge chance, als die beslist door te rijden, hebt ge dat te ondergaan, zelfs al hebt ge voorrang. Met een wagen kunt ge er nog efkes voorglippen, met wat getoeter tot gevolg, maar het ergste wat u daar kan overkomen in wat blikschade....

Ik ben altijd hoffelijk en hoef daarvoor geen bedankje.

kojak 29 november 2019 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9181932)

Bon. Straks gaan ze me hier nog komen vragen waarom ik elke week mijne auto was. :-D

Marie van de koster 29 november 2019 17:08

Citaat:

Als de zon schijnt heb ik per ongeluk wel eens voor dat een 'hoffelijke' automobilist een bedankje krijgt maar dat gebeurt zeer weinig. Iemand die de omgeving vervuilt met lawaai en stank en mensen vergiftigt met kankerverwekkende stoffen kan men moeilijk hoffelijk noemen.

Ik vind het trouwens triest en vernederend als fietser te moeten afstappen om voorrang te krijgen op een zebrapad. Het voelt aan als een kniebuiging maken voor een absolute koning. En nu ik toch bezig ben : een fietser moet het recht hebben om vieze tweetaktbrommers van het fietspad te stampen als hij ze op zijn tong kan proeven of honderden meters lang kan ruiken.

Een beetje agressief maar verder zou ik zeggen : hier is een verstandige mens aan het woord! ;-)

Marie van de koster 29 november 2019 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9181997)

Zo is dat :-)

Guinevere 29 november 2019 19:27

Citaat:

Guinevere 29 november 2019 19:35

Citaat:

Je doet me denken aan mijn buurman. Die is ook zo single, zonder auto, en gaat overal met de fiets. Letterlijk elke dag rolt die z'n fiets uit. Die beschouwt al z'n moslim buren met auto's als minderwaardig, denk ik. Ik herinner me nog z'n rollende ogen toen wij paar jaar geleden een auto aanschaften. Bijna had die voor onze gezichten op de grond gespuwd. De overheid mag ook wel eens campagnes voeren om mensen niet helemaal wereldvreemd te maken. Gezinnen, zeker de grotere, kunnen niet zonder auto. Die buurman heeft ook elke week een vuilzakske van niets, is nooit thuis, enz. Dat kunnen we niet nadoen, hoor.

Universalia 29 november 2019 20:27

Om het nog wat leuker te maken:

Ik en mijn vader, wij hebben ons daarstraks platgelachen met een pril jong vrouwtje van vreemde origine die met een grote BMW aan het parkeren was.

In de parkeerplaats konden gemakkelijk twee van dat soort wagens in maar het lukte haar met moeite.

15 keer is ze zelfs uitgestapt om te gaan kijken of de wagen wel goed stond.

Achteruit rijden kon ze helemaal niet maar uk denk dat dat kwam door haar weelderige haardos, geen zicht naar achter dus. :rofl:

En dat bolt allemaal op de wegen?

MERCI!!!! :|

Anna List 29 november 2019 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9182052)
Bon. Straks gaan ze me hier nog komen vragen waarom ik elke week mijne auto was. :-D

Bobke 29 november 2019 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9182225)
Om het nog wat leuker te maken:

Ik en mijn vader, wij hebben ons daarstraks platgelachen met een pril jong vrouwtje van vreemde origine die met een grote BMW aan het parkeren was.

In de parkeerplaats konden gemakkelijk twee van dat soort wagens in maar het lukte haar met moeite.

15 keer is ze zelfs uitgestapt om te gaan kijken of de wagen wel goed stond.

Achteruit rijden kon ze helemaal niet maar uk denk dat dat kwam door haar weelderige haardos, geen zicht naar achter dus. :rofl:

En dat bolt allemaal op de wegen?

MERCI!!!! :|

Hoe halen die hun rijbewijs?

Henri1 29 november 2019 20:34

Citaat:

Wilde hij neuken? :-(

Henri1 29 november 2019 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9182180)
Je doet me denken aan mijn buurman. Die is ook zo single, zonder auto, en gaat overal met de fiets. Letterlijk elke dag rolt die z'n fiets uit. Die beschouwt al z'n moslim buren met auto's als minderwaardig, denk ik. Ik herinner me nog z'n rollende ogen toen wij paar jaar geleden een auto aanschaften. Bijna had die voor onze gezichten op de grond gespuwd. De overheid mag ook wel eens campagnes voeren om mensen niet helemaal wereldvreemd te maken. Gezinnen, zeker de grotere, kunnen niet zonder auto. Die buurman heeft ook elke week een vuilzakske van niets, is nooit thuis, enz. Dat kunnen we niet nadoen, hoor.

Heeft hij een Volksunie baardje?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be