Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De VLD kent haar prioriteiten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251630)

Vrijheideerst 14 januari 2020 10:51

De VLD kent haar prioriteiten

Open Vld wil winkeliers bevrijden van administratieve rompslomp van de fruitpers.

In veel supermarkten staat tegenwoordig een sinaasappelpers. Maar omdat het vers geperste fruitsap in de wet beschouwd wordt als alcoholvrije drank, moeten de winkeliers aan heel wat verplichtingen voldoen. Zo moeten ze een blanco strafblad kunnen voorleggen, een vergunning accijnsinrichting invullen, bijhouden hoeveel sinaasappel ze op voorraad hebben, doorgeven hoeveel hectoliter vruchtensap ze verkocht hebben en een verpakkingsheffing betalen.
Lees ook
Hoe gezond zijn smoothies écht? Enkele diëtisten geven uitleg

“Pure kafka”, vindt Open Vld-Kamerlid Christian Leysen. “Dat kost de winkeliers én de administratie tijd en geld.” Leysen dient een wetsvoorstel in om de administratieve regels af te schaffen. “Er zijn al genoeg regels in ons land. Als het gaat over fruitpersen, moeten we het niet moeilijker maken dan het is.”

Minister van Financiën Alexander De Croo (Open Vld) werkte vorig jaar al aan een ministeriële omzendbrief om de verplichtingen af te schaffen, en heeft daar toen ook over samengezeten met de sector. Maar die piste werd verlaten omdat een omzendbrief de verplichting om een borg van 500 euro te betalen en om een accijnsinrichting aan te vragen, niet kan opheffen, legt zijn kabinet uit. “Een wetswijziging is nodig, vandaar het wetsvoorstel.”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...pers~aef6267a/

Anna List 14 januari 2020 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9223535)
Open Vld wil winkeliers bevrijden van administratieve rompslomp van de fruitpers.

In veel supermarkten staat tegenwoordig een sinaasappelpers. Maar omdat het vers geperste fruitsap in de wet beschouwd wordt als alcoholvrije drank, moeten de winkeliers aan heel wat verplichtingen voldoen. Zo moeten ze een blanco strafblad kunnen voorleggen, een vergunning accijnsinrichting invullen, bijhouden hoeveel sinaasappel ze op voorraad hebben, doorgeven hoeveel hectoliter vruchtensap ze verkocht hebben en een verpakkingsheffing betalen.
Lees ook
Hoe gezond zijn smoothies écht? Enkele diëtisten geven uitleg

“Pure kafka”, vindt Open Vld-Kamerlid Christian Leysen. “Dat kost de winkeliers én de administratie tijd en geld.” Leysen dient een wetsvoorstel in om de administratieve regels af te schaffen. “Er zijn al genoeg regels in ons land. Als het gaat over fruitpersen, moeten we het niet moeilijker maken dan het is.”

Minister van Financiën Alexander De Croo (Open Vld) werkte vorig jaar al aan een ministeriële omzendbrief om de verplichtingen af te schaffen, en heeft daar toen ook over samengezeten met de sector. Maar die piste werd verlaten omdat een omzendbrief de verplichting om een borg van 500 euro te betalen en om een accijnsinrichting aan te vragen, niet kan opheffen, legt zijn kabinet uit. “Een wetswijziging is nodig, vandaar het wetsvoorstel.”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...pers~aef6267a/

is het niet simpeler van er gewoon alcohol bij te gieten? ;-)

Vrijheideerst 14 januari 2020 10:54

In hun geval gebeurde dat net iets te vaak dus nee.

Anna List 14 januari 2020 11:00

maar OT OVLD kent zijn prioriteiten absoluut niet meer.

anders had la Trutten dat eerste voorstel van de PS wel afgeschoten als veel te links en veel te veel nieuwe belastingen.

la Trutten en Tommelein stellen het linkse 'de wereld verbeteren' met vrije abortus en euthanasie versoepelen boven haar core bussiness van 'no more taxes'.
daarmee sjotten ze hun core-kiezer, de kleine Vlaamse zelfstandige en KMO'er met plezier buiten.

dat is de pijnlijke waarheid. :cheer:

Vrijheideerst 14 januari 2020 11:02

Ja, maar niet als hij een fruitpers heeft.

Anna List 14 januari 2020 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9223548)
Ja, maar niet als hij een fruitpers heeft.

ach, ze blijven kwaadaardige Belgicisten hé. collabo's. niet meer, niet minder.

allemaal op de lijst.

Sneaky 14 januari 2020 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223544)

anders had la Trutten dat eerste voorstel van de PS wel afgeschoten als veel te links en veel te veel nieuwe belastingen.

la Trutten en Tommelein stellen het linkse 'de wereld verbeteren' met vrije abortus en euthanasie versoepelen boven haar core bussiness van 'no more taxes'.
daarmee sjotten ze hun core-kiezer, de kleine Vlaamse zelfstandige en KMO'er met plezier buiten.

Ja, maar ze gaat nu gewoon even dik worden als Maggie. Ze weet uit de praktijk dat dat werkt voor het stemmenaantal :lol::lol::lol:

Vrijheideerst 14 januari 2020 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223552)
ach, ze blijven kwaadaardige Belgicisten hé. collabo's. niet meer, niet minder.

allemaal op de lijst.

Probleem blijft dat als we ze per trein afvoeren we 25 minuten moeten wachten.

Dat heb ik er ook niet voor over. :magniet:

Anna List 14 januari 2020 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9223554)
Probleem blijft dat als we ze per trein afvoeren we 25 minuten moeten wachten.

Dat heb ik er ook niet voor over. :magniet:

gij zult netjes wachten, gelijk de rest van de collabo meute. :lol:

Vrijheideerst 14 januari 2020 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223556)
gij zult netjes wachten, gelijk de rest van de collabo meute. :lol:

Anna List 14 januari 2020 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9223558)

de lijst is de lijst hé. :-)

Vrijheideerst 14 januari 2020 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223560)
de lijst is de lijst hé. :-)

Ik sta daar niet op he. Ik stel hem mee samen. :roll:

Anna List 14 januari 2020 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9223568)
Ik sta daar niet op he. Ik stel hem mee samen. :roll:

alle OVLD'ers staan daarop. dat is nog altijd de PVV.

De schoofzak 14 januari 2020 11:56

Ambeteren van winkels omdat ze een fruitpers hebben: wantrouw de overheid.

Xenophon 14 januari 2020 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223536)
is het niet simpeler van er gewoon alcohol bij te gieten? ;-)

Ja, zonder dat fruitsap.

Probleem geregeld.

reservespeler 14 januari 2020 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9223672)
Ja, zonder dat fruitsap.

Probleem geregeld.

Strak plan!

Anna List 14 januari 2020 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9223672)
Ja, zonder dat fruitsap.

Probleem geregeld.

dat was mijn gedacht ook. :-P

Pandareus 14 januari 2020 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223544)

Ik vind dat Rutten haar beleid desastreus is, tijd voor ander leiderschap.
Maar voor wie nogal naïef wil denken dat de huidige wetgeving rond euthanasie en abortus efficiënt is die kan maar beter de echte gevolgen eens bekijken. Op dit moment halen we de internationale pers, alsof we een katholiek derdewereldland zijn : men gaat 3 artsen strafrechterlijk vervolgen omwille van euthanasie. https://www.theguardian.com/world/20...woman-end-life

Xenophon 14 januari 2020 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9223719)
Maar voor wie nogal naïef wil denken dat de huidige wetgeving rond euthanasie en abortus efficiënt is die kan maar beter de echte gevolgen eens bekijken. Op dit moment halen we de internationale pers, alsof we een katholiek derdewereldland zijn : men gaat 3 artsen strafrechterlijk vervolgen omwille van euthanasie. https://www.theguardian.com/world/20...woman-end-life

Zijn we dat dan niet?

Anna List 14 januari 2020 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9223719)

daar gaat het niet over, het gaat erover dat hun core-kiezer daar niet wakker van ligt, maar wel van de PS belastingstsunami. :roll:

Pandareus 14 januari 2020 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223728)
daar gaat het niet over, het gaat erover dat hun core-kiezer daar niet wakker van ligt, maar wel van de PS belastingstsunami. :roll:

De echte liberale kiezers liggen daar zeer zeker van wakker. Het ene sluit het andere trouwens niet uit : uiteraard is een belastingtsunami een te vermijden ramp.

O.a. daarom ben ik een grote fan van Paars + geel, in tegenstelling tot een zekere Anna List die liever zit te cheeren voor een belastingregering Paars-groen. 8-)

Anna List 14 januari 2020 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9223752)
De echte liberale kiezers liggen daar zeer zeker van wakker. Het ene sluit het andere trouwens niet uit : uiteraard is een belastingtsunami een te vermijden ramp.

O.a. daarom ben ik een grote fan van Paars + geel, in tegenstelling tot een zekere Anna List die liever zit te cheeren voor een belastingregering Paars-groen. 8-)

uzelf niet voor echte liberaal nemen hé, gij zit daar alleen maar omdat de sossen teveel op hun doos kregen hé.

gij vergeet precies dat paarsgroen klaar stond én een meerderheid heeft, maar niet is willen vertrekken.

en gij vergeet precies ook wat nodig is voor paarsgeel, dat is namelijk het akkoord van PS, en die hebben geen zin hé :lol:

rien-ne-va-plus! :-D

hou 22 maart maar vrij.

daiwa 14 januari 2020 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223757)
uzelf niet voor echte liberaal nemen hé, gij zit daar alleen maar omdat de sossen teveel op hun doos kregen hé.

.

En nog geen klein beetje.

Anna List 14 januari 2020 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9223759)
En nog geen klein beetje.

het zit m ook niet méé hé :p

mss kan m nu naar PVDA :lol:

Pandareus 14 januari 2020 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223757)

Van iemand die zelf op Blokkers stemt laat ik zijn politiek advies graag aan mij voorbijgaan...

Citaat:

gij vergeet precies dat paarsgroen klaar stond én een meerderheid heeft, maar niet is willen vertrekken.
Gelukkig maar.

Citaat:

en gij vergeet precies ook wat nodig is voor paarsgeel, dat is namelijk het akkoord van PS, en die hebben geen zin hé :lol:
Couns en Bouchez hebben nog wat werk op de plank om magnette te overtuigen. Het spel is nog niet ten einde.

Citaat:

rien-ne-va-plus! :-D

hou 22 maart maar vrij.
Behalve het Blok wil niemand verkiezingen, de beste garantie dat ze er niet zullen komen.

Anna List 14 januari 2020 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9223768)
Van iemand die zelf op Blokkers stemt laat ik zijn politiek advies graag aan mij voorbijgaan...

Gelukkig maar.

Couns en Bouchez hebben nog wat werk op de plank om magnette te overtuigen. Het spel is nog niet ten einde.

Behalve het Blok wil niemand verkiezingen, de beste garantie dat ze er niet zullen komen.

ik was tothiertoe N-VA stemmer, en ben er nog niet uit voor de toekomst, dat weet gij. :p

alleen EU stemde ik VB, omdat het gros vh migratiebeleid op EU niveau beslist wordt.

nu ik u zo pissed off zie reageren over dat sos-liberaal gegeven, valt mijne frank waarom ge nu liberaal zijt en geen sos meer.
ge zit daar echt om België te stutten hé :lol::lol::lol::lol:

daiwa 14 januari 2020 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223761)
het zit m ook niet méé hé :p

mss kan m nu naar PVDA :lol:

:lol::lol:

Pandareus 14 januari 2020 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223770)
ik was tothiertoe N-VA stemmer, en ben er nog niet uit voor de toekomst, dat weet gij. :p

alleen EU stemde ik VB, omdat het gros vh migratiebeleid op EU niveau beslist wordt.

nu ik u zo pissed off zie reageren over dat sos-liberaal gegeven, valt mijne frank waarom ge nu liberaal zijt en geen sos meer.
ge zit daar echt om België te stutten hé :lol::lol::lol::lol:

Je stemt op het Blok, je bent dus een Blokker. Dat je er wat schaamte voor voelt is normaal.

Anna List 14 januari 2020 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9223779)
Je stemt op het Blok, je bent dus een Blokker. Dat je er wat schaamte voor voelt is normaal.

:lol: schaamte zou ik alleen kennen mocht ik ooit sos of vld gestemd hebben, quod non.

Pandareus 14 januari 2020 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223783)
:lol: schaamte zou ik alleen kennen mocht ik ooit sos of vld gestemd hebben, quod non.

Weinig overtuigende uitleg... Iemand die op een diehard Blokker als Annemans stemt en die dan beweert dat "hij nog niet zeker is dat hij Blokker is..." pff...

http://www.vlaamswoordenboek.be/defi...+van+boere+mie

daiwa 14 januari 2020 14:33

Citaat:

:lol::lol:

daiwa 14 januari 2020 14:35

Citaat:

Ik heb ooit wel 1 keer sos gestemd.:oops:

De voorzitter van de ploeg waar ik toen speelde kwam op bij de gemeenteraads verkiezingen en als 19 jarige ben je niet slimmer.

Anna List 14 januari 2020 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9223789)
Weinig overtuigende uitleg... Iemand die op een diehard Blokker als Annemans stemt en die dan beweert dat "hij nog niet zeker is dat hij Blokker is..." pff...

http://www.vlaamswoordenboek.be/defi...+van+boere+mie

Blok bestaat dan ook alleen nog in de hersenen van bejaarden hé.

t zal mss tijd zijn om uw pamper nog eens te laten vervangen, drukt anders eens op t belletje.

Anna List 14 januari 2020 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9223795)
Ik heb ooit wel 1 keer sos gestemd.:oops:

De voorzitter van de ploeg waar ik toen speelde kwam op bij de gemeenteraads verkiezingen en als 19 jarige ben je niet slimmer.

ik was blijkbaar als 18 jarige al ineens slim genoeg om vb te stemmen dan. :p 8-)

mja, ik had mss wat voorsprong, was al van een jaar of twaalf wel geinteresseerd in politiek.

Tavek 14 januari 2020 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9223752)

Anna List cheert enkel voor haat, blokkage, miserie, zelfvernietiging.

Die heeft geen interesse in goed bestuur, Vlaams of Waals. Die heeft gewoon problemen met z'n eigen.

daiwa 14 januari 2020 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223798)
ik was blijkbaar als 18 jarige al ineens slim genoeg om vb te stemmen dan. :p 8-)

mja, ik had mss wat voorsprong, was al van een jaar of twaalf wel geinteresseerd in politiek.

Op mijn leeftijd toen was ik helemaal niet geinteresseerd in politiek.
Vandaar die misstap om op de sossen te stemmen.

Ook bestond het VB toen nog niet.

daiwa 14 januari 2020 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9223805)

Die heeft geen interesse in goed bestuur, Vlaams of Waals. Die heeft gewoon problemen met z'n eigen.

Waals goed bestuur? :lol:

Anna List 14 januari 2020 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9223805)

au contraire mon vieux

ik ben de Belgische haat, blokkage, miserie en zelfvernietiging grondig beu!

gedaan met die compleet vastgelopen staat zonder beleid. :evil:

laat Vlaanderen én Wallonië hun eigen beleid kiezen en hun eigen erwten doppen. dat is democratie en actief beleid.

en mogelijk kunnen we op middellange termijn ook terug samengaan met Nederland en heel die Belgische miseriegeschiedenis die de Nederlanders verdeelde helemaal vergeten. 8-)

de toekomst ziet er goed uit!

Anna List 14 januari 2020 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9223809)
Waals goed bestuur? :lol:

t is simpeler :

welk Belgisch bestuur?

:lol:

daiwa 14 januari 2020 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9223812)
t is simpeler :

welk Belgisch bestuur?

:lol:

Inderdaad ! :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be