![]() |
Gemeenten krijgen zware wapens tegen autoterroristen
U kent ze wel; de zones 30 aan scholen en de fietsstraten, de straten waar doorgaand verkeer niet mag rijden die in theorie een ideale oplossing zijn, maar in de praktijk een dode letter blijven daar ze MASSAAL genegeerd worden door automobilisten.
Eindelijk krijgen gemeenten nu de mogelijkheid om zelf controles uit te voeren en te beboeten. Hiermee kan tevens de gemeentekas gespijsd worden. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200309_04883025 |
Hopelijk gaat dit geen wildgroei van zone 30 uitlokken.
|
Er moet meer gedaan worden aan verkeersveiligheid. Dat betekent ook meer zones 30, maar wel op de juiste plaatsen.
En vooral ook aan de pakkans. En dan nog liefst een intelligente vorm van pakken: liever trajectcontrole dan te beperkte steekproeven. Maar dat een gemeente op de nu voorgestelde wijze zich direct kan verrijken via verkeersboetes, dat is geen goed bestuur. Dat is eer 'de kat bij de melk zetten'. |
Citaat:
Kortom, contradictorisch wat u daar zegt. |
Wat daar fout is, dat de gemeente een jackpot kan installeren op een snelweg, en die jackpot kan gebruiken als een tolheffing om zijnkas te spijzen.
Of neem zo,een welonopgevoede agent die met een handmeterke eventjes op woord van eer uw snelheid gaat vaststellen en op basis daarvan u boetes gaat uitdelen waarvan zijn buro dan rechtstreeks mee profiteert om extra budget te hebben voor een paar nieuwe wagens bvb Of zo een groen ecoterrorist die als wraaklustige fietser gaat eisen dat iedere Otto achter tante Simonne blijft hangen aan vijf kilometer per uur of zo een snelheid beneden de kruip snelheid van een auto, en op basis daarvan willekeurig boetes gaat uitdelen in fietsstrateb, om zo,zijn gezag te doen gelden. Flink systeem |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
op deze manier de pakkans vergroten, is nefast. Het is de kat bij de melk zetten om andere motieven te dienen dan verkeersveiligheid. De kat bij de melk: liever tien agenten wegtrekken uit de pool 'diefstallen', ten voordele van de pool 'snelheidscontrole'. Uit financiële motieven. In plaats van die verhouding te laten bepalen op "wat is de bezorgdheid van de inwoner'. |
Citaat:
Het motief speelt niet zozeer een rol, wel het resultaat en daar gaat het om. De bedoeling hiervan is bovendien dat de politie zich meer kan toeleggen op andere taken in plaats van louter flitsen. Kortom, ik kan deze maatregel alleen maar toejuichen als ik zie dat verkeersregels thans massaal aan hun laars gelapt worden. |
Vandaag een fietser gezien die zijn fiets expres onder een aankomende auto duwde.
Een zeer trage auto zelfs. Voetgangers snelheid. Zo zijn fietsers. Motief van de fietser? Baas zijn over alles en tegelijk proberen wat geld uit het hun opgezette ongelukjes te slaan. |
Citaat:
Volgende keer dus beter eerst de regelgeving nalezen vooraleer een verhaaltje uit uw duim te zuigen ;-) |
Citaat:
Ik heb een dashcam. |
Citaat:
https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...beek~a5ee8841/ |
Citaat:
de burgemeesters (de slapzakken toch) gaan overal camera's en trajectcontrole plaatsen, omwille van de centen die dat opbrengt. Niet omwille van de afweging verkeersveiligheid/mobiliteit. |
Citaat:
Als ik u zeg dat ik het gezien heb dan heb ik het gezien. Om 10 minuten voor 10 uur deze morgen! |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.hln.be/in-de-buurt/bruss...beek~a5ee8841/ |
Citaat:
Misschien hebt u wel eerder een automobilisten mentaliteit; u weet wel; van die mensen die alleen met de auto rijden en daardoor een bijzonder eenzijdig verkeersinzicht hebben en ook vaak een gevaar zijn op de baan. |
Citaat:
Misschien heeft uw inzicht eens een goede arts nodig? |
Citaat:
Ben je zeker dat je niet onder invloed was van het een of het ander ? Bovendien nog al de fietsers zo over dezelfde kam scheren... |
Citaat:
De fietsers stond gewoon stil in het midden van de straat. De auto kwam traag aanrijden, wachte eventjes en gaf ergens een kort signaal om wat uit de weg te gaan De fietser die stil stond in dezelfde richting draaide zich met een snok om en draaide zijn fiets terwijl hij hem schuin onder het voorste van de wagen duwde. Daarom begon hij te roepen "Dit is een fietsstraat en ik hou u tegen...blabla ". Maar het was geen fietsstraat en niemand mag zo beginnen. Pure agressie gevoed door de groenen had die man waanzin gebracht in zijn hoofd. Hij had een missie nu! |
Steden en gemeenten zijn op zoek naar geld: jarenlang wanbeheer, pure geldverspilling, statutaire benoemingen tegen de sterren op en de vanzelfsprekende pensioenen die daar dan bij moeten betaald worden, Dexia die over kop ging en meer van dat moois zorgen ervoor dat er ALWEER één groep is die hiervoor moet opdraaien: de automobilist.
En dan zijn ze verwonderd dat het VB monsterscores zal behalen... Met dit soort uitzuigerij drijven ze veel mensen richting het VB. |
Citaat:
(en voor iemand begint met mij schuimbekkend te veroordelen: ik ben pro verkeersveiligheid, pro fietsen, pro verkeersrepressie, pro trajectcontrole enz., maar niet op maffia-wijze ...) |
Citaat:
Net zoals het onmogelijk was dat in die Kempense gemeente een briesende en verbaal-agressieve fietser niet even opzij wou gaan voor een vrachtwagen die vreesde vast te geraken in een zachte berm. |
Citaat:
Maar nog een stapje verder. |
Citaat:
De auto - ego - en - terror - isten, daarentegen en zijn die boter op het hoofd hebben, steigeren onmiddellijk wanneer ze horen dat er ergens extra controles komen. Ze schoppen dan wild om zich heen en sleuren er allemaal zaken bij die er niets mee te maken hebben. |
Citaat:
Wanneer er echter weer eens iemand vermoord wordt door een automobilist, dan blijft dezelfde club oorverdovend stil. |
Citaat:
|
Camera's hebben ook systeemfouten hoor.
Bij iedere vernieuwing van mijn vergunning krijg ik een gasboete door een fout in hun systeem. Er ligt er weer eentje op mijn kast om te betalen. Hoewel het een fout van hun is. |
Citaat:
|
Maar eigenlijk is het overal hetzelfde en de ene moet al niet onderdoen voor de andere.
Onverdraagzaamheid. Zowel fietsers, voetgangers als automobilisten maken zich daar schuldig aan. De stress waarin we leven zal daar ook wel mee te maken hebben. Wat wél op valt is dat je zo'n zaken op een vakantiebestemming veel minder ziet. De factor stress is daar een pak minder aanwezig. Dat valt écht op. Aan onze kust bvb, daar stoppen de auto's nog aan een zebrapad. Idem wat fietsers betreft. Voetgangers durven hier soms nog wel eens zondigen, maar ook dat valt eigenlijk goed mee. Meestal is dit terug te brengen naar verstrooidheid. |
Lap weer een boete door een systeemfout in de camera's.
2 dagen en 2 boeten verder . Hoe lang nog moeten wij dit ondergaan ? |
Citaat:
Je deelt de mensen in in twee groepen: fietsers en automobilisten. In het raam van deze problematiek deel ik de mensen in in twee groepen: mensen met wat geduld, inzicht en sociabiliteit, en mensen die dat niet hebben. Beide groepen rijden al eens met de auto, en ook met de fiets. |
Citaat:
En wie rijdt al eens niet te snel in een zone 30? Eén keertje niet opletten en je hebt een boete. |
Citaat:
Voorbeeldje? https://www.hln.be/nieuws/buitenland...eden~a27ee9db/ |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maximaal 30-35 km/h ware een beter snelheid geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
Dodelijke ongelukken met auto's gebeuren constant, met fietsers zelden. Ook als voetganger is het theoretisch mogelijk dat ik iemand dood door tegen iemand aan te botsen die toevallig slecht valt. Dat maakt te voet gaan nog niet gevaarlijk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be