Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   40 % Vlamingen van vreemde origine (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252356)

Blue Sky 13 maart 2020 13:12

40 % Vlamingen van vreemde origine

... voor wat betreft tot 5 jarigen.

Dit belooft voor de toekomst - vreemdeling in eigen land.

Zipper 13 maart 2020 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9264796)

Wat belet hen om serieus te integreren ?? 10 tot (max) 15% zijn daar totnogtoe in geslaagd. Nu de andere 85% nog. Mager beestje na meer dan 50jaar (islamitische) migratie.

marie daenen 13 maart 2020 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9264801)
Wat belet hen om serieus te integreren ?? 10 tot (max) 15% zijn daar totnogtoe in geslaagd. Nu de andere 85% nog. Mager beestje na meer dan 50jaar (islamitische) migratie.

Serieus te integreren als ze binnen korte tijd zelf de wetten zullen bepalen???

Tavek 13 maart 2020 16:40

Van de Belgen van Vreemde origine zijn nochtans slechts een 500k personen marokkanen of turken. (totaal 2 miljoen)

De rest zijn Nederlanders, Fransen, Duitsers, Italianen (de grootste groep na de marokkane), Polen, ....

Pandareus 13 maart 2020 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9264981)
Van de Belgen van Vreemde origine zijn nochtans slechts een 500k personen marokkanen of turken. (totaal 2 miljoen)

De rest zijn Nederlanders, Fransen, Duitsers, Italianen (de grootste groep na de marokkane), Polen, ....

Maar dat past niet in het verhaal hee Tavek...

marie daenen 13 maart 2020 16:48

Citaat:

En wat de afstammelingen betreft???

Tavek 13 maart 2020 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9264987)
En wat de afstammelingen betreft???

Zal dat verhoudinsgewijs hetzelfde zijn hé.

Italiaanse dames die hebben ook graag veel kinderen ;)

marie daenen 13 maart 2020 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9264992)

Dat geloof ik niet...

Skobelev 13 maart 2020 16:54

Citaat:

De "Nederlanders" die ik hier in de buurt zij rondrijden hebben zoveel van een Nederlander weg als mijn kat van een Labrador.

dpg 13 maart 2020 17:08

Citaat:

Die zien kinderen niet alleen als een last zoals veel te veel hier.

Vlad 13 maart 2020 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9265000)
De "Nederlanders" die ik hier in de buurt zij rondrijden hebben zoveel van een Nederlander weg als mijn kat van een Labrador.

2

Zipper 13 maart 2020 17:15

Citaat:

Enkel Marokkanen, zijn het er al meer dan 500.000. ( België +/- 530.000), dus zonder de Turken.

Tavek 13 maart 2020 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9265037)
Enkel Marokkanen, zijn het er al meer dan 500.000. ( België +/- 530.000), dus zonder de Turken.

Vreemde origine = andere nationaliteit bij geboorde. Per definitie.

Als je tweede en derde generatie er bij telt gaat dat meer zijn ja. Maar dan spreek je over allochtonen.

Hoofdstraat 13 maart 2020 18:33

Citaat:

Je zit met oude cijfers

Er zijn ongeveer 1 miljoen moslims in België, in Antwerpen zijn de helft van alle lagere school kinderen moslim. Dit geeft een duidelijke blik op de demografische toekomst van de grootsteden.

In de UK hebben ze een verdubbeling gezien van het aantal moslims in slechts 12 jaar, bij de kinderen was die verdubbeling er na 10 jaar.

https://www.telegraph.co.uk/news/rel...-a-decade.html

Rekent en telt ...

Zipper 13 maart 2020 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9265100)
Je zit met oude cijfers

Er zijn ongeveer 1 miljoen moslims in België, in Antwerpen zijn de helft van alle lagere school kinderen moslim. Dit geeft een duidelijke blik op de demografische toekomst van de grootsteden.

In de UK hebben ze een verdubbeling gezien van het aantal moslims in slechts 12 jaar, bij de kinderen was die verdubbeling er na 10 jaar.

Rekent en telt ...

Als daar nog maar 0,5% van extremist-fundamentalist is (imo onderschat, maar je moet ergens beginnen), dan lopen hier nog altijd 5000 wacko's rond. :|

Lukkas 13 maart 2020 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9265100)
Je zit met oude cijfers

Rekent en telt ...

Maar dat past niet in uw verhaaltje hee Tavek...

Hoofdstraat 13 maart 2020 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9265107)
Als daar nog maar 0,5% van extremist-fundamentalist is (imo onderschat, maar je moet ergens beginnen), dan lopen hier nog altijd 5000 wacko's rond. :|

Volgens De Morgen is 50% van de Belgische moslims fundamentalist, dat maakt ze nog geen terrorist, maar toch ...

https://www.demorgen.be/nieuws/helft...list~b2344ae6/

daiwa 14 maart 2020 02:08

Citaat:

En toch zorgen die voor de grootste problemen.

Karel Martel B 14 maart 2020 05:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9264801)
Wat belet hen om serieus te integreren

Ze beschouwen zichzelf als kolonisten, wij zijn de indianen.

Hoofdstraat 14 maart 2020 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9265379)
En toch zorgen die voor de grootste problemen.

Moslim knuffelaars hebben het niet voor de wind. Enerzijds moeten ze ontkennen dat moslims ons aan het overkweken zijn, daarvoor geven ze dan verouderde lage bevolkingscijfers op. Maar dan blijkt die relatief kleine bevolkingsgroep wel te zorgen voor extreem veel misdaad. :roll:

Liegen heeft geen nut in deze, ze gaan het nooit leren.

reservespeler 14 maart 2020 07:49

Citaat:

Inderdaad.

Universalia 14 maart 2020 07:53

Citaat:

2!!!

40 % Vlamingen van vreemde origine.

Men laat ze ook allemaal maar komen.

Kijk naar al diegenen die in ellenlange rijen nog dagelijks staan aan te schuiven om in ons land (de EU in het algemeen) voet aan de grond te vinden.

Dat moet HALT toegeroepen worden daar wij op huidig ogenblik met een ander zwaar probleem zitten in de EU namelijk het Covid-19.

Zoals ik al eerder schreef zou men beter ziekenhuizen/scholen/bejaardentehuizen neerplanten dan asielcentra.

Ook die mensen die in de zorgsector werken even wat beter betalen.

Op huidig ogenblik mogen er totaal geen gelden meer naar asiel/migratie/illegalenopvang gaan, daar wij die gelden zelf meer dan nodig hebben om de horeca en bedrijven uit de nood met te helpen.

:|

Eduard Khil 14 maart 2020 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9265041)
Vreemde origine = andere nationaliteit bij geboorde. Per definitie.

Als je tweede en derde generatie er bij telt gaat dat meer zijn ja. Maar dan spreek je over allochtonen.

of van bruinzakken :lol:

Garry 14 maart 2020 08:28

Citaat:

Dat doet er niet toe, die stemmen straks toch allemaal voor Vlaams Belang." Eigen volk eerst ", klinkt bij hun goed in de oren.

pajoske 14 maart 2020 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9265436)
Inderdaad.

Zever.

Dat klopt niet. En kom mij niet vertellen dat ik niet weet waarover ik spreek.

marie daenen 14 maart 2020 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 9265111)
Maar dat past niet in uw verhaaltje hee Tavek...

2

Boduo 19 april 2020 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9264992)

Onze Vlaamse dames in hun vruchtbare periode baren gemiddeld 0,9...kinderen .
De Oude Grieken zagen in dat, om de welstand gewoon te behouden, er gemiddeld 2 ?* 3 kinderen per vrouw moesten geboren worden.

spherelike 19 april 2020 17:27

jammer dat de mods alleen optreden tegen fake news in het corona gedeelte

spherelike 19 april 2020 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9304118)
Onze Vlaamse dames in hun vruchtbare periode baren gemiddeld 0,9...kinderen .
De Oude Grieken zagen in dat, om de welstand gewoon te behouden, er gemiddeld 2 ?* 3 kinderen per vrouw moesten geboren worden.

ja, het Vlaamse oervolk heeft ervoor gekozen om op termijn uit te sterven

Travis Bickle 19 april 2020 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9264796)

Wat is een vreemdeling? Een vreemdeling is m.i. niet meer dan iemand die niet weet om te gaan met wat voor de regio (of dat nu een dorp, stad, land of provincie is) de geldende waarden en normen zijn. Hij moet er niet van doordrongen zijn; maar hij moet die wel respecteren.

Dus iemand die van weet ik waar komt aanwaaien, maar zich perfect weet in te burgeren; is dat een vreemdeling? Semantisch wel uiteraard, maar daar blijft het ook bij.

praha 19 april 2020 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9264994)
Dat geloof ik niet...

ahja want Eurbië begint hier als eerste en nu....de data waarop men voorspellingen maakt is een dikke onderschatting

praha 19 april 2020 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 9304127)
jammer dat de mods alleen optreden tegen fake news in het corona gedeelte

idd
twee pagina's verder en ze sleuren er al de uk bij

Universalia 20 april 2020 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9304132)
Wat is een vreemdeling? Een vreemdeling is m.i. niet meer dan iemand die niet weet om te gaan met wat voor de regio (of dat nu een dorp, stad, land of provincie is) de geldende waarden en normen zijn. Hij moet er niet van doordrongen zijn; maar hij moet die wel respecteren.

Dus iemand die van weet ik waar komt aanwaaien, maar zich perfect weet in te burgeren; is dat een vreemdeling? Semantisch wel uiteraard, maar daar blijft het ook bij.

Klopt best wat u schreef.

Pijnlijk detail is daarbij wel dat zij die van einde ende verre komen aangevaren totaal geen boodschap hebben zich aan te passen aan de normen & waarden zoals wij die kennen in 'ons' land de EU in nhet algemeen maar alleen maar hun eigen ding proberen op te dringen aan anderen.

Zij die dat doen kunnen wij missen als de pest daar ze totaal géén meerwaarde betekenen of zouden kunnen betekenen.

Terug boot op en row row row your boat back home.

Anderzijds zijn er misschien mensen die zich wel weten te gedragen naar de rules & regulations zoals wij die kennen?¿

Zoals ik al eerder schreef mag het 'Wir schaffen das' echt wel stoppen wegens "VOLZET"

Het Covid-19 probleem moet eerder aangepakt worden dan een bende zeker niet ondervoedde/sterke asielzoekers (lees: mogelijke legers) die in de meeste gevallen de boel komen verzieken.

Travis Bickle 20 april 2020 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9304357)
Klopt best wat u schreef.

Pijnlijk detail is daarbij wel dat zij die van einde ende verre komen aangevaren totaal geen boodschap hebben zich aan te passen aan de normen & waarden zoals wij die kennen in 'ons' land de EU in nhet algemeen maar alleen maar hun eigen ding proberen op te dringen aan anderen.

Zij die dat doen kunnen wij missen als de pest daar ze totaal géén meerwaarde betekenen of zouden kunnen betekenen.

Terug boot op en row row row your boat back home.

Anderzijds zijn er misschien mensen die zich wel weten te gedragen naar de rules & regulations zoals wij die kennen?¿

Zoals ik al eerder schreef mag het 'Wir schaffen das' echt wel stoppen wegens "VOLZET"

Het Covid-19 probleem moet eerder aangepakt worden dan een bende zeker niet ondervoedde/sterke asielzoekers (lees: mogelijke legers) die in de meeste gevallen de boel komen verzieken.

Het debat heeft inderdaad wel twee kanten.

Staan wij immigratie toe en hoe gaan wij daar mee om?

Over de eerste vraag kan ik vrij kort zijn. Uiteraard staan wij migratie toen; en we moeten daar zeker voor openstaan.

De 'maar' in het verhaal, heeft betrekking op de tweede vraag. Hoe gaan wij daar mee om? Of, hoe organiseren we dat? Wie wel, wie niet?

We moeten ons enkele prangende vragen durven stellen, zonder daarvoor weggeduwd te worden in hokjes met de gekende labels van 'fascisten', 'xenofoben', 'racisten', ...

Verder moeten wij ook een duidelijk verschil (willen) zien tussen economische vluchtelingen en mensen die hun land ontvluchten omwille van een oorlog, of omwille van wie of wat ze zijn.

Economische vluchtelingen, moet op één of andere manier kunnen aantonen dat zij een meerwaarde kunnen vormen. Economische vluchtelingen, dienen een procedure te volgen; en in het thuisland te blijven zolang de procedure loopt.
Dat heb ik immers ook doorlopen, inzake mijn aanvraag om in Australië te gaan wonen. Procedure duurde anderhalf jaar en heeft me € 6 000 gekost.

Wie vlucht voor een oorlog; of omwille van wie of wat zij zijn, kan uiteraard moeilijk de procedure opstarten vanuit het thuisland. Dat is onzin. Die mensen vluchten. Weg van het geweld. Weg van de oorog. Weg van het opgejaagd worden omdat ze x of y zijn ...

Wel dienen zij, zodra ze in een land zijn waar het wel veilig is voor hen, asiel aan te vragen; en niet verder te gaan ... de illegaliteit in.

Hypochonder 20 april 2020 08:39

Ik denk toch dat deze huidige corona crisis, afhankelijk van hoe zwaar de crisis nadien zal doorwegen, veel mensen ertoe zal aanzetten om zich meer en meer af te zetten tegen het onvoorwaardelijke open grenzen multicul-sprookje van de linkerzijde. Doorheen de geschiedenis is altijd gebleken dat er tijdens dergelijke crisissen meer en meer diepgeworteld racisme ontstaat, al zeker als er dan nog eens een generatie politici blijven vasthouden aan hun multicul sprookje zoals we onlangs ook bij Pascal Smet zagen.

Dat dat racisme dan dikwijls of meestal doorslaat naar de verkeerde kant is ook al dikwijls gebleken.

praha 20 april 2020 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9304364)
Ik denk toch dat deze huidige corona crisis, afhankelijk van hoe zwaar de crisis nadien zal doorwegen, veel mensen ertoe zal aanzetten om zich meer en meer af te zetten tegen het onvoorwaardelijke open grenzen multicul-sprookje van de linkerzijde. Doorheen de geschiedenis is altijd gebleken dat er tijdens dergelijke crisissen meer en meer diepgeworteld racisme ontstaat, al zeker als er dan nog eens een generatie politici blijven vasthouden aan hun multicul sprookje zoals we onlangs ook bij Pascal Smet zagen.

Dat dat racisme dan dikwijls of meestal doorslaat naar de verkeerde kant is ook al dikwijls gebleken.

allez ge zet het eens zoals het is op de kleine leugens om bestwil na dan.

Ja zoals altijd gaat dat omslaan in racisme pur sang zelf al is het duidelijk dat het niks maar ook niks te maken heeft met 'multicul' of vermeende open-grenzen beleid
Dit ding is er niet gekomen vanwege de zoveelste gestrande asielzoeker of gelukzoeker

marie daenen 20 april 2020 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9304526)
allez ge zet het eens zoals het is op de kleine leugens om bestwil na dan.

Ja zoals altijd gaat dat omslaan in racisme pur sang zelf al is het duidelijk dat het niks maar ook niks te maken heeft met 'multicul' of vermeende open-grenzen beleid
Dit ding is er niet gekomen vanwege de zoveelste gestrande asielzoeker of gelukzoeker

Over een links fabeltje gesproken... "het heeft niets te zien met multikul of het vermeende open grenzen beleid"

En ze menen dan ook nog dat door hun fabeltje te herhalen dat ze hun linkse stelling bewezen hebben...

Het heeft er niets mee te maken omdat het er niets mee te maken heeft...

Skobelev 21 april 2020 06:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9265482)
Zever.

Dat klopt niet. En kom mij niet vertellen dat ik niet weet waarover ik spreek.

Je weet niet waarover je spreekt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be