![]() |
Diesel zou bijna 385.000 mensen per jaar doden wereldwijd
Het gaat blijkbaar over alle transportmiddelen door dieselmotoren aangedreven.
Citaat:
Uit de uitlaat komt enkel propere lucht. :roll: :lol: Volgens experts hier zijn dat peanuts. Men zou zelf de uitlaat naar binnen kunnen leggen als interieuropwarming. Alles te lezen in meningen bij draden op politics.be. Dieseluitlaatgassen zijn nu zelfs properder dan de omgevingslucht. Aanklikken die link, enkel de titel lezen. :lol: Citaat:
Citaat:
|
Da's een pak minder dan moeder natuur om zeep helpt met gewoon muggen te laten rondfladderen.
|
Uiteraard duiken er al studies op hoeveel minder doden er gevallen zijn tijdens de lockdown, op 1 maand.
Voor België zouden er dat 248 minder zijn, en de rest dan ook niet vergeten. Citaat:
|
aha....dan mogen deze cijfers afgetrokken worden van de corona-oversterfte....
:mrgreen: |
Citaat:
|
En hoeveel zijn er geëlektrocuteerd?
|
Citaat:
Maar ja, we zijn met veel te veel, als we de huidige stand van technologie en de gewenste levensstandaard in acht nemen. Het zou een ander verhaal zijn als iedereen de Noord Koreaanse levensstandaard voor de gewone burger zou wensen. Helaas is dat niet zo. |
Citaat:
oeps.....verkeerd geformuleerd waarschijnlijk? ;-) :oops: |
Citaat:
|
Citaat:
Kort door de bocht, als we met zijn allen kouwe bonenbrij als een feestmaal zouden zien, dan kunnen we met bijna 400 per km² blijven in hier Blegië. |
Sinds experts kweken als luizen is alles om zeep.
|
Citaat:
Jaarlijks sterven er in de wereld toch een kleine 60 miljoen mensen he, dus die paar doden door diesel of corona zijn daar prutskes tegen. |
Citaat:
Alleen het ultrafijnstof (het ergste uit de uitlaatgassen) zou vele miljarden kosten berekende het longfonds van Nederland eens. Vandaag noemt men het in recente studies een onderschatting. Uiteraard zijn pakweg 20-40 miljard € per jaar voor een land als Nederland een prutske zeker? Want maar 5% van de totale ziektelast in NL. Citaat:
Zonder rekening te houden dat het BTW-verschil dat grotendeels compenseerde. Tja Vlaanderen of Be en hun gezondheids- en milieupolitiek, altijd gaan ze bij de uitzonderlijk domme kiekens zitten. Ze hebben ooit 360 miljoen per jaar € premies gegeven aan vooral (sjoemel)dieselwagens. De verdieseling van België nog wat extra opgedreven. Ze moeten verklaagd worden voor domheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is de (oude) referte: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/500029001.pdf Een recentere referte met een lange lijst aandoeningen-ziektelast van 2013, om een idee te hebben: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus trek zelf je besluiten hé. Ik kan die tekst ook moedwillig slecht begrijpen. ;-) Citaat:
https://www.volksgezondheidenzorg.in...-van-fijn-stof Met het grootste aandeel en het kleinste: Gezondheidsindicator / Duur blootstelling / Ziektelast door fijn stof / Aandeel in de totale ziektelast Laag geboortegewicht (<2500 g) / langdurend / 4.300 / 37% van alle lage geboortegewichten (3% van alle geboortes) Levensduurverkorting bij langjarige blootstelling/ langdurend / 9 maanden per persoon gemiddeld / Ca. 1% |
Citaat:
|
Citaat:
"Uiteraard zijn pakweg 20-40 miljard € per jaar voor een land als Nederland een prutske zeker? Want maar 5% van de totale ziektelast in NL." |
Citaat:
En nadien nam ik maar 4 miljard aan. Citaat:
Citaat:
|
En denk even de diesel weg uit de samenleving. Alle vracht en bestelwagens op benzine.
Dat zou het echt wel beter gemaakt hebben nietwaar. |
Ik heb nog wat huiswerk ggl over NL, weliswaar met gegevens uit diverse jaren, pakweg 15 jaar geleden.
Alleszins ruim voor dieselgate (2015). Eens andersom rekenen... (en de 5% van NL staat in Wiki...) Fijnstof zou 11.200 DALY’s per 1 miljoen inwoners kosten, rapport 2007. Volgens CE Delft zou 1 DALY in NL 77.000 € kosten in 2005. NL heeft pakweg 17 miljoen inwoners. Citaat:
Citaat:
---- ---- In België rijden veel meer dieselpersonenwagens. Het aandeel zal dan wel wat hoger zijn. 8% zelfs in Vlaanderen... en de de DALY's zijn veel hoger... en de cijfers van 3,6% van het BBP staan er bij. Citaat:
https://www.milieurapport.be/milieut...-aan-fijn-stof |
En plotseling is diesel de enige bron van fijnstof.
Met andere woorden, er moet geen belerend vingertje meer op gestoken worden als ik de BBQ aansteek om een veggy spiesje te grillen. En mag ik vragen waarom u een link geeft naar geluidsoverlast? Een enigszins moderne dieselwagen is een pak stiller dan een setje scholieren wandelend naar school. |
Citaat:
Citaat:
We hadden gisteren nog de brandweer hier, omdat zatte idioten de as in het bos verstrooid hadden. Naja goede oefening voor de brandweer. Citaat:
Mag ik vragen waarom je de grootste gezondheidschade wilt minimaliseren of ridiculiseren? |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn alvast veel landen waar geen enkele normale personenwagen op diesel rijdt. Je weet waarom dat in verdieseld Europa niet zo is, heeft wat met kerncentrales te maken in de 80ies. Europa is een uitzonderlijk werelddeel waar de olielobby massaal hun diesel kwijtgeraakte aan personenwagens, en de verwittigingen van de wetenschappers verticaal klasseerde. Kijk hoeveel aandeel dieselpersonenwagens USA, China, Japan, Z-Korea, Brazilië, enz... hebben.. 0 tot 3%. Yep. Europa >50%... Citaat:
Bijna alle personenwagens op benzine (zoals in menig buitenland en quasi 3/4 van de wereld) zou het idd veel beter gemaakt hebben. (ook benzinehybride, zie Japan) Bestelwagens kun je ook op benzine(of -hybride) laten rijden. Nu dat er minder diesel verkocht wordt in Europa is het financieel zelfs voordeliger voor de olie-industrie. Die kiekens. Citaat:
En de extra doden en ziektelast door factor 6 maal NOx (boven wettelijke norm) door dieselgate zal wslk nooit gebeurd zijn als er geen sjoemeldiesels waren (ook dat waren enkel personenwagens): https://www.standaard.be/cnt/dmf20170515_02883221 |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
3.924 fijnstofdoden per maand vermeden -enkel Europa- vergelijken met wereldwijd geschatte 400.000 fijnstofdoden tijdens 12 maanden. Ergens klopt er iets niet. :roll: Europa heeft pakweg 1/10 inwoners tov "de wereld". 3.924 per maand vermeden is hypothetisch 47.000 per jaar vermeden, en extrapolatie naar 10x zoveel inwoners is dat 470.000 doden vermeden. lol. Journalist, factcheck gedaan? Citaat:
47.000 is 1% van 4,7 miljoen... maar het zou nu geschatte 8,8 miljoen zijn door fijnstof, wereldwijd. Men heeft in 2012 al gezegd dat het aantal fijnstofdoden wslk een grote onderschatting is, die Vlaamse studie kan men downloaden. |
Of hoe de economische belangen belangrijker waren als de gezondheid van de mensen.
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Kort door de bocht, de EU leiders hebben gekozen voor een Pro diesel discours een tijd geleden, dat zorgde voor meer efficiënte dieselmotoren in alle wegtransportvoertuigen.
Hoe had deze beslissing beter geweest met benzinevoertuigen? Uiteindelijk hadden de raffinaderijen gewoon meer ruwe aardolie omgezet in benzine. En in energie gezien, vraagt benzine meer moeite om gemaakt te worden, om nadien meer liter nodig te hebben voor eenzelfde vermogensopbrengst. |
Citaat:
En de SUV gekte met zuipende zware dieselmotoren, daar gaat uw theorie. EU leiders? Er zijn Europese landen met veel minder dieselpersonenwagens. Ja? Waarom hebben dan de EU-landen met de minste dieselpersonenwagens de laagste CO2-uitstoot van hun ingeschreven wagens? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hulpje 2 pdf van ADAC: specs achteraan Citaat:
Well to wheel? Levenscyclus? Productie biodiesel versus E10 benzine? Studie ken je al... Of dat 1 liter (ook zwaardere) diesel 13% meer CO2 geeft na verbranding vergeet je even? Geen idee, feit is dat EU-leiders hun dikke kemels nu pas inzien en dat ook durven toegeven. Citaat:
|
En maak ook de berekening eens ...geen batterijen maken voor EV 's hoeveel waterbesparing je daardoor doet ....wat is het ongeveer 2 zwembaden voor één batterij?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Diesel zou bijna 385.000 mensen per jaar doden wereldwijd
Citaat:
Maar dankzij de Diesel leven de mensen gemiddel 25 jaar langer in België. Beeld je eens in dat de Dieselmotor er niet zou zijn. Geen zware stroomgroepen, geen snelle scheepvaart, geen zwaar baantransporten, geen landbouwtractoren, Daarnaast heb je dan nog de mazout verbranding ( mazout is diesel met een rode kleurstof in). Dus geen verwarming, geen bouwmachines, geen zware industriele transporttoestellen zoals hefttrucks, geen treinen op plaatsen waar geen bovenleiding hangt, dus zeker niet in de havens. Moet ik verder gaan |
Citaat:
Er was een pak minder fijn stof dat werd opgejaagd door rijdende voertuigen. En ja, een Tesla veroorzaakt ook fijn stof, die gerbuikt immers ook rubberen banden. |
Citaat:
Halveer de bevolking en we zijn van de meeste problemen verlost. |
Citaat:
Trek dat door naar de Europese, en bij uitbreiding naar de wereldbevolking ... |
Citaat:
Halveren zal dus niet genoeg zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be