Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Coens krijgt intern weerstand voor zijn schoothondjes gedrag. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254910)

Dadeemelee 24 augustus 2020 18:42

Coens krijgt intern weerstand voor zijn schoothondjes gedrag.

Coens tekent een blanco cheque voor PS en NVA, maar nu wil hij meer dan linzensoep. De sukkel wist niet eens wat er in de nota van de Bubbel van Bart en Pol stond, maar nu gaat hij de grote Jan uithangen.

https://www.demorgen.be/politiek/wij...niet~b2571412/

Citaat:

Vijftien maanden na de verkiezingen is CD&V dan toch bereid om het gesprek aan te gaan met paars-groen. Maar de partij eist wel garanties. ‘Wij laten ons niet verleiden met een bord linzensoep’, zegt Kris Peeters.

Het lijkt erop dat Coens intern overhoop ligt met de ‘federalen’. Niet alle CD&V’ers willen het schoothondje van Bart zijn.

Citaat:

De opening ligt gevoelig, want de partij is intern verdeeld. Zo is de federale fractie duidelijk optimistischer over Vivaldi dan de Vlaamse. De federale parlementsleden huiveren van het vooruitzicht om naast N-VA en Vlaams Belang in de oppositie te gaan zitten. De kans is groot dat ze daar wegdeemsteren. Op Vlaams niveau vreest men vooral de reactie van coalitiepartner N-VA. “N-VA zal het leven van Open Vld erg zuur proberen maken, en ook voor ons dreigen er stevige repercussies”, luidt de Vlaamse analyse.

Eduard Khil 24 augustus 2020 18:48

ik zie dat jij vooral dingen leest die je wil lezen :lol:

Het stuk gemist waar Coens zegt dat de "link met de regioregeringen er moet zijn"?

Dat, plus het interview van Debacker op radio 1 deze morgen doet toch uitschijnen dat paarsgroen nog verre van zeker is.

Vrijheideerst 24 augustus 2020 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429271)

Het stuk gemist waar Coens zegt dat de "link met de regioregeringen er moet zijn"?

Dat, plus het interview van Debacker op radio 1 deze morgen doet toch uitschijnen dat paarsgroen nog verre van zeker is.

Dademel moet dringend minder naar Van Het Groenewoud luisteren, zeg dat Vrijheideerst het gezegd heeft. Ja, die van Koekelberg.

Crevits' uitspraak is hij ook al vergeten me dunkt.

:rofl:

BWarrior 24 augustus 2020 18:52

Als de federale regering gelinkt moet worden met de deelregeringen, waarom is er dan federalisme nodig?

Dadeemelee 24 augustus 2020 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429271)

Wat ik lees is dat er bij de CD&V twee kampen zijn. Ik dacht dat Coens de echte baas was. Niet dus.

En die link betekent: ‘ik persoonlijk los de NVA niet’.

Dadeemelee 24 augustus 2020 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9429277)
Dademel moet dringend minder naar Van Het Groenewoud luisteren, zeg dat Vrijheideerst het gezegd heeft. Ja, die van Koekelberg.

Crevits' uitspraak is hij ook al vergeten me dunkt.

:rofl:

De NVA is er nu ook al in geslaagd de CD&V intern uit mekaar te spelen. Binnenkort hebben ze daar ook een Spirit.

^_^ 24 augustus 2020 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429286)
De NVA is er nu ook al in geslaagd de CD&V intern uit mekaar te spelen. Binnenkort hebben ze daar ook een Spirit.

NCD 2.0

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:03

zopas Pieter Jan Desmedt in Ter Zake: er is geen zin bij CD&V om mee te doen aan vivaldi. Officieel zeggen ze wel dat ze nog willen meepraten, in de feiten willen ze dat niet doen.

Vrijheideerst 24 augustus 2020 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429292)
zopas Pieter Jan Desmedt in Ter Zake: er is geen zin bij CD&V om mee te doen aan vivaldi. Officieel zeggen ze wel dat ze nog willen meepraten, in de feiten willen ze dat niet doen.

Wat maakt Dademel daarvan?

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:07

Desmet is pessimistisch voor een regering. Weinig zien nog een uitweg. Misschien in stoemelings toch verkiezingen

Glennos1 24 augustus 2020 19:07

Het is ronduit gevaarlijk voor CD&V om in Vivaldi als overbodige partij te stappen... Bouchez heeft nu al gedreigd om de abortus te stemmen ondanks zijn regeringspartner (ja wilmes 2 is een regering) er tegen is. Stel je voor dat ze dat doen in een Vivaldi regering... Gezichtsverlies gegarandeerd of ze nu in die regering blijven of er uit gaan lopen.

BWarrior 24 augustus 2020 19:07

Citaat:

CD&V is en blijft natuurlijk wel een machtspartij. Ik vermoed dat ze voor de macht kiezen indien ze voor de keuze gesteld worden: Vivaldi of oppositie (of, verkiezingen).

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:09

Citaat:

Dat is een journalist als een ander. Ik lees:

https://www.demorgen.be/politiek/wil...niet~b2571412/

Citaat:

“Het licht staat niet op groen, maar ook niet op rood”, zegt een parlementslid na afloop van de vergadering met Coens. Officieel heeft CD&V nog geen keuze gemaakt. De conclusie uit de twee uur durende gedachtewisseling is wel dat CD&V niet langer haar veto stelt tegen de gesprekken over Vivaldi. Dat is op zich een opmerkelijke bocht, die Coens afgelopen weekend al voorzichtig had ingezet. De parlementsleden geven Vivaldi een kans.

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 9429297)
Het is ronduit gevaarlijk voor CD&V om in Vivaldi als overbodige partij te stappen... Bouchez heeft nu al gedreigd om de abortus te stemmen ondanks zijn regeringspartner (ja wilmes 2 is een regering) er tegen is. Stel je voor dat ze dat doen in een Vivaldi regering... Gezichtsverlies gegarandeerd of ze nu in die regering blijven of er uit gaan lopen.

Dat is gemakkelijke pasmunt. Geen hervorming abortuswet. Hoera!

BWarrior 24 augustus 2020 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429301)

Eigenlijk hangt alles van de liberalen af. Als die willen is er een regering zonder CD&V. Al vraag ik me af of ze het zo hard willen spelen...

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429301)

"Coens heeft de bocht ingezet"

Maar verkondigt vandaag wel dat de verbinding met de regioregering héél belangrijk is :lol:

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9429305)
Eigenlijk hangt alles van de liberalen af. Als die willen is er een regering zonder CD&V. Al vraag ik me af of ze het zo hard willen spelen...

Met CDH of Defi? Zo dom zijn ze niet.

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429306)
"Coens heeft de bocht ingezet"

Maar verkondigt vandaag wel dat de verbinding met de regioregering héél belangrijk is :lol:

Coens got problems. :lol:

BWarrior 24 augustus 2020 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429307)
Met CDH of Defi? Zo dom zijn ze niet.

Met CD&V valt binnen paarsgroen wellicht geen coherent beleid te voeren. Ik denk ook niet dat CD&V in een regering stapt zonder de N-VA...

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9429310)
Met CD&V valt binnen paarsgroen wellicht geen coherent beleid te voeren. Ik denk ook niet dat CD&V in een regering stapt zonder de N-VA...

Ik dacht dat ook, maar nu lees ik dat artikel in DeMorgen. Ze hebben er dus wel twee uur serieus over gedebatteerd binnen de CD&V.

Den Ardennees 24 augustus 2020 19:16

Ethische thema's zijn eigenlijk het enige waarmee CD&V zich nog wat onderscheidt van de anderen. Voor de rest is de partij perfect inwisselbaar met de SP.A... nog een partij die nog nauwelijks kiezers weet te bekoren.

Ik geef de CD&V nog hooguit tien jaar, en het is gedaan met die partij. Iemand die het niet eens is met me?

BWarrior 24 augustus 2020 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429313)
Ik dacht dat ook, maar nu lees ik dat artikel in DeMorgen. Ze hebben er dus wel twee uur serieus over gedebatteerd binnen de CD&V.

Staat dat achter een paywall?

Glennos1 24 augustus 2020 19:19

Een Vlaamse regering van VLD Spa Groen en CD&V met gedoogsteun van PVDA. En Coens heeft zijn regering met een link in de regio's.

NVA kan dreigen maar als VLD en CDV zonder NVA in een federale regering zitten, kan NVA ook geen Vlaamse regering maken zonder Vivaldi partijen... met het VB hebben ze geen meerderheid.

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429313)

natuurlijk hebben ze er over gedebatteerd. En de boodschap is dat ze niet staan te springen voor vivaldi. Maar dat het alternatief mogelijks verkiezingen zijn.

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9429316)
Staat dat achter een paywall?

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=13

En

Citaat:

Ook aan de basis is CD&V verdeeld. Terwijl de christelijke arbeidersbeweging Beweging.net gewonnen is voor Vivaldi, geven de meeste CD&V-burgemeesters de voorkeur aan een regering met N-VA. Als Coens de gok waagt, moet hij dus opletten dat hij deze mandatarissen niet afstoot.

BWarrior 24 augustus 2020 19:23

Citaat:

Als Coens de gok waagt, moet hij dus opletten dat hij deze mandatarissen niet afstoot.

En Hendrik Bogaert ;-)

Pandareus 24 augustus 2020 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9429298)
CD&V is en blijft natuurlijk wel een machtspartij. Ik vermoed dat ze voor de macht kiezen indien ze voor de keuze gesteld worden: Vivaldi of oppositie (of, verkiezingen).

Uiteraard is dat zo...

Al die quatsch met dreigementen rond verkiezingen is het papier niet waard waarop het gedrukt is...

In de meerderheid geraken = gewonnen hebben
In de oppositie eindigen = verloren hebben
Verkiezingen = gebuttfucked worden door Blokkers en Communisten

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429322)

de beweging.net zijn groenen. Die stemmen al lang niet meer cd&v.

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429332)
de beweging.net zijn groenen. Die stemmen al lang niet meer cd&v.

Tu quoqe? :-P

Xenophon 24 augustus 2020 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9429327)
En Hendrik Bogaert ;-)

Vrees niets, Bogaert volgt de postjes terwijl hij af en toe roept, "pas op of we worden rechts"...

Je moet al een serieuze politieke idioot zijn om die man ernstig te nemen.

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429334)
Tu quoqe? :-P

ik heb nog nooit voor de tsjeeven gestemd. En al zeker niet voor de groenen. Ik ben geen achterlijk stuk stront hé :lol:

Dadeemelee 24 augustus 2020 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429338)
ik heb nog nooit voor de tsjeeven gestemd. En al zeker niet voor de groenen. Ik ben geen achterlijk stuk stront hé :lol:

Ik had het over beweging.net. ;-)

Dat is eigenlijk de enige solide basis die ze nog hebben. De Vlaams Nationalist gaan uithangen = stemmen verliezen aan de NVA.

Eduard Khil 24 augustus 2020 19:36

het is tijd voor een nieuw vlaams kartel. En net zoals bij het eerste kartel, zal de n-va wel bepalen wat er moet gebeuren :lol:

Henri1 24 augustus 2020 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9429314)
Ethische thema's zijn eigenlijk het enige waarmee CD&V zich nog wat onderscheidt van de anderen. Voor de rest is de partij perfect inwisselbaar met de SP.A... nog een partij die nog nauwelijks kiezers weet te bekoren.

Ik geef de CD&V nog hooguit tien jaar, en het is gedaan met die partij. Iemand die het niet eens is met me?

Dat werd ook gezegd toen het VB op een historisch dieptepunt zat.

BWarrior 24 augustus 2020 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429344)
het is tijd voor een nieuw vlaams kartel. En net zoals bij het eerste kartel, zal de n-va wel bepalen wat er moet gebeuren :lol:

CD&V-NVA-LDD-VB

Zipper 24 augustus 2020 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9429347)
CD&V-NVA-LDD-VB

Awel, met die combinatie zou ik gerust kunnen leven

marie daenen 24 augustus 2020 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9429278)
Als de federale regering gelinkt moet worden met de deelregeringen, waarom is er dan federalisme nodig?

Wat bedoel je??? Moet de federale regering niet gelinkt zijn met de wil van alle Belgen; niet alleen de franstaligen???
Want dat er geen regering komt is omdat ze hun franstalige privileges en de totaal ondemocratische opgestelde transfers uit Vlaanderen niet willen opgeven...???
Oh ja de Vlamingen tellen niet in dit land...

marie daenen 24 augustus 2020 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9429280)
Wat ik lees is dat er bij de CD&V twee kampen zijn. Ik dacht dat Coens de echte baas was. Niet dus.

En die link betekent: ‘ik persoonlijk los de NVA niet’.

Nog zo'n goede... het past niet in jouw kraampje en dan gaan we maar over twee kampen spreken; alsof dat niet overal het geval is... maar ja, dan interesseert het jouw geval niet en moet je de tegenstander niet afbreken...

marie daenen 24 augustus 2020 20:09

Citaat:

Hopelijk is het ook zo...

Pandareus 24 augustus 2020 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9429344)

Geen kartel, een fusie. (zeg maar : een overname door n-va van de volledige cd&v, en ze daarna intern in de partij volledig kapot maken.)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be