Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ik heb het vlaggen, maning gekregen van FOD Financiën. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255005)

reservespeler 1 september 2020 17:01

Ik heb het vlaggen, maning gekregen van FOD Financiën.

Geachte debiteur,

Wij hebben van u helaas nog geen belastingaangifte mogen ontvangen over het jaar 2019. Op 7 September 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslag procedure voorkomen door direct de aanmaning te voldoen.

Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om de aanmaning van 15,88 euro voor 7 September 2020 over te schrijven via MyMinFIN FOD Financiën.

Kenmerk: R5B114021
Bedrag: 15,88 EUR
Te voldoen voor: 7 september 2020

Ik heb dit natuurlijk onmiddellijk betaald.
Ik vind dat ik er, met mijn nalatigheid; nog goed van af kom.

Ik wist niet dat de FOD Financiën dat stuurde via mail, ik wist ook niet dat je onmiddellijk nalatigheid moest betalen.

Zipper 1 september 2020 17:04

Een deurwaarder voor 16€ ??? :rofl:

reservespeler 1 september 2020 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9436590)
Een deurwaarder voor 16€ ??? :rofl:

Ja, onbegrijpelijk hé.
Waarschijnlijk zouden die kosten voor mij geweest zijn.

FOD Financiën <[email protected]> Dit was de afzender.

Ik heb voor alle duidelijkheid die mails (ik kreeg er twee omdat ik twee mailadressen heb) doorgestuurd naar: [email protected]

vanderzapig 1 september 2020 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9436616)
Ik heb voor alle duidelijkheid die mails (ik kreeg er twee omdat ik twee mailadressen heb) doorgestuurd naar: [email protected]

Voor of na dat je had betaald?

Xenophon 1 september 2020 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9436587)
Geachte debiteur,

Wij hebben van u helaas nog geen belastingaangifte mogen ontvangen over het jaar 2019. Op 7 September 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslag procedure voorkomen door direct de aanmaning te voldoen.

Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om de aanmaning van 15,88 euro voor 7 September 2020 over te schrijven via MyMinFIN FOD Financiën.

Ik wist niet dat de FOD Financiën dat stuurde via mail, ik wist ook niet dat je onmiddellijk nalatigheid moest betalen.

Klopt dat gegeven over 2019?

Als je dat niet op papier krijgt van het FOD, dan komt het me voor als een swindle.

Een deurwaarder die op enkele dagen beslag komt leggen? Hm...

Dadeemelee 1 september 2020 17:30

Citaat:

Geachte debiteur,

Direct betalen of de luchtvaartpolitie van Charleroi komt uw inboedel kapotslaan. ;-)

Xenophon 1 september 2020 17:30

Citaat:

Ja, onbegrijpelijk hé.

FOD Financiën <fodfinancien@managingmail.me> Dit was de afzender.

.me, waar is dat?

reservespeler 1 september 2020 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9436623)
Voor of na dat je had betaald?

Ik ben niet gek hé.

Dadeemelee 1 september 2020 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9436627)

Als je dat niet op papier krijgt van het FOD, dan komt het me voor als een swindle.

Maar enfin Xeno, het is mogelijk ook phishing als je op die website ook je pincode moet ingeven.

reservespeler 1 september 2020 17:34

Citaat:

Natuurlijk is die mail nep. Doch veel mensen trappen er in.

reservespeler 1 september 2020 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9436629)
Direct betalen of de luchtvaartpolitie van Charleroi komt uw inboedel kapotslaan. ;-)

Dat zou iets zijn hé.

reservespeler 1 september 2020 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9436630)
.me, waar is dat?

Weet ik niet.
Ik weet wel dat er veel mensen intrappen.

reservespeler 1 september 2020 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9436639)
Maar enfin Xeno, het is mogelijk ook phishing als je op die website ook je pincode moet ingeven.

Dat is Phishing!

Ik krijg de laatste tijd nogal wat mails in die aard.

Ofwel gaat mijn bankkaart verlopen ofwel heb ik iets gewonnen, maar om recht te hebben moet je een paar euro storten.
enz...

Xenophon 1 september 2020 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9436640)
Natuurlijk is die mail nep. Doch veel mensen trappen er in.

Ik verschiet er toch van, gewoonlijk krijg je die mail/sms'sen vlak voor een lang weekeind, zodat je geen contact met het FOD kan opnemen.

Dat mensen er intrappen, tja, te goedgelovig zeker en schrik van de staat he, bang en onderdanig...

Zipper 1 september 2020 17:40

Citaat:

Ja, onbegrijpelijk hé.

die zouden zelfs een stuk hoger zijn geweest dan 16€

Dadeemelee 1 september 2020 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9436645)
Dat is Phishing!

Ik krijg de laatste tijd nogal wat mails in die aard.

Ofwel gaat mijn bankkaart verlopen ofwel heb ik iets gewonnen, maar om recht te hebben moet je een paar euro storten.
enz...

Het vervelende is dat er soms ook wel echte invoices zijn via mail. Abonnementen en zo. Dat is dan altijd uitkijken.

Zipper 1 september 2020 17:43

Citaat:

Geachte debiteur,

Is nep, overheid stuurt nooit aanmaningen per email, altijd per brief, al dan niet aangetekend.

Rudy 1 september 2020 17:45

Citaat:

Ja. Die indruk heb ik ook.

Rudy 1 september 2020 17:46

Citaat:

Geachte debiteur,

Kan je eens het e-mail adres van de afzender posten aub ?

Zucht 1 september 2020 17:52

Googlen kan al veel helpen.

https://www.belastingdienst.nl/wps/w..._phishing_mail

Rudy 1 september 2020 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9436689)

Yep. Ik had al een donkerbruin vermoeden.

cookie monster 1 september 2020 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9436669)
Kan je eens het e-mail adres van de afzender posten aub ?

Vwala:
Citaat:

Dat ziet er echt nep uit !! :lol:

droge humor kassa404 2 september 2020 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9436630)
.me, waar is dat?

Montenegro

fred vanhove 2 september 2020 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9436648)
Ik verschiet er toch van, gewoonlijk krijg je die mail/sms'sen vlak voor een lang weekeind, zodat je geen contact met het FOD kan opnemen.

Dat mensen er intrappen, tja, te goedgelovig zeker en schrik van de staat he, bang en onderdanig...

Contact opnemen met een openbare dienst ? Dat is me al in jaren niet meer gelukt. Telefonisch niet meer bereikbaar....en e-mails worden nooit beantwoord.
Je hebt meer kans op een contact in een spookhuis dan bij een openbaren instelling.

Rudy 2 september 2020 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9436928)
Vwala:

Dat ziet er echt nep uit !! :lol:

Dom zelfs dat de afzender .me gebruikt. Pure misleiding.
E-mail servers zoals Mercury kan je op je eigen pc installeren. Je kan alles sturen naar iedereen en je blijft anoniem. Getest tijdens de lessen informatica vorig jaar.
Het is opletten.

Rudy 2 september 2020 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9437686)
Contact opnemen met een openbare dienst ? Dat is me al in jaren niet meer gelukt. Telefonisch niet meer bereikbaar....en e-mails worden nooit beantwoord.
Je hebt meer kans op een contact in een spookhuis dan bij een openbaren instelling.

Daar heb ik nochtans betere ervaringen mee.
Telefoneren doe ik nooit. Zin- en hopeloos.
Zoek een goed e-mail adres, en onderbouw je probleem.
Altijd antwoord.

fabianen 4 september 2020 17:10

Heb,ook zoiets ontvangen.
Niet op reageren.
Wacht nog altijd na 3 maanden op de deurwaarder.

Rudy 4 september 2020 17:21

Een googlen op fiscus en phissing; Dan weet je het wel.

Ik begrijp de overheid in die zin dat je het niet kan blijven uitleggen.
De uil moet ook nog willen lezen.

Xenophon 4 september 2020 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9437686)

Ik had begin februari een bepaalde FOD-dienst gecontacteerd, per email. Zes weken later kreeg ik antwoord waarin men me vertelde dat zij die zaken niet meer deden, maar, men ging de andere dienst wel even op de hoogte stellen zodat die me alsnog konden helpen.

Half juli kreeg ik een mail van de andere dienst, ze zonden me de documenten die ik gevraagd had in bijlage. Uiteraard de verkeerde documenten.
Weer contact opgenomen, twee weken later weer een mail, met uiteraard de verkeerde documenten.

Vorige week kreeg ik de juiste documenten toegestuurd, heeft zo'n zes maand geduurd.

De volhouder wint, al kan het wel eens eerst volgend jaar zijn.

Xenophon 4 september 2020 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9437706)
Dom zelfs dat de afzender .me gebruikt. Pure misleiding.
E-mail servers zoals Mercury kan je op je eigen pc installeren. Je kan alles sturen naar iedereen en je blijft anoniem. Getest tijdens de lessen informatica vorig jaar.
Het is opletten.

Dat is een filtersysteem dat de gangsters gebruiken, dat is zoals de erfenis/geldsom/diamanten enz. die je soms in emails krijgt, maar je moet eerst een bepaalde som storten.
Zulke mails staan vol met spelfouten, waardoor de ietwat slimmere medemens deze mails links laat liggen. De dommere medemens laat zich daar niet door afschrikken en betalen die som al te graag.

Rudy 4 september 2020 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9439225)

De aanhouder wint. Juist. Tenzij je ongelijk zou hebben.
e-mail is nog altijd de beste oplossing om een probleem op te lossen.
Het voordeel van e-mail tegenover telefoneren is dat de bestemmeling kan nadenken over je vraag of bezorgdheid, alvorens te antwoorden.
Ik heb een telefoniste van de overheid aan de telefoon gehad waarbij het duidelijk hoorbaar was dat ze haar boterhammetjes aan het eten was. Ongepast moment. Nooit meer.

Rudy 4 september 2020 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9439233)
Dat is een filtersysteem dat de gangsters gebruiken, dat is zoals de erfenis/geldsom/diamanten enz. die je soms in emails krijgt, maar je moet eerst een bepaalde som storten.
Zulke mails staan vol met spelfouten, waardoor de ietwat slimmere medemens deze mails links laat liggen. De dommere medemens laat zich daar niet door afschrikken en betalen die som al te graag.

Veel van die mails worden correct geformuleerd. Daar zit het hem.
Het is een kwestie van gezond verstand, en vooral niet te goedgelovig zijn.
Banken verwittigen je dat je nooit per e-mail wordt gecontacteerd als het gaat om vertrouwelijke informatie.
Maar ja, er zal altijd wel een publiek zijn zeker die er intrapt.

Dat publiek weet niet eens wat .me betekent. Tenminste als ze het adres van de afzender hebben gelezen.

Dadeemelee 4 september 2020 20:01

Eentje die momenteel ook de ronde doet: ‘Controleer de levering van uw paketje xxxxx’. Bijna iedereen heeft nu wel regelmatig iets van Amazon of Bol besteld.

Ook phishing.

fred vanhove 4 september 2020 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9437711)
Daar heb ik nochtans betere ervaringen mee.
Telefoneren doe ik nooit. Zin- en hopeloos.
Zoek een goed e-mail adres, en onderbouw je probleem.
Altijd antwoord.

Grapjas:-D

fred vanhove 4 september 2020 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9439246)
De aanhouder wint. Juist. Tenzij je ongelijk zou hebben.
e-mail is nog altijd de beste oplossing om een probleem op te lossen.
Het voordeel van e-mail tegenover telefoneren is dat de bestemmeling kan nadenken over je vraag of bezorgdheid, alvorens te antwoorden.
Ik heb een telefoniste van de overheid aan de telefoon gehad waarbij het duidelijk hoorbaar was dat ze haar boterhammetjes aan het eten was. Ongepast moment. Nooit meer.

Stuur eens een e-mail naar deze instelling:-)

https://fiscaliteit.brussels/nl/contact

Of stuur eens een mail naar pakweg de Vietnamese ambassade :roll:

fred vanhove 4 september 2020 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9439225)
Ik had begin februari een bepaalde FOD-dienst gecontacteerd, per email. Zes weken later kreeg ik antwoord waarin men me vertelde dat zij die zaken niet meer deden, maar, men ging de andere dienst wel even op de hoogte stellen zodat die me alsnog konden helpen.

Half juli kreeg ik een mail van de andere dienst, ze zonden me de documenten die ik gevraagd had in bijlage. Uiteraard de verkeerde documenten.
Weer contact opgenomen, twee weken later weer een mail, met uiteraard de verkeerde documenten.

Vorige week kreeg ik de juiste documenten toegestuurd, heeft zo'n zes maand geduurd.

Simpel. Alles draait hier ronduit vierkant.
Trouwens wie werkt er nog of wie is nog bereikbaar ? Iedereen werkt zogezegd van thuis uit ? Neen iedereen ZIT gewoon thuis ...kookt ondertussen laat de hond uit ....past op 2 of 3 kleine koters ....beantwoord zijn privé zaken....poetst wat..doet wat boodschappen ..Maar is nooit bereikbaar als het over het werk gaat. Ze hebben geen mail adres meer en nog minder een telefoon.

Zeveraars zijn diegenen die beweren dat al hun mails en telefoons worden beantwoord. Dat is alleen nooit zo als ik er toevallig bij ben...dan lijkt dat opeens niet meer te lukken. Zeveraars zijn het.

patrickve 5 september 2020 07:00

Citaat:

Ja, onbegrijpelijk hé.

FOD Financiën <fodfinancien@managingmail.me> Dit was de afzender.

Bwahahaha :lol:

managingmail.me als hoofddomain :-D

Even een whois op gedaan:
Citaat:

Domain Name: MANAGINGMAIL.ME
Registry Domain ID: D425500000334621729-AGRS
Registrar WHOIS Server:
Registrar URL:
Updated Date: 2020-08-14T12:30:34Z
Creation Date: 2020-08-14T12:30:34Z
Registry Expiry Date: 2021-08-14T12:30:34Z
Registrar Registration Expiration Date:
Registrar: Porkbun LLC
Registrar IANA ID: 1861
Registrar Abuse Contact Email:
Registrar Abuse Contact Phone:
Reseller:
Domain Status: clientDeleteProhibited https://icann.org/epp#clientDeleteProhibited
Domain Status: clientTransferProhibited https://icann.org/epp#clientTransferProhibited
Domain Status: serverTransferProhibited https://icann.org/epp#serverTransferProhibited
Registrant Organization: Private by Design, LLC
Registrant State/Province: NC
Registrant Country: US
Name Server: MACEIO.PORKBUN.COM
Name Server: SALVADOR.PORKBUN.COM
Name Server: FORTALEZA.PORKBUN.COM
Name Server: CURITIBA.PORKBUN.COM
DNSSEC: unsigned
URL of the ICANN Whois Inaccuracy Complaint Form: https://www.icann.org/wicf/
>>> Last update of WHOIS database: 2020-09-01T13:47:52Z <<<

For more information on Whois status codes, please visit https://icann.org/epp

Access to WHOIS information is provided to assist persons in determining the contents of a domain name registration record in the registry database. The data in this record is provided by The Registry Operator for informational purposes only, and accuracy is not guaranteed. This service is intended only for query-based access. You agree that you will use this data only for lawful purposes and that, under no circumstances will you use this data to (a) allow, enable, or otherwise support the transmission by e-mail, telephone, or facsimile of mass unsolicited, commercial advertising or solicitations to entities other than the data recipient's own existing customers; or (b) enable high volume, automated, electronic processes that send queries or data to the systems of Registry Operator, a Registrar, or Afilias except as reasonably necessary to register domain names or modify existing registrations. All rights reserved. Registry Operator reserves the right to modify these terms at any time. By submitting this query, you agree to abide by this policy.
The Registrar of Record identified in this output may have an RDDS service that can be queried for additional information on how to contact the Registrant, Admin, or Tech contact of the queried domain name.

Hier is de provider waar dat geregistreerd werd:

https://porkbun.com/

Pandareus 5 september 2020 11:36

Citaat:

Geachte debiteur,

Een mail sturen : 'ik ken Jan Jambon', daarna gaan ze je zeker gerust laten.

cookie monster 5 september 2020 12:06

Daar doen ze zelfs van in hun broek !! :lol:

1207 5 september 2020 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9439375)
Veel van die mails worden correct geformuleerd. Daar zit het hem. Het is een kwestie van gezond verstand,

de macht vh getal maakt dit lucratief
stuur 1 miljoen zulke en als 0,01% erin trapt spreke je nog altijd over 1000 man die dan 16 euro betalen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be