Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Pick-up = lichte vrachtwagen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252006)

Dadeemelee 11 februari 2020 18:12

Pick-up = lichte vrachtwagen?
 
Ik dacht dat die komedie van Porsche SUV’s etc die als vrachtwagens belast werden gedaan was.

Ik lees nu dat pick-ups nog altijd algemeen als lichte vrachtwagen belast worden. Diependaele wil dat afschaffen. Goed zo!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200211_04843923

Citaat:


Vlaams minister van Begroting Matthias Diependaele (N-VA) wil het oneigenlijke gebruik van pick-uptrucks inperken. Dat zei hij dinsdag in het parlement na een vraag van Jos Lantmeeters (N-VA).


Mambo 11 februari 2020 18:24

Geen lichte vrachtwagens meer?

Dadeemelee 11 februari 2020 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9244546)
Geen lichte vrachtwagens meer?

Enkel als ze door professionelen beroepshalve gebruikt worden is de bedoeling.

Mambo 11 februari 2020 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9244553)
Enkel als ze door professionelen beroepshalve gebruikt worden is de bedoeling.

Ah je moet eerst een btw nr gaan halen en dan is het goed.

De minister verveeld zich waarschijnlijk en hij dacht zo " gut laten we nog eens iemand een kloot aftrekken ".
Doen alsof ik bezig ben met iets interessants.

dpg 11 februari 2020 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9244566)
Ah je moet eerst een btw nr gaan halen en dan is het goed.

De minister verveeld zich waarschijnlijk en hij dacht zo " gut laten we nog eens iemand een kloot aftrekken ".

Gewoon de volle pot belastingen laten betalen zoals iedereen en degenen die het kunnen zetten het wel bij de beroepsonkosten.

Mambo 11 februari 2020 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9244570)
Gewoon de volle pot belastingen laten betalen zoals iedereen en degenen die het kunnen zetten het wel bij de beroepsonkosten.

Pesten dus.

De schoofzak 12 februari 2020 12:12

Fiscale koterij moet aangepakt worden.

Destijds was het de liberale minister van justitie die met zijn lichte vrachtwagen naar Knokke reed, de surfplank op het dak ... en daarmee minder verkeerstaksen betaalde dat zijn kuisvrouw die met een vw polo reed.

Als een boeren-veearts daarmee rond rijdt, zijn bak vol met toestellen en dierengeneesmiddelen: akkoord.

reservespeler 12 februari 2020 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9244905)
Fiscale koterij moet aangepakt worden.

Destijds was het de liberale minister van justitie die met zijn lichte vrachtwagen naar Knokke reed, de surfplank op het dak ... en daarmee minder verkeerstaksen betaalde dat zijn kuisvrouw die met een vw polo reed.

Als een boeren-veearts daarmee rond rijdt, zijn bak vol met toestellen en dierengeneesmiddelen: akkoord.

Pesten dus.

Wat doen we met de mobilehome?

fred vanhove 12 februari 2020 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9244905)
Fiscale koterij moet aangepakt worden.

Destijds was het de liberale minister van justitie die met zijn lichte vrachtwagen naar Knokke reed, de surfplank op het dak ... en daarmee minder verkeerstaksen betaalde dat zijn kuisvrouw die met een vw polo reed.

Als een boeren-veearts daarmee rond rijdt, zijn bak vol met toestellen en dierengeneesmiddelen: akkoord.

Waarom reed die kuisvrouw dan niet met een lichte vracht ? Misschien niet sportief genoeg ? Of te moeilijk om te parkeren ?

Dadeemelee 12 februari 2020 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9244911)
Waarom reed die kuisvrouw dan niet met een lichte vracht ? Misschien niet sportief genoeg ? Of te moeilijk om te parkeren ?

Een Mercedes X van 60,000 euro. Dat zijn nogal dienstencheques dat die krijgt. 8O

reservespeler 12 februari 2020 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9244923)
Een Mercedes X van 60,000 euro. Dat zijn nogal dienstencheques dat die krijgt. 8O

Ne Citroen Berlingo of ne Peugot Partner kosten ietske minder.

fred vanhove 12 februari 2020 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9244923)
Een Mercedes X van 60,000 euro. Dat zijn nogal dienstencheques dat die krijgt. 8O

Moet je dan altijd een nieuwe auto kopen ?
1 jaar oud en er gaat al de helft van de prijs af:roll:

Tweedehands kost die minder dan een nieuwe Polo GTI.

Dadeemelee 12 februari 2020 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9244926)
Ne Citroen Berlingo of ne Peugot Partner kosten ietske minder.

Dat zijn klein camionetten. Het gaat over pick-ups. Vind daar maar eentje onder de 30,000 euro.

fred vanhove 12 februari 2020 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9244931)
Dat zijn klein camionetten. Het gaat over pick-ups. Vind daar maar eentje onder de 30,000 euro.

Het ging eigenlijk over lichte vracht maar bon.

Hier zoveel je maar wil

Isuzu D Max Pick -ups.

https://www.autoscout24.be/nl/lst/is...m=2014&atype=C

Mambo 12 februari 2020 13:05

Allé we gaan de werkmensen nog wat meer belasten.

Goed bezig.
Krijgen jullie geld van Poetin of zo om de economie plat te leggen?

Dadeemelee 12 februari 2020 14:31

Gewoon even ter vergelijking:

Ssangyong Rexton Suv
Diesel 2157cc; 181pk
Biv: 4363 euro
Verkeersbelasting: 751 euro

Mercedes X pick-up
2298cc; 190pk
Biv: 0 euro
Verkeersbelasting: 129 euro

fred vanhove 12 februari 2020 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9244986)
Gewoon even ter vergelijking:

Ssangyong Rexton Suv
Diesel 2157cc; 181pk
Biv: 4363 euro
Verkeersbelasting: 751 euro

Mercedes X pick-up
2298cc; 190pk
Biv: 0 euro
Verkeersbelasting: 129 euro

Logisch is dat allemaal niet. Maar t'ja er is zoveel niet logisch.

De schoofzak 12 februari 2020 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9244908)
Pesten dus.

Wat doen we met de mobilehome?

Fiscale koterij aanpakken zou pesten zijn?
Eerlijk de belastingen aan iedereen gelijk opleggen, zou pesten zijn?

Het belastingsvoordeel van een zwerfwagen is ook vet overdreven en uit de tijd.
Het is ingevoerd in een tijd dat men zei dat daar enkel in de vakantie mee gereden zou worden, terwijl de andere wagen gewoon thuis staat dan.

Een zwerfwagen hoort belast te worden als een gewoon vrijetijdsvoertuig.

De schoofzak 12 februari 2020 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9244911)
Waarom reed die kuisvrouw dan niet met een lichte vracht ? Misschien niet sportief genoeg ? Of te moeilijk om te parkeren ?

Dat ging enkel voor zo'n soort jeeps edm. Wist gij dat niet? Kent gij daar iets van?

De schoofzak 12 februari 2020 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9244926)
Ne Citroen Berlingo of ne Peugot Partner kosten ietske minder.

Sedert de verstrenging van de wet is het enkel mogelijk voor dat type van voertuig als er enkel een voorste bank in staat, en de rest afgescheiden is.
Dus wel interessant voor occasioneel vervoer van de mama of de papa, en max twee kindjes, maar meer niet.

De schoofzak 12 februari 2020 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9244947)
Allé we gaan de werkmensen nog wat meer belasten.

Goed bezig.
Krijgen jullie geld van Poetin of zo om de economie plat te leggen?

Wel, het klopt natuurlijk dat sommig mensen (groensels) plots boos geworden zijn op die reuzenbakken van grote Amerikaanse suv's.
Die zijn in 't oog gevallen, omdat ze in trek gekomen zijn bij veel macho's, die al lachend profiteren van de lage belastingen op het type 'lichte vracht'.

Het lijkt me billijk te zijn dat wie zo'n bak nodig heeft om zijn brood te verdienen, gerust hem mag kunnen inschrijven als lichte vracht.
Maar als je het voertuig alleen maar gebruikt voor je gezin, hobby edm, dan hoor je te betalen als iedereen.

Mambo 12 februari 2020 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9245048)
Sedert de verstrenging van de wet is het enkel mogelijk voor dat type van voertuig als er enkel een voorste bank in staat, en de rest afgescheiden is.
Dus wel interessant voor occasioneel vervoer van de mama of de papa, en max twee kindjes, maar meer niet.

Een lichte vracht is een wagen die een laadruimte van minstens 50% van de lengte tussen de wielassen gemeten.

Zo een pick-up valt alleen maar op om dat er geen kas op staat.
Als een cammionet pick up iemand passeert weten ze het zelfs niet....maar dat is net hetzelfde hetzij met een andere kas.
Daar is niemand jaloers op.

Koopt men een pick-up en zet men er een opbouw over en geen mens ziet het.
Koop u een break in lichte vracht ...ook niemand die het ziet of er over spreekt.

Het is en blijft werkgerief. Maar het is niet omdat je nu of tijdelijk niet werkt door eender welke reden dat gans die santeboetiek anders moet zijn.

Dadeemelee 12 februari 2020 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9245070)
Een lichte vracht is een wagen die een laadruimte van minstens 50% van de lengte tussen de wielassen gemeten.

Zo een pick-up valt alleen maar op om dat er geen kas op staat.
Als een cammionet pick up iemand passeert weten ze het zelfs niet....maar dat is net hetzelfde hetzij met een andere kas.
Daar is niemand jaloers op.

Koopt men een pick-up en zet men er een opbouw over en geen mens ziet het.
Koop u een break in lichte vracht ...ook niemand die het ziet of er over spreekt.

Het is en blijft werkgerief. Maar het is niet omdat je nu of tijdelijk niet werkt door eender welke reden dat gans die santeboetiek anders moet zijn.

(Bijna) Niemand koopt dat om professionele redenen. Dat zijn de hedendaagse macho bakken. De Johnny auto’s van het moment.

dpg 12 februari 2020 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9245078)
(Bijna) Niemand koopt dat om professionele redenen. Dat zijn de hedendaagse macho bakken. De Johnny auto’s van het moment.

Dat mag, maar dat ze er dan ook maar voor betalen zoals iedereen doet voor zijn wagen.

Micele 12 februari 2020 17:52

Tussen 2015 en 2019 zou de pickup-verkoop met 80% gestegen zijn.

Een duidelijker fiscaal misbruik bestaat er niet.

Citaat:

https://www.hln.be/auto/-verbied-pic....google.com%2F

Na het dodelijke ongeval met een Dodge Ram op de E40 laait de discussie over pick-uptrucks weer op. In ons land is haast 40 procent van de auto’s een SUV of terreinwagen. Maar wie begaan is met verkeersveiligheid, luchtkwaliteit en klimaat moet zijn pijlen ook op de pick-uptruck richten. De verkoop van de fiscaal interessante ‘lichte bedrijfsvoertuigen’ zit in de lift. Experts oordelen dat er op onze wegen geen plaats is voor deze werkpaarden. Er gaan zelfs stemmen op om ze te verbieden in steden en dorpen.

In 2015 werden in België 4.519 pick-ups verkocht, in 2018 waren dat er 6.888, een stijging van 52,4% op drie jaar. Vorig jaar was 8,9 procent van alle verkochte lichte bedrijfsvoertuigen een pick-up. Indien in de tweede helft van dit jaar evenveel pick-ups verkocht worden als in de eerste helft (4.021), dan zitten we zelfs met een stijging van 80% tegenover 2015. Het gaat om zware, krachtige maar ook gevaarlijke en fel vervuilende werkpaarden die, zo lijkt het althans, ook als showbeest dienstdoen.
De melkkoe via taksen en accijnzen? lamenielachen.

fred vanhove 12 februari 2020 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9245078)
(Bijna) Niemand koopt dat om professionele redenen. Dat zijn de hedendaagse macho bakken. De Johnny auto’s van het moment.

In de VS rijdt bijna iedereen met een pick-up ook oude huisvrouwtjes. Net als in Australië en Canada. In veel ZO Aziatische landen zie je nauwelijks andere auto's dan pick-ups.
Andere landen andere zeden zeker:-)


Ford Ranger best verkochte pick-up in Thailand

De verkopen in landen als Australië, Nieuw-Zeeland, de Filippijnen, Taiwan, Thailand en Vietnam lieten een jaarrecord zien. In Thailand werden de meeste Ford Rangers verkocht. De Ranger eindigde in 2017 ook als de best verkopende pick-up truck in Vietnam, Taiwan, Cambodja, Myanmar en Nieuw-Caledonië, en was voor het derde achtereenvolgende jaar de best verkopende auto in Nieuw-Zeeland.


De F-Serie is namelijk voor het 34e jaar op rij de bestverkochte auto van de Verenigde Staten. Ford verkocht 780.354 exemplaren dit jaar, nog eens 3,5 procent meer dan het vorig jaar aan de man wist te brengen. Het vooroordeel dat Amerikanen wel van pick-ups houden, wordt bevestigd door de top drie

Micele 12 februari 2020 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9245135)
In de VS rijdt bijna iedereen met een pick-up ook oude huisvrouwtjes. Net als in Australië en Canada. In veel ZO Aziatische landen zie je nauwelijks andere auto's dan pick-ups.
Andere landen andere zeden zeker:-)

Dat mag in Europa ook, maar dan moeten ze ook zoals andere wagens fiscaal belast worden.
Blijkbaar is België het recordland van de achterpoortjes.

Een pick up = lichte vrachtwagen, voorwaarden:

https://v-vhp.be/2019/11/23/lichte-v...ens-en-fiscus/
--

Dadeemelee 12 februari 2020 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9245135)
In de VS rijdt bijna iedereen met een pick-up ook oude huisvrouwtjes. Net als in Australië en Canada. In veel ZO Aziatische landen zie je nauwelijks andere auto's dan pick-ups.
Andere landen andere zeden zeker:-)


Ford Ranger best verkochte pick-up in Thailand

De verkopen in landen als Australië, Nieuw-Zeeland, de Filippijnen, Taiwan, Thailand en Vietnam lieten een jaarrecord zien. In Thailand werden de meeste Ford Rangers verkocht. De Ranger eindigde in 2017 ook als de best verkopende pick-up truck in Vietnam, Taiwan, Cambodja, Myanmar en Nieuw-Caledonië, en was voor het derde achtereenvolgende jaar de best verkopende auto in Nieuw-Zeeland.


De F-Serie is namelijk voor het 34e jaar op rij de bestverkochte auto van de Verenigde Staten. Ford verkocht 780.354 exemplaren dit jaar, nog eens 3,5 procent meer dan het vorig jaar aan de man wist te brengen. Het vooroordeel dat Amerikanen wel van pick-ups houden, wordt bevestigd door de top drie

De farmers gebruiken die wel ‘professioneel’ en in Afrika is de Toyata Hilux heel gegeerd.
Maar de niet professionele gebruikers in de US zijn toch voornamelijk rednecks (de plaatselijke macho’s).

In Mexico is het de El Camino. :lol:


Dadeemelee 12 februari 2020 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9245152)
Dat mag in Europa ook, maar dan moeten ze ook zoals andere wagens fiscaal belast worden.
Blijkbaar is België het recordland van de achterpoortjes.

Een pick up = lichte vrachtwagen, voorwaarden:

https://v-vhp.be/2019/11/23/lichte-v...ens-en-fiscus/
--

Inderdaad.

Mambo 12 februari 2020 19:28

Als je pickups en lichte vracht wenst te belasten dan moet je uw eigen " particuliere " wagen eveneens belasten.
En ook btw wagens van maken bij doorverkoop.

Ai en oei...

En gans die electrische vloot net zoals anderen.
Eveneens mobilhome en kampeer wagens.
En ook uw visgerief.


Want voor een werkmens kan nooit niks, maar voor jullie eigen kan de zee niet diep genoeg zijn natuurlijk.

reservespeler 12 februari 2020 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9245048)
Sedert de verstrenging van de wet is het enkel mogelijk voor dat type van voertuig als er enkel een voorste bank in staat, en de rest afgescheiden is.
Dus wel interessant voor occasioneel vervoer van de mama of de papa, en max twee kindjes, maar meer niet.

Is dat zo?
Koop dan een iets grotere camionette, met een tweede rij zetels.
Als de verhouding laadruimte - passagiersruimte klopt is het OK.

brother paul 12 februari 2020 21:56

en moest je nu eens alle auto's gewoon per m2 wegbeslag belasten arato van bvb 30euro PER VIERKANTE METER

dan heb je gewoon bv voor een smart een taks van 230euro, en voor zo'n SUV betaal je dan 500euro, en voor een hummerachtige toestand 700euro


Doe daar een coefficient bij weggebruik, dus als je gemiddeld 20K km rijdt, is coefficient 1.2, rij je bvb 2000km per jaar dan heb je coefficient 0.1

Dus een smart die 2000km per jaarrijdt betaalt eenvoudigweg 24euro, een veelrijder met 100K km middenklas afmeting, betaalt gewoon 2000euro

je hebt dus die dure kilometerheffing niet nodigom het verkeer te moduleren...

De schoofzak 13 februari 2020 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9245259)
Is dat zo?
Koop dan een iets grotere camionette, met een tweede rij zetels.
Als de verhouding laadruimte - passagiersruimte klopt is het OK.

Allez gij, wie gaat dat doen? Als gewoon gezin?

De schoofzak 13 februari 2020 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9245317)
en moest je nu eens alle auto's gewoon per m2 wegbeslag belasten arato van bvb 30euro PER VIERKANTE METER

dan heb je gewoon bv voor een smart een taks van 230euro, en voor zo'n SUV betaal je dan 500euro, en voor een hummerachtige toestand 700euro


Doe daar een coefficient bij weggebruik, dus als je gemiddeld 20K km rijdt, is coefficient 1.2, rij je bvb 2000km per jaar dan heb je coefficient 0.1

Dus een smart die 2000km per jaarrijdt betaalt eenvoudigweg 24euro, een veelrijder met 100K km middenklas afmeting, betaalt gewoon 2000euro

je hebt dus die dure kilometerheffing niet nodigom het verkeer te moduleren...

Dat is veel te veel eenheidsworst; je kan daar niet mee 'sturen'. Dom dus.
Een intelligent systeem van rekening rijden is het allerbeste.

Waarom zou ik geen reuze grote auto mogen hebben, zelfs al rij ik er slechts eenmaal mee per 14 dagen? Ik betaalde btw, en voor de rest hinder ik amper iemand.

brother paul 13 februari 2020 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9245057)
Wel, het klopt natuurlijk dat sommig mensen (groensels) plots boos geworden zijn op die reuzenbakken van grote Amerikaanse suv's.
Die zijn in 't oog gevallen, omdat ze in trek gekomen zijn bij veel macho's, die al lachend profiteren van de lage belastingen op het type 'lichte vracht'.

Het lijkt me billijk te zijn dat wie zo'n bak nodig heeft om zijn brood te verdienen, gerust hem mag kunnen inschrijven als lichte vracht.
Maar als je het voertuig alleen maar gebruikt voor je gezin, hobby edm, dan hoor je te betalen als iedereen.

die groene vergeet dan wel eventjes handig zijn typisch camionetje of aftands VW busje ook onder die wetgeving gaat komen...

brother paul 13 februari 2020 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9245546)
Dat is veel te veel eenheidsworst; je kan daar niet mee 'sturen'. Dom dus.
Een intelligent systeem van rekening rijden is het allerbeste.

Waarom zou ik geen reuze grote auto mogen hebben, zelfs al rij ik er slechts eenmaal mee per 14 dagen? Ik betaalde btw, en voor de rest hinder ik amper iemand.

Minuutje:
jij betrouwt dus de overheid en zijn 'intelligentie'
Die intelligentie zal meer een soort Spying intelligence zijn dan een 'echte intelligentie'

Jij betrouwt de overheid dat ze maar 10cent per kilometer zal takseren ?

Jij betrouwt de overheid die al suggereert dat ze elke file tussen de 20-100euro wil belasten,wat netjes neerkomt op een verplichting ommet het slechtere OV te gaan, en overeenkomt met een elitair kapitalisme waar de rijke het wegdek van de arme afkoopt. Lees euro-ambtenaren en kliekje met bedrijfswagens van overheidswege en dienstwagens zijn verheven boven de massa de weg bevolken, en het plebs wordt op de trein geduwt

dpg 13 februari 2020 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9245584)
die groene vergeet dan wel eventjes handig zijn typisch camionetje of aftands VW busje ook onder die wetgeving gaat komen...

Aftands VW busje gaat eerder onder Oldtimer regeling vallen, nog zo een grote zwendel.

Micele 13 februari 2020 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9245776)
Aftands VW busje gaat eerder onder Oldtimer regeling vallen, nog zo een grote zwendel.

Is in alle Europese landen wslk zo.

Europese richtlijn = 30 jaar.
Citaat:

Leeftijd wordt opgetrokken naar 30 jaar

Ten laatste eind 2017 wordt de oldtimerleeftijd voor auto's opgetrokken tot 30 jaar.[2] Dit door het omzetten van een Europese richtlijn naar wet. Die stipuleert niet alleen dat een auto minstens die leeftijd dient te hebben, maar ook dat de voertuigen in een originele staat moeten zijn (zonder grote aanpassingen) en niet langer in productie mogen zijn. De regering heeft de mogelijkheid om de nieuwe regelgeving eerder in te voeren, maar niet later dan begin 2018. Er komt een overgangsregeling voor oldtimers die op het ogenblik van de omschakeling al 25 jaar oud zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oldtimer#Belgi%C3%AB
Iedereen zijn rijwaardige oldtimer, prob€€r het maar eens. :-)

Henri1 13 februari 2020 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9245545)
Allez gij, wie gaat dat doen? Als gewoon gezin?

Is ook handig als je wil “plakken” gaan.

reservespeler 15 februari 2020 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9245586)
Minuutje:
jij betrouwt dus de overheid en zijn 'intelligentie'
Die intelligentie zal meer een soort Spying intelligence zijn dan een 'echte intelligentie'

Jij betrouwt de overheid dat ze maar 10cent per kilometer zal takseren ?

Jij betrouwt de overheid die al suggereert dat ze elke file tussen de 20-100euro wil belasten,wat netjes neerkomt op een verplichting ommet het slechtere OV te gaan, en overeenkomt met een elitair kapitalisme waar de rijke het wegdek van de arme afkoopt. Lees euro-ambtenaren en kliekje met bedrijfswagens van overheidswege en dienstwagens zijn verheven boven de massa de weg bevolken, en het plebs wordt op de trein geduwt

Deze week twee keer staking van De Lijn.
Al weer zoveel klanten kwijt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be