Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Zwarte zaterdag aan de laadpalen (22 feb 2020) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252054)

reservespeler 17 februari 2020 11:25

Zwarte zaterdag aan de laadpalen (22 feb 2020)
 
Voor Schoof, de link:


https://www.vroom.be/nl/nieuws/zater...1JMoBQzUYx3R9g


Zaterdag 22 februari wordt zwarte zaterdag voor EV’s in Duitsland


Op 22 februari begint de Krokusvakantie. KPMG voorspelt files aan de snellaadpalen in Duitsland door de massale ski-uittocht uit Nederland.


In Nederland rijden vandaag al 56.600 elektrische auto’s met een rijbereik van meer dan 300 kilometer, zo becijferde KPMG. Naar verwachting vertrekken de bestuurders van 3 procent daarvan op de eerste dag van de Krokusvakantie op skireis, waarvan 70 procent naar Oostenrijk gaat. Dat komt neer op 1.200 EV’s met een grote batterij die Duitsland zullen doorkruisen. En daar wringt het schoentje: op de route Nederland-Oostenrijk zijn in Duitsland in totaal 450 snellaadpalen (van Tesla en Ionity) beschikbaar voor auto’s die om de pakweg 200 kilometer moeten gaan stekkeren. Een normale snellaadbeurt duurt een minuut of 20, maar bij hoge belasting kan het laadvermogen van de snelladers afnemen, waardoor het laden zelf langer kan duren. Daarom zouden de wachttijden aan deze krachtige laadpunten op 22 februari tussen 12 uur en 16 uur tot 75 minuten kunnen oplopen, of toch in Duitsland. Aangezien ook in België de Krokusvakantie op 22 februari begint, is dat dus goed om weten voor onze EV-rijdende lezers. KPMG raadt elektrische autorijders aan om die ‘zwarte zaterdag’ te vermijden. Vertrek vrijdag of zondag, of begin je trip op zaterdag al heel vroeg, zo luidt het advies.




We schreven al vaker dat de Elektrische wagen weinig toekomst heeft wegens gebrek aan laadpalen.

Nederland heeft een dikke 60.000 EV's en ze vrezen al voor problemen in Duitsland.


Tja, toch beter nen naft of nen diesel gekocht zeker?

Mambo 17 februari 2020 11:55

Dat zal gezellig worden.
Zo naar elkander hun batterijen vragen en zo.

Micele 17 februari 2020 12:03

Wat een grap. :lol:

Micele 17 februari 2020 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9247381)
Tja, toch beter nen naft of nen diesel gekocht zeker?

Voor in de file te gaan staan? :lol:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ntie~aa7581d1/

Mambo 17 februari 2020 13:14

Niet de eerste keer.

https://www.autoblog.nl/nieuws/video...charger-133423

Mambo 17 februari 2020 13:22

En als het nodig is dan steekt men een tandje bij met oude vliegtuigmotoren.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...eneratoren-to/

Adem diep in.

Micele 17 februari 2020 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9247454)

De files voor plofwagens zijn veel langer.

Citaat:

Drukste avondspits van het jaar: Meer dan 900 km file

Micele 17 februari 2020 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9247456)
En als het nodig is dan steekt men een tandje bij met oude vliegtuigmotoren.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...eneratoren-to/

Adem diep in.

Oude zever.

België had stroomoverschot in 2019.

Bovendien is het stroomverbruik nog altijd verder dalend:


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/07/elektriciteit/

Enkel in 2019 kwamen er 17.766 stekkerwagens bij, de helft full-EV.

http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Belgium

Mambo 17 februari 2020 17:18

Blijkbaar geen oude zever.

Gesjoemel met zogenaamde groene blabla...dat wel.

Centjes pikken en liegen.

Micele 17 februari 2020 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9247575)
Blijkbaar geen oude zever.

Gesjoemel met zogenaamde groene blabla...dat wel.

Centjes pikken en liegen.

Wel oud gezever.

Seg waart jij het niet die luidop droomde dat ze van overtollige stroom -van windturbines op de Noordzee- een waterstoffabriek in Oostende gingen voeden? :rofl:

Uw achterhaalde links vertellen toch wat anders. lol.

Citaat:

Maar je kan er dus ook stroom mee maken, zij het op een heel dure, inefficiënte en erg vervuilende manier. Electrabel heeft ze momenteel allemaal nodig om het stroomgat te dichten als het écht koud wordt. En dat is een probleem: ééntje heeft zonet zijn milieuvergunning verloren: een straalmotor uit 1971, opgesteld in het kleine Waalse dorpje Deux-Acren. Electrabel heeft het Waals Gewest gevraagd om de vergunning te verlengen, want het kan de extra power van die turbojet best gebruiken wanneer het echt koud wordt. Een turbojet kan in geen tijd 17 megawatt extra stroom leveren: dat is zoveel als 8 normale windturbines.

Electrabel gebruikt de turbojets al langer. Ze draaien bijna elk jaar wel een keer. Dat is redelijk verontrustend. Want als je zo'n oude, dure en vervuilende technologie al moet inzetten zonder dat je kerncentrales uitliggen, dan zit je elektriciteitssysteem op de limiet. Het is dan ook een extreme maatregel. Maar in zijn jacht op de ontbrekende megawatts had Electrabel gelukkig ook nog andere pistes.


Pratt en Whitney J57 turbojet die vanaf de jaren '50 in de Boeing 707 werd gebruikt. Electrabel zet een gelijkaardig type straalmotor in bij hoge stroomnood
Gaan ze die turbojets dan best naar Oostende verhuizen? :lol::-P

Het verwondert mij dat het niet bij den vrt.be staat.
Citaat:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...t-in-oostende/

Grootste groene-waterstoffabriek van Benelux komt in Oostende

In de haven van Oostende komt over vijf jaar mogelijk een fabriek die groene waterstof produceert op basis van de groene stroom die geproduceerd wordt door de windmolenparken in de Noordzee. De waterstof kan daarna gebruikt worden om opnieuw stroom op te wekken of om voertuigen te laten rijden. Het project gaat nu in een studiefase.

Mambo 17 februari 2020 17:35

Ik merk toch eens op dat wij bijlange niet het technologie landje zijn dat jullie ons doen geloven.

Teslas die 16 uur in de wachtrij staan.
Stroom uit kerosine motors.
Enz....

Micele 17 februari 2020 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9247581)
Ik merk toch eens op dat wij bijlange niet het technologie landje zijn dat jullie ons doen geloven.

Teslas die 16 uur in de wachtrij staan.
Stroom uit kerosine motors.
Enz....

Jaja. :lol:

reservespeler 17 februari 2020 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9247575)
Blijkbaar geen oude zever.

Gesjoemel met zogenaamde groene blabla...dat wel.

Centjes pikken en liegen.

En de Tesla en andere EV rijders hebben een goed gevoel, want zij doen iets voor het milieu.

m'n kloten ja, zij vervuilen meer dan menigeen met ne naft of ne diesel.

Micele 17 februari 2020 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9247584)
En de Tesla en andere EV rijders hebben een goed gevoel, want zij doen iets voor het milieu.

m'n kloten ja, zij vervuilen meer dan menigeen met ne naft of ne diesel.

Jaja, en ze zijn nog waardeloos ook. :lol:

reservespeler 17 februari 2020 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9247474)
De files voor plofwagens zijn veel langer.

Waar?

Micele 17 februari 2020 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9247591)
Waar?

Linkje was erbij.

Hier een link van krokusvakantie-uittocht 2012 toen er nog geen Teslas reden in Europa:
https://www.hln.be/reizen/veel-verke...week~adc0eb24/

:rofl:

Micele 17 februari 2020 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9247581)
Teslas die 16 uur in de wachtrij staan.

Straffe gast gij van mogelijke 75 minuten maximum tijdens de laadspitsuren (volgens glazen bol KPMG) maak jij al direct 16 uur. :lol: :drinking:

Als je nuchter bent nog eens lezen.

En daar wringt het schoentje: op de route Nederland-Oostenrijk zijn in Duitsland in totaal 450 snellaadpalen (van Tesla en Ionity) beschikbaar voor auto’s die om de pakweg 200 kilometer moeten gaan stekkeren. Een normale snellaadbeurt duurt een minuut of 20, maar bij hoge belasting kan het laadvermogen van de snelladers afnemen, waardoor het laden zelf langer kan duren. Daarom zouden de wachttijden aan deze krachtige laadpunten op 22 februari tussen 12 uur en 16 uur tot 75 minuten kunnen oplopen, of toch in Duitsland. Aangezien ook in België de Krokusvakantie op 22 februari begint, is dat dus goed om weten voor onze EV-rijdende lezers. KPMG raadt elektrische autorijders aan om die ‘zwarte zaterdag’ te vermijden. Vertrek vrijdag of zondag, of begin je trip op zaterdag al heel vroeg, zo luidt het advies.

Bovendien halen Teslas in traag fileverkeer gemakkelijk 600 km.
400 miles is meer dan 640 km. :-D


De ICE verbruiken dan het dubbele en moeten oppassen dat ze niet zonder naft vallen (reserve lampje flikkert net aan oei alweer stilstaande file oei volgend snelwegtankstation ligt op 50 km, slik bibber beef... (ook eigen ervaring, een poi-navigatie is daar zeer welkom)


En al de EVs niet-Tesla die niet bij Tesla Superchargers kunnen laden.

Omgekeerd kunnen de Teslas overal laden, maar gaan ze zeker niet doen, je moet nogal zot zijn.

Eigenlijk is dat bericht van KPMG veel meer gericht naar de Audi e trons en Jaguar I Paces en andere EVs want ze spreken van om de 200 km aan de stekker moeten.
Citaat:

En daar wringt het schoentje: op de route Nederland-Oostenrijk zijn in Duitsland in totaal 450 snellaadpalen (van Tesla en Ionity) beschikbaar voor auto’s die om de pakweg 200 kilometer moeten gaan stekkeren.
En de Ionity palen -richting Oostenrijk via D - zijn er weinig, integendeel tot die van Tesla. Ik zal ze eens checken via Ionity. KPMG spreekt van totaal 450 laadpunten. TESLA zal daarvan 90-95% hebben, lol.

reservespeler 17 februari 2020 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9247592)
Linkje was erbij.

Hier een link van krokusvakantie-uittocht 2012 toen er nog geen Teslas reden in Europa:
https://www.hln.be/reizen/veel-verke...week~adc0eb24/

:rofl:

En die Tesla's staan niet in de file?
Vliegen ze er overheen of moeten ze zo lang laden dat de plofmotoren er al voorbij zijn?

Micele 17 februari 2020 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9247650)
En die Tesla's staan niet in de file?

Uiteraard staan die in de file. En?
Citaat:

Vliegen ze er overheen of moeten ze zo lang laden dat de plofmotoren er al voorbij zijn?
De plofmotoren die zonder naft gevallen zijn rijden ze natuurlijk voorbij. :-)

Al die plofmotoren tanken niet bij overvolle snelweg? Waarom staan die snelwegtankstations dan altijd overvol en moet je daar een half uur aanschuiven?
En ik rij met de Tesla ff naar de rustige supercharger. :-D

Ik tel zo een 12 tal Ionity laadstations op directe weg tussen Nederland en Oostenrijk, helaas hebben die maar 4 laadpunten in de regel maakt 48 laadpunten.
https://ionity.eu/

KPMG had het over 450 laadpunten, ruim 400 zijn dan exclusief voor Tesla.

Tesla superchargers hebben in de regel gemiddeld 10 laadpunten per Suc-station.
De e trons en I Paces kunnen best hun 2e wagen nemen zou ik zeggen. lol.

reservespeler 17 februari 2020 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9247655)
Uiteraard staan die in de file. En?

De plofmotoren die zonder naft gevallen zijn rijden ze natuurlijk voorbij. :-)

Al die plofmotoren tanken niet bij overvolle snelweg? Waarom staan die snelwegtankstations dan altijd overvol en moet je daar een half uur aanschuiven?
En ik rij met de Tesla ff naar de rustige supercharger. :-D

Ik moet nooit aanschuiven aan een tankstation.

Micele 17 februari 2020 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9247662)
Ik moet nooit aanschuiven aan een tankstation.

allez gij. Altijd een vrije zuil? Straf navigatietoestel heb jij, uw routeplanner geeft aan dat er een vrije zuil is als je aankomt? Lol.

Ik ook meestal niet, omdat ik altijd de snelweg verlaat. (ook bij reizen van 1000 km)

Mambo 17 februari 2020 19:41

Het is steeds erger aan die superchargers

https://youtu.be/R6Nl_cGLp2Y

Hier nog erger.

100den filmpjes inmiddels

https://youtu.be/UqEwLle8xKU


En
https://youtu.be/ooRCADd-2fE


:lol:

Micele 17 februari 2020 20:07

16 uur- :drinking:- mambo is daar weer met zijn gezever. :lol:

Altijd erger met die plofmotoren die zonder brandstof vallen en dan nog op de snelweg. 12 per dag! 4500 per jaar.
En dat enkel door de pechdienst ANWB geregistreerd.

Hoelang zouden die daar wachten?

Citaat:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...nder-brandstof

VVD wil automobilist zonder benzine langs snelweg beboeten: 'Vermijdbaar nalatig'

26 april 2019

Ieder jaar komen 4500 automobilisten zonder brandstof langs de kant van de weg te staan, blijkt uit cijfers van de ANWB. Dat zijn er ruim twaalf per dag. Als het aan VVD-Kamerlid Remco Dijkstra ligt, worden zuinige automobilisten beboet voor het gevaar dat ze daarmee veroorzaken.
...
Het ANWB wordt twaalf keer per dag ingeseind door automobilisten zonder brandstof. "Bij een auto die stilvalt op een veilige plek wordt het euvel direct verholpen. Voor een stilgevallen auto op een gevaarlijke plek komt een berger die het voertuig eerst naar een veilige plek brengt."
Deze is nog erger. Honderden autos verliezen meer dan 1 uur in de file veroorzaakt door een plofautomobilist die net daar zonder brandstof valt waar men niet kan inhalen en geen pechtstrook aanwezig.

Citaat:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190714_04509767

Man valt zonder brandstof op snelweg en veroorzaakt file van 10 kilometer

14/07/2019 om 20:45 | Bron: BELGA

Een ongelukkige Duitse automobilist heeft een file van tien kilometer veroorzaakt op de A4 nadat hij zonder brandstof viel. De man duwde zijn wagen dan maar over de weg, maar omdat de andere rijstrook afgesloten was voor werken moesten honderden automobilisten in slakkentempo achter hem aanrijden. Dat leidde al gauw tot meer dan een uur file.

De 43-jarige man raakte zondagmiddag zonder brandstof op de A4 tussen Dresden en Goerlitz. De bestuurder zag geen andere oplossing dan zijn auto eigenhandig voort te duwen, maar omdat er op de andere rijstrook werken aan de gang moesten de andere bestuurders noodgedwongen achter de pechvogel blijven. De man raakte uiteindelijk uitgeput, waardoor het verkeer op het stuk A4 helemaal tot stilstand kwam. Het was er al gauw langer dan een uur aanschuiven. De file was zowat tien kilometer lang.

Uiteindelijk kon een passagier van de wagen een lift krijgen naar een nabijgelegen tankstation. Daarna was het volgens de politie nog een uur wachten vooraleer de file helemaal opgelost was.
De volgende wagen is alvast een deftige EV van Giga Berlin :-)

Voor een paar euros (goedkope brandstofactie) gaan de plofmotorhersens zelfs urenlang in de tankfile staan: (eentje uit de honderd)

1 km file op de weg zelf al, politie moest ervoor zorgen dat het andere verkeer voorbij kon.

https://tirol.orf.at/v2/news/stories/2576752/



Billigsprit: Chaos vor Tankstelle

Eine Tiefpreisaktion an einer Tankstelle in Zirl hat am Freitagnachmittag zu beinahe chaotischen Zuständen geführt. Eine Avanti-Tankstelle hatte für zwei Stunden Treibstoff um 90 Cent angeboten.

Schon vor Beginn der Aktion reichte die Schlange von der Tankstelle in Zirl auf der B171, der Tiroler Straße, in Richtung Innsbruck bis zum Kloster Martinsbühel etwa einen Kilometer weit zurück. Die Polizei sorgte dafür, dass die Wartenden nicht die Straße komplett blockierten und ein Vorbeikommen für die anderen noch einigermaßen möglich war. Auf Anfrage hieß es seitens der Pressestelle der Landespolizeidirektion, dieser Einsatz sei im normalen Streifendienst bewältigbar. Die Kosten dafür würden nicht verrechnet.


Geduld und ruhiges Blut mussten die Anwärter auf den Billigsprit unter Beweis stellen



Die Polizei sorgte dafür, dass die Straße passierbar blieb

Für ein paar Euro wurden stundenlange Wartezeiten in Kauf genommen


Mambo 17 februari 2020 21:08

Micele geef toe dat je uw onzin niet meer weet waar te halen om toch maar uw gelijk te krijgen.

Die EV zijn een serieuze overlast die de laadstations niet kunnen opvangen.
En ook het netwerk niet want dan moeten ze hun oude vliegtuigmotoren weer in gang trekken.

Al jullie innovatie is één gigantische hoop gebazel en gepruts.

Micele 17 februari 2020 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9247581)
Ik merk toch eens op dat wij bijlange niet het technologie landje zijn dat jullie ons doen geloven.

Teslas die 16 uur in de wachtrij staan.
Stroom uit kerosine motors.
Enz....

:rofl: 8O :rofl:

Micele 17 februari 2020 23:13

Circle K gaat al zijn (16.000) tankstations/stores langzaamaan omvormen tot laadstations.

Om te beginnen in Noorwegen.

Citaat:



https://vartoslo.no/circle-k-pa-alek...oy8lvlbrPeSZww

Circle K inngår i et nettverk av 16.000 bensinstasjoner internasjonalt, men Circle K på Aleksander Kiellands plass i Oslo er den eneste der hurtigladere for elbil nå har tatt plassen til en drivstoffpumpe.

— Dette har vi aldri gjort før. Det er hard kamp om kvadratmeterne på bensinstasjoner, og drivstoffpumpene leverer fortsatt kjerneproduktene og driver størstedelen av trafikken til stasjonene våre, sier Circle Ks Sverre Rosén i en pressemelding fra selskapet.
Citaat:

https://electrek.co/2020/02/17/fuel-...ns-dont-exist/

Nearly 1 in 5 cars in Bergen, Norway’s second-largest city, are fully electric. The reality that such a place exists has sent oil and fuel-retail companies to Norway to prepare for the disruption ahead.

London’s Financial Times reported this week that Canada’s Couche-Tard, a multinational company with about 15,000 convenience stores, is using Norway as a “laboratory” to study a future without gas stations. Couche-Tard replaced fuel pumps with EV chargers in some of its Circle K gas stations in Scandinavia.

The company also launched a home and workplace charging services in Norway. Oil giants Shell, BP, and Total have all become players in electric vehicle charging.

When I visited Norway a year ago, Christin Bu, secretary-general of the Norwegian Electric Vehicle Association, told me:

More and more bigger companies, oil companies, petrol-station chains, those global companies are coming here. I think it’s a really good thing because it means that now we start to see the beginning of the change.

Bu said that most visitors to the Norwegian EV Association used to be primarily journalists. Now they are increasingly fuel providers. The EV group has received oil-related visitors from such locations as India and Latin America.

I met with 20 people from Shell a year ago. They were here to learn. We have more and more oil companies coming to visit Norway, and they ask for a presentation from us. We get visitors every week.

Norway’s government wants to end sales of fossil fuel-powered cars by 2025. That’s less than five years away.
https://en.wikipedia.org/wiki/Circle_K

Aan EV-bestuurders is meer te verdienen, niet zozeer aan de electriciteit zelf maar aan het feit dat ze niet zomaar op 4-5 minuten terug weg zijn. Laden en winkelen is ideaal.

Op deze grote foto is de winkel links, vooraan de EV-laadpalen achteraan nog de tankzuilen. De ICE-bestuurders doen 4-5 minuten splash en zijn weer weg, de EV rijder loopt de winkel binnen... Laadpunten zijn tot 50 kWDC, te rap mag het ook niet gaan. De winkel kan evtl wat korting geven...


reservespeler 18 februari 2020 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9247666)
allez gij. Altijd een vrije zuil? Straf navigatietoestel heb jij, uw routeplanner geeft aan dat er een vrije zuil is als je aankomt? Lol.

Ik ook meestal niet, omdat ik altijd de snelweg verlaat. (ook bij reizen van 1000 km)

Ik tank heel veel in Luxemburg, ik moet daar nooit wachten. Ik ben wel een nachtrijder

reservespeler 18 februari 2020 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9247742)
16 uur- :drinking:- mambo is daar weer met zijn gezever. :lol:

Altijd erger met die plofmotoren die zonder brandstof vallen en dan nog op de snelweg. 12 per dag! 4500 per jaar.
En dat enkel door de pechdienst ANWB geregistreerd.

Hoelang zouden die daar wachten?



Deze is nog erger. Honderden autos verliezen meer dan 1 uur in de file veroorzaakt door een plofautomobilist die net daar zonder brandstof valt waar men niet kan inhalen en geen pechtstrook aanwezig.



De volgende wagen is alvast een deftige EV van Giga Berlin :-)

Voor een paar euros (goedkope brandstofactie) gaan de plofmotorhersens zelfs urenlang in de tankfile staan: (eentje uit de honderd)

1 km file op de weg zelf al, politie moest ervoor zorgen dat het andere verkeer voorbij kon.

https://tirol.orf.at/v2/news/stories/2576752/



Billigsprit: Chaos vor Tankstelle

Eine Tiefpreisaktion an einer Tankstelle in Zirl hat am Freitagnachmittag zu beinahe chaotischen Zuständen geführt. Eine Avanti-Tankstelle hatte für zwei Stunden Treibstoff um 90 Cent angeboten.

Schon vor Beginn der Aktion reichte die Schlange von der Tankstelle in Zirl auf der B171, der Tiroler Straße, in Richtung Innsbruck bis zum Kloster Martinsbühel etwa einen Kilometer weit zurück. Die Polizei sorgte dafür, dass die Wartenden nicht die Straße komplett blockierten und ein Vorbeikommen für die anderen noch einigermaßen möglich war. Auf Anfrage hieß es seitens der Pressestelle der Landespolizeidirektion, dieser Einsatz sei im normalen Streifendienst bewältigbar. Die Kosten dafür würden nicht verrechnet.


Geduld und ruhiges Blut mussten die Anwärter auf den Billigsprit unter Beweis stellen



Die Polizei sorgte dafür, dass die Straße passierbar blieb

Für ein paar Euro wurden stundenlange Wartezeiten in Kauf genommen


Als er wagens zonder brandstof vallen, ligt dat meer aan de bestuurders dan aan de auto's.

Mijn Fiestake, van 14 jaar (dat nu vervangen wordt) geeft zelfs al aan hoeveel kilometer ik nog kan rijden. En geloof me, het zijn zeker 20 kilometer meer (uitgetest met een volle jerrycan in het koffer).

reservespeler 18 februari 2020 06:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9247742)


Deze is nog erger. Honderden autos verliezen meer dan 1 uur in de file veroorzaakt door een plofautomobilist die net daar zonder brandstof valt waar men niet kan inhalen en geen pechtstrook aanwezig.



En de EV staat er ook stil bij.


Heb onlangs een foto van een Tesla gezien na een aanrijding.
De eigenaar had er plots twee.


De structuur van zo'n bodem trekt op niets.

reservespeler 18 februari 2020 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9247905)
Circle K gaat al zijn (16.000) tankstations/stores langzaamaan omvormen tot laadstations.

Om te beginnen in Noorwegen.




https://en.wikipedia.org/wiki/Circle_K

Aan EV-bestuurders is meer te verdienen, niet zozeer aan de electriciteit zelf maar aan het feit dat ze niet zomaar op 4-5 minuten terug weg zijn. Laden en winkelen is ideaal.

Op deze grote foto is de winkel links, vooraan de EV-laadpalen achteraan nog de tankzuilen. De ICE-bestuurders doen 4-5 minuten splash en zijn weer weg, de EV rijder loopt de winkel binnen... Laadpunten zijn tot 50 kWDC, te rap mag het ook niet gaan. De winkel kan evtl wat korting geven...


Dus de EV's worden uitgezogen.

en 4 tot 5 minuten?
Waar tankt u?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be