![]() |
Hoe zal de grootste partij reageren?
De grootste partij in België is de partij van blanco stemmers
Hoe zullen deze stemmers reageren de volgende verkiezingen? Als weer verplicht in dat hokje staan Dit is momenteel het grootste potentieel om stemmen te winnen Wat kunnen partijen doen om ze naar hen te lokken? |
Citaat:
|
Citaat:
En een Belgische partij niet? |
De vraag stellen is ze beantwoorden.
|
Citaat:
Zonder risico dat we ze overtuigen om uiteindelijk vbl te stemmen |
Stemplicht afschaffen. Het zou een juister zicht geven over de werkelijke politieke interesses en engagementen.
|
Citaat:
Die komen toch maar carnaval vieren in Brussel |
Citaat:
Een echte burger gebruikt zijn stemrecht. |
Citaat:
En hun overtuigen dat ze deel zijn van de revolutie |
Citaat:
|
Citaat:
Ze kunnen zich toch aansluiten bij N-Vb, de enige democratische partij, slechts 2 punten: - 30 urenweek - vermogensbelasting voor superrijken |
Citaat:
ja natuurlijk, wat je zelf doet, doe je beter http://solidaria-democratia.org/flanders/ |
Citaat:
Want, dat is wat een "stem" is in de Belzieke "democratie": gelijk welk bolletje je kleurt erna is het 4 jaar machteloos toezien. En de typerende "regenboogcoalitie", feitelijk "monsterkartel", alleen wat toffer klinkend. Het zijn dus de regenboogcoalisten die de seriële losers zijn. Genoopt tot het zingen van K3's Alle kleuren om boze burgers te kunnen blijven afhouden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan niet aan het volk zeggen: *IK* stel voor van de staat op te heffen. Die 90% die met U akkoord gaan, zullen niet voor MIJ mogen stemmen. Om dat parlementair om te zetten in representatief gewicht, ben ik verplicht om een legertje mandatarissen op de been te brengen. Tegen dat ik 90% van het parlement zou veroveren met mijn mandatarissen, heb ik een gans leger aan profiteurs op de been moeten brengen, die nadien natuurlijk zo gek niet zullen zijn om hun eigen job en vetpot te vernietigen he. Ik zal uit mijn eigen partij gebonjourd worden. Mijn mandatarissen zullen niet allemaal Farages zijn die zo moedig zijn om hun eigen mandaat op te heffen, he. Maw, het systeem is tegen zijn eigen ondergang beveiligd: de enigen die er iets tegen zouden kunnen doen, moeten eerst talrijk genoeg zijn als vetzakken. En eens men talrijke vetzakken heeft, is de kans dat die hun eigen vetpot zullen opdoeken, zo goed als nul. Maar dat is zelfs zo voor eenvoudiger dingen, zoals het invoeren van "het volk als parlement". Om dat in te voeren, moet je dus een parlement vol krijgen met mensen die hun eigen macht willen opdoeken. Zelfs al zijn ze daarmee naar de kiezer gegaan, dat zullen ze nooit in grote getallen doen. |
Citaat:
Bovendien hebbende machthebbers dubbele beveiligingen ingebouwd zoals de kiesdrempel en het cordon sanitair. |
Citaat:
Het enige wat het VB beschermt, is het cordon. Zoniet zouden dat even grote vetzakken worden als al die anderen. Het cordon is bijzonder ironisch als instrument. Het beschermt datgene wat het verondersteld was van te vernietigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een grote machtspartij maken, en verwachten dat die anders zal zijn dan al die andere grote machtspartijen. Nee, het strikt ENIGE dat VB een aparte partij maakt, is het cordon. Haal dat cordon weg, en het VB wordt een N-VA-bis, zoals N-VA een CVP-bis is. |
Citaat:
de traditionelen hebben de laatste halte gemist om dat CS te elimineren bij de vorming van de huidige Vlaamse Regering, de volgende kiezing voor het Vlaams Parlement is het sowieso prijs, het CS zal dan door de kiezer geëlimineerd zijn. 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen die te lui zijn om te gaan stemmen moeten zich inderdaad perfect kunnen vinden in een partij voor mensen die te lui zijn om te gaan werken. |
Citaat:
De mensen gaan niet meer stemmen omdat ze er te lui voor zijn maar omdat het geen verschil maakt of ze wel of niet gaan stemmen. Waarom zouden ze zich de moeite doen als het geen enkele zin heeft? |
Citaat:
Ik denk dat u dat aandeel protestthuisblijvers overschat. Een bepaald % van de bevolking is gewoon te lui om te gaan stemmen (of om zich in politiek te interesseren). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be