![]() |
Zelfs de Chinezen vallen nu massaal aan.
Als die gasten komen, dan gaat alles in een hogere versnelling gaan.
https://gocar.be/nl/autonieuws/nieuw...8wyckakpjjh7gg Titel: Dit schattige busje is niet wat je denkt… Citaat:
![]() ... ... |
Prachtig! :thumbsup:
https://www.youtube.com/watch?v=TQWJ...ture=emb_title Alle 3 varianten vanaf 2 min 40: (ook minibus en pickup) https://www.youtube.com/watch?v=c-F0WaHYmEc |
Citaat:
Lelijk ding. Al altijd lelijk geweest. Past bij een Chinees. |
Citaat:
Hier uw lievelingsmodellen in het wit: :-P ![]() |
Ik heb liever coupe.
|
Citaat:
https://www.google.com/search?sxsrf=...w=1368&bih=770 Als het maar genoeg zuipt. lol. |
Dat soort wagentjes (als in de openingspost) zullen de enige zijn die in de LEzones de winkels edm gaan bevoorraden, herstellingen edm in de huizen gaan doen ...
|
Citaat:
En 's nachts zo goed al geruisloos. Volvo legt het uit in hun filmpje met hun toekomstige EV-trucks, ook in de steden: Citaat:
![]() Toevallig ook een roetpartikels graph uit UK: PM 0,1 is het schadelijkste, 53 % aandeel is van ICE-voertuigen: ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Bevoorrading door vrachtwagens en lichte vrachtwagens gebeurt 's nachts: https://www.youtube.com/watch?v=_n-aPqeRDqw wat overdag minder zwaar verkeer en dus minder file betekent : Win-win. Wel slecht voor apothekers: ze gaan minder puffertjes verkopen. :x Citaat:
|
Citaat:
Mensen gaan in de nacht naar hun winkeltje om de leverancier binnen te laten nietwaar? Zou jij ook wel doen hé? Leef je droom maar verder. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien dat binnen x decennia mensen zich wel eens zullen afvragen hoe wij in 2020 al dat lawaai konden verdragen :roll: |
Citaat:
Maar hoe precies dat gaat evolueren, dat weet niemand. Sommige gedeelten van de grote oude steden zullen "toeristische eilanden" worden, vermoed ik. Daar zal je weinig andere economische activiteit zien, dan horeca en aanverwanten. Eveneens vermoed ik dat naarmate de e-wagen doorbreekt omdat hij goedkoper wordt, de druk om le-zones te maken of te vergroten, weg zal vallen. Mogelijks worden ze zelfs kleiner. Of gaan ze helemaal weg: wat maakt het uit dat in jouw straat 1 x per dag een dieselvrachtwagen zou passeren? Hoogstens een nostalgische gedachte die even opduikt. |
WAAR VERDWENEN DE MEESTE WINKELS
Verschil aantal winkels 2009-2019 in % Hasselt -22.4% Oostende -21.4% Mechelen -20.6% Sint-Niklaas -18.9% Aalst -17.0% Leuven -16.5% Gent -15.5% Antwerpen -14.3% Genk -14.1% Brugge -13.7% Turnhout -12.1% Kortrijk -8.5% Brussel -8.4% Roeselare -5.8% Bron: Provincies in cijfers, Locatus, De Tijd Alles samen een dikke 10000 minder op 10 jaar. Nog 59000 te gaan. |
Electrische wagens blokkeren -uit protest tegen Icing- kortstondig een tankstation in Kroatië:
Citaat:
Niet overal is de politie er snel bij en laat ICE-wagens afslepen die laadplaatsen blokkeren, zoals hier in Berlijn: https://ww.electrek.co/2019/11/12/te...ce-lift-crane/ https://twitter.com/polizeiberlin/st...-lift-crane%2F ![]() ![]() |
Citaat:
Die vindt het de laatste jaren veel aangenamer te gaan winkelen in shoppingcenters (en dingen via het internet te bestellen). |
In ons dorpcentrum zijn ook de bakker en een kleine supermarkt (SPAR) gestopt.
En neen dat ligt niet aan de mobiliteit, want er zijn zelfs 3 straten bijgekomen. En die paar parkeerplaatsen voor de bakker en een 12-tal voor de supermarkt zijn nu meestal ongebruikt. Vroeger waren er ook een vijftal cafés tot in de late uurtjes. Die zijn allemaal dicht gegaan sinds de 0,5 promille. Er is nog eentje maar die is maar beperkt open (~ tot middernacht), is eerder een fietscafé of voor de wandelaars op bepaalde dagen van de week, of dat men kan kaarten bij een koffie of een pintje. En die "laatste café" is van de gemeente, aja ze noemen het "Ontmoetingscentrum". |
Buiten de stad heb je nogal veel grootwarenhuizen.
Uiteraard gaat de kleinhandel daar aan kapot. Maar in de steden is het toch een gans anders concept. |
Citaat:
Winkels moeten zich aanpassen en ook online werken. Bepaalde klanten kunnen dat ook misbruiken en hun koopwaar fysiek te gaan bekijken, zich laten beraden, zelfs dingen (kleding, schoenen ofzo) te gaan passen, maar dan uiteindelijk het bij een ander online te kopen, zelfs uit het buitenland laten toekomen, omdat het dan goedkoper is... Het wordt zo steeds moeilijker voor de winkels, zeker als ze voor hun ligging in de stad veel huur betalen. |
Citaat:
E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij. Zijn naam: Pieter Zwart. Zijn beroep: eindbaas bij Coolblue. Zijn missie: een absurd hoge klanttevredenheid. Chapeau. Wie kent Pieter niet? Briljant ondernemer. Een PR-machine. Begiftigd met een forse dosis humor. En bovendien ‘very likable’. In december 2017 zei hij het volgende: “E-commerce is het domste businessmodel ter wereld. Iedere webwinkel ziet er precies hetzelfde uit. Het is altijd iets met een plaatje. Iets met een prijsje. En iets met een knopje. En daar zit precies het probleem. Dat plaatje is iets wat je zelf niet bedacht hebt. Dat knopje moet het gewoon doen. Dus uiteindelijk blijft er maar één ding over waarmee je je kunt onderscheiden. En dat is het (lage) prijsje. Aangezien ik alleen al in Nederland 60.000 concurrenten heb, snap je dat dit gewoon een race to the bottom is. Oftewel: geld verdienen met webwinkels maken, is bijna onmogelijk”. |
Zie je micele?
Mambo zegt dat hier al jaren. |
Citaat:
De klant doet toch altijd wat hij wil. Winst van de winkels? Schadelijk voor de maatschappij? Echt het allerminste van de klant zijn zorgen. |
Citaat:
|
Citaat:
De finish is in zicht. |
Citaat:
Citaat:
Toen ik eens een draad erover opende, 1 jaar geleden, -in themafora economie- kreeg ik nul reactie. Ik heb die draad even opgefrist. Citaat:
|
Bijna 7000 webwinkels gestopt in 2016
16 december 2016 door Redactie. Onderwerp(en): Failliet. 6442 weergaves. De situatie voor startende webwinkels ziet er op dit moment niet heel rooskleur uit. Zo waren er dit jaar meer faillissementen onder webshops dan vorig jaar, waren er minder startende webwinkels en vonden er in totaal 6.914 vrijwillige stopzettingen plaats in 2016. Ondanks dat er zoveel webwinkels gestopt zijn is het aantal wel weer licht toegenomen, zo ziet Creditsafe. Van die bijna 7000 gestopte webwinkels bestaat het overgrote deel (73,3 procent) uit eenmanszaken. De BV is weer ‘goed’ vertegenwoordigd (70,8 procent) in het aantal faillissementen dat dit jaar plaatsvond, zo blijkt uit cijfers van Creditsafe. Het aantal webwinkels dat dit jaar failliet ging is opgelopen tot 65, wat een stijging is van 25 procent ten opzichte van vorig jaar. In 2015 startten er 9.469 webwinkels, maar daarvan is nu na twee jaar nog maar driekwart actief. 412 webwinkels die in 2015 zijn opgezet, stopten zelfs al in hetzelfde jaar, terwijl 2185 online shops een jaar later de deuren sloten. Het aantal startende webwinkels toont dan ook nog steeds een dalende lijn. Dit jaar waren er 3,3 procent minder startende webwinkels dan vorig jaar, terwijl tot 2014 het aantal startups in deze sector juist ieder jaar toenam. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be