![]() |
UK verkiezingen. Wie wint?
Wie krijgt er meer zetels en/of absolute meerderheid?
Edit: meerdere antwoorden mogelijk. |
Tories en SNP.
Tories kunnen op hun eigen een regering vormen. Labour heeft de fout gemaakt om Corbyn te houden, die is immens onpopulair bij de gematigde kiezer. |
Oei, er is iemand balorig. ;-)
|
Citaat:
De grote winnaars zullen de SNP & de Tories zijn. |
Citaat:
Ze zouden er veel meer baat bij gehad hebben als ze voluit voor 'Remain' gingen. Dan was het Labour (Remain) tegen Tories (Brexit) en dan hadden ze een goeie kans. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tories en SNP. Corbyn heeft een belabberde campagne achter de rug en de Britten willen nu gewoon dat die Brexit afgehandeld wordt.
|
Citaat:
Langs Labour is dat veel minder het geval. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb wel een artikel gelezen waarin stond dat Johnson zelf nog niet zeker is van zijn eigen district. dat zou pas grappig zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wanneer valt de eerste exitpoll te verwachten ?
|
Citaat:
https://www.independent.co.uk/news/u...-a9243256.html An exit poll will be unveiled at the close of polls at 10pm – providing the first indication of the result. |
De opkomst blijkt erg groot te zijn voor deze 2de 'once in a lifetime'.
"Polling official: "I've been doing this for 30 years and this is the first time I've seen it like this. It's amazing!" " |
Ik hoop vooral dat die LibDems & Groenen niet al te sterk scoren.
Zet 'm op SNP! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Labour.
|
Citaat:
|
Recordopkomst.
Maar dat kan vanalles betekenen. UK heeft winner takes all systeem, tory voters komen loyaal kiezen en winnen daarom veel districten. Als de oppositie, zoals gewoonlijk weer zeer verdeeld stemt is het game over. |
23u onze tijd een exitpoll. Mijn indruk is dat de Tories een meerderheid gaan halen.
|
De Brexit partij wordt de grootste partij.
|
Citaat:
Hopelijk gewoon No Deal of de originele May-Boris deal anders begint het weer van voorafaan. |
Zijn eigen deal laten ratificeren mij dunkt.
|
Citaat:
Daarnaast moet men bij Britse verkiezingen ook een ander aspect voor ogen houden: de electorale verschillen tussen Engeland, Londen, Wales, Noord-Ierland en Schotland. |
Als hij een grote meerderheid scoort doet Boris wat hij wilt.
|
Citaat:
Landslide. |
Citaat:
|
Opluchting langs een kant: Geen verlengingen meer, de EU kan verder.
|
Wauw, zo'n overwinning had ik ook niet verwacht, de bevolking wil duidelijk dat de zever stopt.
Nu dat duidelijk is zal je zien dat de EU inschikkelijker zal worden, Verhofstadder krijgt op z'n tanden. |
SNP wint bijna alle zetels in schotland....
55/59 Spectaculair. |
Citaat:
Voor de buitenwereld verandert er niks. Boris kan zijn deal nu door het parlement krijgen (de may deal maar dan slechter gemaakt voor het UK) en ze zijn er uit...eindelijk. |
Citaat:
Een eventueel referendum zal wel een paar jaar duren en dan zien we wel wat ze effectief gaan doen, hangt af van hoe de Brexit verlopen is. |
Ik zei het al Corbyn is gewoon een klote labour leider. Te extreem links.
Dat ze in de VS hier lessen uit trekken en een gematigde democraat naar de verkiezingen sturen en geen bernie of warren, die goed scoren bij hun basis maar echt geen swing voters kan overtuigen. |
Citaat:
Het is een harde Brexit met een regeling voor N-Ierland, wat is daar slecht aan? |
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed,ik ben blij: tis over. De EU kan verder. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be