Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe zou het nog zijn met de formateurkes? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251441)

De schoofzak 2 januari 2020 17:12

Hoe zou het nog zijn met de formateurkes?

Ja, hoe zou het met hen zijn.
Ik zette formateurkes in een verkleinwoord, omdat ze zo'n klein partijtje elk vertegenwoordigen.

Zouden ze succes geboekt hebben bij de Grote Belgicistische Verzoening?

Hebbe ze Rutten, tesamen met haar kritische kamerfractie, nader aan de borst kunnen trekken? Zit de goesting er nog in, bij haar, om première te worden?
Zijn tsjeven en liberalen voldoende overtuigd dat Magnette redelijk geworden is?

Zitten we bijna opgezadeld met een formateur en hoezee, met een federale regering?
Of blijft het lijk het was, dronken ze een nieuwjaarsglas, en pisten ze een plas?

Witte Kaproen 2 januari 2020 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9212257)
Ik zette formateurkes in een verkleinwoord, omdat ze zo'n klein partijtje elk vertegenwoordigen.

Hebbe ze Rutten, tesamen met haar kritische kamerfractie, nader aan de borst kunnen trekken? Zit de goesting er nog in, bij haar, om première te worden?
Zijn tsjeven en liberalen voldoende overtuigd dat Magnette redelijk geworden is?

Zitten we bijna opgezadeld met een formateur en hoezee, met een federale regering?
Of blijft het lijk het was, dronken ze een nieuwjaarsglas, en pisten ze een plas?

Veel" hoopvolle" berichten hebben ze nog niet uitgezonden .

Zucht 2 januari 2020 17:22

Dat het stil is betekent in elk geval dat ze hun werk beter doen dan Magnette.

Knuppel 2 januari 2020 17:41

Citaat:

Is het toeval dat je je eigen partij vergeet te vernoemen?

Witte Kaproen 2 januari 2020 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9212273)

Of dat ze helemaal niets doen ,

maar ook dat is inderdaad nog steeds beter dan wat Magnette deed.

Vrijheideerst 2 januari 2020 17:45

https://newsmonkey.be/coens-bouchez-...elingen-kerst/

marie daenen 2 januari 2020 17:47

Citaat:

Dat laatste is niet moeilijk, om het beter te doen...
Maar het kan stilte voor de storm zijn even goed als dat het besprekingen in de achterkamers kunnen zijn die eigenlijk het daglicht niet verdragen en dat laatste betekent niet veel goeds voor de Vlamingen...
Enfin, la Belgique tot op de dag van vandaag is op zich zelf een aanfluiting van Vlaams fatsoen...

Knuppel 2 januari 2020 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9212293)

We zijn intussen alweer twee weken verder. Maar het ruikt nog steeds niet naar vooruitgang.

Vrijheideerst 2 januari 2020 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9212299)
We zijn intussen alweer twee weken verder. Maar het ruikt nog steeds niet naar vooruitgang.

Inderdaad.

BDW komt binnen een drietal weken aan zet.

Knuppel 2 januari 2020 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9212300)
Inderdaad.

BDW komt binnen een drietal weken aan zet.

Er moet toch iemand de schuld krijgen voor het definitieve falen om nog een werkbare federale dinges op poten te krijgen?

reservespeler 2 januari 2020 18:01

Citaat:

Ik wist zelfs niet dat er formateurkes waren.

Vrijheideerst 2 januari 2020 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9212306)
Er moet toch iemand de schuld krijgen voor het definitieve falen om nog een werkbare federale dinges op poten te krijgen?

En als dat niet lukt... Peter Mertens.

Knuppel 2 januari 2020 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9212311)
En als dat niet lukt... Peter Mertens.

Jij rammelt er wel vaker mee als je niets zinnigs meer te vertellen hebt.

Vrijheideerst 2 januari 2020 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9212314)
Jij rammelt er wel vaker mee als je niets zinnigs meer te vertellen hebt.

Nee. Ik heb niks meer met de N-VA, maar ik zie Peter toch nog nét iets liever afgaan.

Knuppel 2 januari 2020 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9212317)
Nee. Ik heb niks meer met de N-VA, maar ik zie Peter toch nog nét iets liever afgaan.

Ik heb allang geen lidkaart meer van de N-VA, maar ik ben geen communistenfan geworden. Ik bekijk het grotere plaatsje en daarin speelt de N-VA nu eenmaal een niet onbelangrijke rol. De waarheid heeft nu eenmaal haar rechten. Voor mij toch.

Universalia 2 januari 2020 20:24

Citaat:

Stilte voor de storm of??? :|

Anna List 2 januari 2020 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9212310)
Ik wist zelfs niet dat er formateurkes waren.

Het zijn idd nog maar informateurkes.

En ze vertegenwoordigen samen 28 zitjes van de 150. :lol:

Knuppel 2 januari 2020 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9212456)

In een democratie die naam waard is dat normaal. Toch?

cato 2 januari 2020 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9212456)

Iedere maand krijgende hun geld.
Waarom zullen ze vertrekken?

Max van Dietschland 2 januari 2020 22:33

Wanneer komt de kroonraad aan zet ?

Anna List 2 januari 2020 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9212467)

Informateurkes krijgen daar geen geld voor.

werkman 2 januari 2020 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9212457)

Opgepast met dat woord hoor. Ik ben er allergisch voor. :lol:

cato 2 januari 2020 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9212473)
Informateurkes krijgen daar geen geld voor.

De ministers van lopende zaken wel.

Xenophon 2 januari 2020 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9212470)
Wanneer komt de kroonraad aan zet ?

Wat zouden ze doen?

Advies geven aan de koning en de regering? :D

Anselmo 3 januari 2020 01:02

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 9212494)
Opgepast met dat woord hoor. Ik ben er allergisch voor. :lol:

Juist! Het woord "normaal" wordt dikwijls misbruikt, zeker door diegenen die zichzelf "normaal" noemen.

Garry 3 januari 2020 01:19

Citaat:

Ik denk eerder dat ze de opdracht gekregen hebben van te zoeken naar partners maar als dat niet lukt van dan de zaak zolang mogelijk te rekken, liefst tot in het jaar 2024 of zoiets.

Knuppel 3 januari 2020 06:49

Ik denk dat het schoofzakske wat zit te trollen. Het is geen toeval dat de naam van zijn partij niet voorkomt in zijn draadje. Ik vind het ook veelzeggend dat hij het heeft over de Grote Belgicistische Verzoening.
Dat het schoofke over "formateurkes" spreekt, en er expliciet bij vermeld hoe klein hun partijtjes zijn, wijst op frustratie. Ik vermoed dat het schoofzakske weet dat het spel voor zijn partij over en out is. En dat hij dat jammer vindt. het lijkter op dat het schoofke jammer vindt dat zijn partij niet springt.

Mij doet dat plezier want dat betekent dat "het Weverke" tot nu toe toch, voet bij stuk houdt. Zo hoort het. Als het het Weverke ménens is met de Vlaamse onafhankelijkheid is dat het enige dat hij moet doen: de zaak zolang mogelijk blokkeren en zeker geen steun verlenen aan de Grote Belgicistische Verzoening.

Karel Martel B 3 januari 2020 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9212586)
Als het het Weverke ménens is met de Vlaamse onafhankelijkheid is dat het enige dat hij moet doen: de zaak zolang mogelijk blokkeren en zeker geen steun verlenen aan de Grote Belgicistische Verzoening.

Een onafhankelijk Vlaanderen of een etat belgo-flamande zijn de enige werkbare opties. Kies, franstaligen.

reservespeler 3 januari 2020 06:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9212467)

Wat heeft dat hiermee te maken?

Knuppel 3 januari 2020 07:17

Deze draad gaat toch over de formateurkes?

Hypochonder 3 januari 2020 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9212404)
Stilte voor de storm of??? :|

Stilte voor de strontstorm.

Hypochonder 3 januari 2020 07:21

Citaat:

Uiteraard, Belgique moet en zal immers gered worden...

Hypochonder 3 januari 2020 07:23

Citaat:

Ik denk dat het schoofzakske wat zit te trollen. Het is geen toeval dat de naam van zijn partij niet voorkomt in zijn draadje. Ik vind het ook veelzeggend dat hij het heeft over de Grote Belgicistische Verzoening.
Dat het schoofke over "formateurkes" spreekt, en er expliciet bij vermeld hoe klein hun partijtjes zijn, wijst op frustratie. Ik vermoed dat het schoofzakske weet dat het spel voor zijn partij over en out is. En dat hij dat jammer vindt. het lijkter op dat het schoofke jammer vindt dat zijn partij niet springt.

Mij doet dat plezier want dat betekent dat "het Weverke" tot nu toe toch, voet bij stuk houdt. Zo hoort het. Als het het Weverke ménens is met de Vlaamse onafhankelijkheid is dat het enige dat hij moet doen: de zaak zolang mogelijk blokkeren en zeker geen steun verlenen aan de Grote Belgicistische Verzoening.

De enige reden waarom De Wever niet springt is omdat hij weet dat het dan over en uit is voor zijn partij. In die zin verschilt hij wel van de andere traditionele partijen want die hadden de zelfmoordsprong wel genomen, zie de acties van Rutten.

Garry 3 januari 2020 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9212596)
De enige reden waarom De Wever niet springt is omdat hij weet dat het dan over en uit is voor zijn partij. In die zin verschilt hij wel van de andere traditionele partijen want die hadden de zelfmoordsprong wel genomen, zie de acties van Rutten.

Dat zegt dan meer over de schijnheiligheid van die andere partijen dan over De Wever. Hij handelt dan op zijn minst gezegd met respect voor het oordeel van zijn kiezers. De kiezer heeft hem een signaal gegeven en hij handelt daar naar. De andere steken gewoonweg hun middelvinger op naar de kiezer en denken bij zich zelf, "pakken wat ik kan krijgen en de kiezer kan de pot op.:fist:" En enkele weten voor de volgende verkiezingen komen ze terug snoepjes uitdelen aan de kiezer. Zo hebben ze het al altijd gedaan.

Anna List 3 januari 2020 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9212501)
De ministers van lopende zaken wel.

en hun macht neemt toe, ze hebben nu ook al topambtenaren benoemd. iets waar vorige regeringen in lopende zaken steeds van zeiden dat ze grondwettelijk daartoe niet bevoegd waren.

en dat passeert zonder een rimpeling in het water...

Anna List 3 januari 2020 08:14

Citaat:

Citaat:

laat ons niet naief zijn, de enige reden waarom BDW niet springt, zijn nog steeds de veto's van de PS en MR.

Anna List 3 januari 2020 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9212597)
Dat zegt dan meer over de schijnheiligheid van die andere partijen dan over De Wever. Hij handelt dan op zijn minst gezegd met respect voor het oordeel van zijn kiezers. De kiezer heeft hem een signaal gegeven en hij handelt daar naar. De andere steken gewoonweg hun middelvinger op naar de kiezer en denken bij zich zelf, "pakken wat ik kan krijgen en de kiezer kan de pot op.:fist:" En enkele weten voor de volgende verkiezingen komen ze terug snoepjes uitdelen aan de kiezer. Zo hebben ze het al altijd gedaan.

ik geloof zo niet in het feit dat mensen plots 100% kunnen veranderen.

Knuppel 3 januari 2020 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9212602)
laat ons niet naief zijn, de enige reden waarom BDW niet springt, zijn nog steeds de veto's van de PS en MR.

Met andere woorden, De Wever zou wel willen springen maar hij mag niet van de Franstaligen.
Dat belooft....

cato 3 januari 2020 09:16

Citaat:

BDW kent zijn klassieken.
Hij weet dat verelendung een noodzaak is tot een grote verandering.

fox 3 januari 2020 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9212603)
ik geloof zo niet in het feit dat mensen plots 100% kunnen veranderen.

Het gaat niet over veranderen. Het gaat over zelfbehoud. De man wil burgemeester blijven tot aan zijn pensioen. Als hij springt mag hij dat vergeten, zo slim is hij wel hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be