![]() |
pijnlijk lesje....
Ondergetekende zit noodgedwongen 3 op 5 werkdagen thuis (ik werk aan zware vuile dingen,dat kan niet thuis..)en had gedacht om nu eindelijk wat klussen te doen aan het sanitair....
Maar ,natuurlijk,zijn de DHZ-winkels gesloten...:? Aha,dankzij deze moderne tijden kan men bestellen bij webshops natuurlijk.... Wel ja,bestellen kan,maar in al 2 gevallen volgde een vriendelijke mail dat levering niet voor afzienbare tijd kan zijn wegens......magazijnen niet meer bemand... En dan bestel je eens NIET bij "Amazon" maar bij Belgische webshops. :-( Het geeft een mooie indruk hoe precair onze logistieke ketting eigenlijk wel is wegens zo een virusje...."Lockdown",zelfs de Belgische soft-versie betekent in veel gevallen inderdaad "lockdown".... |
Om de haverklap hoor je smeekbedes om Belgisch te kopen om zo de Belgische economie en ondernemingen te steunen. Ik hoorde al verschillende mensen de volgende reactie hierop geven: producten uit België zijn zo en zoveel duurder, ben je gek dat ik zoveel meer zal uitgeven als het soms tot 70% goedkoper kan in het buitenland?
Deze crisis zal niet veel veranderen op dat vlak, waarom zou het. |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, als je nu een paar schoenen wil en je kan kiezen tussen: - kopen bij zalando voor 100 euro, 100 dagen kostenloos zonder gezever mogen terugsturen en ze zetten dat af aan uw voordeur - kopen bij een lokale winkel voor 130 euro, altijd miserie als je wil ruilen, je moet nog naar de stad of het winkelcentrum, parking betalen, tussen horden andere mensen lopen etc etc Wie kan dan een goed argument verzinnen waarom je als consument voor optie B zou gaan? Niemand. Dat is er niet. En dat vatten veel Belgische winkels niet. Je moet zorgen voor een unique selling point. Waar maak je het verschil met die internetgiganten uit het buitenland? Prijs zal het niet zijn, wel doe het dan ergens anders. Service, klantvriendelijkheid, flexibiliteit, kwaliteit, ... Geef je als schoenenverkoper iedereen een kop koffie en pak je voor elke klant een half uur de tijd om ze te adviseren , wel dan zal er een publiek zijn om 30% meer te betalen voor dezelfde schoenen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan zijn er veel winkels die klagen dat mensen iets komen passen of bekijken en het vervolgens online bestellen omdat ze het daar mogen terugsturen maar in een fysieke winkel kan zoiets niet... Wij doen dat eerlijk gezegd ook hoor. Ik heb het zelfs ooit eens gezegd aan een verkoper in een elektro winkel: als ik het hier koop dan kan ik het niet kosteloos teruggeven maar als ik het online, 30% goedkoper bestel dan kan ik het zomaar kosteloos binnen een bepaalde termijn terugsturen... Waarom zou ik het dan hier kopen? Feit is ook dat het beleid in dit land gewoon hopeloos achter loopt. Loonkosten kunnen niet naar beneden want anders stuikt Belgique binnen de kortste keren in elkaar. Nachtwerk in de haven mag niet want vakbonden liggen dwars maar je kan geen broodnodige ultrasnelle verzending van online verkochte goederen garanderen zonder dit nachtwerk. Ik begrijp trouwens niet goed hoe het kan dat magazijnen niet werken want in de meeste magazijnen kan men toch makkelijk afstanden bewaren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die handelaars hebben gewoon gezien alles stil ligt iedereen in technische werkloosheid gezet omdat de grootste omzet niet door particulieren gehaald word maar de professionele sector. |
Citaat:
|
Op de voorpagina v De Standaard:
Betalingsuitstel wegens corona kost (veel) geld. Uiteindelijk tot duizenden €'s extra !!! De bankrovers hebben geen hart maar er zit een oeroude Belgische kassei op die plaats. |
Ondertussen ook een positieve ervaring gehad met een "Belgische webshop".Blijkbaar toch al een firma die beseft dat je op bepaalde posities JUIST NIET moet "stilliggen".Mijn vinger was bij wijze van spreken nog maar net van de "bestellen" knop of het pakje was al gedumpt in een e-parcel shop....:-D
Overigens zou momenteel inderdaad de internethandel heel druk zijn en is dit DE gelegenheid voor de "lokale webshop" want de "grote jongens "(a la Amazon) die hun goederen over minstens 1 landsgrens in de EU moeten zien te krijgen hebben soms aanzienlijke problemen.(!!) |
Het schijnt dat het virus een burn-out zou hebben.
Corona is zo vals & sluw als een slang. |
Citaat:
Opvallend daar is de vriendelijkheid en dienstverlening van het winkelpersoneel, die geven je nog het gevoel dat je als klant gewaardeerd wordt, idem in een horecazaak. Het contrast met veel Vlaamse zaken is duidelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het pakje waarmee ik dit draadje begon is uiteindelijk zowat EEN MAAND onderweg geweest over iets van 45 km...Ik vermoed dat zelfs iemand op klompen met een kruiwagen het sneller zou kunnen gebracht hebben.... :lolabove:
Er is nog een weg te gaan alvorens te beweren dat men "e-commerce" is... |
Ik heb ook weet van mensen die blurays, games, boeken, enz...online bestellen, en die er heel lang op hebben moeten wachten.
Koop die dingen digitaal, en klaar. |
Citaat:
|
zaterdag laat in de namiddag .....oepsiee....kompleet vergeten iets mee te brengen van een lokale DHZ...
Nou.... besteld bij de in de benelux bekende site "niet-vierkant" en kijk,maandag in de namiddag was het al geleverd.(GEEN spoedbestelling ingegeven overigens) Dus,zaterdagmiddag laat besteld,zondag of maandagochtend vroeg hebben mensen in Nederland dat pakje in een bestelwagen gegooid....) Mensen,ik KAN bijna niet zelf meer,bij de lokale DHZ(5km) zoiets gaan halen op "normale werkuren" in datzelfde tijdsbestek,en zeker niet in het weekend. DIT is het nieuwe normaal,krijg bijna medelijden met de bakstenen winkels...want die bestelwagentjes zitten natuurlijk tsjok- en tsjokvol....:? |
https://nos.nl/artikel/2338276-stape...in-belgie.html
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bpost: "We hadden een achterstand met pakjes. We hebben dan besloten om die pakjes te laten liggen en al de nieuwe zendingen eerst te leveren." Als daar dan uw pakske tussenzit ... |
Citaat:
Als je iets moet bestellen, dan vergeet je al vlug iets. In een bakstenen DHZ zie je het liggen en neem je het mee. |
En krijg dan zoiets voor. Je pakje zal er maar tussen zitten.
De Nederlander die afgelopen weekend duizenden achtergelaten pakjes van AliExpress vond toen hij een staalfabriek in Luik ging verkennen, werd naar eigen zeggen niet geholpen door de politie van Riemst toen hij hen belde. “Maar het kantoor was gesloten, dus hij kan niemand aan de lijn hebben gehad”, reageert korpschef Dirk Claes. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200623_...gische-parking De verrassing was groot toen Jan van der Kraan, oorspronkelijk afkomstig uit Nederland, aankwam op de parking. De urban explorer trekt er geregeld op uit om op verlaten plaatsen foto’s en video’s te maken. Maar zo verlaten was het terrein niet. “Op de parking stond een vrachtwagen”, zegt hij aan het Nederlandse AD. “Toen ik dichterbij kwam, zag ik dat er mannen rond de vrachtwagen stonden. Ze droegen handschoenen en rommelden tussen de pakketten. Toen ze mij zagen, met mijn camera in de hand, sloegen ze op de vlucht.” De grond was bezaaid met opengesneden pakketten. “Er lag echt van alles tussen: van voorbinddildo’s tot gepersonaliseerde gsmhoesjes. Op de dozen stond dat ze afkomstig waren van AliExpress.” Maar niet alleen de pakketten bleken gestolen. “Het zeil van de vrachtwagen was opengesneden. Ook zaten er geen nummerplaten meer op.” Jan belde de politie maar dat liep niet van een leien dakje. “In Luik spreken ze alleen maar Frans, dat begrijp ik niet. Ik belde dan maar naar de politie van Riemst maar daar konden ze mij niet helpen. Ze wilden het ook niet doorgeven aan hun collega’s.” Wat er ondertussen gebeurde met de pakketten, is niet duidelijk. Kantoor Riemst gesloten Volgens korpschef Dirk Claes van de politie Bilzen-Hoeselt-Riemst kan de Nederlander onmogelijk iemand aan de lijn hebben gehad toen hij naar het commissariaat van Riemst belde. “Op een zondag is dat kantoor gesloten en is er niemand aanwezig. Wie dan belt, krijgt een automatische boodschap te horen met de vraag om tijdens de kantooruren terug te bellen of de noodcentrale te contacteren via het nummer 101. Bij de noodcentrale hebben ze waarschijnlijk ook een procedure om anderstaligen te helpen.” |
Ik bestel rubberen tegels voor garage verpakt in 2 pakjes van 9 stuks.
Post NL bracht één om 10 uur en het 2de op 14 uur. Waar zit de logica van efficiency? Een spiegeltje voor fiets van 6 euro uit China is geleverd na 4 weken aan huis??? Is niet de leverings tijd dat mij doet nadenken maar de afstand en prijs. |
Wel,
De maanden glijden voorbij en die COVIDs-shit blijft maar duren.... O wee de commerciele organisaties die niet vooruit gegaan zijn met hun internet-handel... :-o Zelfs de feitelijk interessante "tussenvorm",een bestelling ingeven via het net en het dan gaan halen(kwestie van gewoon niet binnen te moeten gaan) wordt op veel plaatsen nog erg stiefmoederlijk behandeld.....Wat eigenlijk de NORM zou moeten worden is eigenlijk maar een "sideshow",zo van,kijk,wij kunnen dat ook.Doordat het zo "onpraktisch" gehouden wordt ,omdat de adepten van "foot traffic" in de winkel zelf nog steeds de macht hebben,blijft het inderdaad een "side show"....Wat verder op de weg rijden de camionettes voor de internetreuzen steeds talrijker ,en ja,de parkings van de winkels staan niet meer zo overvol als in de nineties,de legendarische ruzies tussen klanten om een parkeerplaatsje zijn iets uit een boos verleden... Ik kijk natuurlijk naar "post-corona"....handel zoals we die enkele decennia gekend hebben raakte al in de problemen hoewel er toch altijd dingen gekocht gaan worden.Andere methoden dienen zich aan. |
Gisteren een online bestelling gedaan in een DHZ zaak (om het zelf af te halen).
Maar één artikel in voorraad (moest er vijfentwintig hebben). Voor de bestelling toch door en krijg de melding: "Artikels zijn om 15u beschikbaar in de door gekozen winkel." En inderdaad, 4 uurtjes nadat ik min n bestelling ingegeven had, kon ik het gevraagde afhalen. En ... en ik kreeg nog eens een hoeveelheidskorting van 16% Hoe ze het klaargespeeld hebben, weet ik niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs al kost het hen, op dat moment geld of veel moeite, liever dat dan dat je naar de concurrentie zou gaan. Dat is de les die veel uitbaters en veel zelfstandigen begrepen hebben. Degenen die het niet begrepen, zijn wslk veel klanten kwijt. |
Fijn dat iedereen online koopt. Nu is het niet zo druk in de winkels. :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij komen die met dezelfde boot. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be