Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Sommige zijn verwonderd door het wederopstaan van het VB (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251796)

Garry 24 januari 2020 08:43

Sommige zijn verwonderd door het wederopstaan van het VB

Nog niet zo lang geleden werd er hier door velen beweerd dat het VB zo goed als dood was, het was nog juist niet begraven.

Hoe dikwijls heb ik die stelling niet betwist. Hoe dikwijls heb ik niet aangehaald dat, al zou het VB nog maar één stem halen, dat het dan de mijn zou zijn.

En nu komen al die zelfzekere staan jengelen zoals klein jong omdat het VB op één na de grootste partij is en in de peilingen, ondanks heel dat belachelijke cordon, zelfs volledig de grootste partij is.

En nog snappen ze niet dat dit enkel en alleen het gevolg is van het wanbeleid van onze machthebbers

quercus 24 januari 2020 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9232234)
Nog niet zo lang geleden werd er hier door velen beweerd dat het VB zo goed als dood was, het was nog juist niet begraven.

Hoe dikwijls heb ik die stelling niet betwist. Hoe dikwijls heb ik niet aangehaald dat, al zou het VB nog maar één stem halen, dat het dan de mijn zou zijn.

En nu komen al die zelfzekere staan jengelen zoals klein jong omdat het VB op één na de grootste partij is en in de peilingen, ondanks heel dat belachelijke cordon, zelfs volledig de grootste partij is.

En nog snappen ze niet dat dit enkel en alleen het gevolg is van het wanbeleid van onze machthebbers

Ze vertikken gewoon het te willen snappen. Het geeft hen een veel groter gevoel van comfort en zelfvoldaanheid door al de mensen die op 26 mei voor het VB hebben gekozen uit te schelden voor rotte vis. We hebben op dit forum ook enkele vertegenwoordigers van die scheldkanonnen en realiteit-negationisten.

Knuppel 24 januari 2020 09:14

Citaat:

We hebben op dit forum ook enkele vertegenwoordigers van die scheldkanonnen en realiteit-negationisten.
Enkele?

De schoofzak 24 januari 2020 09:55

Citaat:

Mocht deze draad nu begonnen zijn op 27 mei, ik zou het begrijpen waarom je hem start.
Maar nu is dit toch echt oud nieuws.
Wat is je bedoeling eigenlijk?

Knuppel 24 januari 2020 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9232282)
Mocht deze draad nu begonnen zijn op 27 mei, ik zou het begrijpen waarom je hem start.

Zit De Wever al aan de nieuwe patatjes? Neen? Dat is nochtans ook oud nieuws.

pajoske 24 januari 2020 10:20

Citaat:

Niet snappen? De partij die volgende verkiezingen iedereen een netto minimuminkomen van 2.000 euro p/m belooft en alle schuld van wat misgaat op anderen schuift, wetend dat ze toch niet aan beleid mogen meedoen, zal ook een ongekend hoog aantal kiezers kunnen verleiden.

De schoofzak 24 januari 2020 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9232285)
Zit De Wever al aan de nieuwe patatjes? Neen? Dat is nochtans ook oud nieuws.

Geen nieuwe patatten sedert 26 mei, maar toch nog lang geen puree ook niet hoor.

De schoofzak 24 januari 2020 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9232317)
Niet snappen? De partij die volgende verkiezingen iedereen een netto minimuminkomen van 2.000 euro p/m belooft en alle schuld van wat misgaat op anderen schuift, wetend dat ze toch niet aan beleid mogen meedoen, zal ook een ongekend hoog aantal kiezers kunnen verleiden.

Daar zal toch nog net iets anders moeten bijkomen ook hoor.
Het VB is niet alleen zo vooruitgegaan voor dat minimumpensioen.

blub 24 januari 2020 11:30

Citaat:

Het is nochtans 1500 euro zoals bijna alle andere partijen beloven hoor.

daiwa 24 januari 2020 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9232362)
Daar zal toch nog net iets anders moeten bijkomen ook hoor.
Het VB is niet alleen zo vooruitgegaan voor dat minimumpensioen.

Natuurlijk niet.
Ook de sossen beloofden dat en zakten nog verder weg.

Garry 24 januari 2020 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9232282)

Ik wist niet dat op 27 mei het wanbeleid hier al gestopt was. Sorry hé, ik zal in het vervolg beter opletten.

Garry 24 januari 2020 13:49

Citaat:

't zijn niet zij die voor dat cordon gezorgd hebben hé waardoor ze, volgens jou althans, weten dat ze niet mogen deelnemen aan het beleid. Waarom schijten jullie dan zo in jullie broek voor nieuwe verkiezingen?

Pas maar op dat gij en de uwe na volgende verkiezingen niet mogen deel nemen aan het beleid in plaats van het VB.

Knuppel 24 januari 2020 14:01

Citaat:

Daarom dat de PS er op achteruit boerde en twee zetels verloor. Omdat ze maar 1500 euro minimumpensioen beloofde. Het had 2000 euro moeten zijn.

Voor het BLOK volstond een belofte van 1500 euro om 15 extra zetels te halen. Verklaar jij dat even? Jij bent daar drommels goed in.

Niet aan het beleid mogen deelnemen en de schuld van alles dat misloopt op de partijen schuiven die de grote winnaar van de verkiezingen uitsluiten en lekker met zijn achten "beleid voeren".
DAT zal idd een ongekend aantal kiezers verleiden. Meer bepaald kiezers die de SP.a, PS, VLD, MR, Groen, Ecolo, CD&V en CDH zullen belonen voor hun....beleid.

BWarrior 24 januari 2020 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9232481)
Niet aan het beleid mogen deelnemen en de schuld van alles dat misloopt op de partijen schuiven die de grote winnaar van de verkiezingen uitsluiten en lekker met zijn achten "beleid voeren".
DAT zal idd een ongekend aantal kiezers verleiden. Meer bepaald kiezers die de SP.a, PS, VLD, MR, Groen, Ecolo, CD&V en CDH zullen belonen voor hun....beleid.

Waarom die partijen? Naar verluidt wordt het een regering PS-NVA-MR-CD&V-SP.A ...

Xenophon 24 januari 2020 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9232483)
Waarom die partijen? Naar verluidt wordt het een regering PS-NVA-MR-CD&V-SP.A ...

Laat het ons hopen, N-VA op het VU-pad.

Daarna toch nog verschieten van de (aangekondigde) electorale afstraffing.

Weer zal de kiezer het niet begrepen hebben.

Garry 24 januari 2020 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9232481)
Daarom dat de PS er op achteruit boerde en twee zetels verloor. Omdat ze maar 1500 euro minimumpensioen beloofde. Het had 2000 euro moeten zijn.

Voor het BLOK volstond een belofte van 1500 euro om 15 extra zetels te halen. Verklaar jij dat even? Jij bent daar drommels goed in.

idd, Een regenboogregering.

Maar een regenboog duid ook aan dat het daar regent en ik denk dat, als die regenboogregering er komt, dat het daar heel hard gaat regenen, zo hard dat er van een beleid voeren geen sprake meer kan zijn en al heel vlug zullen we mogen vaststellen dat er ergens in die regering een handdoek in de ring gesmeten wordt.

En wat dan?????

Dit land is te klein om te splitsen wordt er steeds gezegd, echter, het moet zijn, dit land is te klein om door twee totaal verschillende volkeren, die ieders hun eigen koers willen varen, geregeerd te worden.

marie daenen 24 januari 2020 15:15

Citaat:

Heeft de PS al ooit iets anders gedaan dan maar beloven??? Hoe het moest betaald worden; daar geen woord over... En zij zaten wel in het beleid, maar zij werden wel niet door de media afgestraft voor hun onredelijke praat... In tegendeel zij waren zogezegde de enige sociale mensen en al die daar niet wou naar luisteren was ofwel extremistisch, ofwel voor de scheiding van het land, ofwel zat op zijn centen... ofwel...

pajoske 24 januari 2020 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9232544)
Heeft de PS al ooit iets anders gedaan dan maar beloven??? Hoe het moest betaald worden; daar geen woord over... En zij zaten wel in het beleid, maar zij werden wel niet door de media afgestraft voor hun onredelijke praat... In tegendeel zij waren zogezegde de enige sociale mensen en al die daar niet wou naar luisteren was ofwel extremistisch, ofwel voor de scheiding van het land, ofwel zat op zijn centen... ofwel...

Ik ben dan ook nooit een aanhanger van de PS geweest. Alhoewel ik een aantal van hun programmapunten zeer goed vond. Maar dat zal bij elke partij zo wel zijn.
Ik vind trouwens wat gij schrijft meestal zever. Nochtans heb ik al meerdere keren geschreven dat ik met sommige van uw standpunten zeker akkoord ga.

:-P

Knuppel 24 januari 2020 16:10

Citaat:

Dat zal idd een vééél werkbaarder regering opleveren want alleen beide Franstalige partijen zijn de N-VA liever kwijt dan rijk.

No Apologies 24 januari 2020 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9232240)
Ze vertikken gewoon het te willen snappen. Het geeft hen een veel groter gevoel van comfort en zelfvoldaanheid door al de mensen die op 26 mei voor het VB hebben gekozen uit te schelden voor rotte vis. We hebben op dit forum ook enkele vertegenwoordigers van die scheldkanonnen en realiteit-negationisten.

Ze zullen zich in hun comfortabele zelfvoldaanheid wentelen tot op het moment dat het VB hier en/of daar (mee)bestuurt. En dat gaat volgens mij gebeuren na de volgende gemeenteraadsverkiezingen. De zogezegd moreel superieuren zullen het dan natuurlijk weer niet kunnen vatten.

De schoofzak 24 januari 2020 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9232469)
Ik wist niet dat op 27 mei het wanbeleid hier al gestopt was. Sorry hé, ik zal in het vervolg beter opletten.

Geen wijsneus uithangen.
De heropstanding van het VB gebeurde officieel op 26 mei 's avonds.
Na één nacht waren alle poco's nuchter.

Knuppel 24 januari 2020 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9232582)
Geen wijsneus uithangen.
De heropstanding van het VB gebeurde officieel op 26 mei 's avonds.
Na één nacht waren alle poco's nuchter.

Niet alleen de poco's.

lamenielachen 24 januari 2020 16:41

Citaat:

Het is de enige partij die destijds het multicul beleid verwierp en "Eigen volk eerst" in haar slogan nam.
Zelfs na vervolgingen, veroordelingen vergruisd en in quarentaine door de "democratische?" partijen bleven ze honkvast volhouden en ziedaar hun beloning.

Knuppel 24 januari 2020 17:42

De politiek correcte indoctrinatie werkt niet meer.
De mensen zien én voelen aan alles dat ze bedonderd werden/worden.

Hypochonder 24 januari 2020 17:46

De traditionele partijen waren er direct na de verkiezingen als de kippen bij om het cordon te bestendigen en daarmee het VB uit te sluiten, ook al hadden die partijen net electorale billenkoek gekregen.

Wat ze daarmee deden is het VB slapend rijk maken want zelfs het grootste kakhoofd die al altijd op diezelfde traditionele partijen stemt wil nu dat het VB mag mee regeren.

No Apologies 26 januari 2020 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9232632)

Je kunt mensen een tijd bedonderen, maar niet eeuwig.

Knuppel 26 januari 2020 11:25

You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

Abraham Lincoln

Eurosceptic 26 januari 2020 12:51

Citaat:

PS - NVA

Als dat gebeurt haalt N-VA volgende keer nog 15% en het VB 40%

daiwa 26 januari 2020 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9233471)
PS - NVA

Als dat gebeurt zullen het VB en PTB de grote winnaars zijn de volgende verkiezingen.
En N-VA en PS weten dat ook wel.

Xenophon 26 januari 2020 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9233482)
Als dat gebeurt zullen het VB en PTB de grote winnaars zijn de volgende verkiezingen.
En N-VA en PS weten dat ook wel.

Dat wisten ze vorige keer ook, maar dat heeft hen niet tegengehouden.

Knuppel 26 januari 2020 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9233489)

Niemand had verwacht dat het VB 15 zetels zou winnen. En nog minder dat de laatste peilingen nog meer winst zouden voorspellen.
Het is de belangrijkste reden waarom nieuwe verkiezingen ten allen prijze vermeden worden.

Xenophon 26 januari 2020 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9233740)
Niemand had verwacht dat het VB 15 zetels zou winnen. En nog minder dat de laatste peilingen nog meer winst zouden voorspellen.
Het is de belangrijkste reden waarom nieuwe verkiezingen ten allen prijze vermeden worden.

Ok dan, ik wist het vorige keer.

Nu weet iedereen het. ;)

Hypochonder 27 januari 2020 06:29

Stel u voor dat het VB bij volgende verkiezingen 38% zou halen, dan zouden er hier een paar een pamper moeten beginnen dragen omwille van spontane, onhoudbare diarree die onder immense druk naar buiten komt gespoten... In Wallonië zouden pampers nog schaarser worden dan mondmaskers in China dezer dagen.

Garry 27 januari 2020 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9232632)

Alleen spijtig dat het zo lang geduurd heeft vooraleer ze dat zijn gaan inzien.

Garry 27 januari 2020 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9233471)
PS - NVA

Gij bent een optimist. Nog 15%? Met veel geluk misschien nog 8%.

't Is niet voor niets dat ze niet aan zet gaan hoor.

Garry 27 januari 2020 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9233489)

Ze zijn inmiddels wel met de neus op de feiten geduwd.

Knuppel 27 januari 2020 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9233911)
Gij bent een optimist. Nog 15%? Met veel geluk misschien nog 8%.

't Is niet voor niets dat ze niet aan zet gaan hoor.

Dat is wishful thinking. De kans is wel groot dat de N-VA stemmen verliest als ze een tweede keer onvoorwaardelijk in een regering stapt. Hopelijk vergeet de N-VA niet dat ze haar hoogste score ooit behaalde omdat ze géén deel uitmaakte van Di RupoI.

Garry 27 januari 2020 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9233915)
Dat is wishful thinking. De kans is wel groot dat de N-VA stemmen verliest als ze een tweede keer onvoorwaardelijk in een regering stapt. Hopelijk vergeet de N-VA niet dat ze haar hoogste score ooit behaalde omdat ze géén deel uitmaakte van Di RupoI.

Ik zat er met de kiesuitslag van het VB ook geen 2 % naast hoor terwijl iedereen, zelf bij het VB, het resultaat een stuk lager ingeschat had.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be