![]() |
Hoe lang gaat u nog separatist blijven?
De pro-Belgische uitspraken door de toekomstige Koning der Belgen, Kroonprins Filip Van Saxen-Coburg, hebben een enorme indruk nagelaten op de bevolking, hetzij positief, hetzij (in mindere mate) negatief. Deze schokgolf heeft ongetwijfeld een impact gehad op het flamingantisme, en dus op het separatisme. Ongetwijfeld zijn er mensen die zich bekeerd hebben, en die hun Belg zijn aanvaarden, en er trots op zijn.
Graag wil ik hier op dit forum eens pollsen hoeveel van de flamimbo's zich uiteindelijk bekeerden, en indien dat nog niet het geval was, hoe lang ze nog denken separatist te blijven (hetgeen toch wel een gevaarlijke houding zal worden in de toekomst -> Filip, pad, kruisen...). Stemmen maar!* [size=1]*de poll is publiek, en er zal akte genomen worden van de resultaten[/size] |
Wat een strikvraag. Natuurlijk niet mijn hele leven lang, want wanneer België uiteenvalt moet ik geen separatist meer zijn.
|
Wil je u commentaar even wissen tot dat de rest van uw collega's geantwoord heeft aub? Anders is de pret er ook wel af...
|
Ja, ik denk ook dat veel mensen onder de indruk zijn van de woorden van prins Filip. Stel je voor dat je separatist bent en Filip kruist je pad: dat is even schrikken, zeg. :lol:
|
Citaat:
![]() Hij blijft grappig, onze Yann, de haatman! :rofl: |
Citaat:
|
Ik ben seperatist tot de secessie voltrokken is.
|
Hihihi!
O foei! |
Citaat:
|
Citaat:
|
radicaal: geen seperatist? je hebt nochtans een mooi leeuwke in uw avatar.
|
Ik wil herrenigen datgene wat verdeeld werd in twee onnatuurlijke staten. Separatistisch is datgene wat de eenheid van de Nederlanden in de weg staat, dus ook het belgicisme.
|
Citaat:
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Dietsland |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allé, Johny Boy blijft ook zen leven lang separatist. :roll:
Ofwel denkt hij dus een onafhankelijk Vlaanderen niet meer te mogen meemaken, ofwel blijft hij nog separatist nadat Vlaanderen onafhankelijk �*s. Dat belooft... |
Citaat:
|
Ik ben en blijf separatist: een gezond Vlaanderen is een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik zie enkel meer van hetzelfde mochten we les Saks et Cobourgs inruilen voor de Oranje-Nassau's... In de EU alleen zijn Cyprus (0,7 mln), Denemarken (5 mln), Estland (1,5 mln), Finland (5 mln), Ierland (4 mln), Letland (2,5 mln), Litouwen (3,5 mln), Luxemburg (0,4 mln), Malta (0,4 mln), Slovenië (2 mln) en Slowakije (5,5 mln) onafhankelijke landen met stuk voor stuk lagere inwoneraantallen dan Vlaanderen België (met het worstenhuis op kop) is een plakmiddel tussen 2 gemeenschappen (de Duitstalige uitgezonderd). Voor elke belangrijke beleidsbeslissing ontstaan nieuwe of vernieuwde communautaire knelpunten. Met een afscheuring van 2 verschillende volkeren voorkom je in de toekomst compromissen die aan iedereen veel kost, maar weinig opbrengen |
Citaat:
|
Citaat:
U bent zo zielig door uw enige levensvreugde uit dit soort polls te halen, maar vergeet dat mijn liberale overtuiging vooral mijn separatistische levensvisie sterkt, en dat elke entiteit altijd en overal secessierecht verdient, of dat nu Vlaanderen is, Limburg, Gent, café den Beestmensch,... U verengt het hele debat echter altijd (narrow minded) tot Vlaams separatisme, terwijl men in de meeste andere landen heel normaal om gaat met separatisme. Zo scheidde men in 1993 zonder veel poeha Tsjechië en Slowakije als oplossing voor de problemen van Tsjechoslowakije. Ook intern separatisme komt voor, zoals het kanton Jura in Zwitserland, of zelfs de creatie van Flevoland in Nederland, waarbij o.a. de Noordoostpolder van Overrijsel afgescheurd werd. Ik zeg niet dat separatisme moet in al die gevallen, enkel dat het mag. Veel tragischer is het gesteld met u, die tegelijk separatist (want belgicist) is én anti-separatist is. Dat is pas grollen! :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
Als je dat niet inziet, betekent dit minstens dat je je wensen voor werkelijkheid neemt, meer waarschijnlijk weinig inzicht in die werkelijkheid hebt. Hopelijk blijft het niet bij die ene monarchale uitschuiver.:mrgreen: |
Hilarisch dat Yann blijkbaar écht denkt dat separatisten opeens het licht hebben gezien na een uitspraak van Filip, die in separatistische kringen nooit verder is gekomen dan lijdend voorwerp in heel wat hilarische anekdotes en moppen. Blijkbaar denken ze bij de BUB dat iedereen even slaafs, onnadenkend en klakkeloos prinselijke oekazen aanvaardt als zijzelf...
|
Yann, uw soort is al 175 jaar seperatist ... herinner u het verenigd koninkrijk der nederlanden ...
|
Citaat:
|
Ik zal mezelf dus nooit SEPARATIST noemen.
Vlaamse onafhankelijkheid is geen doel, maar een middel om het Nederlandse grondgebied integraal te herrenigen. Separatisme is slechts een middel om het doel te bereiken, geen doel op zich. We zouden dit Nederlandse einddoel meer moeten benadrukken. Dan zijn ZIJ de separatisten. |
Citaat:
De zogenaamde "Belgische" opstand in 1830 bleek uiteindelijk niets anders te zijn dan een Waalsch/Fransch onderonsje. Daarbij overigens aardig op weg geholpen door de ijdelheid en infantiliteiten van de toenmalige kroonprins Willem, de latere koning Willem II. Meer daarover kan men hier lezen. Het volgende wil ik de lezertjes alvast niet onthouden: Citaat:
En dan heb ik het niet eens over het feit dat hij en de zijnen aanhangers zijn van de internationaal opererende criminele bende die ook wel bekend staat als het Stronthuysch van Saksen-Coburg dat net zoals de Nederlandsche tegenhanger het Stronthuysch van Oranje er beter aan doet om vrijwillig af te treden. |
Citaat:
Dan moet u met Tantist in discussie treden, niet met mij. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben separatist en ik zal het zal het altijd blijven.
|
Citaat:
Voor de vijftigduizendste keer wil ik nogmaals benadrukken hoe de Vlaams-nationalisten erin slagen om elke definitie naar hun hand te draaien. Of het nu over separatisme, collaboratie, landverraad of racisme gaat. Proficiat! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sinds begin 90 jaren is separatisme een geaccepteerd discours. Dit is mss geen bewijs maar alleszins een sterke aanduiding van de mogelijkheid tot realisatie ervan. Volgens mij is zelfs het bestaan van uw partij een teken des tijds dat belgicisten het nodig vinden om zich politiek te organiseren tegen de uiteenspatting van het land. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be