Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Magnette wil nieuwe verkiezingen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253205)

Eduard Khil 30 april 2020 12:16

Magnette wil nieuwe verkiezingen...

... maar weet niet of die haalbaar zijn op dit moment
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...lijk~a74e1dd5/

De bocht richting verkiezingen wordt ingezet. Eerst was het: neen, nergens voor nodig!
Nu is het al: ja, maar het is moeilijk.
Tussen neus en lippen steekt hij zelfs de hand uit naar de N-VA

Bouchez heeft zijn kar ondertussen gedraaid en gaat akkoord met onderhandelingen al voor de zomervakantie.
Wilmes II ligt er dus bij
Wat en wanneer er iets in de plaats komt, valt nog te bezien

Vrijheideerst 30 april 2020 12:58

Ik denk dat Wilmès intern al heeft te kennen gegeven dat ze ermee stopt. Vandaar de draai van gekke Bouchez.

Eduard Khil 30 april 2020 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9313870)
Ik denk dat Wilmès intern al heeft te kennen gegeven dat ze ermee stopt. Vandaar de draai van gekke Bouchez.

Kameraad Tavek heeft anders wel gezegd, tussen het oprichten van zijn communistische EUSSR in, dat ze blijft zitten tot 2024 in Wilmes II.

Magnette, Bouchez, wij allemaal zijn dus verkeerd waarschijnlijk :lol:

Tavek 30 april 2020 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9313875)
Kameraad Tavek heeft anders wel gezegd, tussen het oprichten van zijn communistische EUSSR in, dat ze blijft zitten tot 2024 in Wilmes II.

Of ze moeten een werkbare coalitie vormen. Dat is exact wat ik heb gezegd.

Maar hoe waarschijnlijk vind jij het dat ze nu op 1 2 3 een coalitie vormen ?

Volgens mij is er niks gebeurd waardoor de PS opeens met de NVA wilt, of waardoor de Spa en CD&V opeens Vivaldi willen.

En verkiezingen wilt ook niemand.

De methode van eliminatie zegt mij dan dat Wilmes blijft zitten tot 2024.

Vrijheideerst 30 april 2020 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9313875)

Einde volmachten en einde Wilmès is niet hetzelfde. Als ze stopt is dat uit zichzelf.

Travis Bickle 30 april 2020 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9313895)
Einde volmachten en einde Wilmès is niet hetzelfde. Als ze stopt is dat uit zichzelf.

Kom kom. Er is ook nog zoiets als de eer aan zichzelf houden natuurlijk.
Een verwijzing daarvoor, naar een prof. en assistent communicatiewetenschappen te Gent, is niet nodig toch?

praha 30 april 2020 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9313878)

Volgens mij is er niks gebeurd waardoor de PS opeens met de NVA wilt, of waardoor de Spa en CD&V opeens Vivaldi willen.

...en er is een verschil hé
Wilmès heeft inderdaad al ergens te kennen gegeven dat ze het niet meer zo goed ziet zitten.
Die kan desnoods een stap opzij zetten ...het kernkabinet bepaalt dan wie ze zal opvolgen ( net gelijk zij Michel opvolgde )

praha 30 april 2020 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9313903)
Kom kom. Er is ook nog zoiets als de eer aan zichzelf houden natuurlijk.
Een verwijzing daarvoor, naar een prof. en assistent communicatiewetenschappen te Gent, is niet nodig toch?

'k peins dat ze dat wel zal doen.
Eerlijk gezegd zie ik haar dat niet volhouden met al den bagger die ze over haar gegooid krijgt..en blijft ze toch zal ze het vertrouwen opnieuw vragen

Tavek 30 april 2020 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9313906)
...en er is een verschil hé
Wilmès heeft inderdaad al ergens te kennen gegeven dat ze het niet meer zo goed ziet zitten.
Die kan desnoods een stap opzij zetten ...het kernkabinet bepaalt dan wie ze zal opvolgen ( net gelijk zij Michel opvolgde )

Maar dat zal dan bvb een De Croo zijn, of een Geens.

Voor een nieuwe regering zal het toch zaak zijn een coalitie te vormen.

Hypochonder 30 april 2020 13:58

Magnette is ondertussen geen tweezak meer, hij is een tienzak geworden. Wie gelooft of vertrouwt die kerel nu nog?

Bouchez van hetzelfde laken een pak.

Eduard Khil 30 april 2020 13:59

Citaat:

Magnette spreekt u tegen.
Dewever ook

Tavek 30 april 2020 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9313918)
Dewever ook

Dan hebben ze hun mening veranderen.

Allez dan, verkiezingen !

Henri1 30 april 2020 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9313951)

N-VA de berg af.
VB status quo.
PTB vooruit.
SPA vooruit.
CD&V vooruit.

Laat maar komen dan.

Another Jack 30 april 2020 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9313916)
Magnette is ondertussen geen tweezak meer, hij is een tienzak geworden. Wie gelooft of vertrouwt die kerel nu nog?

Hun kiezers in de eerste plaats.

Eduard Khil 30 april 2020 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9313951)

Magnette in het artikel dat ik postte.
De Wever voor de coronacrisis dat er in mei/juni maar moesten verkiezingen komen indien men er niet uit geraakte.

Beiden zeggen/zeiden wel dat ze er zelf geen vragende partij voor waren, logisch vanuit perceptie oogpunt.

Eduard Khil 30 april 2020 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9313952)
N-VA de berg af.
VB status quo.
PTB vooruit.
SPA vooruit.
CD&V vooruit.

Laat maar komen dan.

Wouter Beke zal er idd voor zorgen dat CD&V de verkiezingen zal winnen :rofl:

De grootste winnaar in Vlaanderen bij nieuwe verkiezingen wordt het VB. In stemmen dan toch. PVDA zal ook wel wat vooruit gaan.
In absolute cijfers wordt N-VA waarschijnlijk opnieuw de grote verliezer. VLD en CD&V gaan ook verliezen. Groen maximaal status quo, hoewel klein verlies tov spa logisch zou zijn.

Aan de onderhandelingstafel zal het er echter anders uit zien: enkel paarsgeel zal nog mogelijk zijn.

Vrijheideerst 30 april 2020 14:47

VB en PvdA grote winnaars, Lijst Bardogan en Groen zullen flink verliezen.

Henri1 30 april 2020 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9313975)

Dat denk is dus ook.

Sneaky 30 april 2020 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9313975)

De tjevenstreek van Magnette zou wel eens wat kiezers richting NVA kunnen sturen. Wachten op de volgende peiling om te zien of het enig effect heeft...

Henri1 30 april 2020 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9314003)
De tjevenstreek van Magnette zou wel eens wat kiezers richting NVA kunnen sturen. Wachten op de volgende peiling om te zien of het enig effect heeft...

Die laat op zich wachten. Zou die in quarantaine zitten ?

Pandareus 30 april 2020 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9313916)

De enige relevante vraag is of mijnheer BDW vriendelijk genoeg wil/kan zijn tgo Magnette & Bouchez opdat hij tijdens zijn tweede zit niet opnieuw een buis gaat krijgen.

Travis Bickle 30 april 2020 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9314015)
De enige relevante vraag is of mijnheer BDW vriendelijk genoeg wil/kan zijn tgo Magnette & Bouchez opdat hij tijdens zijn tweede zit niet opnieuw een buis gaat krijgen.

Want respect, moet maar van één kant komen.

Pandareus 30 april 2020 15:19

Citaat:

Dewever ook

trolololo...

De Wever kan niet anders dan wat acteren dat hij geen schrik heeft van verkiezingen...

Maar om wat te bekomen ? Een tweede scheerbeurt ? Dit maal tot op het bot ? Nog een paar zetels kwijt ?
Trouwens, met wie wil hij op een geloofwaardige manier als lijsttrekker naar federale verkiezingen trekken ?

Zelf heeft hij het al verkorven, onze burgemeester-voor -de-volle-6-jaar die dan toch maar 'omdat het nodig was' federaal kandidaat-MP van Vlaanderen was, om dan het jobke door te delegeren naar Jan Jambon die dat eigenlijk helemaal niet wou en het federaal boegbeeld was...

Citaat:

“Vlaanderen moet het niveau worden waar de werkelijke politieke beslissingen worden genomen.” N-VA-voorzitter Bart De Wever kondigde maandagochtend op een persconferentie een aantal “beslissende keuzes” aan in aanloop naar de verkiezingen van 26 mei. De meest in het oog springende is dat Bart De Wever zelf kandidaat is om minister-president van Vlaanderen te worden. Federaal speelt de N-VA voormalig minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon uit als kandidaat-premier, hij trekt in mei de Kamerlijst in de provincie Antwerpen. Huidig Vlaams minister-president Geert Bourgeois trekt de Europese lijst.
bron : het centrum van het universum : https://www.n-va.be/nieuws/bart-de-w...van-vlaanderen
Gaat zijn partij echt een tweede keer hopen om met die hocus-pocus weg te geraken ? Zelfs een amoebe (*) moet ondertussen toch wel beseffen dat BDW nul komma nul van plan is om minister te worden ?

(*) vrijstelling voor de forumwoordvoerder van N-VA, die mens werkt op commando...

Everytime 30 april 2020 15:19

Citaat:

Ik denk het ook. Verkiezingen zijn niet echt voor morgen.

Everytime 30 april 2020 15:22

Citaat:

Dewever ook

De bevolking wil dat niet. Met de Coronavirus heeft het volk iets anders in hun hoofd dan verkiezingen. Onze gezondheid, de evolutie van de situatie is toch belangrijker op dit moment.

Pandareus 30 april 2020 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9314018)
Want respect, moet maar van één kant komen.

Wel altijd de balans van de macht erbij nemen hee Travis, want anders kan men geen kant op.
Magnette heeft het unieke voordeel van zijn electoraal gewicht dat hem quasi incontournable maakt, Bouchez heeft het unieke voordeel van de bestaande situatie van de restregering : hij (zijn partij) heeft de ministerposten, en heeft dus alle belang bij temporiseren ad infinitum om dat voordeel uit te buiten.

Eerlijk gezegd : ik denk dat Bart nog flink diep op de buik zal moeten gaan in de komende maanden.

Eduard Khil 30 april 2020 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9314015)

Ba dat is toch niet meer van tel?

Het gaat hier over de onderhandelingen van vivaldi hé. N-VA is daar niet bij.

Eduard Khil 30 april 2020 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9314051)
Eerlijk gezegd : ik denk dat Bart nog flink diep op de buik zal moeten gaan in de komende maanden.

N-VA is er niet meer bij, dus das zonder voorwerp gewoon.

Pandareus 30 april 2020 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9314060)
Ba dat is toch niet meer van tel?

Het gaat hier over de onderhandelingen van vivaldi hé. N-VA is daar niet bij.

Dat is één optie.

Je weet toch dat ik een peilloze enthousiast ben voor Paars-Geel+ :-D

Als BDW de broek diep genoeg laat zakken, is de kans echt niet uitgesloten dat de rest hem toch toelaat om mee te spelen hoor.

Confederale bullshit op zolder zetten kan bv al heel veel helpen.

Another Jack 30 april 2020 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9314075)
Dat is één optie.

Als BDW de broek diep genoeg laat zakken, is de kans echt niet uitgesloten dat de rest hem toch toelaat om mee te spelen hoor.

Ik zou hem zo eerst nog een paar pirouettes laten draaien...

Eduard Khil 30 april 2020 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9314075)
Dat is één optie.

Confederale zit sowieso al lang in de frigo. Daar gaat het helemaal niet meer over.

De vraag is of na de interne shit tussen MR-PS-Ecolo in Wallonie, die nog samen willen in een regering zitten.

Ware ik BDW, ik zou rustig wachten. Geraken ze er uit, laat ze dan maar doen: ideaal vehicel om op te schieten

Komen ze terug aan zijn deur kloppen, ik zou zeggen: we hadden een akkoord en je hebt het afgeschoten. Waarom zijn jullie van mening veranderd?

Ze hebben N-VA niet nodig, en dat is een mes dat langs twee kanten snijdt hé.

Vrijheideerst 30 april 2020 16:07

N-VA zit in het straatje van blijvend verliezen, Edwaar.

En dat hebben ze een groot stuk aan zichzelf te danken. Na nog een zware nederlaag valt ze uit elkaar.

dalibor 30 april 2020 16:11

Wanneer komt er nog eens een peiling uit? Zou interessant zijn want er is nog geen peiling 'in coronatijden' gedaan.

Eduard Khil 30 april 2020 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9314130)
N-VA zit in het straatje van blijvend verliezen, Edwaar.

En dat hebben ze een groot stuk aan zichzelf te danken. Na nog een zware nederlaag valt ze uit elkaar.

Ja ze hebben inderdaad veel aan zichzelf te danken.

Uit elkaar vallen denk ik niet. Eerder het bandwagonvolk dat terug wegloopt naar ergens anders.

Maar ze gaan zichzelf niet helpen door nu in de federale regering te stappen.
Ik zou dat alvast nooit doen.

Eduard Khil 30 april 2020 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9314137)
Wanneer komt er nog eens een peiling uit? Zou interessant zijn want er is nog geen peiling 'in coronatijden' gedaan.

nu ongeveer normaal toch?

Tavek 30 april 2020 16:16

De NVA moet terug relevant worden.

Vroeger waren ze de ideale niet-in-cordon oppositiepartij. Het alternatief. Dat heeft ze groot gemaakt.

Nu zijn ze een beleidspartij geworden en worden ze ook zo aanzien door de kiezer.

Nu maken ze mee waar de CVP konstant in zit: ze hebben enkel te verliezen bij oppositie omdat hun kiezers verwachten dat ze regeren....

Meer ideologisch gekleurde partijen zoals Groen, PVDA, hebben dat probleem niet.

praha 30 april 2020 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9314087)
Confederale zit sowieso al lang in de frigo. Daar gaat het helemaal niet meer over.

De vraag is of na de interne shit tussen MR-PS-Ecolo in Wallonie, die nog samen willen in een regering zitten.

Ware ik BDW, ik zou rustig wachten. Geraken ze er uit, laat ze dan maar doen: ideaal vehicel om op te schieten

Komen ze terug aan zijn deur kloppen, ik zou zeggen: we hadden een akkoord en je hebt het afgeschoten. Waarom zijn jullie van mening veranderd?

Ze hebben N-VA niet nodig, en dat is een mes dat langs twee kanten snijdt hé.

ja en neen hé
Voor bdw heeft dat altijd op zolder gelegen maar de schijn moet hoog gehouden worden.
Nu in deze tijden gaat dat misschien nog meer spelen...het enige wat nog uitweg kan bieden is dringende noodwendigheid ( dat lag vorige keer ook op tafel )

Eduard Khil 30 april 2020 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9314149)
De NVA moet terug relevant worden.

Daarvoor moeten ze eens eerst goed het programma herlezen, wat herwerken en terug naar die lijn wandelen. Anders blijf je in de verlieshoek zitten, net zoals de drie andere klassieke partijen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9314149)

Meer ideologisch gekleurde partijen zoals Groen, PVDA, hebben dat probleem niet.

Groen heeft dat nu minder. Maar ze hebben één keer deelgenomen aan de nationale macht en het was dik prijs hé: nul zetels bij de verkiezingen.
Het heeft bijna 20 jaar geduurd eer ze hersteld waren van die klap

djimi 30 april 2020 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9314046)
De bevolking wil dat niet. Met de Coronavirus heeft het volk iets anders in hun hoofd dan verkiezingen. Onze gezondheid, de evolutie van de situatie is toch belangrijker op dit moment.

Hoe bent u dat te weten gekomen?

De meeste mensen die ik ken, maken tegen heug en meug deel uit van 'de bevolking', en er zijn er niet weinig die verkiezingen wél degelijk aangewezen achten.

Al was het maar omdat er de vorige keer nog lang geen sprake was van 'corona', 'volmachten', of 'lockdown'.

Me dunkt dat 'de kiezers' inmiddels méér dan een klein beetje het recht hebben verworven zichzelf - rekening houdend met deze recente nieuwigheden - desgewenst een nieuwe 'volksvertegenwoordiging' cadeau te doen.

Elio di Supo 30 april 2020 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9313952)
N-VA de berg af.
VB status quo.
PTB vooruit.
SPA vooruit.
CD&V vooruit.

Laat maar komen dan.

Bron?

PS Lichaamsdelen tellen niet als bron.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be