![]() |
Dit noem ik Waalse sabotage,
Citaat:
|
Ook de heractivering van de IJzeren Rijn kan op niet veel enthousiasme rekenen bij de Waalse politieke klasse, bang als ze zijn dat Luik minder belangrijk wordt. Was het echter niet zo dat de Vlaamse overheid interesse had getoond om de lijn tussen Lanaken en Maastricht zelf uit te baten?
|
Voor de Ijzeren Rijn was het toch Nederland dat de zaak blokkeerde ?
|
Na Lanaken is die lijn tot Bilzen waar die aansluit op de lijn hasselt -Luik nog alleen goed voor schroot, de bruggen staan op instorten.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200303_...brug-weer-open Het zal 30 jaar geleden zijn dat er nog een trein van Lanaken naar Hasselt of andersom reed. https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorl...t_-_Maastricht Veel te laat, veel te duur en vooral overbodig om daar nog iets aan te veranderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waar ze dat spoor voor gebruiken : http://www.railbikelimburg.be/
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Een tijd geleden wou men zelfs Genk station sluiten. Oost Limburg ligt precies te ver van Brussel om er om bekommerd te zijn. Nochtans daar waar Vlaanderen, Nederland en Duitsland iets kunnen verwezenlijken samen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En dan zou men Genk hebben willen sluiten? Dat is op het gemene af. Dat is als het afsluiten van het oosten van Vlaanderen. Toch een paar honderdduizend mensen. Ik kan me wel voorstellen dat bepaalde politici dat wel zouden zien zitten. Die wat regionale belangen priorizeren bijvoorbeeld. Trek midden in de provincie gelegen 'eindstation' Genk door tot Maastricht en je creëert een ontwikkelingspool die Vlaanderen en België ten goede zal komen. Het aantal reizigers zal er ook sterk door toenemen. |
Wie weet is de NMBS zichzelf aan het boycotten om goedkoop geprivatiseerd te kunnen geraken.
|
Citaat:
Stopplaatsen zijn onbemand. Dat is dan ook wat men voor Genk onderzocht heeft - het schrappen van perron- en loketpersoneel. Er was nooit sprake van om Genk van de spoorwegkaart te schrappen. En dat schrappen van personeel is een algemene tendens die veel belangrijkere stations treft. In Brussel Schuman is er de helft van de tijd geen perronpersoneel meer aanwezig - en dan spreken we over 8500 reizigers per dag (meer dan Hasselt of Oostende) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2 gewichten: Maggie & Calvo. En speciaal voor onze verdwenen Knuppel: ![]() |
Citaat:
Ik was onvoldoende geïnformeerd over de plannen rond Genk blijkbaar. Excuses daarvoor. Wel jammer dat er geen plannen zijn precies om de eindstationstatus ongedaan te maken. Tenminste als het kan zonder een milieuprobleem te creëren. Ik nam vorig jaar een trein van twee coupes of zo lang naar een stationnetje in de buurt van Luik. Het multiple personeel van dat treintje had tijd om een half uur of zo te keuvelen in Luik op het perron voordat het zo goed als lege treintje vertrok. Fijn die gezapigheid. Ik wens het iedereen toe. Maar wel onnodig duur. Zeker zo'n 'controleur' lijkt me eigenlijk onnodig. Men kan dat toch oplossen via infrastructuur en automatisering tegenwoordig. Of niet? |
Is er een treinverbinding in Lanaken ?
Dat is het eerste wat ik daar van hoor ;) |
Citaat:
|
Citaat:
De Skytrain vervoert meer dan een half miljoen passagiers per dag. De NMBS vervoerde er in 2018 660000 per dag. |
Citaat:
(De MIVB vervoert per dag meer dan 1 miljoen passagiers; 500 000 is niet zo indrukwekkend in een hyperverstedelijkt gebied als Vancouver) |
Citaat:
|
Citaat:
https://youtu.be/jm8phqzcGrs?list=PL...MIRmOuz-g2gkjs |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be