![]() |
Zwarte zaterdag aan de laadpalen (22 feb 2020)
Voor Schoof, de link:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/zater...1JMoBQzUYx3R9g Zaterdag 22 februari wordt zwarte zaterdag voor EV’s in Duitsland Op 22 februari begint de Krokusvakantie. KPMG voorspelt files aan de snellaadpalen in Duitsland door de massale ski-uittocht uit Nederland. In Nederland rijden vandaag al 56.600 elektrische auto’s met een rijbereik van meer dan 300 kilometer, zo becijferde KPMG. Naar verwachting vertrekken de bestuurders van 3 procent daarvan op de eerste dag van de Krokusvakantie op skireis, waarvan 70 procent naar Oostenrijk gaat. Dat komt neer op 1.200 EV’s met een grote batterij die Duitsland zullen doorkruisen. En daar wringt het schoentje: op de route Nederland-Oostenrijk zijn in Duitsland in totaal 450 snellaadpalen (van Tesla en Ionity) beschikbaar voor auto’s die om de pakweg 200 kilometer moeten gaan stekkeren. Een normale snellaadbeurt duurt een minuut of 20, maar bij hoge belasting kan het laadvermogen van de snelladers afnemen, waardoor het laden zelf langer kan duren. Daarom zouden de wachttijden aan deze krachtige laadpunten op 22 februari tussen 12 uur en 16 uur tot 75 minuten kunnen oplopen, of toch in Duitsland. Aangezien ook in België de Krokusvakantie op 22 februari begint, is dat dus goed om weten voor onze EV-rijdende lezers. KPMG raadt elektrische autorijders aan om die ‘zwarte zaterdag’ te vermijden. Vertrek vrijdag of zondag, of begin je trip op zaterdag al heel vroeg, zo luidt het advies. We schreven al vaker dat de Elektrische wagen weinig toekomst heeft wegens gebrek aan laadpalen. Nederland heeft een dikke 60.000 EV's en ze vrezen al voor problemen in Duitsland. Tja, toch beter nen naft of nen diesel gekocht zeker? |
Dat zal gezellig worden.
Zo naar elkander hun batterijen vragen en zo. |
Wat een grap. :lol:
|
Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ntie~aa7581d1/ |
|
En als het nodig is dan steekt men een tandje bij met oude vliegtuigmotoren.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...eneratoren-to/ Adem diep in. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
België had stroomoverschot in 2019. Bovendien is het stroomverbruik nog altijd verder dalend: ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/07/elektriciteit/ Enkel in 2019 kwamen er 17.766 stekkerwagens bij, de helft full-EV. http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Belgium |
Blijkbaar geen oude zever.
Gesjoemel met zogenaamde groene blabla...dat wel. Centjes pikken en liegen. |
Citaat:
Seg waart jij het niet die luidop droomde dat ze van overtollige stroom -van windturbines op de Noordzee- een waterstoffabriek in Oostende gingen voeden? :rofl: Uw achterhaalde links vertellen toch wat anders. lol. Citaat:
Het verwondert mij dat het niet bij den vrt.be staat. Citaat:
|
Ik merk toch eens op dat wij bijlange niet het technologie landje zijn dat jullie ons doen geloven.
Teslas die 16 uur in de wachtrij staan. Stroom uit kerosine motors. Enz.... |
Citaat:
|
Citaat:
m'n kloten ja, zij vervuilen meer dan menigeen met ne naft of ne diesel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier een link van krokusvakantie-uittocht 2012 toen er nog geen Teslas reden in Europa: https://www.hln.be/reizen/veel-verke...week~adc0eb24/ :rofl: |
Citaat:
Als je nuchter bent nog eens lezen. En daar wringt het schoentje: op de route Nederland-Oostenrijk zijn in Duitsland in totaal 450 snellaadpalen (van Tesla en Ionity) beschikbaar voor auto’s die om de pakweg 200 kilometer moeten gaan stekkeren. Een normale snellaadbeurt duurt een minuut of 20, maar bij hoge belasting kan het laadvermogen van de snelladers afnemen, waardoor het laden zelf langer kan duren. Daarom zouden de wachttijden aan deze krachtige laadpunten op 22 februari tussen 12 uur en 16 uur tot 75 minuten kunnen oplopen, of toch in Duitsland. Aangezien ook in België de Krokusvakantie op 22 februari begint, is dat dus goed om weten voor onze EV-rijdende lezers. KPMG raadt elektrische autorijders aan om die ‘zwarte zaterdag’ te vermijden. Vertrek vrijdag of zondag, of begin je trip op zaterdag al heel vroeg, zo luidt het advies. Bovendien halen Teslas in traag fileverkeer gemakkelijk 600 km. 400 miles is meer dan 640 km. :-D De ICE verbruiken dan het dubbele en moeten oppassen dat ze niet zonder naft vallen (reserve lampje flikkert net aan oei alweer stilstaande file oei volgend snelwegtankstation ligt op 50 km, slik bibber beef... (ook eigen ervaring, een poi-navigatie is daar zeer welkom) En al de EVs niet-Tesla die niet bij Tesla Superchargers kunnen laden. Omgekeerd kunnen de Teslas overal laden, maar gaan ze zeker niet doen, je moet nogal zot zijn. Eigenlijk is dat bericht van KPMG veel meer gericht naar de Audi e trons en Jaguar I Paces en andere EVs want ze spreken van om de 200 km aan de stekker moeten. Citaat:
|
Citaat:
Vliegen ze er overheen of moeten ze zo lang laden dat de plofmotoren er al voorbij zijn? |
Citaat:
Citaat:
Al die plofmotoren tanken niet bij overvolle snelweg? Waarom staan die snelwegtankstations dan altijd overvol en moet je daar een half uur aanschuiven? En ik rij met de Tesla ff naar de rustige supercharger. :-D Ik tel zo een 12 tal Ionity laadstations op directe weg tussen Nederland en Oostenrijk, helaas hebben die maar 4 laadpunten in de regel maakt 48 laadpunten. https://ionity.eu/ KPMG had het over 450 laadpunten, ruim 400 zijn dan exclusief voor Tesla. Tesla superchargers hebben in de regel gemiddeld 10 laadpunten per Suc-station. De e trons en I Paces kunnen best hun 2e wagen nemen zou ik zeggen. lol. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ook meestal niet, omdat ik altijd de snelweg verlaat. (ook bij reizen van 1000 km) |
Het is steeds erger aan die superchargers
https://youtu.be/R6Nl_cGLp2Y Hier nog erger. 100den filmpjes inmiddels https://youtu.be/UqEwLle8xKU En https://youtu.be/ooRCADd-2fE :lol: |
16 uur- :drinking:- mambo is daar weer met zijn gezever. :lol:
Altijd erger met die plofmotoren die zonder brandstof vallen en dan nog op de snelweg. 12 per dag! 4500 per jaar. En dat enkel door de pechdienst ANWB geregistreerd. Hoelang zouden die daar wachten? Citaat:
Citaat:
Voor een paar euros (goedkope brandstofactie) gaan de plofmotorhersens zelfs urenlang in de tankfile staan: (eentje uit de honderd) 1 km file op de weg zelf al, politie moest ervoor zorgen dat het andere verkeer voorbij kon. https://tirol.orf.at/v2/news/stories/2576752/ ![]() Billigsprit: Chaos vor Tankstelle Eine Tiefpreisaktion an einer Tankstelle in Zirl hat am Freitagnachmittag zu beinahe chaotischen Zuständen geführt. Eine Avanti-Tankstelle hatte für zwei Stunden Treibstoff um 90 Cent angeboten. Schon vor Beginn der Aktion reichte die Schlange von der Tankstelle in Zirl auf der B171, der Tiroler Straße, in Richtung Innsbruck bis zum Kloster Martinsbühel etwa einen Kilometer weit zurück. Die Polizei sorgte dafür, dass die Wartenden nicht die Straße komplett blockierten und ein Vorbeikommen für die anderen noch einigermaßen möglich war. Auf Anfrage hieß es seitens der Pressestelle der Landespolizeidirektion, dieser Einsatz sei im normalen Streifendienst bewältigbar. Die Kosten dafür würden nicht verrechnet. Geduld und ruhiges Blut mussten die Anwärter auf den Billigsprit unter Beweis stellen ![]() Die Polizei sorgte dafür, dass die Straße passierbar blieb Für ein paar Euro wurden stundenlange Wartezeiten in Kauf genommen ![]() |
Micele geef toe dat je uw onzin niet meer weet waar te halen om toch maar uw gelijk te krijgen.
Die EV zijn een serieuze overlast die de laadstations niet kunnen opvangen. En ook het netwerk niet want dan moeten ze hun oude vliegtuigmotoren weer in gang trekken. Al jullie innovatie is één gigantische hoop gebazel en gepruts. |
Citaat:
|
Circle K gaat al zijn (16.000) tankstations/stores langzaamaan omvormen tot laadstations.
Om te beginnen in Noorwegen. Citaat:
Citaat:
Aan EV-bestuurders is meer te verdienen, niet zozeer aan de electriciteit zelf maar aan het feit dat ze niet zomaar op 4-5 minuten terug weg zijn. Laden en winkelen is ideaal. Op deze grote foto is de winkel links, vooraan de EV-laadpalen achteraan nog de tankzuilen. De ICE-bestuurders doen 4-5 minuten splash en zijn weer weg, de EV rijder loopt de winkel binnen... Laadpunten zijn tot 50 kWDC, te rap mag het ook niet gaan. De winkel kan evtl wat korting geven... ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn Fiestake, van 14 jaar (dat nu vervangen wordt) geeft zelfs al aan hoeveel kilometer ik nog kan rijden. En geloof me, het zijn zeker 20 kilometer meer (uitgetest met een volle jerrycan in het koffer). |
Citaat:
En de EV staat er ook stil bij. Heb onlangs een foto van een Tesla gezien na een aanrijding. De eigenaar had er plots twee. De structuur van zo'n bodem trekt op niets. |
Citaat:
en 4 tot 5 minuten? Waar tankt u? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be