Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Driesje heeft het ook vlaggen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253607)

De Prof 25 mei 2020 05:59

Driesje heeft het ook vlaggen

Parlementslid Dries Van Langenhove (27) is door de Gentse politie op heterdaad betrapt tijdens een lockdownfeestje. Het jongste verkozen parlementslid van het land, dat als onafhankelijke voor de Vlaams Belang-fractie zetelt, krijgt de kans om een boete van 250 euro te betalen of hij riskeert zijn onschendbaarheid te verliezen. Dat schrijven de kranten van Mediahuis.
Verscheidene bronnen bevestigden aan de kranten dat het Kamerlid donderdagavond betrapt werd bij het stilleggen van een lockdownfeest. Na een klacht van een buur kwam een patrouille van de Gentse politie ter plaatse om te verifiëren wie de geluidsoverlast veroorzaakte.
Lees ook

Dries Van Langenhove moet voorwaarden blijven naleven
De politie betrad het pand en stelde vast dat er twaalf aanwezigen waren, onder wie Dries Van Langenhove. Die kon zijn aanwezigheid niet rechtvaardigen. De politicus riep tijdens het opstellen van het proces-verbaal op geen enkel moment zijn parlementaire onschendbaarheid in.

HLN.

Uit wat ik hier lees kan ik alleen maar zeggen

Stomme kloot!

kelt 25 mei 2020 06:04

Het mag nu wel duidelijk zijn.
Het is blijkbaar niet zeldzaam dat mensen met enige bekendheid "stout" zijn,we kunnen nu veilig aannemen dat in de "algemene bevolking" de middenvinger al lang omhoog is gegaan tegen "Brussel" en zijn "maatregelen".

Het is de ECONOMISCHE CRISIS die ondertussen bezig is steeds meer mensen in een "beperkte bubbel" te houden,niet die "corona-maatregelen"...

De schoofzak 25 mei 2020 06:07

Stom? Gevaarlijk.
Dit toont eigenlijk aan dat een boete van 250 euro belachelijk is.

De teller in b. staat:
Citaat:

meer dan 15.000 mensen ontslagen uit ziekenhuis sinds midden maart. Er zijn 9.237 doden gevallen,
Maar evengoed terzijde: zouden buren zijn auto herkend hebben?

reservespeler 25 mei 2020 06:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9340952)
Parlementslid Dries Van Langenhove (27) is door de Gentse politie op heterdaad betrapt tijdens een lockdownfeestje. Het jongste verkozen parlementslid van het land, dat als onafhankelijke voor de Vlaams Belang-fractie zetelt, krijgt de kans om een boete van 250 euro te betalen of hij riskeert zijn onschendbaarheid te verliezen. Dat schrijven de kranten van Mediahuis.
Verscheidene bronnen bevestigden aan de kranten dat het Kamerlid donderdagavond betrapt werd bij het stilleggen van een lockdownfeest. Na een klacht van een buur kwam een patrouille van de Gentse politie ter plaatse om te verifiëren wie de geluidsoverlast veroorzaakte.
Lees ook

Dries Van Langenhove moet voorwaarden blijven naleven
De politie betrad het pand en stelde vast dat er twaalf aanwezigen waren, onder wie Dries Van Langenhove. Die kon zijn aanwezigheid niet rechtvaardigen. De politicus riep tijdens het opstellen van het proces-verbaal op geen enkel moment zijn parlementaire onschendbaarheid in.

HLN.

Stomme kloot!

Inderdaad ne stomme kloot.
Als een parlementslid de maatregelen al niet wil volgen ...

De Prof 25 mei 2020 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9340955)
Stom? Gevaarlijk.
Dit toont eigenlijk aan dat een boete van 250 euro belachelijk is.

250 of 500 euro? wie zijn gat eraan wil vegen doet het toch.

Daarbij, als men iedereen moest kunnen beboete die de coronamaatregelen overtrad, was onze staatschuld al een beetje kleiner.

Ik vind hem enkel ne stomme kloot, omdat hij als parlementslid een voorbeeldfunctie heeft.

Als je je graag in die speeltuin begeeft, dan moet je laten zien dat je het waard bent.

De schoofzak 25 mei 2020 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9340954)
Het mag nu wel duidelijk zijn.
Het is blijkbaar niet zeldzaam dat mensen met enige bekendheid "stout" zijn,we kunnen nu veilig aannemen dat in de "algemene bevolking" de middenvinger al lang omhoog is gegaan tegen "Brussel" en zijn "maatregelen".

Het is de ECONOMISCHE CRISIS die ondertussen bezig is steeds meer mensen in een "beperkte bubbel" te houden,niet die "corona-maatregelen"...

Je bent nogal voortvarende in je conclusies.
Er zijn zowat vijf bekende personen gepakt die 'stout' waren, en er zijn weet ik veel 50.000 mensen die een boete gekregen hebben.

Daaruit concludeer ik niet dat "de algemene bevolking" zijn middenvinger opsteekt naar de corona-beperkingen.

Ik besluit eer dat het voor veel mensen moeilijk is op overal en altijd alle maatregelen toe te passen.
Vb. je past de voorschriften veel en strikt toe, behalve één: zowel jijzelf als jouw zus bezoeken jouw oude moeder. Dus drie bubbels ipv twee.
(ik heb het niet over mezelf hoor)

reservespeler 25 mei 2020 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9340976)
Er zijn zowat vijf bekende personen gepakt die 'stout' waren, en er zijn weet ik veel 50.000 mensen die een boete gekregen hebben.

Daaruit concludeer ik niet dat "de algemene bevolking" zijn middenvinger opsteekt naar de corona-beperkingen.

Ik besluit eer dat het voor veel mensen moeilijk is op overal en altijd alle maatregelen toe te passen.
Vb. je past de voorschriften veel en strikt toe, behalve één: zowel jijzelf als jouw zus bezoeken jouw oude moeder. Dus drie bubbels ipv twee.

Komaan, wat een vergelijking.

De schoofzak 25 mei 2020 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9340974)
250 of 500 euro? wie zijn gat eraan wil vegen doet het toch.

Daarbij, als men iedereen moest kunnen beboete die de coronamaatregelen overtrad, was onze staatschuld al een beetje kleiner.

Ik vind hem enkel ne stomme kloot, omdat hij als parlementslid een voorbeeldfunctie heeft.

Als je je graag in die speeltuin begeeft, dan moet je laten zien dat je het waard bent.

Misschien denkt hijzelf dat een flink aantal van zijn kiezers terug op hem zal stemmen, net omwille van zijn opstandigheid.

Voorbeeldfunctie is voor pastoors en paterkes.

Jay-P. 25 mei 2020 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9340976)

:lol: Zonder woorden! :lol:

De schoofzak 25 mei 2020 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9340979)
Komaan, wat een vergelijking.

Wat vergelijk ik met wat?

De schoofzak 25 mei 2020 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9340981)
:lol: Zonder woorden! :lol:

Ik zit in één bubbel. Mijn heksie perfeksie en ikzelf wilden niet kiezen tussen de twee kinderen die nog in onze buurt wonen.

De Prof 25 mei 2020 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9340980)
Misschien denkt hijzelf dat een flink aantal van zijn kiezers terug op hem zal stemmen, net omwille van zijn opstandigheid.

Misschien...maar dat zou nog stommer zijn.
Dat is hetzelfde als je met uw auto tegen 180km/u op de snelweg gaat rijden, dan ga misschien ook stemmen winnen bij de snelheidsduivels.
Citaat:

Voorbeeldfunctie is voor pastoors en paterkes.
Dat slaat nergens op.

Iedereen die een verantwoordelijkheid heeft of uitstraalt over een andere dient zich als voorbeeld te gedragen.

Je gaat als vader ook niet met uw kind in het midden van de straat lopen, hoewel dit misschien leuker kan zijn.

Jay-P. 25 mei 2020 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9340983)
Ik zit in één bubbel. Mijn heksie perfeksie en ikzelf wilden niet kiezen tussen de twee kinderen die nog in onze buurt wonen.

Begrijpbaar.
Een hoop regeltjes met de nodige 'subs' en 'ters' paragrafen aangevuld doen ons hier serieus fronsen. Regionaal surrealisme.
Maar toegegeven: vanuit onze situatie is het een ietwat luxueuzere ver-van-ons-bed-show.

't Nadeel bij ons is dat de protesters weeral in een nieuwe vandalisme-schwung aan 't geraken zijn hier.
En da's ook een ernstige, van wat ik zou noemen: "...van de kloten van de Schoof" situatie.

dalibor 25 mei 2020 07:40

Dries op het Suikerfeest?

Skobelev 25 mei 2020 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9341007)

:-P Stel u voor. Maar ferm dom als je weet dat de geringste misstap zal uitvergroot worden.

dalibor 25 mei 2020 07:49

Minder hoefgetrappel op politics dan toen de dochter van Liekens het vlaggen had. Nu is het ineens een teken dat 'de bevolking' het moe is.

vlijmscherp 25 mei 2020 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9341013)
Minder hoefgetrappel op politics dan toen de dochter van Liekens het vlaggen had. Nu is het ineens een teken dat 'de bevolking' het moe is.

we gaan toch de golden boy niet aanvallen zeker???

De Prof 25 mei 2020 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9341018)
we gaan toch de golden boy niet aanvallen zeker???

De Prof 25 mei 2020 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9341013)

Je moet er wel eerlijk bij zeggen ( uit de berichtgeving) dat hij toegeeft in fout te zijn en de boete zal betalen.

La Liekens ging te keer als een kip zonder kop, oei! mijn naam in een slecht daglicht! Dan kan niet! het comité P eropaf.

Dat is een groot verschil

dalibor 25 mei 2020 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9341027)
Je moet er wel eerlijk bij zeggen ( uit de berichtgeving) dat hij toegeeft in fout te zijn en de boete zal betalen.

La Liekens ging te keer als een kip zonder kop, oei! mijn naam in een slecht daglicht! Dan kan niet! het comité P eropaf.

Dat is een groot verschil

Het grote verschil wat mij betreft was dat Liekens er zelf niet was en toch met via via argumenten de focus van de zaak werd.

Universalia 25 mei 2020 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9341008)
:-P Stel u voor. Maar ferm dom als je weet dat de geringste misstap zal uitvergroot worden.

Het is inderdaad niet echt verstandig geweest en het is zoals u volledig terecht schreef een serieuze misstap.

Uitvergroot zal het zeker worden, dat is al aan de gang op het net. :?

fox 25 mei 2020 08:23

Als je een rabiate tegenstander bent van de lockdown dan stel je een voorbeeld door aanwezig te zijn op zo een lockdownfeestje. Als je een voorstander bent van de lockdown dan ben je een hypocriet door aanwezig te zijn op zo een lockdownfeestje.

Hoe dat dan zit met DVL laat ik door jullie bepalen. Ik weet niet hoe hij momenteel tegenover die lockdown staat, maar ik mee mij te herinneren dat hij in het begin redelijk hard pro was.

spherelike 25 mei 2020 08:24

Wat dat jongetje ooit zei:

Citaat:

"Wanneer een regering, die blunder na blunder begaat, en maandenlang de ernst van het Coronavirus heeft geminimaliseerd, nu het vertrouwen vraagt om met volmachten te gaan beslissen over de aanpak van deze crisis, die ze ZELF mee hebben veroorzaakt, dan gaan er bij mij, en bij heel veel van onze geïnformeerde burgers een aantal alarmbellen af. Vertrouwen moet je immers verdienen, en de afgelopen maanden heeft de regering het vertrouwen van de burgers niet verdiend, wel integendeel, de regering heeft het vertrouwen van de burger beschaamd!"
profetische woorden over zichzelf?

fox 25 mei 2020 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9341008)

Hangt ervan af natuurlijk. Als tegenstander van de lockdown heb ik er geen problemen om feestjes bij te wonen. Ik noem dat zelfs geen lockdown feest, maar gewoon een feest. U weet wel, van die sociale contacten die we in pre corona tijdperk ook hadden.

d24e 25 mei 2020 08:33

Hij is jong en fit, gezondheidsrisico is quasi nihil voor hem.

Voor zover ik me herinner van z'n podcasts was hij in het begin grote voorstander van sterke maatregelen om verspreiding te voorkomen. Laatste podcast ging over hoe belangrijk het is om gezond te leven en te sporten dus ik vermoed dat hij de mening deelt dat risicogroepen zelf voorzichtig moeten zijn, maar dat de rest terug gewoon kan verder doen zodat de economische impact niet uit de hand loopt.

vlijmscherp 25 mei 2020 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9341031)
Als je een rabiate tegenstander bent van de lockdown dan stel je een voorbeeld door aanwezig te zijn op zo een lockdownfeestje. Als je een voorstander bent van de lockdown dan ben je een hypocriet door aanwezig te zijn op zo een lockdownfeestje.

Hoe dat dan zit met DVL laat ik door jullie bepalen. Ik weet niet hoe hij momenteel tegenover die lockdown staat, maar ik mee mij te herinneren dat hij in het begin redelijk hard pro was.

hij heeft nog hard uitgehaald naar allochtonen die samen kwamen.

nu opeens is het dat hij enkel maar op een barbecue was met 8 vrienden.

maar goed, het is de fanboy van de meerderheid hier, dit draadje zal niet zo lang worden.

De Prof 25 mei 2020 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9341028)
Het grote verschil wat mij betreft was dat Liekens er zelf niet was en toch met via via argumenten de focus van de zaak werd.

Ja, je bent nu eenmaal een BV of niet.

Dan moet je tegen de slagen van de zweep kunnen.

Rudy 25 mei 2020 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9340952)

Stomme kloot!

Tja. Hij heeft z'n boete betaald.

DewareJakob 25 mei 2020 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9341007)

Inderdaad. Opmerkelijk dat -naar mijn weten- geen enkele Franstalige politicus 'gesnapt' is.
Ook in Brussel bij de nieuwe Belgen (sic) geen probleem.
Het is zoals de verkeersboetes denk ik. Veel minder in Wallonië dan in Vlaanderen. Veel minder overtredingen? Rij maar eens in Wallonië -of Brussel- rond...

DewareJakob 25 mei 2020 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 9341033)
Wat dat jongetje ooit zei:

profetische woorden over zichzelf?

En, had hij gelijk of niet?

fox 25 mei 2020 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9341039)
hij heeft nog hard uitgehaald naar allochtonen die samen kwamen.

nu opeens is het dat hij enkel maar op een barbecue was met 8 vrienden.

maar goed, het is de fanboy van de meerderheid hier, dit draadje zal niet zo lang worden.

Dan is het een hypocriet hé, ik denk dat ik daar vrij duidelijk in ben of niet? Ik fanboy van DVL? Think again. Ik vind het een loser van de bovenste plank.

Travis Bickle 25 mei 2020 09:49

Slim was het in geen geval.
Zeker niet als politicus van een partij die recent zeer goed scoorde in de peilingen.
Daar gaat zeker gebruik van gemaakt worden. En (in de plaats van die andere partijen), kan je ze natuurlijk geen ongelijk geven. Dat is wat politiek vandaag is geworden.

spherelike 25 mei 2020 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9341052)
En, had hij gelijk of niet?

luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden.

Ene van dat kaliber is het, een volksmisleider eerste rang.

Jay-P. 25 mei 2020 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9341102)
Slim was het in geen geval.
Zeker niet als politicus van een partij die recent zeer goed scoorde in de peilingen.
Daar gaat zeker gebruik van gemaakt worden. En (in de plaats van die andere partijen), kan je ze natuurlijk geen ongelijk geven. Dat is wat politiek vandaag is geworden.

Lol.
Zijn generatie evolueert dus naar die van Van Acker zaliger?
Ze gaan het appreciëren! (Na Achiel op Wiki te hebben opgezocht.) :-P

dalibor 25 mei 2020 09:54

Maar was er nu 12 man of 8 man? De Hateful Eight zouden nog kunnen uitgelegd worden als twee bubbels. Maar 12 niet natuurlijk.

fox 25 mei 2020 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 9341103)
luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden.

Ene van dat kaliber is het, een volksmisleider eerste rang.

Als je het op die manier bekijkt past hij wel in de politieke kaste.

Amon_Re 25 mei 2020 11:02

Er waren voldoende mondmaskers volgens Dries

marie daenen 25 mei 2020 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9340956)
Inderdaad ne stomme kloot.
Als een parlementslid de maatregelen al niet wil volgen ...

Mijn man vandaag, na het digitaal lezen van de krantenkoppen; heel veel plezier dat één van de voornaamse VB verkozenen was gepakt voor een feestje tijdens de lock-down na aanklacht van de buren...
Je zag toch dat het VB maar niets was; goed dat nu uitkomt...

Blijk dat er ook in Hegengouwen een politieker gepakt is en dus dezelfde straffen zou ondergaan... 250euro betalen of zijn politieke onschenbaarheid opgeheven zien...

Welke politieker, interesseert mij al niet; maar van welke partij... PS
En dan vroeg ik waarom vertel je mij dan niet dat een PS'er, welke partij zichzelf voordoet als staatsdragende partij is opgenomen... Staatsdragende partij die er zelfs niets van terecht brengt...
Dat is een schande...
Maar neen; het is alleen heel erg en heel belangrijk als het om de NVa of het VB gaat... Dan zouden ineens alle ogen van alle Belgen opengaan en dan zouden ineens alle gevarenbelletjes beginnen te rinkelen...
Arm totaal in zichzelf opgesoten en gecorrumpeerd la Belgique... en daarvan zouden wij redding en heil moeten verwachten...

marie daenen 25 mei 2020 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9340998)
Misschien...maar dat zou nog stommer zijn.
Dat is hetzelfde als je met uw auto tegen 180km/u op de snelweg gaat rijden, dan ga misschien ook stemmen winnen bij de snelheidsduivels.

Dat slaat nergens op.

Iedereen die een verantwoordelijkheid heeft of uitstraalt over een andere dient zich als voorbeeld te gedragen.

Je gaat als vader ook niet met uw kind in het midden van de straat lopen, hoewel dit misschien leuker kan zijn.

Oké en met hoeveel zaten ze er op dat lock-down feestje dan wel???
Gisteren was de oudste zoon van mijn man met zijn vrouw bij ons op bezoek en onze jongste zoon met zijn lief is ook gekomen...
Oei, oei, oei, wij hebben de coronamaatregelen overtreden...

marie daenen 25 mei 2020 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9341028)

Daar kennen we onze politiek neutrale media toch voor... Ze vinden altijd wel en opnieuw de juiste argumenten om de hele zaak in het voor hen juiste daglicht voor te stellen... En als het niet in hun plaatje past, dan verzwijgen ze het toch gewoon...
Wie gelooft die mensen nog??? En vooral wie gelooft hun duiding nog???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be