Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vergoedingen voor beroepsziekten: Waal krijgt meer dan dubbel zoveel als Vlaming (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255120)

daiwa 12 september 2020 13:47

Vergoedingen voor beroepsziekten: Waal krijgt meer dan dubbel zoveel als Vlaming

Dit kan toch niet meer !
Vlaanderen dat veel meer inwoners heeft en meer mensen die werken trekt veel minder voor beroepsziekten.

https://www.vlaamsbelang.org/vergoed...l-als-vlaming/

Citaat:

“De cijfers tonen het keer op keer aan: Vlaanderen rendeert, terwijl Wallonië spendeert.

Witte Kaproen 12 september 2020 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9446141)
Dit kan toch niet meer !
Vlaanderen dat veel meer inwoners heeft en meer mensen die werken trekt veel minder voor beroepsziekten.

Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Vlaams geld in Vlaamse handen.

Vooruit :-)
Vlaamse Onafhankelijkheid onze rechtvaardige ultieme interessante toekomst.

Jantje 12 september 2020 14:33

Vergoedingen voor beroepsziekten: Waal krijgt meer dan dubbel zoveel als Vlaming

Citaat:

Dit kan toch niet meer !

De stelling

Klopt niet.

Een Waal met een beroepsziekte krijgt niet meer dan een Vlaming met een beroepsziekte.

Wat wel klopt, is dat er meer Walen zijn met een erkende beroepsziekte dan Vlamingen.

Je kan zo ook beginnen dat een Limburger meer beroepsziekte trekt dan een West-Vlaming.
Klopt ook niet, maar er zijn wel meer mensen met een erkende beroepsziekte in Limburg dan in West-Vlaanderen.

De oorzaak hiervan zijn de steenkoolmijnen.

Maar je kan zo ook beginnen dat arbeiders meer beroepsziekte trekken dan bedienden en ambtenaars samen.
Een zittende gat en koffievergiftiging zijn immers geen erkende beroepsziektes.

daiwa 12 september 2020 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9446168)
De stelling

Klopt niet.

Een Waal met een beroepsziekte krijgt niet meer dan een Vlaming met een beroepsziekte.

Wat wel klopt, is dat er meer Walen zijn met een erkende beroepsziekte dan Vlamingen.

J.

U gaat toch niet zeggen dat dit normaal is?
Vlaanderen dat veel meer actieve inwoners heeft zou minder mensen hebben met een beroepsziekte?
Mij lijkt het dat men in Wallonie een ziekte veel gemakkelijker erkent als een beroepsziekte dan in Vlaanderen, net zoals met invaliditeit.

Zoals Urbanus ooit in Knack zei:

Ik wil best solidair zijn maar dat stopt als ik zie dat in Wallonie je levenslang erkent wordt als invalide als er een steentje in je schoen zit en als je in Vlaanderen een been verliest elk jaar op controle moet komen om te zien of het niet terug aangegroeid is.

Zucht 12 september 2020 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9446168)
De stelling

Klopt niet.

Je kan zo ook beginnen dat een Limburger meer beroepsziekte trekt dan een West-Vlaming.
Klopt ook niet, maar er zijn wel meer mensen met een erkende beroepsziekte in Limburg dan in West-Vlaanderen.

De oorzaak hiervan zijn de steenkoolmijnen.

Maar je kan zo ook beginnen dat arbeiders meer beroepsziekte trekken dan bedienden en ambtenaars samen.
Een zittende gat en koffievergiftiging zijn immers geen erkende beroepsziektes
.

Nochtans werken in Wallonië meer mensen voor de overheid dan in Vlaanderen.
Citaat:

De werkloosheid piekt in Wallonië nog altijd veel hoger dan in Vlaanderen. En ook de aard van de tewerkstelling verschilt sterk. In Wallonië werken nog altijd veel meer mensen (21 procent) voor de overheid dan in Vlaanderen (14,5 procent).
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...-van-wallonie/

Pandareus 12 september 2020 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9446174)
Vlaanderen dat veel meer actieve inwoners heeft zou minder mensen hebben met een beroepsziekte?
Mij lijkt het dat men in Wallonie een ziekte veel gemakkelijker erkent als een beroepsziekte dan in Vlaanderen, net zoals met invaliditeit.

Ik wil best solidair zijn maar dat stopt als ik zie dat in Wallonie je levenslang erkent wordt als invalide als er een steentje in je schoen zit en als je in Vlaanderen een been verliest elk jaar op controle moet komen om te zien of het niet terug aangegroeid is.

Urbanus gebruiken als autoriteitsargument...

CLAESSENS Joris 12 september 2020 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9446195)

Is die uitspraak dan fout als Urbanus het zegt en correct moest ze morgen door Peter Mertens geplagieerd worden?
Is dat echt uw niveau?

Witte Kaproen 12 september 2020 15:35

Citaat:

2

Hoe lang zijn die Waalse mijnen nu al gesloten?
En steeds komt men daar nog mee af.
Al die mijnwerkers zijn al jaren met pensioen .

daiwa 12 september 2020 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9446197)
Is die uitspraak dan fout als Urbanus het zegt en correct moest ze morgen door Peter Mertens geplagieerd worden?
Is dat echt uw niveau?

2 !

daiwa 12 september 2020 16:00

Citaat:

Die zegt wel meerdere waarheden.
Zijn uitspraak al vergeten dat wat hem betreft het land mag gesplitst worden?

Citaat:

“Als de transfers in de omgekeerde richting gingen, van Wallonië naar Vlaanderen, zou het land waarschijnlijk al lang gesplitst zijn”

daiwa 12 september 2020 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9446199)
2

Of dood.

De laatste Waalse steenkoolmijn Roton in Farciennes sloot in 1984.

Zephyrkaos 12 september 2020 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9446143)
Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Vlaams geld in Vlaamse handen.

Vooruit :-)
Vlaamse Onafhankelijkheid onze rechtvaardige ultieme interessante toekomst.

waroom vertrek je niet gewoon?
in durbuy bij marie zal je wel ook en huisje vinden
van daar laat zich ook goed over de walen zeveren, je hebt direct n vriendin bij om dat te doen

Zipper 12 september 2020 16:22

Citaat:

goed geprobeerd.

Pandareus 12 september 2020 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9446221)

Hij is een kluchtzanger. Daarin is hij professioneel.
Zij politieke uitspraken zijn idioot.

Zipper 12 september 2020 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9446236)

en clowns denken dus nooit ernstig, (vooral als het over hunne portemonee gaat) ??

Citaat:

Zijn politieke uitspraken zijn idioot.

ja, dat probeert gij ons, op een wel zeer amateuristische wijze wijs te maken.

Witte Kaproen 12 september 2020 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 9446228)
van daar laat zich ook goed over de walen zeveren, je hebt direct n vriendin bij om dat te doen

We gaan met gans Vlaanderen vertrekken uit de Belgische dwangbuis ,Zephyr.

Xenophon 12 september 2020 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9446240)
en clowns denken dus nooit ernstig, (vooral als het over hunne portemonee gaat) ??

ja, dat probeert gij ons, op een wel zeer amateuristische wijze wijs te maken.

Urbanus is bron van alle kwaad sinds hij zich uitsprak voor Vlaanderen.

Zephyrkaos 12 september 2020 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9446252)
We gaan met gans Vlaanderen vertrekken uit de Belgische dwangbuis ,Zephyr.

zeker , zeker

wanneer?

2096?

Jakko 12 september 2020 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 9446197)
Is dat echt uw niveau?

Het kan best zijn dat jij gelooft dat je in Wallonië voor een steentje in je schoen een levenslange invaliditeit krijgt, maar laten we het een beetje ernstig houden.

Henri1 12 september 2020 19:43

Citaat:

Dit kan toch niet meer !

U bent erg goed in de waarheid verdraaien.

Henri1 12 september 2020 19:44

Citaat:

2

Wat heeft dat ermee te maken?

Henri1 12 september 2020 19:44

Citaat:

Dikke 2.

Zephyrkaos 12 september 2020 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9446404)
Wat heeft dat ermee te maken?

hij is wanhopig in zijn verpleeghuis

Zephyrkaos 12 september 2020 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9446402)
U bent erg goed in de waarheid verdraaien.

vlaams blokker he, wat verwacht je

epicurist_dirk 12 september 2020 20:11

Citaat:

Ik als invalide na kanker kan dat bevestigen wat Urbanus stelt!!!! Moest steeds thuis zijn tijdens kantoor uren zodat ze konden controleren...ze kwamen zelfs eens keer controleren of ik wapens in huis had.... 3 maal inval gehad van de BBI >>> met de vraag van wat leeft U....dat ik bijna niets ver-leefde omdat ik steeds te bed lag...ik uitsluitend leefde van soep enz.. ik mijn spaargeld gebruikte weigerden ze te aanvaarden!!!!
Jaren lang werd ik steeds weer staande gehouden iedere keer dat ik buiten kwam op weg naar Uz Pelenberg of dokter door politie voor volledige controle voertuig en rede van verplaatsing, een heksenjacht!!!

!!! Moest zelf 1.600.000 BF belastingen betalen + 80.000BF per kwartaal RMZ omdat ik zonder statuut als rentenier werd geplaatst .... zonder inkomen en zelfs toen ik lam lag in het UZ Pellenberg!!!!

Daarom heb ik geen GSM of telefoon en op interet zit ik op hotspot van hotel!! Want iedereen en alles heeft mij laten stikken uit vrees dat ik hen geld zou kosten.... geen familie, geen vrienden, geen kennissen, nergens hulp, zelfs niet van "hulp organisaties" waar iedereen naar elkaar wees om NIETS te moeten doen ..... 35 jaar quarantaine omdat ik invalide werd na verwoestende kankerbehandeling resectie radio therapie 5000RAD op hooft en hals gebied!!!

Bovendien moest is ondertekenen dat CM en co ten alle tijde mijn bankrekening mochten controleren of ik niets bijverdiende!!! Wraak actie, repressie....? Waarschijnlijk >>>Omdat de CM het proces verloren had dat jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren duurde >>> waar in ik maar moest zien te overleven>>> waarin CM stelden terwijl het RIZIV de invaliditeit als +66% >>> dat ik dood moest zijn en ze= de CM mij daarom geen uitkering gaven al die jaren!!!

Ik heb niets te verbergen, heb niets, niets of niemand te verliezen ook geen schulden want geen enkele bank wij mij iets lenen!!!

Maar mijn mening dat ik heb door de wereld zonder afleidingen te aanschouwen = het enige dat ik heb, wegens >>> nooit feestjes, nooit reizen, nooit,.... kan ik mede daardoor zonder haat of vrees verkondigen!

Wat een verschil met het Franstalig landsdeel!!!!! Waar je voor en steen in de schoen invalide kan blijven waarschijnlijk met de kiesvee steun van PS!!!!! En betaald door de mensen die leven op Vlaamse bodem

DucDEnghien 12 september 2020 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk (Bericht 9446435)
Ik als invalide na kanker kan dat bevestigen wat Urbanus stelt!!!! Moest steeds thuis zijn tijdens kantoor uren zodat ze konden controleren...ze kwamen zelfs eens keer controleren of ik wapens in huis had.... 3 maal inval gehad van de BBI >>> met de vraag van wat leeft U....dat ik bijna niets ver-leefde omdat ik steeds te bed lag...ik uitsluitend leefde van soep enz.. ik mijn spaargeld gebruikte weigerden ze te aanvaarden!!!!
Jaren lang werd ik steeds weer staande gehouden iedere keer dat ik buiten kwam op weg naar Uz Pelenberg of dokter door politie voor volledige controle voertuig en rede van verplaatsing, een heksenjacht!!!

!!! Moest zelf 1.600.000 BF belastingen betalen + 80.000BF per kwartaal RMZ omdat ik zonder statuut als rentenier werd geplaatst .... zonder inkomen en zelfs toen ik lam lag in het UZ Pellenberg!!!!

Daarom heb ik geen GSM of telefoon en op interet zit ik op hotspot van hotel!! Want iedereen en alles heeft mij laten stikken uit vrees dat ik hen geld zou kosten.... geen familie, geen vrienden, geen kennissen, nergens hulp, zelfs niet van "hulp organisaties" waar iedereen naar elkaar wees om NIETS te moeten doen ..... 35 jaar quarantaine omdat ik invalide werd na verwoestende kankerbehandeling resectie radio therapie 5000RAD op hooft en hals gebied!!!

Bovendien moest is ondertekenen dat CM en co ten alle tijde mijn bankrekening mochten controleren of ik niets bijverdiende!!! Wraak actie, repressie....? Waarschijnlijk >>>Omdat de CM het proces verloren had dat jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren duurde >>> waar in ik maar moest zien te overleven>>> waarin CM stelden terwijl het RIZIV de invaliditeit als +66% >>> dat ik dood moest zijn en ze= de CM mij daarom geen uitkering gaven al die jaren!!!

Ik heb niets te verbergen, heb niets, niets of niemand te verliezen ook geen schulden want geen enkele bank wij mij iets lenen!!!

Maar mijn mening dat ik heb door de wereld zonder afleidingen te aanschouwen = het enige dat ik heb, wegens >>> nooit feestjes, nooit reizen, nooit,.... kan ik mede daardoor zonder haat of vrees verkondigen!

Wat een verschil met het Franstalig landsdeel!!!!! Waar je voor en steen in de schoen invalide kan blijven waarschijnlijk met de kiesvee steun van PS!!!!! En betaald door de mensen die leven op Vlaamse bodem

Leuke familie en vriendenkring hebt u.

epicurist_dirk 12 september 2020 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9446446)
Leuke familie en vriendenkring hebt u.

Die is er niet..... wat er niet is kan ik niet missen.... nu na 35 jaar quarantaine mis ik inderdaad niets meer.....

Toch probeer ik steeds mensen de valkuilen duidelijk te maken..... want alles draait steeds en alleeeeen om Geld!!!!
Geen geld geen leute... of dan word je gemeden als de pest!

Sluit hier bij Van Der Valck nu af en ga slapen....
Het ga je goed

lamenielachen 12 september 2020 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9446398)
Het kan best zijn dat jij gelooft dat je in Wallonië voor een steentje in je schoen een levenslange invaliditeit krijgt, maar laten we het een beetje ernstig houden.

Dat vind ik er ook van maar of 3 generaties doppers na mekaar bij dezelfde familie nog ernstig is?

Svennies 12 september 2020 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9446398)

In mijn geval,een gehoorverlies van méér dan 70%,veroorzaakt door het lawaai van papiermachines op volle snelheid,en het labo lag destijds tussen papiermachine 3 en papiermachine 4 in....

Toen begon het spelletje tussen het gewoon ziekenfonds en het
fonds voor beroepsziekten....

De enen zeiden het is een gewoon ziektebeeld,en de anderen zeiden het is een beroepsziekte...

Het gevolg was noch de ene noch de andere in deze kwestie toegaf,en ik uiteindelijk van géén van beiden in het gelijk werd gesteld....

Ik mag mij uiteindelijk nog gelukkig prijzen met een minimale bijdrage vanwege het ziekenfonds bij aankoop van een nieuw hoorapparaat...

Maar dan gaat het om een bedrag waarmee je het goedkoopste én lichtste hoorapparaat kan aanschaffen,iets wat voor mij volstrekt onvoldoende is om ermee te kunnen horen...

En moet ik dus minimaal 1500 euro opleggen om een apparaat te hebben dat in mijn geval voldoet, en waarmee ik mensen kan verstaan...

Vindt u zulks normaal... :roll::roll:

fred vanhove 12 september 2020 21:39

Citaat:

Die Urbanus lijkt me de laatste tijd nogal veel op de hoogte te zijn over dingen waar hij totaal geen kaas van heeft gegeten.
Heeft Urbanus kennis over de medische dossiers bij het fonds voor beroepsziekten ?

Zou ik er ver naast zitten wanneer ik de indruk krijg dat die voor zijn oude dag op zoek is naar een leuke bijverdienste als volksvertegenwoordiger naar het voorbeeld van zijn streekgenoot La Liekens:roll:

Boduo 12 september 2020 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9446475)
Die Urbanus lijkt me de laatste tijd nogal veel op de hoogte te zijn over dingen waar hij totaal geen kaas van heeft gegeten.
Heeft Urbanus kennis over de medische dossiers bij het fonds voor beroepsziekten ?

Zou ik er ver naast zitten wanneer ik de indruk krijg dat die voor zijn oude dag op zoek is naar een leuke bijverdienste als volksvertegenwoordiger naar het voorbeeld van zijn streekgenoot La Liekens:roll:

Ja, je zit er vér naast !

Boduo 12 september 2020 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9446455)
Dat vind ik er ook van maar of 3 generaties doppers na mekaar bij dezelfde familie nog ernstig is?

Ik probeer ernstig te zijn: ik was ooit met een Vlaamse gids op toeristisch bezoek aan o.a. het Hellend vlak van Ronquires.
Die 3 generaties kwamen ook ter sprake. De gids legde de zaak uit en ik onthield dat dit uitzonderingen zijn.

lamenielachen 13 september 2020 04:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9446509)
Ik probeer ernstig te zijn: ik was ooit met een Vlaamse gids op toeristisch bezoek aan o.a. het Hellend vlak van Ronquires.
Die 3 generaties kwamen ook ter sprake. De gids legde de zaak uit en ik onthield dat dit uitzonderingen zijn.

Die gids in Ronguières is een brave Waal die je het mooie van Wallonië laat zien, hij wil uiteraard die indruk over Wallonië behouden.
Hij heeft er zeker niet bij vertelt dat dat ding eerder een toeristische attractie dan economische vooruitgang is dat héél véél geld gekost heeft?
De oude liften Van La Louvière ook gezien?
Heel mooi en industrieel erfgoed waar we fier mogen op zijn en die hebben "wel" veel bijgebracht voor de economie destijds.
Ik weet niet hoeveel man er daar nog in dienst zijn bij die oude liften maar één ding is zeker, er "werkt" daar niemand.

kojak 13 september 2020 05:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9446221)

Je bent weer mensen woorden in de mond aan het leggen die ze niet gezegd hebben.
Al meermaals trouwens in deze draad.
Is dat nog een 'normale' manier van in discussie te gaan of is het soms bij gebrek aan argumenten ?

Herlees de woorden van Urbanus maar eens. ;)

reservespeler 13 september 2020 05:44

Citaat:

Dit kan toch niet meer !

De "fraude" i.v.m. beroepsziekten is toch al heel lang bekend.
Men schoof dat indertijd op het ongezonde werk aan de hoogovens, terwijl dit voornamelijk kwam door het voorschrijfgedrag van de artsen.

reservespeler 13 september 2020 05:47

Citaat:

Nee, de vergelijking die Urbanus maakte wordt aangehaald. Ze is natuurlijk niet letterlijk te nemen, maar geeft gewoon aan dat er wel degelijk iets scheef zit.

reservespeler 13 september 2020 05:51

Citaat:

2

Zo lang ze niet dood zijn, blijft de beroepsziekte gelden hé.

reservespeler 13 september 2020 05:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos (Bericht 9446228)

Wat is dit voor zever?
Wordt die scheeftrekking, die iedere Vlaming treft, dan opgelost?

reservespeler 13 september 2020 05:53

Citaat:

Is dat zo?
Of is het zo dat ze in uw ogen idioot zijn omdat ze niet in uw kraampje passen?

reservespeler 13 september 2020 05:54

Citaat:

Zelfs in z'n liedjes klaagde hij het één en ander aan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be