![]() |
Cordon doorbroken: NVA en CD&V gaan samen met VB.
Om de abortuswetgeving tegen te houden.
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10239126.html Het moest er ooit eens van komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ben je daar ongelukkig over? Edit: ik ga er van uit dat VB nodig was om dit amendement in te dienen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lager kan je niet vallen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is echt serieus nieuws voor mij. Maar ik begrijp jou niet. Zit je ermee verveeld? Ik dacht dat je het goed zou vinden. 8O |
Citaat:
|
Citaat:
Het cordon is 1 ding : de onderlinge afspraak onder democratische partijen om nooit een bestuursakkoord af te sluiten met de Bruine Horde. Dat heeft geen kloten van de Schoof te maken met het feit dat de Bruine club mee amendementen of wetsvoorstellen en/of ontwerpen meestemt in het parlement. Er is hier dus om evidente redenen geen sprake van een doorbreking van het cordon. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:lol::lol: Het doel heiligt de middelen Alle partijen "gebruiken" het VB als het hun goed uitkomt. Zowel in positieve als in negatieve zin. Geen enkele partij ligt daar wakker van. Het zijn alleen de domme kiezers van de 'democratische' partijen die hier bezorgd om zijn. |
Wat was de uitspraak van Bart De Wever over voorstellen uit het parlement van het Vlaams Belang nu weer ? Iets met als het Vlaams Belang zou voorstellen dat de zon mag schijnen, N-VA het nooit zou steunen of zo.
|
Citaat:
Blaten en lullen omdat over discriminatie en racisme van een partij die niet beantwoordt aan hun waanwijze ideeën maar zelf maken ze er geen punt van om verkozenen te discrimineren en uit te sluiten voor wie het eigen volk eerst hoort te komen. Ze zijn zover heen dat ze niet eens meer merken dat ze doen wat ze anderen verwijten. |
Citaat:
Zo ja dan doorbreken de tegenstanders van de ingediende wet het cordon. Is dat nu zo moeilijk? En ik ben uiteraard tegen de ideologie van het VB laat dat duidelijk zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat cordon heeft altijd gediend om de kiezers van de 'democratische' partijen zand in de ogen te strooien. Een cordon sanitaire is onmogelijk in een democratie. Dan heb je een dictatuur. |
Citaat:
De CD&V en de NVA hebben het cordon doorbroken. En de VB aanhangers vinden dat blijkbaar niet leuk. Ik begrijp er niets meer van. ;-) |
Citaat:
In tegenstelling tot wat sommigen beweren is gewoon politieke samenwerking al voldoende om het cordon te breken zoals te lezen staat in de laatste versie van de resolutie. Strict theoretisch gezien is die resolutie van 2000 in 2004 gedegradeerd tot WC papier en kan er geen sprake zijn van een cordon met het belang. |
Citaat:
Wat wil jij VLB? Dat het VB haar overtuiging verloochent om De Wever en de tsjeven te plezieren? Het probleem van de "liberale" apostelen is dat ze er veel te zeker van waren dat ze het abortuspleit met de vingers in de neus zouden winnen. Pretentie is het mooiste bewijs van domheid, en hoogmoed komt voor de val. Bouchez met de grand bouche verliest waarschijnlijk het pokerspel. De kaarten vallen tegen. Dit is niet meer dan een aperitiefje voor het voorgerecht. Het hoofdgerecht en het dessert zijn de koks nog aan het voorbereiden. Of dachten jullie écht dat de vérregaande verkrachting van de democratie ten eeuwigen dage zonder gevolgen zou blijven? Dat er nooit andere kapiteins aan het roer zouden komen te staan dankzij politieke uitsluitingsmechanismes zoals het cordon sanitaire? Aan de verzuurde reacties van de blauwe apostelen was al langer te merken dat ze zich ervan bewust waren dat de tijd van politiek negationisme kortte. Nu nog de ultieme mislukking van de zoveelste poging om een federaal gedrocht ter wereld te brengen. Na twee voldragen zwangerschappen moest en zou er een kind geboren worden. De abortuswetgeving lijkt het ongeboren kind fataal te worden. De politieke doktoors zullen het hoe dan ook met een mentaal gehandicapte of doodgeboren vrucht van hun daden moeten doen. Bereidt jullie maar beter voor op wat komen gaat want het beste wat jullie te verwachten hebben is een uiterst pijnlijke bevalling plus een hoop complicaties. |
Citaat:
Leg maar vlug een serieuze reserve aan papieren zakdoekjes aan want het zal hard nodig worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het cordon betekent nu eenmaal niet dat niemand mag stemmen gelijk het VB stemt. Want dan zou het VB alles kunnen blokkeren door VOOR te stemmen, want, volgens jouw 'logica', zou iedereen dan moeten tegen stemmen. Je bent dus verkeerd, en geen klein beetje. |
Citaat:
Ik mocht hopen dat je gelijk hebt, maar eensgezind zijn over een dossier is niet hetzelfde als een cordon doorbreken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het VB iets voorstelt dat goed is voor de samenleving, moet dat goedgekeurd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be