![]() |
Ik heb het vlaggen, maning gekregen van FOD Financiën.
Geachte debiteur,
Wij hebben van u helaas nog geen belastingaangifte mogen ontvangen over het jaar 2019. Op 7 September 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslag procedure voorkomen door direct de aanmaning te voldoen. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om de aanmaning van 15,88 euro voor 7 September 2020 over te schrijven via MyMinFIN FOD Financiën. Kenmerk: R5B114021 Bedrag: 15,88 EUR Te voldoen voor: 7 september 2020 Ik heb dit natuurlijk onmiddellijk betaald. Ik vind dat ik er, met mijn nalatigheid; nog goed van af kom. Ik wist niet dat de FOD Financiën dat stuurde via mail, ik wist ook niet dat je onmiddellijk nalatigheid moest betalen. |
Een deurwaarder voor 16€ ??? :rofl:
|
Citaat:
Waarschijnlijk zouden die kosten voor mij geweest zijn. FOD Financiën <[email protected]> Dit was de afzender. Ik heb voor alle duidelijkheid die mails (ik kreeg er twee omdat ik twee mailadressen heb) doorgestuurd naar: [email protected] |
Citaat:
|
Citaat:
Als je dat niet op papier krijgt van het FOD, dan komt het me voor als een swindle. Een deurwaarder die op enkele dagen beslag komt leggen? Hm... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet wel dat er veel mensen intrappen. |
Citaat:
Ik krijg de laatste tijd nogal wat mails in die aard. Ofwel gaat mijn bankkaart verlopen ofwel heb ik iets gewonnen, maar om recht te hebben moet je een paar euro storten. enz... |
Citaat:
Dat mensen er intrappen, tja, te goedgelovig zeker en schrik van de staat he, bang en onderdanig... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt meer kans op een contact in een spookhuis dan bij een openbaren instelling. |
Citaat:
E-mail servers zoals Mercury kan je op je eigen pc installeren. Je kan alles sturen naar iedereen en je blijft anoniem. Getest tijdens de lessen informatica vorig jaar. Het is opletten. |
Citaat:
Telefoneren doe ik nooit. Zin- en hopeloos. Zoek een goed e-mail adres, en onderbouw je probleem. Altijd antwoord. |
Heb,ook zoiets ontvangen.
Niet op reageren. Wacht nog altijd na 3 maanden op de deurwaarder. |
Een googlen op fiscus en phissing; Dan weet je het wel.
Ik begrijp de overheid in die zin dat je het niet kan blijven uitleggen. De uil moet ook nog willen lezen. |
Citaat:
Half juli kreeg ik een mail van de andere dienst, ze zonden me de documenten die ik gevraagd had in bijlage. Uiteraard de verkeerde documenten. Weer contact opgenomen, twee weken later weer een mail, met uiteraard de verkeerde documenten. Vorige week kreeg ik de juiste documenten toegestuurd, heeft zo'n zes maand geduurd. De volhouder wint, al kan het wel eens eerst volgend jaar zijn. |
Citaat:
Zulke mails staan vol met spelfouten, waardoor de ietwat slimmere medemens deze mails links laat liggen. De dommere medemens laat zich daar niet door afschrikken en betalen die som al te graag. |
Citaat:
e-mail is nog altijd de beste oplossing om een probleem op te lossen. Het voordeel van e-mail tegenover telefoneren is dat de bestemmeling kan nadenken over je vraag of bezorgdheid, alvorens te antwoorden. Ik heb een telefoniste van de overheid aan de telefoon gehad waarbij het duidelijk hoorbaar was dat ze haar boterhammetjes aan het eten was. Ongepast moment. Nooit meer. |
Citaat:
Het is een kwestie van gezond verstand, en vooral niet te goedgelovig zijn. Banken verwittigen je dat je nooit per e-mail wordt gecontacteerd als het gaat om vertrouwelijke informatie. Maar ja, er zal altijd wel een publiek zijn zeker die er intrapt. Dat publiek weet niet eens wat .me betekent. Tenminste als ze het adres van de afzender hebben gelezen. |
Eentje die momenteel ook de ronde doet: ‘Controleer de levering van uw paketje xxxxx’. Bijna iedereen heeft nu wel regelmatig iets van Amazon of Bol besteld.
Ook phishing. |
Citaat:
|
Citaat:
https://fiscaliteit.brussels/nl/contact Of stuur eens een mail naar pakweg de Vietnamese ambassade :roll: |
Citaat:
Trouwens wie werkt er nog of wie is nog bereikbaar ? Iedereen werkt zogezegd van thuis uit ? Neen iedereen ZIT gewoon thuis ...kookt ondertussen laat de hond uit ....past op 2 of 3 kleine koters ....beantwoord zijn privé zaken....poetst wat..doet wat boodschappen ..Maar is nooit bereikbaar als het over het werk gaat. Ze hebben geen mail adres meer en nog minder een telefoon. Zeveraars zijn diegenen die beweren dat al hun mails en telefoons worden beantwoord. Dat is alleen nooit zo als ik er toevallig bij ben...dan lijkt dat opeens niet meer te lukken. Zeveraars zijn het. |
Citaat:
managingmail.me als hoofddomain :-D Even een whois op gedaan: Citaat:
https://porkbun.com/ |
Citaat:
|
Daar doen ze zelfs van in hun broek !! :lol:
|
Citaat:
stuur 1 miljoen zulke en als 0,01% erin trapt spreke je nog altijd over 1000 man die dan 16 euro betalen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be