Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Zelfs de Chinezen vallen nu massaal aan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251147)

De schoofzak 9 december 2019 15:38

Zelfs de Chinezen vallen nu massaal aan.
 
Als die gasten komen, dan gaat alles in een hogere versnelling gaan.

https://gocar.be/nl/autonieuws/nieuw...8wyckakpjjh7gg

Titel: Dit schattige busje is niet wat je denkt…

Citaat:

...
De nieuwe Commercial JE blijft trouw aan de “fifties”-look van zijn voorvader, herontworpen met een modern sausje. Hij is wel een stuk groter geworden en biedt voortaan 5,5 m3 laadvolume, voldoende om twee europallets en in totaal 1 ton te vervoeren. Een schuifdeur tekent present.

100 jaar Citroën: 5 modellen die je zeker nog niet kende

Onder de motorkap – als je het zo kunt noemen – ligt een elektrocentrale die gevoed wordt door een 60 kWh-batterij die in de vloer woont. De Commercial JE heeft een autonomie van 320 kilometer en kan in 30 minuten worden opgeladen (tot 80%) met een snellader.

De productie gaat al in 2021 van start, in Engeland bovendien. Zijn prijs is vastgesteld op 60.000 pond, of ongeveer 70.000 euro. De kans bestaat dat hij naar het Europese vasteland wordt uitgevoerd....


...
...

Micele 9 december 2019 15:51

Prachtig! :thumbsup:

https://www.youtube.com/watch?v=TQWJ...ture=emb_title

Alle 3 varianten vanaf 2 min 40: (ook minibus en pickup)
https://www.youtube.com/watch?v=c-F0WaHYmEc

Mambo 9 december 2019 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9191490)
Als die gasten komen, dan gaat alles in een hogere versnelling gaan.

https://gocar.be/nl/autonieuws/nieuw...8wyckakpjjh7gg

Titel: Dit schattige busje is niet wat je denkt…





...
...


Lelijk ding.
Al altijd lelijk geweest.
Past bij een Chinees.

Micele 9 december 2019 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9191535)
Lelijk ding.
Al altijd lelijk geweest.
Past bij een Chinees.

Zuurpruim.

Hier uw lievelingsmodellen in het wit: :-P


Mambo 9 december 2019 17:59

Ik heb liever coupe.

Micele 9 december 2019 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9191585)
Ik heb liever coupe.

SUV coupe.
https://www.google.com/search?sxsrf=...w=1368&bih=770

Als het maar genoeg zuipt. lol.

De schoofzak 10 december 2019 13:02

Dat soort wagentjes (als in de openingspost) zullen de enige zijn die in de LEzones de winkels edm gaan bevoorraden, herstellingen edm in de huizen gaan doen ...

Micele 10 december 2019 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9192548)
Dat soort wagentjes (als in de openingspost) zullen de enige zijn die in de LEzones de winkels edm gaan bevoorraden, herstellingen edm in de huizen gaan doen ...

Dan wordt het een Zero emission zone of ZEZ.

En 's nachts zo goed al geruisloos.

Volvo legt het uit in hun filmpje met hun toekomstige EV-trucks, ook in de steden:
Citaat:

https://www.youtube.com/watch?v=_n-aPqeRDqw

Electrification starts now! See the fully electric Volvo FE and Volvo FL trucks in action. The electric engine generates less noise, less exhaust, and is virtually free of emissions – depending on the source of electricity. Our ambition with these new trucks is to create a better environment for truckers, citizens and the planet as a whole.
Elke BEV meer is ook een pak NOx en PM 0,1-2,5 minder in de steden.



Toevallig ook een roetpartikels graph uit UK:

PM 0,1 is het schadelijkste, 53 % aandeel is van ICE-voertuigen:


Mambo 10 december 2019 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9192548)
Dat soort wagentjes (als in de openingspost) zullen de enige zijn die in de LEzones de winkels edm gaan bevoorraden, herstellingen edm in de huizen gaan doen ...

Tegen die tijd zijn er geen winkels meer.

Micele 10 december 2019 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9192601)
Tegen die tijd zijn er geen winkels meer.

Als de steden leefbaarder worden, zijn er meer "winkels" dan ooit.

Bevoorrading door vrachtwagens en lichte vrachtwagens gebeurt 's nachts:

https://www.youtube.com/watch?v=_n-aPqeRDqw

wat overdag minder zwaar verkeer en dus minder file betekent : Win-win.

Wel slecht voor apothekers: ze gaan minder puffertjes verkopen. :x

Citaat:

https://www.vmm.be/woordenboek/street-canyon

street canyon

Smalle straten met hoge bebouwing. In deze straten worden de uitlaatgassen slechter verdund en kan de luchtvervuiling opstapelen.

Mambo 10 december 2019 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9192611)
Als de steden leefbaarder worden, zijn er meer "winkels" dan ooit.

Bevoorrading door vrachtwagens en lichte vrachtwagens gebeurt 's nachts:

https://www.youtube.com/watch?v=_n-aPqeRDqw

wat overdag minder zwaar verkeer en dus minder file betekent : Win-win.

Wel slecht voor apothekers: ze gaan minder puffertjes verkopen. :x

Natuurlijk jongen.
Mensen gaan in de nacht naar hun winkeltje om de leverancier binnen te laten nietwaar?
Zou jij ook wel doen hé?
Leef je droom maar verder.

fred vanhove 10 december 2019 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9191585)
Ik heb liever coupe.

Mijn buurman ook destijds. Dat ging tenminste in zijn garage zei hij:-D

fred vanhove 10 december 2019 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9192595)
Dan wordt het een Zero emission zone of ZEZ.

En 's nachts zo goed al geruisloos.

Volvo legt het uit in hun filmpje met hun toekomstige EV-trucks, ook in de steden:


Elke BEV meer is ook een pak NOx en PM 0,1-2,5 minder in de steden.



Toevallig ook een roetpartikels graph uit UK:

PM 0,1 is het schadelijkste, 53 % aandeel is van ICE-voertuigen:


Dat minder lawaai zal wel eens leuk kunnen zijn.
Misschien dat binnen x decennia mensen zich wel eens zullen afvragen hoe wij in 2020 al dat lawaai konden verdragen :roll:

De schoofzak 10 december 2019 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9192601)
Tegen die tijd zijn er geen winkels meer.

Dat die steden erg gaan transformeren, dat is wel een zekerheid.
Maar hoe precies dat gaat evolueren, dat weet niemand.

Sommige gedeelten van de grote oude steden zullen "toeristische eilanden" worden, vermoed ik. Daar zal je weinig andere economische activiteit zien, dan horeca en aanverwanten.

Eveneens vermoed ik dat naarmate de e-wagen doorbreekt omdat hij goedkoper wordt, de druk om le-zones te maken of te vergroten, weg zal vallen. Mogelijks worden ze zelfs kleiner. Of gaan ze helemaal weg: wat maakt het uit dat in jouw straat 1 x per dag een dieselvrachtwagen zou passeren? Hoogstens een nostalgische gedachte die even opduikt.

Mambo 10 december 2019 20:45

WAAR VERDWENEN DE MEESTE WINKELS
Verschil aantal winkels 2009-2019 in %

Hasselt
-22.4%
Oostende
-21.4%
Mechelen
-20.6%
Sint-Niklaas
-18.9%
Aalst
-17.0%
Leuven
-16.5%
Gent
-15.5%
Antwerpen
-14.3%
Genk
-14.1%
Brugge
-13.7%
Turnhout
-12.1%
Kortrijk
-8.5%
Brussel
-8.4%
Roeselare
-5.8%
Bron: Provincies in cijfers, Locatus, De Tijd


Alles samen een dikke 10000 minder op 10 jaar.
Nog 59000 te gaan.

Micele 11 december 2019 14:23

Electrische wagens blokkeren -uit protest tegen Icing- kortstondig een tankstation in Kroatië:

Citaat:

https://ww.electrek.co/2019/12/11/te...ation-protest/

Igor Kolovrat, one of the people behind the protest, commented on the video:

“Revenge of the Electric Car! This is how it looks when you have no other solution to emphasize the problem of blocking charging stations for EVs than to block gas station with electric vehicles. The performance lasted 6 minutes and it was not our intention to harass anyone, but to point out the fact that electric vehicles are here, and their positive impact on society.”

The demonstration only lasted a short time, but it still managed to gather some media attention on the issue.

The called the event “Revenge of the Electric Car” in honor of Chris Paine EV documentary of the same name.
EVs kunnen dat ook.

Niet overal is de politie er snel bij en laat ICE-wagens afslepen die laadplaatsen blokkeren, zoals hier in Berlijn:
https://ww.electrek.co/2019/11/12/te...ce-lift-crane/

https://twitter.com/polizeiberlin/st...-lift-crane%2F



De schoofzak 11 december 2019 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9193268)
WAAR VERDWENEN DE MEESTE WINKELS
Verschil aantal winkels 2009-2019 in %

...
Bron: Provincies in cijfers, Locatus, De Tijd


Alles samen een dikke 10000 minder op 10 jaar.
Nog 59000 te gaan.

Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de keuze van de consument.
Die vindt het de laatste jaren veel aangenamer te gaan winkelen in shoppingcenters (en dingen via het internet te bestellen).

Micele 11 december 2019 17:46

In ons dorpcentrum zijn ook de bakker en een kleine supermarkt (SPAR) gestopt.

En neen dat ligt niet aan de mobiliteit, want er zijn zelfs 3 straten bijgekomen.

En die paar parkeerplaatsen voor de bakker en een 12-tal voor de supermarkt zijn nu meestal ongebruikt.

Vroeger waren er ook een vijftal cafés tot in de late uurtjes.
Die zijn allemaal dicht gegaan sinds de 0,5 promille.

Er is nog eentje maar die is maar beperkt open (~ tot middernacht), is eerder een fietscafé of voor de wandelaars op bepaalde dagen van de week, of dat men kan kaarten bij een koffie of een pintje.
En die "laatste café" is van de gemeente, aja ze noemen het "Ontmoetingscentrum".

Mambo 11 december 2019 18:56

Buiten de stad heb je nogal veel grootwarenhuizen.
Uiteraard gaat de kleinhandel daar aan kapot.
Maar in de steden is het toch een gans anders concept.

Micele 11 december 2019 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9194217)
Buiten de stad heb je nogal veel grootwarenhuizen.
Uiteraard gaat de kleinhandel daar aan kapot.
Maar in de steden is het toch een gans anders concept.

De klant is koning en doet wat hij wil.

Winkels moeten zich aanpassen en ook online werken.

Bepaalde klanten kunnen dat ook misbruiken en hun koopwaar fysiek te gaan bekijken, zich laten beraden, zelfs dingen (kleding, schoenen ofzo) te gaan passen, maar dan uiteindelijk het bij een ander online te kopen, zelfs uit het buitenland laten toekomen, omdat het dan goedkoper is...

Het wordt zo steeds moeilijker voor de winkels, zeker als ze voor hun ligging in de stad veel huur betalen.

Mambo 11 december 2019 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9194313)
De klant is koning en doet wat hij wil.

Winkels moeten zich aanpassen en ook online werken.

Bepaalde klanten kunnen dat ook misbruiken en hun koopwaar fysiek te gaan bekijken, zich laten beraden, zelfs dingen (kleding, schoenen ofzo) te gaan passen, maar dan uiteindelijk het bij een ander online te kopen, zelfs uit het buitenland laten toekomen, omdat het dan goedkoper is...

Het wordt zo steeds moeilijker voor de winkels, zeker als ze voor hun ligging in de stad veel huur betalen.

Wat zeggen de experts hier over ( de echte)?


E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie
E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Zijn naam: Pieter Zwart. Zijn beroep: eindbaas bij Coolblue. Zijn missie: een absurd hoge klanttevredenheid. Chapeau. Wie kent Pieter niet? Briljant ondernemer. Een PR-machine. Begiftigd met een forse dosis humor. En bovendien ‘very likable’. In december 2017 zei hij het volgende: “E-commerce is het domste businessmodel ter wereld. Iedere webwinkel ziet er precies hetzelfde uit. Het is altijd iets met een plaatje. Iets met een prijsje. En iets met een knopje. En daar zit precies het probleem. Dat plaatje is iets wat je zelf niet bedacht hebt. Dat knopje moet het gewoon doen. Dus uiteindelijk blijft er maar één ding over waarmee je je kunt onderscheiden. En dat is het (lage) prijsje. Aangezien ik alleen al in Nederland 60.000 concurrenten heb, snap je dat dit gewoon een race to the bottom is. Oftewel: geld verdienen met webwinkels maken, is bijna onmogelijk”.

Mambo 11 december 2019 20:27

Zie je micele?
Mambo zegt dat hier al jaren.

Micele 11 december 2019 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9194324)
Wat zeggen de experts hier over ( de echte)?


E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie
E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Zijn naam: Pieter Zwart. Zijn beroep: eindbaas bij Coolblue. Zijn missie: een absurd hoge klanttevredenheid. Chapeau. Wie kent Pieter niet? Briljant ondernemer. Een PR-machine. Begiftigd met een forse dosis humor. En bovendien ‘very likable’. In december 2017 zei hij het volgende: “E-commerce is het domste businessmodel ter wereld. Iedere webwinkel ziet er precies hetzelfde uit. Het is altijd iets met een plaatje. Iets met een prijsje. En iets met een knopje. En daar zit precies het probleem. Dat plaatje is iets wat je zelf niet bedacht hebt. Dat knopje moet het gewoon doen. Dus uiteindelijk blijft er maar één ding over waarmee je je kunt onderscheiden. En dat is het (lage) prijsje. Aangezien ik alleen al in Nederland 60.000 concurrenten heb, snap je dat dit gewoon een race to the bottom is. Oftewel: geld verdienen met webwinkels maken, is bijna onmogelijk”.

Relevantie met mijn post?

De klant doet toch altijd wat hij wil.

Winst van de winkels? Schadelijk voor de maatschappij?

Echt het allerminste van de klant zijn zorgen.

Micele 11 december 2019 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9194326)
Zie je micele?
Mambo zegt dat hier al jaren.

Wat?

Mambo 11 december 2019 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9194345)
Relevantie met mijn post?

De klant doet toch altijd wat hij wil.

Winst van de winkels? Schadelijk voor de maatschappij?

Echt het allerminste van de klant zijn zorgen.

Bottom en race.

De finish is in zicht.

Micele 11 december 2019 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9194379)
Bottom en race.

welke?

Citaat:

De finish is in zicht.
welke?

Toen ik eens een draad erover opende, 1 jaar geleden, -in themafora economie- kreeg ik nul reactie.

Ik heb die draad even opgefrist.

Citaat:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=246352

Structurele leegstand van handelspanden loopt op...

Mambo 11 december 2019 21:19

Bijna 7000 webwinkels gestopt in 2016
16 december 2016 door Redactie. Onderwerp(en): Failliet. 6442 weergaves.
De situatie voor startende webwinkels ziet er op dit moment niet heel rooskleur uit. Zo waren er dit jaar meer faillissementen onder webshops dan vorig jaar, waren er minder startende webwinkels en vonden er in totaal 6.914 vrijwillige stopzettingen plaats in 2016. Ondanks dat er zoveel webwinkels gestopt zijn is het aantal wel weer licht toegenomen, zo ziet Creditsafe.

Van die bijna 7000 gestopte webwinkels bestaat het overgrote deel (73,3 procent) uit eenmanszaken. De BV is weer ‘goed’ vertegenwoordigd (70,8 procent) in het aantal faillissementen dat dit jaar plaatsvond, zo blijkt uit cijfers van Creditsafe. Het aantal webwinkels dat dit jaar failliet ging is opgelopen tot 65, wat een stijging is van 25 procent ten opzichte van vorig jaar.

In 2015 startten er 9.469 webwinkels, maar daarvan is nu na twee jaar nog maar driekwart actief. 412 webwinkels die in 2015 zijn opgezet, stopten zelfs al in hetzelfde jaar, terwijl 2185 online shops een jaar later de deuren sloten. Het aantal startende webwinkels toont dan ook nog steeds een dalende lijn. Dit jaar waren er 3,3 procent minder startende webwinkels dan vorig jaar, terwijl tot 2014 het aantal startups in deze sector juist ieder jaar toenam.

Micele 11 december 2019 21:20

https://forum.politics.be/showthread.php?t=246352


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be