![]() |
Belasting op elektrisch rijden ...
Iemand die dat niet had zien aankomen?
Elektrisch rijden is een drama voor de schatkist (die dreigt 8,6 miljard euro lichter te worden) dus laten we er een melkkoe van maken? :| “Belasting op elektrisch rijden onvermijdelijk” Ter info: ELEKTRISCHE VOERTUIGEN |
Wat had je gedacht? :-P
|
Zal peperduur worden.
|
Rekeningrijden. Enigste optie.
Effectieve "consumptie" van stroom controleren is zo goed als onwerkbaar. De overheid heeft de aanvoer en productie van stroom zelf niet volledig in handen aangezien er veel particulieren zijn die zelf ook electriciteit produceren. Je kan uiteraard ook een forfait heffen op de wagen naargelang zijn electrisch vermogen & theoretisch verbruik, maar alweer: zo een electromotor kan ik softwarematig alle vermogens en specificaties geven...dus ook weer onzin. |
Citaat:
|
Laat de staat doen, en ze belasten ons aan 100 procent.
Toch heeft de staat geld nodig. Dus moeten er belastingen zijn. Liefst dan slimme belastingen. De allerdomste belasting is toch wel deze die je straft omdat je gaat werken om je gezin te voorzien van bed, bad en brood. Intelligent (maar dan echt intelligent hé) rekeningrijden is bij de intelligentse belastingsvormen. De vervuiler betaalt: ok Degene die een ander hindert: ok Bepaalde luxe producten een solidariteitsbijdrage opleggen: ok. |
Citaat:
|
Fake nieuws.
Op stroom zal het niet gaan. Want bijladen is in de meeste gevallen niet openbaar. Voor Tesla zullen de Superchargers net over de grens dan ook leuker worden. Enkel kilometerheffing mogelijk, en dan nog Gewestelijk. lol. Daar is onze politiek niet bekwaam voor. Dat wordt nog lachen. |
Citaat:
Er is meer tax op elektriciteit dan op benzine. Het is dus juist winst voor de overheid. Laat mensen aub er met ophouden om dit type onzin te verspreiden anders heeft de overheid enkel maar meer excuus om ons opnieuw zwaarder te taxeren. Mijn volgende stap is GEEN auto. Daar willen ze toch naartoe? :lol: Maar als er zo veel zijn zullen ze waarschijnlijk taxen invoeren op fietsen. |
Voor die tesla s zal het richting lamborchini worden.
Een kleine 10000€ per jaar aan taks. + de rest als inkomsten. Nog meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Mazout extra kost ongeveer 70ct / liter. De overheid krijgt hiervan een flinke duit door taksen en BTW. Diesel, die dezelfde eigenschappen heeft, allen geen rode kleurstof, kost het dubbele. |
Citaat:
Kijk dan eens op je factuur. |
Citaat:
Mazout extra, waarmee je perfect kan rijden. Mazout extra, waarin ook al veel accijnzen en BTW zitten! Wie houdt wie hier voor het lapje? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit: Als je btw goed kijkt zie je dat diesel op dat moment ook per liter duurder was. |
Citaat:
Ik reageer ook enkel op de cijfers die je geeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe meer km je rijd hoe meer je moet gaan tanken én betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe meer een EV rijdt hoe meer die moet laden en betalen. :-) |
Citaat:
Het is nogal simpel: nu is men bezig met iedereen weg te jagen van diesel door de consument richting benzine, hybride en elektrisch te jagen, vervolgens zal met juist hetzelfde doen met benzine en elektrisch en dan zal men elektrisch rijden zo zwaar belasten zodat men nog altijd even veel ophaalt als voorheen. |
Citaat:
Rekening rijden is eigenlijk een dubbele belasting en ik dacht dat dat verboden was. Daarom ook werd de Turteltaks door het Grondwettelijk hof afgeschoten. |
Citaat:
De meerprijs bij aankoop volstaat ruimschoots. |
Citaat:
Waar ze zich toch hier in patattenland druk over maken. :lol: Nederland heeft na Noorwegen zowat het grootste aantal full electrische wagens en plugin-hybrides van de wereld per inwoner. Eens kijken naar hun wagenpark 1-1-2020 Citaat:
We moeten ons haasten die 1,1% nu al te belasten via jaarlijkse wegentaks en laden want de autobelastingen gaan van tientallen miljarden naar nul vallen. :lol: Voorlopig zijn BEV in aankoopsprijs ook 5-20k duurder dus die brengen aardig wat meer BTW in de Belgische staatskas, ook al zijn het maar pakweg *9.000 per jaar... (nadat de EV-premie al helemaal wegvalt) Waren we dat effe vergeten seg... lol *17.766 stekkerwagens ingeschreven in 2019 waarvan 50% full EV Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar de grote massa zullen nog altijd de kleine en compacte wagens zijn, daar zal het aandeel EV en PHEV toch nog niet zo snel stijgen, wel vanaf middenklasse. Als de ICEs duurder worden (incl hybrides) en dat is minstens 95% van de markt dan zal de staat meer BTW-inkomsten hebben. Ook op de duurdere reparaties en duurdere wisselstukken (want daar wordt het meeste aan verdient) gaat de staat meer BTW kunnen kasseren. De blikschade ongevallen verminderen immers niet echt, integendeel, ttz de schadelast gaat verder omhoog, vooral de heel zware. Citaat:
|
Citaat:
Bovenop moet men eens kijken naar het grote jobverlies dat gecreëerd is door die ommezwaai naar electrificatie. De winst zal het verlies niet meer inhalen. Integendeel! |
Citaat:
|
Citaat:
Accijnzen worden gehoffen op brandstof en rekeningrijden op het gebruik van de openbare ruimte. |
Ik gaan dichter bij huis werken en mij ne gewone velo kopen ter vervanging van mijnen diesel.
Ze kunnen den boom in. |
Citaat:
Deze zullen er de komende jaren wel nodig zijn. Jobverlies is een argument die al eeuwen gebruikt wordt. Wat zie je? Er komen steeds andere soorten jobs bij. |
Citaat:
|
Citaat:
De auto zoveel mogelijk laten staan of helemaal wegdoen is het beste. Net is de vrouw nog gaan fietsen, dat doet ze bijna elke dag ook om inkopens te gaan doen op 6 km van thuis. Met 2 valiezen achteraan en wat accuhulp zelfs tegen wind goed te doen. :-) |
Citaat:
Sorry hoor Mambo. Hoe zeer ik uw kennis hier waardeer,... Dit is geen argument hoor. Het zal deels aan je ouderdom liggen dat veranderingen niet meer leuk zijn maar als "jongere" zal ik nog genoeg veranderingen moeten meemaken waar ik me ook zal moeten aan aanpassen. De veranderingen volgen mekaar ook vlugger en vlugger op dus wees gelukkig dat je er nog een beetje van gespaard bent gebleven. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat jullie niet verstaan dat in die sector meerdere specialiteiten zijn met telkens een gans andere studie. En die opleidingen zijn lang en intensief. Zoniet kan je in de fabriek gaan werken en tonen ze u wel welke schroef je moet vastpakken. |
Euh ik was laatst in een autogarage in Limburg (Volvo) en daar was geen kat in de mecaniek. De verkoper wist me te melden dat iedereen op opleiding was voor EV's, omdat de XC40 P8 er aan kwam (EV) en enkele hybride modellen populairder werden (twin drive).
Dus Mambo, het gebeurt toch hoor. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be