![]() |
Van Ranst had het weer zien aankomen
‘Dit zat eraan te komen’
[b]Volgens viroloog Marc Van Ranst komt de lichte stijging van het aantal nieuwe besmettingen in ons land niet uit de lucht gevallen. “Dit zat eraan te komen”, zegt hij op Radio 1. Er was eerst een daling, daarna een afvlakking en uiteindelijk beland je op een plateau. “En dan ben je klaar voor een stijging”, aldus de viroloog. Hij ziet twee factoren die de stijging in de hand hebben gewerkt. “De eerste factor is het terugkeren van vakantie.” Van Ranst wijst erop dat “honderdduizenden mensen” zijn teruggekeerd van landen waar er meer besmettingen zijn dan in ons land. Denk aan Frankrijk en Spanje. “Dan krijg je hier ook meer gevallen”, aldus Van Ranst. Ten tweede is er een zekere moeheid ontstaan tegenover de opgelegde coronamaatregelen. “Dat zorgt dat de maatregelen minder gevolgd worden en dat zien we in de cijfers Met dat soort antwoorden heb je uiteraard altijd gelijk . Wat hebben mensen in Frankrijk dan zoal anders gedaan dan hier ? Verhoudingsgewijs waren er in Frankrijk niet meer mensen besmet als hier. Trouwens de meeste mensen zaten daar gewoon wat in hun vakantiehuisje of voor hun camper ergens in de alpen of pyrineën. Steven Van Gucht is gaan wandelen in de bergen .....:-) De mensen die ik ken die naar Spanje zijn gegaan waren allemaal in dunbevolkte gebieden waar ze voornamelijk alleen wat zijn gaan fietsen. Verbaasd me dat hij nog niet zegt opdat misschien weer meer mensen naar Antwerpen of Brussel zijn geweest.:roll: Als de cijfers morgen weer dalen gaat hij zeggen dat dat komt opdat de mensen weer in hun bubbels zijn verdwenen waarschijnlijk of opdat ze meer thuisblijven want moe van de lange autorit uit vakantie. Ja zo kan je blijven lullen. |
Yet another MVR topic.
Marc Van Ranst heeft afgedaan. Hij hoort thuis in de psychiatrie waar hij bescherming krijgt tegen zichzelf. Dagelijks meerdere topics over hem openen is niet van doen. Kijk voorbeeld naar de dagelijkse politieke uitlatingen van Marc Van Ranst op Twitter. Hij gebruikt de hashtag #nietmijnracisitischepartij om een filmpje van Vlaams Belang voorzitter te retweeten. |
Citaat:
|
Fred heeft het licht gezien. :)
Van Ranst geeft casuele opmerkingen zonder wetenschappelijke onderbouwing, voor elke verhoging of verlaging kun je zo inderdaad makkelijk een 'verkkaring' geven. |
Testjes tellen is hetzelfde als regenwolkjes tellen.
Even nutteloos. |
Er zijn nogal veel topics over Van Ranst.
Als iedere mening of uitspraak een nieuwe topic waard is, tja. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Moet je daar een viroloog voor zijn om een nieuwe stijging te zien aankomen?
Zolang er géén vaccin is dat het virus de baas kan zal het blijven duren en dat kan best nog 'even' duren ... En de regel "blijf in uw kot" of "blijf in uw eigen land" is aardig met de voeten getreden. Niet van te verschieten want véél mensen zijn de manier van leven/de aanpassingen die men in bepaalde gevallen moet maken ferm beu op het ogenblik. De strijd is nog lang niet gestreden. Enige dagen geleden, al mondmaskerdragende had ik nog een gesprek met enkele mensen over het Covid-19. Het gesprek kreeg een pikante wending want iemand sneerde in mijn richting: Bent u viroloog misschien??? Beleefd als ik ben reageerde ik vrij gevat: Nee zeker niet maar toch bedankt voor de promotie. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Gesprekjes vermijden. Iedereen is nu expert. Als een klant over corona begint kijk ik hoe hij zijn hoofd schud en doe ik precies hetzelfde. Gewoon gelijk geven en zo rap als mogelijk weg wezen. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien was ik te beleefd en wilde ik het geladen gesprek niet verder opvoeren? Ik had ook kunnen reageren: "Waddist joeng, godde nog beginnen zagen ook???" :rofl: Zou te boertig kunnen geklonken hebben misschien? Na het 'opstandje' was het gesprek wel afgelopen en iedereen dacht er het zijne/hare van en verdween. |
Citaat:
De Van Ranst way. |
Citaat:
Ik denk dat de strijd dan een honderdjarige oorlog wordt. Blijf in uw eigen land schrijf jij. Mij goed maar van waar komen de besmettingen dan in de VS ? Zijn al die Amerikanen die nu besmet zijn dan op vakantie geweest naar andere landen ? Of zijn al die Iraniërs op vakantie geweest naar de Alpen ? |
Van Ranst heeft het allemaal zien aankomen en perfect voorspeld. Hadden we Van Ranst niet gehad dan hadden we in verhouding het hoogste dodencijfer ter wereld... Of wacht eens even :roll:
|
Van Ranst op 17 juli 2020 : https://www.hln.be/nieuws/binnenland...golf~af5123c6/
Een golf die niet zichtbaar is in de ziekenhuizen en in de dodencijfers en eigenlijk zelfs niet in persoonlijke getuigenissen van mensen die zouden ziek zijn en thuis uitzieken. En nu lappen ze het dus weer. En dat allemaal met hun inadequate PCR-testen. Zo gaan ze de coronazwendel natuurlijk kunnen blijven instandhouden. Maar blijkbaar zijn er velen zo geïndoctrineerd en bang gemaakt dat ze zelfs op plekken waar ze geen mondmasker moeten dragen, dit toch doen. Triestig ! |
FOLLOW THE MONEY
Pierre VAn Damme: https://www.flandersinvestmentandtra...ed-in-flanders https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...rden-nieuwe-e/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Als ik Marc Van Ranst zou zijn, zou ik geld vragen aan de media voor elke 'toelichting'.
Die man is echt naïef te denken dat men hem steeds vraagt voor zijn deskundigheid. Hij is enorm populair zowel negatief als positief. (zie het aantal topic's op dit forum) ;) dat de kranten en de tv-zenders hun reclame-inkomsten er op kunnen afstemmen. :lol: |
Typ eens : wits world bank covid 19
|
Citaat:
Ja, en wat gaat er nu gebeuren ? |
Citaat:
|
Citaat:
https://amp.reddit.com/r/Coronavirus...by_country_in/ |
Citaat:
The World Integrated Trade Solution (WITS) is a trade software provided by the World Bank for users to query several international trade databases. |
Citaat:
Om uw geheugen wat op te frissen. Waar komt de naam Covid-19 weer vandaan? Covid-19: niemand die deze benaming nog niet kent, maar waar staat ze weer voor? Midden februari werd het nieuwe coronavirus zo gedoopt door de Wereldgezondheidsorganisatie. Wij frissen de herkomst van het woord voor u op. HAA 1 april 2020 10u00 Naar het nieuwe coronavirus werd eerder verwezen als 2019-nCoV. Op 11 februari maakte het hoofd van de WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus een nieuwe naam bekend: Covid-19. Daarbij staat ‘Co’ voor de virusgroep corona waartoe de nieuwe ziekte behoort. Corona heeft zijn naam dan weer te danken aan de krans rond de virusdeeltjes, corona in het Latijn. ‘Vi’ verwijst naar virus, terwijl 19 duidt op het jaartal waarin het nieuwe virus uitbrak: 2019. Voeg deze drie samen en je krijgt Covid-19. Volgens de WHO moest de nieuwe naam voldoen aan een aantal criteria. Er werd een omschrijving gezocht die niet verwijst naar een geografische locatie, een dier, persoon of groep mensen. Dat moet volgens de WHO stigma’s en onnauwkeurigheden omtrent het virus voorkomen. Bovendien moest de benaming ook makkelijk uit te spreken zijn. En als je daarna ziet dat ze al hun kits jaren voordien onder die naam hadden besteld. Zou uwe euro toch eens moeten vallen. Maar je doet het opzettelijk dat is wel duidelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
|
Citaat:
|
Hij had het zien aankomen... niet moeilijk natuurlijk.
Vergeet niet dat sciensano het weekgemiddelde publiceert exclusief de laatste 4 dagen. Maar de cijfers van die laatste 4 dagen zijn er wel, en uiteraard heeft mvr er toegang toe. Dus het cijfer dat sciensano over twee dagen bekend gaat maken, is het gemiddelde van - 5 dagen waarvan we nu al een definitief cijfer hebben - 2 dagen waarvan mvr een goed beeld heeft En dat wordt dan vergeleken met het weekgemiddelde van een week eerder, ook dat hebben we vandaag dus. Op die manier is 'voorspellen' wel h??l gemakkelijk... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop dat het alleen luiheid is, maar ik vrees erger. Het gaat in die databank natuurlijk totaal niet over COVID-19 testkits uit 2017 of 2018. Het gaat over een HS code voor immunologische producten zoals Plasma etc, die HS code is zeer algemeen : https://www.foreign-trade.com/refere....htm?code=3002 Dit is dus waar het over gaat: Citaat:
Het is dus een databank-fuckup, zoals er duizenden zijn. :-D Busted? Nope. Maar luie mensen trappen daar natuurlijk in als een of ander Joe Smuck met een IQ lager dan zijn schoenmaat dat op Facebook beweren. |
Citaat:
En covid 19. Medical Test kits (382200) imports by country in 2017 Additional Product information: Diagnostic reagents based on polymerase chain reaction (PCR) nucleic acid test. Category: Medical Test kits/ Instruments, apparatus used in Diagnostic Testing Niets wat jij zegt. Retroactief orders veranderen... Mijn oor. |
En dit is de zogenaamde error van patrick.
· 23h I just looked at it again and found the error. WITS offers - due to current events - a collection of trade statistics for products related to Covid-19: https://wits.worldbank.org/trade/cov...-products.aspx. There is also the entry "300215 - COVID-19 Test kits", which leads to the import/export list linked by the OP. The link at the end of that collection (detailing what it is based upon) unfortunately leads nowhere; however, you can find the WCO document originally linked there here: http://www.wcoomd.org/-/media/wco/pu...erence\_en.pdf The mistake made by WITS that they simply refer to the HS code (i.e. the commercial register product classification) 3002.15 as “COVID-19 test kit” (which does includes the current COVID-19 test kits!); however, that code stands for immunological products in general - https://www.foreign-trade.com/refere....htm?code=3002 Since WITS can only filter by HS codes, these are not corona test kits that were imported and exported (which makes no sense due to the date), but blood, plasma, and other related products. Maar klopt langs geen kant. Nietwaar patrick? |
Citaat:
Ze kunnen daar morgen opzetten wat ze willen, dat label vermeldt NU Covid 19 testkit maar deed dat vroeger niet omdat voor April 2020 er geen Covid 19 testkits bestonden onder die naam, toen waren dat gewoon PCR testkits. Als ze dat labelen "Gebakken smurf in ajuinsaus" dan gelooft Mambo blindelings dat er in die zending ook echt Gebakken smurfen zitten in de ajuinsaus. Zo ver is het al gekomen. :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be