Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Coronaregering op komst? N-VA en PS terug rond tafel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252359)

Eduard Khil 13 maart 2020 17:01

Coronaregering op komst? N-VA en PS terug rond tafel

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...t8e_H-zYLeDPzg

dan toch een noodregering op komst?

Tavek 13 maart 2020 17:02

Magnette die in quarantaine zit wordt vervangen door Di Rupo ?????

Eduard Khil 13 maart 2020 17:03

De n-va haters gaan weer wat kunnen zitten haten als het zover komt :lol:, hé Tavek :lol:

Anselmo 13 maart 2020 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9265006)

Dit zou niet onwijs zijn !
Alleen mag het niet langer dan absoluut nodig, dus met een afgesproken vervaldatum!

dalibor 13 maart 2020 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9265011)
De n-va haters gaan weer wat kunnen zitten haten als het zover komt :lol:, hé Tavek :lol:

De Witte Kaproen is nog aan het nadenken om er een draai aan te geven. Ik vind dat N-VA en PS de sprong moeten wagen.

De schoofzak 13 maart 2020 17:06

Als de nva en de ps beiden er in zitten, dan veronderstel ik dat er een fatsoenlijke meerderheid is; dus is het geen noodregering.
Misschien wel een tijdelijke regering.

Eduard Khil 13 maart 2020 17:06

Blijkbaar ligt Bouchez nu al dwars, omdat hij zijn vele ministerposten nie wil opgeven. Compleet knetter, die gast :lol:

Tavek 13 maart 2020 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9265011)

Draai het mes nog wat dieper in de wonde :(

cato 13 maart 2020 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9265016)
De Witte Kaproen is nog aan het nadenken om er een draai aan te geven. Ik vind dat N-VA en PS de sprong moeten wagen.

Dus een corona regering moet het land redden?

Zipper 13 maart 2020 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9265018)
Blijkbaar ligt Bouchez nu al dwars, omdat hij zijn vele ministerposten nie wil opgeven. Compleet knetter, die gast :lol:

wat had ge verwacht van een Nederlands-onkundige snotneus van 32jaar.

Tavek 13 maart 2020 17:09

Journalist zegt: MR wilt de 16 niet loslaten.

bouchez reageert:

Citaat:

Georges-L BOUCHEZ
@GLBouchez
·
2m
C’est juste totalement faux mais j’ai l’habitude avec certains partis ... les journalistes devraient écrire la vérité et pas les mensonges de certains...

dalibor 13 maart 2020 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9265022)
Dus een corona regering moet het land redden?

In elk geval moet er nu een volwaardige regering zich met die crisis bezighouden. Dat is een crisis op vlak van volksgezondheid, werk, sociale zekerheid en begroting. Daar moet nu werk worden verzet. Met een minderheidsregering is dat te lastig.

Eduard Khil 13 maart 2020 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9265020)
Draai het mes nog wat dieper in de wonde :(

trololo :lol:

BWarrior 13 maart 2020 17:16

Citaat:

Zoals ik overigens maanden geleden al aangaf:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=251854

Tavek 13 maart 2020 17:37

Vivaldi, je was zo dichtbij. Ik kon je bijna rieken (allez, nu niet, neus zit kompleet toe), maar toch ben je me ontglipt !

BWarrior 13 maart 2020 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9265053)
Vivaldi, je was zo dichtbij. Ik kon je bijna rieken (allez, nu niet, neus zit kompleet toe), maar toch ben je me ontglipt !

Jij beweerde dat er nieuwe verkiezingen kwamen.

Tavek 13 maart 2020 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9265054)
Jij beweerde dat er nieuwe verkiezingen kwamen.

Ja.

Maar mijn stiekeme liefde waren de vier seizoenen.

Eduard Khil 13 maart 2020 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9265053)

hahaha goed zo. Dood aan de groenen, vooral die van ecolo!

Pandareus 13 maart 2020 18:05

Citaat:

:-D Paars-Geel-Plus :cheer::cheer::cheer:

tournee generale !!!

Pandareus 13 maart 2020 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 9265012)
Dit zou niet onwijs zijn !
Alleen mag het niet langer dan absoluut nodig, dus met een afgesproken vervaldatum!

Ja, natuurlijk : 2024 hee :lol::lol::lol:

Tavek 13 maart 2020 18:10

Wie wordt minister voor de NVA ?

Francken is een certitude.

Zou BDW zelf premier worden ?

spherelike 13 maart 2020 18:13

Als onze politiekers nog een greintje zelfrespect hebben of respect voor de burgen die hun kinderachtige spelletjes meer dan moe zijn, dan geven ze zichzelf een attest van onbekwaamheid.
Laten ze een regering van experts doen wat nodig is, en contoleren ze vanuit het parlement, zonder vaste meerderheid/minderheid. Dus een iets echtere democratie punt per punt een meerderheid zoeken.
Het moet nu toch duidelijk zijn voor iedereen dat die dik betaalde heren lak hebben aan verantwoordelijkheid, en hun kleinzielige partijspelletjes blijven spelen op onze kosten.

Eduard Khil 13 maart 2020 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9265078)

als er hier een regering uit komt denk ik dat het een zeer klein kabinet zal worden, en tijdelijk. Elk een minister en ne blauwen als premier, misschien blijft wilmes zelfs

Pandareus 13 maart 2020 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9265016)

Dat was de rationele weg vanaf dag één, maar het haantjesgedrag van Magnette, of het vluchtgedrag omdat hij niet wist hoe hij het intern in zijn partij moest verkopen... torpedeerde dat hee...
Sterke politicus, maar hij komt nog veeel tekort om op het niveau van zijn voorganger te komen.

Pandareus 13 maart 2020 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9265018)

Ja, die is echt wel een solo koers aan het voeren... :?

Tavek 13 maart 2020 18:30

Hij ontkent het echter zelf in alle toonaarden....

Hoofdstraat 13 maart 2020 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9265076)
Ja, natuurlijk : 2024 hee :lol::lol::lol:

Geen probleem zolang er een deftige staatshervorming aan vast hangt.

Ik vrees ervoor, ze kunnen dit beter regionaal regelen en hun beslissingen wat op elkaar afstemmen.

Pandareus 13 maart 2020 19:00

Citaat:

Francken is een zekerheid, omdat die nog werkeloos is terwijl zijn kameraadjes uit de vlaamse regering al hun BMW met 2 chauffeurs + eigen kok op het kabinet hebben. En, oh ironie, het is nochtans Theo die de regering Michel torpedeerde. Tot hiertoe kreeg hij er weinig dankbaarheid voor vanuit de partijtop die de postjes verdeelt... Wellicht kan hij dan nu toch nog zijn beloning in ontvangst nemen. :-D

Voor wat betreft de Grote Leider zelf ? Dat lijkt me zeeer onwaarschijnlijk... Die zit veel te graag in zijn comfortzone daar in antwerpen. En die functie is cumuleerbaar met partijvoorzitter zijn zowel als parlementair (op papier...) zijn.
De ideale carrièreplanning is om dat dan gewoon nog een jaar of 15 voort te zetten. :lol:

De GL gaat nu ook niet doorduwen om de premier te laten leveren door zijn partij, dat ligt gevoelig bij de VU boomers in zijn bestuur en partijraad.

De vorige regering gaf daar eigenlijk het antwoord in : hij wil het premierschap niet, wel de machtsdepartementen zoals ze die hadden in Michel I.

Pandareus 13 maart 2020 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9265099)
Hij ontkent het echter zelf in alle toonaarden....

Ook daar blijkt hij veel talent in te hebben... :?

De schoofzak 13 maart 2020 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 9265080)
Als onze politiekers nog een greintje zelfrespect hebben of respect voor de burgen die hun kinderachtige spelletjes meer dan moe zijn, dan geven ze zichzelf een attest van onbekwaamheid.
Laten ze een regering van experts doen wat nodig is, en contoleren ze vanuit het parlement, zonder vaste meerderheid/minderheid. Dus een iets echtere democratie punt per punt een meerderheid zoeken.
Het moet nu toch duidelijk zijn voor iedereen dat die dik betaalde heren lak hebben aan verantwoordelijkheid, en hun kleinzielige partijspelletjes blijven spelen op onze kosten.

De politici waar ik op gestemd heb, doen tot op heden prima waarom ik voor hen gestemd heb.
Jij spreekt dus niet in mijn naam.

De schoofzak 13 maart 2020 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9265117)
Francken is een zekerheid, omdat die nog werkeloos is terwijl zijn kameraadjes uit de vlaamse regering al hun BMW met 2 chauffeurs + eigen kok op het kabinet hebben. En, oh ironie, het is nochtans Theo die de regering Michel torpedeerde. Tot hiertoe kreeg hij er weinig dankbaarheid voor vanuit de partijtop die de postjes verdeelt... Wellicht kan hij dan nu toch nog zijn beloning in ontvangst nemen. :-D

Voor wat betreft de Grote Leider zelf ? Dat lijkt me zeeer onwaarschijnlijk... Die zit veel te graag in zijn comfortzone daar in antwerpen. En die functie is cumuleerbaar met partijvoorzitter zijn zowel als parlementair (op papier...) zijn.
De ideale carrièreplanning is om dat dan gewoon nog een jaar of 15 voort te zetten. :lol:

De GL gaat nu ook niet doorduwen om de premier te laten leveren door zijn partij, dat ligt gevoelig bij de VU boomers in zijn bestuur en partijraad.

De vorige regering gaf daar eigenlijk het antwoord in : hij wil het premierschap niet, wel de machtsdepartementen zoals ze die hadden in Michel I.

Hier doet er ene precies of hij heeft in 't keuninklijk paleis zitten luistervinken achter de gordijnen van de besprekingen tussen de rwa en de Hoge Opdrachthouders.

Dadeemelee 13 maart 2020 19:11

Het wonder is geschied. Er komt een nieuwe regering!

omaplop 13 maart 2020 19:17

Wat de verklaring betreft, vind ik dit toch welbij de haren getrokken: vermits er wat betreft de sluiting van de scholen een compromis werd bereikt tussen PS en N V A, moet een regering ook lukken. Dus als de Vlamingen toegeven.......

Henri1 13 maart 2020 20:10

Citaat:

Wedden dat Bart niet durft?

Pandareus 13 maart 2020 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9265134)

Geprezen zij de Heer !

Hopelijk krijgt Broeder Kaproen geen hartstilstand als hij deze oecumenische doorbraak verneemt.

Eduard Khil 13 maart 2020 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9265134)

hoeda? Zijn ze er al door ja?

Tavek 13 maart 2020 20:35

Ik heb nog niks gezien van regering.

Dadeemelee 13 maart 2020 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9265172)
hoeda? Zijn ze er al door ja?

Ik heb de kristallen bol van Witte in bruikleen. ;-)

dpg 13 maart 2020 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9265185)

:-D

Eduard Khil 13 maart 2020 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9265185)

ken je de namen van de vijf overlopers ook al?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be