![]() |
Pick-up = lichte vrachtwagen?
Ik dacht dat die komedie van Porsche SUV’s etc die als vrachtwagens belast werden gedaan was.
Ik lees nu dat pick-ups nog altijd algemeen als lichte vrachtwagen belast worden. Diependaele wil dat afschaffen. Goed zo! https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200211_04843923 Citaat:
![]() |
Geen lichte vrachtwagens meer?
|
Citaat:
|
Citaat:
De minister verveeld zich waarschijnlijk en hij dacht zo " gut laten we nog eens iemand een kloot aftrekken ". Doen alsof ik bezig ben met iets interessants. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Fiscale koterij moet aangepakt worden.
Destijds was het de liberale minister van justitie die met zijn lichte vrachtwagen naar Knokke reed, de surfplank op het dak ... en daarmee minder verkeerstaksen betaalde dat zijn kuisvrouw die met een vw polo reed. Als een boeren-veearts daarmee rond rijdt, zijn bak vol met toestellen en dierengeneesmiddelen: akkoord. |
Citaat:
Wat doen we met de mobilehome? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1 jaar oud en er gaat al de helft van de prijs af:roll: Tweedehands kost die minder dan een nieuwe Polo GTI. |
Citaat:
|
Citaat:
Hier zoveel je maar wil Isuzu D Max Pick -ups. https://www.autoscout24.be/nl/lst/is...m=2014&atype=C |
Allé we gaan de werkmensen nog wat meer belasten.
Goed bezig. Krijgen jullie geld van Poetin of zo om de economie plat te leggen? |
Gewoon even ter vergelijking:
Ssangyong Rexton Suv Diesel 2157cc; 181pk Biv: 4363 euro Verkeersbelasting: 751 euro Mercedes X pick-up 2298cc; 190pk Biv: 0 euro Verkeersbelasting: 129 euro |
Citaat:
|
Citaat:
Eerlijk de belastingen aan iedereen gelijk opleggen, zou pesten zijn? Het belastingsvoordeel van een zwerfwagen is ook vet overdreven en uit de tijd. Het is ingevoerd in een tijd dat men zei dat daar enkel in de vakantie mee gereden zou worden, terwijl de andere wagen gewoon thuis staat dan. Een zwerfwagen hoort belast te worden als een gewoon vrijetijdsvoertuig. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus wel interessant voor occasioneel vervoer van de mama of de papa, en max twee kindjes, maar meer niet. |
Citaat:
Die zijn in 't oog gevallen, omdat ze in trek gekomen zijn bij veel macho's, die al lachend profiteren van de lage belastingen op het type 'lichte vracht'. Het lijkt me billijk te zijn dat wie zo'n bak nodig heeft om zijn brood te verdienen, gerust hem mag kunnen inschrijven als lichte vracht. Maar als je het voertuig alleen maar gebruikt voor je gezin, hobby edm, dan hoor je te betalen als iedereen. |
Citaat:
Zo een pick-up valt alleen maar op om dat er geen kas op staat. Als een cammionet pick up iemand passeert weten ze het zelfs niet....maar dat is net hetzelfde hetzij met een andere kas. Daar is niemand jaloers op. Koopt men een pick-up en zet men er een opbouw over en geen mens ziet het. Koop u een break in lichte vracht ...ook niemand die het ziet of er over spreekt. Het is en blijft werkgerief. Maar het is niet omdat je nu of tijdelijk niet werkt door eender welke reden dat gans die santeboetiek anders moet zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tussen 2015 en 2019 zou de pickup-verkoop met 80% gestegen zijn.
Een duidelijker fiscaal misbruik bestaat er niet. Citaat:
|
Citaat:
Andere landen andere zeden zeker:-) Ford Ranger best verkochte pick-up in Thailand De verkopen in landen als Australië, Nieuw-Zeeland, de Filippijnen, Taiwan, Thailand en Vietnam lieten een jaarrecord zien. In Thailand werden de meeste Ford Rangers verkocht. De Ranger eindigde in 2017 ook als de best verkopende pick-up truck in Vietnam, Taiwan, Cambodja, Myanmar en Nieuw-Caledonië, en was voor het derde achtereenvolgende jaar de best verkopende auto in Nieuw-Zeeland. De F-Serie is namelijk voor het 34e jaar op rij de bestverkochte auto van de Verenigde Staten. Ford verkocht 780.354 exemplaren dit jaar, nog eens 3,5 procent meer dan het vorig jaar aan de man wist te brengen. Het vooroordeel dat Amerikanen wel van pick-ups houden, wordt bevestigd door de top drie |
Citaat:
Blijkbaar is België het recordland van de achterpoortjes. Een pick up = lichte vrachtwagen, voorwaarden: https://v-vhp.be/2019/11/23/lichte-v...ens-en-fiscus/ -- |
Citaat:
Maar de niet professionele gebruikers in de US zijn toch voornamelijk rednecks (de plaatselijke macho’s). In Mexico is het de El Camino. :lol: ![]() |
Citaat:
|
Als je pickups en lichte vracht wenst te belasten dan moet je uw eigen " particuliere " wagen eveneens belasten.
En ook btw wagens van maken bij doorverkoop. Ai en oei... En gans die electrische vloot net zoals anderen. Eveneens mobilhome en kampeer wagens. En ook uw visgerief. Want voor een werkmens kan nooit niks, maar voor jullie eigen kan de zee niet diep genoeg zijn natuurlijk. |
Citaat:
Koop dan een iets grotere camionette, met een tweede rij zetels. Als de verhouding laadruimte - passagiersruimte klopt is het OK. |
en moest je nu eens alle auto's gewoon per m2 wegbeslag belasten arato van bvb 30euro PER VIERKANTE METER
dan heb je gewoon bv voor een smart een taks van 230euro, en voor zo'n SUV betaal je dan 500euro, en voor een hummerachtige toestand 700euro Doe daar een coefficient bij weggebruik, dus als je gemiddeld 20K km rijdt, is coefficient 1.2, rij je bvb 2000km per jaar dan heb je coefficient 0.1 Dus een smart die 2000km per jaarrijdt betaalt eenvoudigweg 24euro, een veelrijder met 100K km middenklas afmeting, betaalt gewoon 2000euro je hebt dus die dure kilometerheffing niet nodigom het verkeer te moduleren... |
Citaat:
|
Citaat:
Een intelligent systeem van rekening rijden is het allerbeste. Waarom zou ik geen reuze grote auto mogen hebben, zelfs al rij ik er slechts eenmaal mee per 14 dagen? Ik betaalde btw, en voor de rest hinder ik amper iemand. |
Citaat:
|
Citaat:
jij betrouwt dus de overheid en zijn 'intelligentie' Die intelligentie zal meer een soort Spying intelligence zijn dan een 'echte intelligentie' Jij betrouwt de overheid dat ze maar 10cent per kilometer zal takseren ? Jij betrouwt de overheid die al suggereert dat ze elke file tussen de 20-100euro wil belasten,wat netjes neerkomt op een verplichting ommet het slechtere OV te gaan, en overeenkomt met een elitair kapitalisme waar de rijke het wegdek van de arme afkoopt. Lees euro-ambtenaren en kliekje met bedrijfswagens van overheidswege en dienstwagens zijn verheven boven de massa de weg bevolken, en het plebs wordt op de trein geduwt |
Citaat:
|
Citaat:
Europese richtlijn = 30 jaar. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al weer zoveel klanten kwijt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be