Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De Sharia politie komt naar U toe, of U dat wil of niet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253921)

Karel Martel B 21 juni 2020 07:27

De Sharia politie komt naar U toe, of U dat wil of niet

https://www.dailymail.co.uk/home/index.html

Citaat:

Counter-terrorism police last night raided a block of flats in Reading after a frenzied stabbing attack 'by a Libyan man' left three people dead and another three seriously injured.

Witnesses said the attacker targeted a group of middle-aged men 'sitting drinking beer' in Forbury Gardens in Reading town centre at around 7pm on Saturday and systematically stabbed them 'in the neck and under the arms'.

The injured victims were last night understood to be in a critical condition at the Royal Berkshire Hospital.

...

Labour Leader Sir Keir Starmer described the stabbing as 'very concerning'.

He echoed calls by the National Police Chiefs' Council not to share footage of the incident which circulated online.
Dit filmpje zal je niet op de TV zien, de slachtoffers hebben de verkeerde kleur.

https://twitter.com/RaheemKassam/sta...29010576117761

kojak 21 juni 2020 08:46

Fake news.

Men dacht eerst aan een terroristische aanslag maar dat was het dus duidelijk niet.

Bij deze dus rechtgezet.

Bron: het nieuws & andere media kanalen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200620_04996687

fcal 21 juni 2020 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368420)
Fake news.

Men dacht eerst aan een terroristische aanslag maar dat was het dus duidelijk niet.

Bij deze dus rechtgezet.

De dader was wel een Libiër. Waarschijnlijk een verward iemand.

Karel Martel B 21 juni 2020 09:09

Citaat:

De slachtoffers zijn niet echt gediend met het onderscheid tussen een kwade verwarde man van Noord-Afrikaanse afkomst en een kwade terroristische moslim.

stab 21 juni 2020 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9368435)
De slachtoffers zijn niet echt gediend met het onderscheid tussen een kwade verwarde man van Noord-Afrikaanse afkomst en een kwade terroristische moslim.

Slachtoffers niet, nee, maar wel het poco publiek.

kojak 21 juni 2020 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 9368435)

Dat is nog geen reden om leugens zoals ' De Sharia politie komt naar U toe, of U dat wil of niet ' te komen vertellen bij dit voorval.

Als provocatie kan dit wel tellen. Je mag er fier op zijn. ;)

maddox 21 juni 2020 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368521)
Dat is nog geen reden om leugens zoals ' De Sharia politie komt naar U toe, of U dat wil of niet ' te komen vertellen bij dit voorval.

En zo'n leegmoorden van een terrasje is geen provocatie?

Ben benieuwd hoe u een molotov in een volle moskee zou noemen?

Lukkas 21 juni 2020 11:52

Citaat:

Fake news.

Bij deze dus rechtgezet.

Hoera, er is niets aan de hand !!!

Elio di Supo 21 juni 2020 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368521)

Oef, er waren 3 personen bewerkt met een mes omdat ze bier dronken MAAR er was geen terroristisch motief. Eind goed al goed he :-D

daiwa 21 juni 2020 12:50

Citaat:

Fake news.

Bij deze dus rechtgezet.

Geen fake news maar de waarheid !

Citaat:

Steekpartij in Reading dan toch behandeld als terreurdaad.

stab 21 juni 2020 12:59

Citaat:

Fake news.

Bij deze dus rechtgezet.

ondertussen van de bbc :
https://www.bbc.com/news/live/uk-53124463
UK Park stabbings declared 'terrorist incident'

daiwa 21 juni 2020 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9368599)
ondertussen van de bbc :
https://www.bbc.com/news/live/uk-53124463
UK Park stabbings declared 'terrorist incident'

Kojak heeft de gewoonte de waarheid te ontkennen ook al staat ze zwart op wit gedrukt.

Lukkas 21 juni 2020 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9368591)
Geen fake news maar de waarheid !

Hallo, Kojak?

Lukkas 21 juni 2020 13:36

En natuurlijk geen sprake van racisme, nietwaar linkiewinkies?

Glennos1 21 juni 2020 13:45

Nog een paar decennia en de slachtoffers worden aangeklaagd wegens provoceren met hun onreine alcohol. Wat een racistische daad om dat op te drinken in de nabijheid van moslims.

maddox 21 juni 2020 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9368619)
Nog een paar decennia en de slachtoffers worden aangeklaagd wegens provoceren met hun onreine alcohol. Wat een racistische daad om dat op te drinken in de nabijheid van moslims.

Dat vraagt geen decennia. Er zijn Belgische werkgevers die al even de Ramadam als standaard op de werkvloer doorgevoerd hebben. Niet eten of drinken waar langetenenklagers het kunnen zien gedurende die maand.

Natuurlijk is dat niet duidelijk op schrift gesteld, maar de omfloerste taal maakt alles mogelijk.

kojak 21 juni 2020 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9368603)
Kojak heeft de gewoonte de waarheid te ontkennen ook al staat ze zwart op wit gedrukt.

Daiwa heeft de gewoonte om zaken steeds maar te verdraaien. :lol:

'...Een uur eerder zei de Britse minister van Volksgezondheid Matt Hancock nog dat de steekpartij niet als terreurdaad werd bestempeld....'

Dat ze het nadien dan weer anders zijn gaan bekijken is nog altijd geen leugen van mijn kant uit.

Bij deze Daiwa weer eens op zijn plaats gezet.
Hou dus je laag bij de grondse commentaren maar netjes voor u. ;)

Elio di Supo 21 juni 2020 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368636)
Daiwa heeft de gewoonte om zaken steeds maar te verdraaien. :lol:

'...Een uur eerder zei de Britse minister van Volksgezondheid Matt Hancock nog dat de steekpartij niet als terreurdaad werd bestempeld....'

Dat ze het nadien dan weer anders zijn gaan bekijken is nog altijd geen leugen van mijn kant uit.

Bij deze Daiwa weer eens op zijn plaats gezet.
Hou dus je laag bij de grondse commentaren maar netjes voor u. ;)

Dank u om op zulk een treffende wijze de correcte waanzin te illustreren. Er is geen vuiltje aan de lucht want het was geen terreurdaad. Oef, het was maar een verwarde. Heheh.

Elio di Supo 21 juni 2020 14:26

Politieke correctheid is een mentale aberratie die ons niet toelaat als soort te overleven en verder te evolueren. Mss is het een ingebouwde noodzakelijkheid om overbevolking tegen te gaan.

kojak 21 juni 2020 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9368639)
Dank u om op zulk een treffende wijze de correcte waanzin te illustreren. Er is geen vuiltje aan de lucht want het was geen terreurdaad. Oef, het was maar een verwarde. Heheh.

Initieel werd er medegedeeld dat het geen terreurdaad was.
Wat is nu het probleem ?

Elio di Supo 21 juni 2020 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368642)
Wat is nu het probleem ?

Dat men lukraak mensen met een mes aanvalt omdat ze alcohol drinken is dus geen maatschappelijk probleem voor u? Qua cynisme kan dat wel tellen he.

maddox 21 juni 2020 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368642)
Wat is nu het probleem ?

Omdat een politiek gestuurd media-systeem iets beweert is dat gewoon zo.

U bent een goede VRT adept.

kojak 21 juni 2020 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9368647)
Dat men lukraak mensen met een mes aanvalt omdat ze alcohol drinken is dus geen maatschappelijk probleem voor u? Qua cynisme kan dat wel tellen he.

Waar heb ik dat ergens gezegd ?

Gelieve me geen woorden in mijn mond te leggen die ik niet gezegd heb.

kojak 21 juni 2020 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9368648)
Omdat een politiek gestuurd media-systeem iets beweert is dat gewoon zo.

U bent een goede VRT adept.

VRT ?
Ik had mijn info uit de krant. :lol:

maddox 21 juni 2020 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368650)
VRT ?
Ik had mijn info uit de krant. :lol:

Maakt dat zoveel verschil uit in Blegië.

Ik besef maar al te goed dat u geen info uit het Palliterke of Sceptre wil halen.

Elio di Supo 21 juni 2020 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368649)
Waar heb ik dat ergens gezegd ?

Gelieve me geen woorden in mijn mond te leggen die ik niet gezegd heb.

U doet er alles aan om het te minimaliseren door te benadrukken dat het geen terreurdaad betreft. Wat wil u daar eigenlijk mee bereiken? Toch een banalisering vd feiten nietwaar?

Elio di Supo 21 juni 2020 14:50

Probeer eens het volgende voor te stellen; blanke valt drie moslima's aan met een mes en verwondt hen omdat ze een hoofddoek droegen.

Zouden we hier dan ook een semantische discussie voeren of het nu een terreurdaad betrof of niet? Zouden er wereldwijde protesten volgen en zou dit "viraal" gaan? Vast en zeker.

Nu waren het "slegs blankes" en white lives don't matter so much. Dus doorlopen mensen, niets aan het handje hier.

kojak 21 juni 2020 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9368654)
U doet er alles aan om het te minimaliseren door te benadrukken dat het geen terreurdaad betreft. Wat wil u daar eigenlijk mee bereiken? Toch een banalisering vd feiten nietwaar?

Nogmaals... Gelieve me geen woorden in mijn mond te leggen die ik niet gezegd heb.

Initieel was er geen enkele link met terreur uit de hoek van de Islam.

Duidelijk nu ?

Elio di Supo 21 juni 2020 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368656)
Nogmaals... Gelieve me geen woorden in mijn mond te leggen die ik niet gezegd heb.

Initieel was er geen enkele link met terreur uit de hoek van de Islam.

Duidelijk nu ?

Als ik stel dat u een en ander wil banaliseren leg ik dan ook woorden in je mond?

kojak 21 juni 2020 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9368652)
Maakt dat zoveel verschil uit in Blegië.

Ik besef maar al te goed dat u geen info uit het Palliterke of Sceptre wil halen.

Ga je ook nog beweren dat deze objectiever zijn dan bvb De Standaard ? :lol:

kojak 21 juni 2020 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9368657)
Als ik stel dat u een en ander wil banaliseren leg ik dan ook woorden in je mond?

Verklaar je eens nader als je wil ?

Vlad 21 juni 2020 14:58

Citaat:

Fake news.

Bij deze dus rechtgezet.

Proficiat jong. Drie mensen dood neer gestoken fake news noemen .... ge kunt weer fier zijn op uzelve. Wekelijks, bijna dagelijks, sterven Europese Aborigines door messteken van de kolonisten. Waar blijven de manifestaties daarover ? De overheden en media onderdrukken ze met psychisch geweld. Rechts is dom rechts is dom rechts is dom rechts is nazi rechts is nazi rechts is fascistisch rechts is dom rechts is fake news rechts is dom rechts is fake news white privilege, discriminatie, rechts is dom, racisme racisme, ... ja daar wil ik niet bijhoren hoor ... zolang ze mij maar niet doodsteken ... schandalig is het.

Lukkas 21 juni 2020 15:02

Citaat:

2!

Ze krijgen het weeral niet gezegd in de media dat het om een ISLAMITISCHE terreurdaad gaat. Zoals ook het straatgeweld en criminaliteit van 'bepaalde jongeren' ook zuiver islamitisch terreur is, maar afgedaan wordt als een niemendalletje. Niet te geloven hoe men die brutale sekte in bescherming blijft nemen.

Zipper 21 juni 2020 15:39

Citaat:

3!!

Elio di Supo 21 juni 2020 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368659)
Verklaar je eens nader als je wil ?

OK ander voorbeeldje. Wat jij doet komt neer om de discussie inzake de dood van George Floyd te herleiden tot een semantische discussie of het al dan niet een zaak betreft van ofwel een systematische problematiek in de relatie tss politie ej burgers of het herleiden tot een individuele zaak van een enkele agent bij wie de stoppen doorsloegen zodat we de zaak Floyd niet meer moeten maken dan het is.

Dat laatste is zo'n beetje wat jij nu aan het doen bent.

Svennies 21 juni 2020 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9368657)

De krant gisteren liet het volgende optekenen...

Citaat:

Verschillende Britse media hadden zaterdagavond gemeld dat het incident als een mogelijke daad van terrorisme wordt beschouwd. Maar dat wordt in een mededeling van de politie van Thames Valley tegengesproken. Omdat er nog geen duidelijkheid bestaat over de motieven van de dader, worden alle opties wel open gehouden.
Met andere woorden,de politie wou op dat moment nog niet bevestigen dat het om een terreurdaad ging,maar ze hielden er wél rekening mee..

Maar daar zal Kojak naar goede gewoonte wel over gelezen hebben...:roll::roll:

https://www.hln.be/nieuws/drie-doden...9bc2/#comments

kojak 21 juni 2020 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9368676)
OK ander voorbeeldje. Wat jij doet komt neer om de discussie inzake de dood van George Floyd te herleiden tot een semantische discussie of het al dan niet een zaak betreft van ofwel een systematische problematiek in de relatie tss politie ej burgers of het herleiden tot een individuele zaak van een enkele agent bij wie de stoppen doorsloegen zodat we de zaak Floyd niet meer moeten maken dan het is.

Dat laatste is zo'n beetje wat jij nu aan het doen bent.

Als jij dat denkt, dan denk je volledig verkeerd.
Dat er problemen zijn met vreemdelingen dat ga ik ook niet ontkennen maar op voorhand altijd alles in hun schoenen proberen te schuiven is me wel een brug te ver.
In andere draden op dit forum zien we net hetzelfde gebeuren.
Gisteren was het hier trouwens idem-dito.
Wat voor-oordelen betreft druipt het hier gewoon af.
Straks gaat men hier nog gaan beweren dat de CCC en de bende van Nijvel ook hun oorsprong in de Islam hebben.

kojak 21 juni 2020 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9368680)
De krant gisteren liet het volgende optekenen...

Met andere woorden,de politie wou op dat moment nog niet bevestigen dat het om een terreurdaad ging,maar ze hielden er wél rekening mee..

Maar daar zal Kojak naar goede gewoonte wel over gelezen hebben...:roll::roll:

https://www.hln.be/nieuws/drie-doden...9bc2/#comments

Uit goede gewoonte... :lol:
Ik heb het op de radio gehoord én ik heb een link geplaatst naar de Standaard.
Maar dat zal jij mss 'naar goede gewoonte' niet gelezen hebben zeker ?
Maw, ik kaats de bal gewoon terug. ;)

Zucht 21 juni 2020 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368683)
Dat er problemen zijn met vreemdelingen dat ga ik ook niet ontkennen maar op voorhand altijd alles in hun schoenen proberen te schuiven is me wel een brug te ver.
Straks gaat men hier nog gaan beweren dat de CCC en de bende van Nijvel ook hun oorsprong in de Islam hebben.

De CCC waren communisten en de bende van Nijvel is gelinkt aan extreem rechts.
Ontken jij die linken ook ? Waren het misschien toch maar gewone individuen die om één of andere persoonlijke reden onbekende burgers en/of instellingen aanvielen ?
Zoals al die moslims toevallig doen.

Elio di Supo 21 juni 2020 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9368683)

Je maakt er een karikatuur van he. Als men mensen lukraak met een mes bewerkt is er een probleem. Als men het in zijn hoofd haalt om een vrachtwagen te kapen en op een massa in te rijden op een kerstmarkt dan is er een probleem. Als men zomaar onbekenden omver rijdt met de bedoeling ze te doden oop de promenade des Anglais in Nice dan is er een probleem. Als men een regisseur op straat vermoordt omdat men het niet eens is met zijn film dan is er een probleem. Als men een tekenaar met de dood bedreigt omwille van cartoons dan is er een probleem.

Een dieper liggend probleem en niet een verzameling van kleine micro-feitjes waarin telkens een verwarde de hoofdrol speelt. Of een verwijzing naar een verre oorlog die om de een of andere reden het doden van willekeurige slachtoffers goedpraat.

Als Hans Van Temsche racistische moorden pleegt dan is er een probleem. Als een racistische tiener in Zuid-Carolina een kerk binnenstapt en zwarten neerschiet is er een probleem. Als er een zwarte man sterft door politiegeweld dan is er een probleem. Het verschil is dat die zaken wereldwijde afkeuring veroorzaken en massale protesten en wetgevingen dienen veranderd en allerlei commitees dienen opgericht etc etc etc

Maar ik heb dergelijke dynamiek niet vastgesteld na de moorden in de Bataclang of de kerstmarkt in Berlijn of in Nice. En dat mijn beste is een probleem.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be