Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Huiseigenaars verbieden van nog huur to ontvangen zolang de lockdown duurt? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252562)

stevensterk 26 maart 2020 02:42

Huiseigenaars verbieden van nog huur to ontvangen zolang de lockdown duurt?

dat ze maar een echte job vinden als het hun niet zint

Elio di Supo 26 maart 2020 05:11

Alles gratis.

Karel Martel B 26 maart 2020 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk (Bericht 9277638)

Is het niet eenvoudiger als de huurders een job vinden?

lamenielachen 26 maart 2020 05:53

Citaat:

Steve Stevaert is niet meer ....
Het Corona virus wel en schijnbaar laat het bij sommigen de oergedachten weer oprispen?
In Spanje gooien ze stenen naar de ziekenwagens en sommigen vinden dat 60+ sers maar hun plan moeten trekken ....
De mens is het wreedste dier ....?

lamenielachen 26 maart 2020 06:14

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rken~a4480346/

Nog een oprisping van het oerinstinkt alhoewel het wir schaffen das hier ook wel een rol kan spelen.

reservespeler 26 maart 2020 07:12

Citaat:

Veel, heel veel huiseigenaars moeten maandelijks hun lening afbetalen.

Als de huurders geen huur betalen, hebben ze ook geen recht om in het huis te wonen.

subocaj 26 maart 2020 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9277656)

Kun jij hen die bezorgen?

Karel Martel B 26 maart 2020 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 9277696)

Hebben ze kennis of vaardigheden die nuttig zijn voor derden? Dan zou dat geen probleem mogen zijn.

maddox 26 maart 2020 08:47

Dus een verhuurder mag niet langer zijn eigen inkomen genereren uit eigendom?

dpg 26 maart 2020 08:52

Als iemand zijn lening kan uitstellen dan heeft dat alleen tot gevolg dat die op het einde van de rit langer zal blijven betalen.

Als iemand zijn huur niet betalen kan of uitstel krijgt dan heeft dat tot gevolg dat die later dubbel huur moet betalen.

Dus dat gaat er niet komen.

DewareJakob 26 maart 2020 09:01

Citaat:

Dan moeten ze wel uit hun hangmat.

Eduard Khil 26 maart 2020 09:02

Citaat:

Gezien het nachtelijke uur wanneer je deze onzin postte: hoe zat was je? :lol:

Sneaky 26 maart 2020 09:04

Weer een afgunstdraadje.

Skobelev 26 maart 2020 09:31

Citaat:

Eigenlijk zou men u dubbel moeten laten betalen gezien je nu veel meer tijd in de woning die je huurt verblijft.

DewareJakob 26 maart 2020 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9277796)
Eigenlijk zou men u dubbel moeten laten betalen gezien je nu veel meer tijd in de woning die je huurt verblijft.

Goeie.
Ik heb hetzelfde al voorgesteld voor mensen die langer in de trein zitten doordat die vertraging maakt.:lol::lol::lol:;-)

Bobke 26 maart 2020 10:12

Citaat:

Zelfs dat moeten ze krijgen.

Hypochonder 26 maart 2020 10:14

Men kan evenwel eisen dat alles gratis wordt in deze crisistijden...

Bobke 26 maart 2020 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9277767)
Gezien het nachtelijke uur wanneer je deze onzin postte: hoe zat was je? :lol:

Met wat die drugs kosten kunnen ze hun huishuur betalen.

lamenielachen 26 maart 2020 10:31

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ty-s~a7ca1743/

De nieuwe Corona wereld, alles gratis niemand werken ouderen afvoeren naar het kerkhof en "deze exemplaren" de beste zorg vestrekken .. gratis hé.
Zelfs diegenen die reeds jaar en dag van het systeem geprofiteert hebben zullen bloeden deze keer.

Boduo 26 maart 2020 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9277658)
Steve Stevaert is niet meer ....
Het Corona virus wel en schijnbaar laat het bij sommigen de oergedachten weer oprispen?
In Spanje gooien ze stenen naar de ziekenwagens en sommigen vinden dat 60+ sers maar hun plan moeten trekken ....
De mens is het wreedste dier ....?

Dier ?
Iets gelijkaardigs lees je in "De stad der blinden" van de Portugese nobelprijswinnaar Saramago.

Tavek 26 maart 2020 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9277656)

Welke jobs ?

De schoofzak 26 maart 2020 11:00

Een gematigder standpunt, dat de nva mogelijks wel eens zou kunnen aannemen, is dat we de verhuurders "op tijdelijke werkloosheid zetten".
Dat wil zeggen: zo lang winkels en bedrijven sluiten door de corona-crisis, wordt de huur van elk gebouw verminderd met 30 procent.

IJsboer 26 maart 2020 11:06

Citaat:

Wat met een eigenaar die zelfstandige is en zijn winkel moet sluiten?
Dubbel straffen door zijn andere bron van inkomsten ook af te nemen?

De armoede verhogen?

Wat is dit eigenlijk voor een achterlijke trol-draad?!

Anselmo 26 maart 2020 11:25

Citaat:

De zorgsector smeekt om nieuwe collega's!

Mambo 26 maart 2020 11:47

Men zou idd de huren ook moeten limiteren.

lamenielachen 26 maart 2020 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9277871)
Dier ?
Iets gelijkaardigs lees je in "De stad der blinden" van de Portugese nobelprijswinnaar Saramago.

Sommigen zijn erger,, een dier doodt niet uit wellust maar om zich te voeden.

spherelike 26 maart 2020 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9277907)

De armoede verhogen?

Die winkel die moet sluiten krijgt een kleine vergoeding. Hun beroepsvereniging deed een oproep aan verhuurders van winkelpanden op een geste te doen.
Mocht die zelfstandige echt in moeilijkheden zitten en een lening moeten afbetalen, dan krijgt hij uitstel van de banken.

Het feit dat hij eigendom te verhuren heeft laat een zekere welstand vermoeden.

Samengevat, ik krijg tegemoetkomingen en daar heb ik recht op.
Zelf begrip tonen voor mensen die mogelijk ECHT in de problemen komen door de technische werkloosheid is het niet bij.

Tot daar het solidaire Vlaanderen dat sommigen menen te zien

De schoofzak 26 maart 2020 17:01

Citaat:

De armoede verhogen?

Krijgt diene geen 4000 euro netto?
(waarom denkt gij dat de haarkappers zo graag hun salon sloten?)

stevensterk 26 maart 2020 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9277692)
Veel, heel veel huiseigenaars moeten maandelijks hun lening afbetalen..

Als ge geen extra huis kan veroorloven koop er dan geen? Zoek een andere bron van inkomsten? Zoals een job??

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9277655)
Alles gratis.

Landeigenaars kopen alle vastgoed op en creeren zo een artificiele hoge prijs voor zowel het huur en kopen van huizen. Een 20 jarige vandaag moet veel meer uren kloppen voor het exact zelfde huis dan een 20 jarige 50 jaar geleden. Of misschien is het u nog niet opgevallen dat men vroeger een huis kon kopen op het salaris van 1 persoon terwijl er nu koppels zijn die 30 tot 40 jaar moeten werken om hun lening op hun huis af te betalen?

Heb nog liever een samenleving zonder sociale zekerheid dan de huidige huizenmarkt. maar ja voor een boomer zoals u zijn gratis bussen en 20 jaar van uw leven extra werken wellicht equivalent.

Citaat:

De armoede verhogen?

Meeste kleine zelfstandigen zijn huurders, niet eigenaars van hun pand. Er zullen veel meer winkels sluiten door huur te verplichten dan door huur te verbieden.

Huiseigenaars straffen? Oh nee, we hebben maar minstens 2 huizen, hoe moeten wij nog verder?
Wat van de huurders zelf? Zij worden dakloos
Lijkt mij logisch welke groep in welke maatregel het meest "gestraft" wordt. Of welke maatregel de armoede verhoogd.

Elio di Supo 26 maart 2020 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk (Bericht 9278401)
Heb nog liever een samenleving zonder sociale zekerheid dan de huidige huizenmarkt. maar ja voor een boomer zoals u zijn gratis bussen en 20 jaar van uw leven extra werken wellicht equivalent.

Ik had al zo'n vermoeden dat u vrij jeugdig bent. OK Boomer :lol:

Tussen haakjes, ik ben eigenlijk Generation X. Maar dit geheel ter zijde mijn jeugdige onstuimige vriend. Let's kick some ass, yeah!

Skobelev 26 maart 2020 17:48

Verhuurders geven al snel 250.000 Euro uit waar jij, tegen vergoeding, gebruik mag van maken. Heb je liever dat we geen woningen te huur stellen? Om eentje te kopen heb je wellicht de middelen niet, sta je liever op straat?

Elio di Supo 26 maart 2020 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9278423)
Verhuurders geven al snel 250.000 Euro uit waar jij, tegen vergoeding, gebruik mag van maken. Heb je liever dat we geen woningen te huur stellen? Om eentje te kopen heb je wellicht de middelen niet, sta je liever op straat?

In zijn leefwereld is eigendom = diefstal.

Tavek 26 maart 2020 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9278423)

Ik vermoed inderdaad dat veel verhuurders binnenkort naar de rechtbank mogen om huisuitzettingen af te dwingen. Die de rechter waarschijnlijk niet zal toestaan door deze omstandigheden.

Het verhuren van panden zou ik nooit of te nimmer doen. Een vakantiewoning ja, maar geen particuliere verhuur en zeker geen verhuur aan ondernemingen. Al horrorverhalen gehoord met dat laaste. Pand werd half gesloopt, jaar huur achterstand en bvb falliet...wat nu ?

Elio di Supo 26 maart 2020 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9278432)
Ik vermoed inderdaad dat veel verhuurders binnenkort naar de rechtbank mogen om huisuitzettingen af te dwingen. Die de rechter waarschijnlijk niet zal toestaan door deze omstandigheden.

Het verhuren van panden zou ik nooit of te nimmer doen. Een vakantiewoning ja, maar geen particuliere verhuur en zeker geen verhuur aan ondernemingen. Al horrorverhalen gehoord met dat laaste. Pand werd half gesloopt, jaar huur achterstand en bvb falliet...wat nu ?

Mijn ex haar pa had dat ook voor. Verschillende opbrengsteigendommen maar niet te nauw nemen aan wie hij verhuurde. OCMW-gevallen en zo. Mensen naar Sterke Steven zijn hart zeg maar. Er waren er dan op een bepaald moment te veel ineens die de huur niet meer betaalden. Ze op 1,2,3 buiten krijgen kun je ook niet in Belgiek (in USA wel wat anders). Gevolg: onoverkomelijke hypotheek achterstal en alle eigendommen openbaar verkocht.

Tavek 26 maart 2020 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9278436)
Mijn ex haar pa had dat ook voor. Verschillende opbrengsteigendommen maar niet te nauw nemen aan wie hij verhuurde. OCMW-gevallen en zo. Mensen naar Sterke Steven zijn hart zeg maar. Er waren er dan op een bepaald moment te veel ineens die de huur niet meer betaalden. Ze op 1,2,3 buiten krijgen kun je ook niet in Belgiek (in USA wel wat anders). Gevolg: onoverkomelijke hypotheek achterstal en alle eigendommen openbaar verkocht.

Als ge wilt verhuren en ge wilt zekerheid hebben op inkomsten..verhuren via het OCMW aan vluchtelingen (Skobelev zal het graag horen....). Het OCMW betaalt u de huur en zorgt voor alle kosten. Gegarandeerde inkomst.

Maarja, ge hebt dan wel een bende afghanen in uw pand zitten....

Elio di Supo 26 maart 2020 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9278442)
Als ge wilt verhuren en ge wilt zekerheid hebben op inkomsten..verhuren via het OCMW aan vluchtelingen (Skobelev zal het graag horen....). Het OCMW betaalt u de huur en zorgt voor alle kosten. Gegarandeerde inkomst.

Doet me denken aan een anekdote. Toen ik nog in Gent woonde was ik eens in een Turkse kapperszaak. Ik zat te wachten op mijn knipbeurt toen een Tsjetjeen binnenwandelde. Hij bleek de huurder te zijn vd Turkse kapper zijn opbrengsteigendom. De Tsjetjeen liet ook het OCMW voor het grootste deel zijn huur betalen. Er was evenwel een deel dat hij nog uit eigen zak diende te betalen.

Daar had die Tsjetjeen al maandenlang zijn gat aangeveegd en de Turk wilde hem buitenzetten. Dat zag die Tsjetjeen even anders en hij verkocht de Turk een dreun in zijn gezicht. De politie heeft nog verklaringen komen afnemen (van mij ook als getuige terwijl ik nog in de kapperstoel zat). Een andere Turk vertelde mij ook dat hij heel goed kon begrijpen waarom mensen voor het VB stemmen.

dpg 26 maart 2020 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9278442)

SVK, ze betalen minder huur dan wat gangbaar is en stellen zeer hoge eisen.
Huur is op basis van een soort van "comfort" score.

Ze betalen wel de waarborg en alle kosten indien er iets fout loopt, daarom verhuur je best in je buurgemeente ;-)

TheFourHorsemen 26 maart 2020 18:12

Citaat:

Waarom zou een huiseigenaar wel een job moeten vinden en een huurder niet?

En hoezo verbieden huur te ontvangen? Waarom zou een huiseigenaar privé-eigendom gratis ter beschikking moeten stellen?

Als de huurder het niet zint huishuur te betalen, dat hij dan een huis koopt.

Elio di Supo 26 maart 2020 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9278452)
Waarom zou een huiseigenaar wel een job moeten vinden en een huurder niet?

En hoezo verbieden huur te ontvangen? Waarom zou een huiseigenaar privé-eigendom gratis ter beschikking moeten stellen?

Als de huurder het niet zint huishuur te betalen, dat hij dan een huis koopt.

Eigendom = diefstal. Wist je dat niet? De boomer generatie heeft Steven zijn toekomst verkloot. Hij mag toch ietsje terug krijgen zeker?

TheFourHorsemen 26 maart 2020 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9278453)
Eigendom = diefstal. Wist je dat niet? De boomer generatie heeft Steven zijn toekomst verkloot. Hij mag toch ietsje terug krijgen zeker?

Ah juist. Even vergeten.

Awoe het kapitaal! Leve de arbeider! Iedereen even arm!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be