![]() |
In Nederland dalen de cijfers wel spectaculair
Ondanks dat de Nederlanders een week later in 'Lockdown' gingen, en het ook minder streng aanpakken als wij, dalen daar de cijfers fenomenaal.
06-04-2020 13:50 uur Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 7.135 (+260) Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.867 (+101) Het totaal aantal positief geteste patiënten: 18.803 (+952) 05-04-2020 14:15 uur Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 6.875 (+253) Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.766 (+115) Het totaal aantal positief geteste patiënten: 17.851 (+1.224) 04-04-2020 12:45 uur Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 6.622 (+336) Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.651 (+164) Het totaal aantal positief geteste patiënten: 16.627 (+904) Dat is wel een groot verschil met België |
Citaat:
https://www.dvhn.nl/binnenland/Speci...w.google.be%2F Uit deze link blijkt dat heel wat sterfgevallen niet opgenomen worden in de corona-statistieken. |
in NL rekenen ze niet alle dooien in de rusthuizen mee dacht ik?
|
Citaat:
https://www.worldometers.info/corona...y/netherlands/ Die 250 die het hebben overleeft. Klopt ook ergens iets niet. Verhouding deaths / recovered: Deaths: 1,867 Recovered: 250 Bij ons (België) is dat: Deaths: 1,632 Recovered: 3,986 |
Citaat:
|
Die 250 recovered zal ontslagen uit het ziekenhuis zijn. Die 4000 recovered telt iets meer mensen mee.
|
Als je ook ziet dat zo'n persconferentie van een Rutte kijkcijfers ?* la 7,5 miljoen kijkcijfers haalt.
Bij ons worden die van Sofieke niet eens uitgezonden... |
Citaat:
Als je naar andere landen kijkt heb je ook similaire verhoudingen zoals België dat heeft. 250 die het ziekenhuis mochten verlaten lijkt me anders wel weinig te zijn. Ik heb het niet over de IC hé, maar in het algemeen. Trouwens, niet iedereen moet naar een IC in een zieknhuis, een geluk ! |
Ach men zegt toch: There are lies, damned lies and statistics... Landen meten nu eenmaal iets anders, deels ook geboren uit het feit om de beschikbare testen uit te besparen.
|
Citaat:
Met andere woorden - ongeacht wanneer het eerste geval werd vastgesteld, ongeacht welke maatregelen wanneer genomen werden, iedereen zit ongeveer tegelijk aan de piek? |
Citaat:
|
Citaat:
België telt ook de ‘vermoedelijke’ Corona slachtoffers. Dat zijn mensen die buiten het ziekenhuis sterven en niet getest zijn. |
Citaat:
|
Internationaal vergelijken, zo vermoed ik, zal enkel mogelijk zijn door de sterftecijfers op gemeentelijk of supra-gemeentelijk vlak te vergelijken met het sterftecijfers van dezelfde maanden van de vorige jaren.
Al de rest wordt statistisch teveel scheef getrokken. Behalve één ding: landen met veel intensive care bedden, en met veel beademingsmachines (is dat high care?), zouden mogelijks meer zieken hebben kunnen redden. |
Citaat:
In Europa zijn alleen Italië en Spanje grote uitschieters. Om een beeld te hebben van de ernst van de doden zou je inderdaad ook een overzicht moeten hebben van het aantal doden van andere ziektes en van voorafgaande jaren. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar de globale sterftecijfers zijn er ook, wekelijks geupdate. En ook op dat vlak heeft België, ondanks zijn redelijk hoge aantal IC-bedden, helemaal niets om trots op te zijn. |
Citaat:
Voor de rest van de wereld zijn al die cijfers koffiedik kijken en afhankelijk van de wensen van de regimes daar. In veel landen is social distance en hygiëne al niet mogelijk , of ze hebben geen testen en IC apparatuur. |
raar dat er naar gewoonte op dit forum nog geen complottheorie opgedoken is, zo iets als:
"Rutten manipuleert cijfers om de te late start van de maatregelen te verdoezelen" |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is het verschil. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is goed mogelijk dat sommige bevolkingsgroepen meer kwetsbaar zijn voor het Chinees virus op basis van genetische of culturele kenmerken. Ik merk op dat we heel in het begin van de ChineseVirusCrisis sterftecijfers kregen opgesplitst per gewest, met een groot verschil in Case Fatality Rate. IK heb echter sinds lange tijd geen sterftecijfers opgesplitst per gewest meer gezien. Make of that what you will. |
Citaat:
Nederland verslikt zich plotseling... 07-04-2020 13:55 uur Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 7.427 (+292) Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 2.101 (+234) Het totaal aantal positief geteste patiënten: 19.580 (+777) |
Citaat:
https://www.worldometers.info/coronavirus/ |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be