![]() |
Failliet door Corona
De ambtenaren en werknemers hebben voorlopig nergens last van zo lijkt het. Sommige zelfstandigen en technisch werklozen weten zelfs handig te profiteren van de geldstrooimachine vd overheid, zodanig dat ze nu méér in het handje hebben dan voor de corona, maar daaronder is het soms een slagveld, ...een economisch bloedbad.
Waar zit het drama? Wie zijn hun bedrijf kwijt? Hun vrouw? Hun banktegoeden? Zelfmoordneigingen? Ik trap af: Restaurants Bonsoir Clara en La Bécasse failliet https://www.bruzz.be/samenleving/res...iet-2020-04-28 |
Citaat:
|
|
Kroegeigenaar Danny van der Pluijm. Nijmegen.
Zwaar getroffen door de huidige crisis.'Ik had drie bedrijven, daarvan zijn er vrijdag twee failliet verklaard. Vandaag heb ik contact gehad met de curator, het is heftig allemaal.' Van der Pluijm staat op een ladder voorover gebogen terwijl hij een banner vastmaakt aan een lantaarnpaal. Op de banner prijkt de tekst: 'Politiek ligt te pitten... Horeca ziet het niet meer zitten.' https://www.omroepgelderland.nl/nieu...rekken-aan-bel |
Voor de horeca (anderen) is het zeker een zware slag.
Tal van zaken zullen overkop gaan dat is geweten en er zullen er spijtig genoeg nog véle volgen als er niet snel een vaccin gevonden zal worden dat het Covid-19 een kopje kleiner weet te maken. Op het vlak van dat men de tweedebewoners ook ,ergens 'aanvalt' in covid-19 tijden zie je hier aan de kust ook al van woningen en appartementen te koop komen te staan. Lijkt mij logisch dat als je ergens niet naartoe kan of er geen gebruik meer kan van maken maar er toch moet voor blijven betalen dat je het dan waarschijnlijk zo snel mogelijk zal proberen te verkopen en men dan in zijn/haar ander 'kot' blijft. Immo handel ook dood binnenkort? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof het in alle geval niet. Zoals u al schreef: marketingtechnieken/beïnvloeding die lijken mij eerder te kloppen. Pijnlijk is dat alles natuurlijk maar ja ... De enige hoop die we kunnen koesteren is dat het allemaal zo snel mogelijk terug in orde komt maar (daar heb je die eeuwige maar weer :roll:) ... |
Tja ik zie ze binnenkort nog campagne voeren om de mensen wijs te maken dat de winkels veilig zijn ...
Ik hoop dat er veel over de kop gaan. Ben niet van plan nog dingen te kopen tenzij via buitenlandse websites. Wraak op de baby boomers! |
Tsja, logisch dat veel horecazaken overkop zullen gaan want dat is altijd al een zeer gevoelige sector geweest.
Veel modewinkels-en boetieks zullen het ook moeilijk krijgen want die ondervonden al veel concurrentie van online shops en dat zal alleen maar toenemen. Ik hoor dat de paskamers gesloten zullen blijven vanaf morgen dus waarom zou je dan nog iets kopen in een kledingwinkel? Het besmettingsgevaar is groot en iets wat je online koopt mag je nog twee weken terugsturen. Het zullen echter niet alleen de zwakken zijn die er af vallen met dergelijke omstandigheden. |
Citaat:
|
Citaat:
:roll::roll::roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verhaal dat ik hoorde: Twee zelfstandigen, beide actief in de tuinaanleg, ongeveer dezelfde activiteit. De één kreeg de hinderpremie en de ander niet. Wat was het verschil (ze konden beide gewoon doorwerken!!!). De één had op z'n koerke drie rekskes staan met daarop verschillende soorten klinkers, de ander had dat niet. Doordat de één z'n koerke moest afsluiten voor het publiek, kreeg ie de hinderpremie. Ik heb zo'n stil vermoeden dat ie die premie zal moeten terugbetalen, omdat hij eigenlijk geen inkomsten verloren heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En zo'n mensen beseffen blijkbaar niet dat handelaars belastingen betalen en mensen te werk stellen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat België, en bij uitbreiding Europa begrepen heeft dat wij terug moeten gaan naar meer maakindustrie. Uiteindelijk zal dit voor ons goedkoper gaan uitvallen. We moeten ook afzien van de import van goedkope arbeidskrachten, want die betalen wij twee keer. |
Citaat:
Veel handelaars, die een graantje meepikten van de auto-industrie, zagen jaren zwarte sneeuw of moesten sluiten. |
Citaat:
Wij hebben dat hier in Genk gezien bij de herstructureringen en bij de uiteindelijke sluiting van Ford Genk. Telkens werden er andere bedrijven meegesleurd. De stad Genk moest onlangs (5 jaar na de sluiting van Ford Genk) de belastingen verhogen. Vooral de bedrijven werden hierdoor ferm geraakt. |
Citaat:
|
Citaat:
Stel U even voor dat wij al 30 jaar aan computer protectionisme zouden gedaan hebben. Ja, we zouden een computer industrie hebben. Nee, we zouden waarschijnlijk zelfs nog geen smartphone gehad hebben. Misschien zouden we nu min of meer naar de 64-bit architectuur aan het overschakelen zijn. Want we zouden de "druk" van buiten niet voelen, en we zouden op ons gemak doorboeren. Je kan enkel maar aan protectionisme doen als je ook genoeg aan industriele spionage doet, en vanalles gaat copieren dat ze elders doen. Dat is wat China groot gemaakt heeft. Wat is er mis gegaan ? Niet dat wij geen masker FABRIEKEN hebben, wel dat we zo stom zijn geweest van geen buffervoorraad te hebben. Da's al. |
Citaat:
Met de mondmaskers heb je gelijk. Zo'n voorraad kun je zelfs automatiseren zodat je steeds Fifo toepast. Maar ik heb het meer over het vervaardigen van duurzame producten. Nu kopen we heel veel brol (meestal uit China). In het product zit:
De eerste drie zal je altijd hebben. Op transport en recyclage kun je ferm besparen door in te zetten op duurzame producten. Kom nu niet af met het feit dat we geen handen hebben om zelf dingen te maken. Goed 15 jaar geleden was een poetsvrouw een luxeproduct of iemand die in het zwart werkte. Nu moet iedereen een poetsvrouw hebben. Als corona ons één ding geleerd heeft, dan is het dat we terug met ons voetjes op de grond moeten komen. De overheid beseft dit ook, daarom wordt een poetsvrouw ieder jaar ietskes duurder, de cheque die duurder wordt, de aftrek die minder wordt, de... |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, wind even terug naar 2006. De meest succesvolle draadloze telefoon fabrikant in Europa was nokia. Die maakte feature phones. Die wilde niet horen van een smartphone. Als wij protectionistisch enkel maar eigen technologie zouden maken, dan zouden die iphones van de Jankees hier niet binnenkomen, noch de samsungs en andere spleetoog producten. Dan hadden we ook geen 3G nodig, laat staan 4G. |
Citaat:
Zoals ik al wel eens eerder liet uitschijnen ben ik enorm achterdochtig over de 'infostelende' toestellen zoals, gsm's, iPhone's en andere. Dat géén gebruik van maken zou ook kunnen komen door: bijna géén familie meer en géén kennissen of 'vrienden' meer. :-D Ik heb een tijdje geleden eens een een Samdinges S8 gekregen, dat ligt daar 'mooi' te wezen dat toestel (batterij er uit), nog nooit gebruikt. |
Citaat:
|
Citaat:
Schreef ik al niet eens eerder dat het knoeien en prutsen een aangeboren 'talent' is van mij? :rofl: Het is een lastige zaak maar ... How to Replace the Battery on a Samsung Galaxy S8 Hé kijk weer komt een plectrum van pas. (in een draadje over het vervangen van de batterij van een iPad kwam dat ook van pas een plectrum) De boodschap is: best afblijven. :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
Jij schijnt niet te weten dat middenstanders reeds jaaaaaaren de arbeiders aanzien als sossen. |
Citaat:
|
Citaat:
Welke autochtoon precies? |
Citaat:
|
Citaat:
Op tijd je spullen bestellen, doordat politici opzaten te letten, was al voldoende. Veel landen deden dat ook. Wij zijn achter in de rij gaan staan. In alle opzichten. |
Citaat:
Ga je niet vinden want je bent weer aan het lullen dat het niet schoon meer is. :lol: |
Citaat:
|
Handigheidjes
....win-win lening, ze verklaren hun bvba failliet en de staat zal nog 40% van hun geld erin steken, dan geef je je vriend 20% en jijzelf houdt hetzelfde over. Meer winst dan op de beurs of de bank. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be