![]() |
hypocrisie in LEZ gent bxl
we hebben het bew!js weer:
regels voor de gewone burger maar niet voor het ambtelijk apparaat politie weigert electrische auto's https://www.brusselstimes.com/all-ne...y-life-limits/ peeters vraagt vrijstelling voor de lijn 35K boets https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/28/lez-de-lijn/ in Gent vindt de lijn geen plaats voor laadpalen https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...ussen-in-gent/ |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.hln.be/in-de-buurt/heren...eren~ae1c1dc0/ Dat gaat lachen worden. Bovendien ook: Citaat:
Ik heb een Euro 6 dus ik zit nog een tijdje safe. :twisted: |
Citaat:
Middelpunt lez...middelpunt verboden voor alle voertuigen. Wat staat er daar te blinken? Cammionetten van defensie! |
Citaat:
Bij entree in de lez-zone wordt je auto vastgehaakt aan een transportband en die trekt je electrisch en zonder uitstoot naar het ander einde van de lez. Kleine inverstering voor Herent, massieve winst voor het klimaat. |
Citaat:
Als alle gemeenten rondom Antwerpen (of...) dat gaan doen dan zal het een gepeperde rekening worden voor iemand die, zeg maar, van Leuven naar Antwerpen wil rijden. Ik weet het niet echt, maar dat zijn minstens 5 dagpassen. |
Citaat:
Objectief is een LEZ weinig zinvol. De effecten ervan op de concentratie van polluenten in de atmosfeer zijn gering tot niet aantoonbaar. Dat werd al in 2015 in een studie van de universiteit van Birmingham vastgesteld: https://research.birmingham.ac.uk/po...nment_2015.pdf of dit bericht uit 2018: http://vubtoday.be/nl/content/lage-e...welijks-effect . Beide berichten bevestigen elkaar in hun conclusie. Daar is voor mij weinig twijfel over. Een LEZ is enkel en uitsluitend een politiek instrument. Het moet de mensen ervan overtuigen hoe goed hun lokaal bestuur wel bezig is. Een LEZ brengt nauwelijks iets op maar dat mogen wij vooral niet te weten komen. Die lokale besturen verspreiden heel andere berichten. Zoals dit: https://www.antwerpen.be/nl/info/5aa...inigde-stoffen of https://www.bruzz.be/mobiliteit/effe...aar-2019-05-17 . Hoera-berichten. Dus hoe gaat de bom barsten? Wint de politiek? Of wint de ratio? Ik vrees ervoor dat de ratio het niet gaat halen. Dit omwille van de jarenlange stemmingsmakerij en omwille van het grote gezichtsverlies dat ermee gepaard zou gaan voor die lokale besturen die zich daar zo op geprofileerd hebben. Ik vrees dat we straks opgescheept worden met nog meer van die onzin. In het bedrijf waar ik werk hebben we een aantal basisregels. Één ervan is: "als je op het verkeerde paard zit, dan is er maar één weg: en dat is eraf." Zo werkt het in de politiek spijtig genoeg niet. |
Citaat:
Wat belet andere gemeenten om hetzelfde te doen? Niks. En dan krijgen we een nieuw gemeentetolstelsel. Aan de bevoegde Vlaamse minister om dit op te lossen. |
Waar mijn kot staat, steek ik de straat over, en ben ik in landbouw- en natuurgebied.
Moet ik dan met mijn diesel in de smalle stadstraten de mensen die daar wonen gaan versmoren? Bah neen. Ze zien mij niet meer in de Vlaamse steden. Ook niet met tram of bus. Ook niet met de fiets. Ze kunnen de pot op. (één uitzondering: als er een regeercongres is ... bla bla ...) |
Ik vind LEZ een goed idee. Ik wil best mijn auto thuis laten en 15 minuten stappen naar een OV halte om naar het werk te gaan, maar de pollutie onderweg is moordend. Echt waar, je voelt je leven verkorten door de stinkende walmen die je inademt. Het gaat hiet niet over CO2 of klimaatverwarming, maar giftige gassen en stof.
Maar men doet hier alles weer omgekeerd, ipv eerst te zorgen voor een goed alternatief voor de vervuilers, legt men een regeltje op en dan zien we wel hoe het verloopt. De burger betaalt als hij kan, of moet zelf maar een andere oplossing zoeken als hij niet kan. De overheid heeft alle tijd om te hervormen en betaalt zichzelf en vangt het dan wel weer terug van de burger. |
This must be ab
En nog een Belgenmop...
Citaat:
|
Citaat:
Kaart het eens aan op een regeercongres. ;-) |
LEZ = CIVIEL BEZET.
Zoek maar op. |
Citaat:
De bevoegde Vlaamse minister dient in te grijpen. |
Civiele bezet;
De economie wordt hier eveneens in de meeste gevallen dienstbaar gemaakt aan de bezetter, wat deze door de grip op het ambtelijke apparaat zelfs nog effectiever kan doorvoeren dan bij een zuiver militair bestuur. Dit gaat vaak samen met zuivering, herorganisatie en censuur. De bezetter grijpt hier meestal diep in in het dagelijks leven. De bezetting is hier mede of grotendeels politiek gemotiveerd: men wil een gehoorzame vazalstaatbeest creëren |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een 40 jarige oude Amerikaan met 7000 cc of zo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het worden barre tijden in een onafhankelijk Vlaanderen.Niet meer naar de eigenste stadjes kunnen en binnen het kwartier sta je ergens aan een grenspost.:roll: Het wordt nu wel een heel erg klein eng landje voor U:cry: De enige hoop is een goed handelsakkoord met het VK....maar ook daar zal een visum verplicht zijn. |
Zo'n LEZ is gewoon weer een zoveelste middel om de autobestuurder uit te knijpen en op kosten te jagen. En dan zijn politici verwonderd dat mensen op de extremen stemmen...
Al dat gedoe heeft niks met het milieu te maken want een oude brommer die op tweetakt benzine rijdt die mag doodleuk de LEZ binnen. Mensen met een open haard of kolenkachel mogen doodleuk blijven stoken binnen de LEZ en dat zijn zaken die duizenden tot miljoenen keren meer vervuilen dan gelijk welke stokoude auto op diesel. |
Het wegverkeer is algemeen de grootste veroorzaker minstens 34%,gans Duitsland:
![]() Hier die Verursacher von Stickoxiden für ganz Deutschland. Schaut man nur auf die Innenstädte, hat der Straßenverkehr allerdings einen wesentlich höheren Anteil. Citaat:
Citaat:
En van het wegverkeer zelf is de grootste veroorzaker de dieselwagen, 72,5 %: Citaat:
https://www.kfz-betrieb.vogel.de/pkw...mpft-a-794252/ |
Citaat:
|
waarom rotterdam,LEZ afbouwt
https://www.bruzz.be/mobiliteit/waar...uwt-2019-12-27 ‘Moderne dieselwagens zijn future proof’ er bestaat dus een veel eenvoudigere methode om vervuiling te verbannen.. We zijn ook niet bang dat die vervuilende wagens terugkeren in de stad, want we koppelen het Rotterdams parkeerbeleid aan de emissienormen.” Simpel: wie een oude auto koopt of een oldtimer bezit, mag gewoon niet parkeren in Rotterdam electrisch = 5x milieuvriendelijker dan benzine Elektrische vervoersmiddelen zijn volgens Macharis dan ook de toekomst. “Wanneer je alle parameters zoals de productie van de batterijen in rekening brengt, zal een elektrische auto altijd vier keer milieuvriendelijker zijn dan een dieselwagen. In vergelijking met een benzinewagen is die verhouding zelfs een op vijf." |
https://www.vmm.be/nieuwsbrief/oktob...lez-niet-werkt
Waarom meer fijn stof? Niet alleen de uitstoot van vervuilende stoffen bepalen de luchtkwaliteit, maar ook de weersomstandigheden hebben een sterke invloed op de gemeten hoeveelheden fijn stof. In 2015 en 2016 waren die weersomstandigheden gunstiger voor fijn stof dan dit jaar. Dit jaar was er een smogepisode in januari en hadden we een bijzonder droog voorjaar. Bij droog weer blijft het fijn stof langer in de lucht dan wanneer het regent. Om deze effecten op de LEZ in Antwerpen uit te sluiten, moeten we over een langere tijdreeks van roetmetingen beschikken. We moeten er ook rekening mee houden dat de aankondiging van de LEZ twee jaar geleden al gebeurde. Het is dus aannemelijk dat heel wat mensen sindsdien een nieuwe wagen kochten en daarbij rekening hielden met de striktere toelatingsregels. Daardoor zal er al een effect op de luchtkwaliteit zijn voor de LEZ effectief werd ingevoerd op 1 februari 2017. we mogen blij zijn dat het nu zo veel geregend heeft, deze zondvloed haalt twee vliegen in één klap: frank deboosere zijn regenput staat niet meer droog, en de uitstoot in de lucht is gewassen geen fijnstof en roet meer |
Citaat:
Dat brengt heel veel op. |
Citaat:
Conclusie: er dient voor Vlaanderen/België een eenvormig systeem te komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
LEZ Brussel kwam later: https://www.lez-belgium.be/nl/achter...nderingen.html Citaat:
Citaat:
Namen en Eupen en later Luik? volgens... https://www.rtl.be/info/belgique/soc...n-1158747.aspx helemaal onderaan. |
Dat worden er een massa Vlaams belang stemmers er bovenop.
Het is de enige partij die de lez wil tegenhouden. |
Citaat:
het leuke van zo'n samendiscussies is dat het zo uitgesteld geraakt hé :-D |
Citaat:
Juridische vraag: als LEZ een gewestelijke bevoegdheid is, dan is een stad die zichzelf als LEZ verklaart buitengewestelijk bevoegd bezig, en juridisch aanvechtbaar...:twisted: |
Citaat:
Je vraag is totaal overbodig moest je eens lezen wat er in dat decreet staat: Artikel 1. Dit decreet regelt een gewestaangelegenheid. Art. 2. In dit decreet wordt verstaan onder: 1° LEZ: een lage-emissiezone als vermeld in artikel 3, §1; 2° LEZ-toezichthouder: de persoon die overeenkomstig artikel 8, §1, van dit decreet van een bevoegde instantie de opdracht heeft gekregen om toezicht uit te oefenen op de naleving van de LEZ-reglementering; 3° beveiligde zending: betekeningswijze als vermeld in artikel 1.1.2, 3°, van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening. Art. 3. § 1. Een lage-emissiezone is een zone waarin voor de leefbaarheid, in het bijzonder ter beperking van milieu- en gezondheidshinder door een slechte luchtkwaliteit, een selectief toelatingsbeleid voor motorvoertuigen wordt gehanteerd in relatie tot de door die voertuigen veroorzaakte milieuhinder. § 2. Een gemeente kan met een gemeentelijk reglement een LEZ invoeren op de gemeente- en de gewestwegen die zich op haar grondgebied bevinden, met uitzondering van de autosnelwegen. § 3. Het plaatsen van de verkeersborden betreffende de LEZ, meer bepaald de verkeersborden F 117 en F 118, vermeld in artikel 71.2 van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, gebeurt conform de bepalingen van het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens. Als de verkeersborden betreffende de LEZ die ingevoerd werd door de gemeente overeenkomstig paragraaf 2 geplaatst moeten worden op een gewestweg, is artikel 4 van het voormelde decreet altijd van toepassing. Art. 4. § 1. De Vlaamse Regering bepaalt de motorvoertuigen waarvoor de toegang tot een LEZ zonder meer toegelaten is, met in voorkomend geval een registratie bij een gemeente die een LEZ op haar grondgebied invoert. De Vlaamse Regering bepaalt de gevallen waarin de registratie, vermeld in het eerste lid, verplicht is. § 2. Voor de motorvoertuigen die niet onder toepassing van paragraaf 1 vallen, onderwerpt de gemeente die op haar grondgebied een LEZ invoert, de toegang tot de LEZ aan een verbod of aan voorwaarden die van dien aard zijn dat zij het gebruik van de LEZ door voertuigen die milieuhinder veroorzaken, afremmen. De Vlaamse Regering kan nadere regels bepalen met betrekking tot de voorwaarden en het verbod, vermeld in het eerste lid. Art. 5. Met het oog op het toezicht op de LEZ-reglementering door de gemeente worden de relevante gegevens in een databank verzameld. De door de Vlaamse Regering gemachtigde dienst beheert die databank overeenkomstig het decreet van 18 juli 2008 betreffende het elektronische bestuurlijke gegevensverkeer. Die gemachtigde dienst vraagt daarvoor digitaal bij de bevoegde instanties, zoals de instantie die belast is met de inschrijving van de voertuigen en de lokale besturen die een LEZ op hun grondgebied invoeren, de noodzakelijke gegevens over de voertuigen op. Het opvragen van deze gegevens, het beheer van de databank en de ontsluiting naar de gemeente van bepaalde gegevens uit de databank gebeuren in overeenstemming met de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens en het decreet van 18 juli 2008 betreffende het elektronische bestuurlijke gegevensverkeer. De Vlaamse Regering kan nadere voorwaarden omtrent de inhoud en de werking van de databank bepalen. ... https://www.wegcode.be/wetteksten/se...ecr-2015-11-27 Jurist moet je daarvoor niet zijn, enkel begrijpend lezen; naja daarvoor moet je eerst willen lezen. |
Citaat:
Stadsrechten waren een fase in de ontwikkeling van het juridisch systeem in Europa. Met het verdwijnen van het feodaal stelsel en het toenemende belang van de centrale (rechts-)staat kwam er een einde aan het stadsrecht. Volgens mij hebben ze dus die rechten niet en heeft iedere burger wel het recht om in een stad te zijn. |
Citaat:
En ik vraag me af wat de relevantie is met een LEZ. NUL. Citaat:
LEZ = motorvoertuig bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Lage-emissiezone |
Citaat:
|
Als je voertuig geschikt is op de autokeuring is het niet aan een willekeurige " shout" te bepalen .
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.wegcode.be/wetteksten/se...ecr-2015-11-27 Belgisch Staatsblad: http://www.ejustice.just.fgov.be/mop..._2.pdf#Page171 of: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...&cn=2015112709 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be